metoprolol

Hartklachten (21 meningen)

06-12-2018 | Man | 63
metoprolol (50)
Hartinfarct
Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.

09-11-2017 | Man | 53
metoprolol (25mg)
Hartinfarct
Hartinfarct. Dotteren inclusief 2 stents.

16-01-2017 | Man | 45
Hartinfarct
Op 44e hartaanval. Metoprolol voorgeschreven gekregen: meteen bijwerkingen, kortademig, duizelig, viel gewoon niet mee te leven. Gemeld bij cardioloog: halveert u de dosering, maar klachten bleven. Cardioloog: gebruik het maar helemaal niet meer: klachten waren weg, heb een prima revalidatietraject via Capri achter de rug: van 30 sigaretten per dag en hartaanval naar gesto[lees meer...]pt met roken en het lopen van de halve marathon binnen 3,5 maand. Gek genoeg kreeg ik geen alternatief medicijn voor de Metoprolol. Had ik de klachten geaccepteerd, dan had ik me maanden rot gevoeld en had ik zeker een jaar deze medicijnen moeten slikken. Best wel vreemd, want nu lijkt het alsof ik onnodig medicijnen kreeg voorgeschreven.

10-06-2015 | Man | 68
Hartinfarct
Drama spul ik weet nu na 15 jaar dat ik alleen de pillen fabriek heb gesponserd, ben gestopt met die troep en voel me 100 keer beter net wat iedereen zegt sporten en weer lekker leven, half Nederland is ziek, te bed of dood moe op de bank van de pillen......

09-04-2015 | Man | 74
Hartinfarct
Gebruik het nu vijf jaar na twee maal een infarct mooie lage bloeddruk en volgens mij geen bijwerking.

16-01-2015 | Man | 73
metoprolol
Hartinfarct
Sinds 2000 slik ik dit medicijn en kreeg veel bijwerkingen. Vanaf 2014 van 100 naar 50 mg. verminderd. Maar steeds die vervelende bijwerkingen: * vermoeidheid (niet te zuinig) * benauwd * huiduitslag en jeuk (laatste jaar steeds erger) * spierkrampen (over het hele lichaam ook niet te zuinig) * obstipatie * dood gevoel in beide benen van tenen en zijkant kuiten [lees meer...]* seksuele dispersie Sinds 13 januari in overleg met huisarts gestopt met inname metoprolol; bloeddruk op dat moment 160-100. Ik ben het k**s beu met al die bijwerkingen en en vraag mij af of het middel het kwaad niet verergerd. Bloed prikken en over twee weken controle huisarts. Ik laat jullie mijn ervaring weten.

17-07-2014 | Man | 56
metoprolol (50mg)
Hartinfarct
Eerst 100 mg voorgeschreven gekregen, diverse bijwerking vermoeidheid, duizeligheid te lage hartslag. Drie keer weer opgenomen i/v/m beklemmend gevoel op de borst. Dosis is verlaagd naar 50 mg. Ben nu drie jaar verder, in het begin geen of weinig bijwerkingen geleidelijk aan kreeg ik steeds weer meer bijwerkingen benauwdheid/ vermoeidheid/leeg gevoel duizeligheid, impotent[lees meer...]ie, geen puf meer om iets te doen. Fiets veel conditie geen probleem. Nu in overleg met de cardioloog en huisarts dosis verlaagd naar 25mg. Nu afwachten wat hiervan weer het resultaat zal zijn.

07-02-2014 | Man | 52
Hartinfarct
gedotterd en stent uitgevoerd in hospitaal macon in frankrijk. Duur opname 5 dgn toen met ambulance naar nl. In nederland nadat franse medicijnen op waren overgegaan op nederlandse medicatie. Veel last van kortademigheid, nachtmerries, sowieso elke nacht dromen, 4 a 5 uur slaap aaneen daarna hazeslaapjes. December nacht opgenomen met hartproblemen en bloeddruk 200/110 maa[lees meer...]r niets gevonden. 24/01 medicatie metoprolol verlaagd van 100mg naar 50mg ivm met de klachten. 27/01 na zeer kortademigheid door huisarts met ambulance weer naar ziekenhuis, niets gevonden, hartfilm hartfoto/longfoto OK. 7/2 longblaastest wijst enigzins op copd maar geen slijmophoesten en voor infarct geen problemen gehad. Na verlaging naar 50mg wel meer gevoel op hartstreek. Volgende wk met huisarts overleg hoe en of wat.