metoprolol

Hartklachten (21 meningen)

07-02-2014 | Man | 52
metoprolol (100mg)
Hartinfarct
gedotterd en stent uitgevoerd in hospitaal macon in frankrijk. Duur opname 5 dgn toen met ambulance naar nl. In nederland nadat franse medicijnen op waren overgegaan op nederlandse medicatie. Veel last van kortademigheid, nachtmerries, sowieso elke nacht dromen, 4 a 5 uur slaap aaneen daarna hazeslaapjes. December nacht opgenomen met hartproblemen en bloeddruk 200/110 maa[lees meer...]r niets gevonden. 24/01 medicatie metoprolol verlaagd van 100mg naar 50mg ivm met de klachten. 27/01 na zeer kortademigheid door huisarts met ambulance weer naar ziekenhuis, niets gevonden, hartfilm hartfoto/longfoto OK. 7/2 longblaastest wijst enigzins op copd maar geen slijmophoesten en voor infarct geen problemen gehad. Na verlaging naar 50mg wel meer gevoel op hartstreek. Volgende wk met huisarts overleg hoe en of wat.

04-04-2017 | Vrouw | 51
metoprolol (50mg)
Hartinfarct
veel pijn in rug en benen

22-07-2021 | Vrouw | 49
metoprolol (25mg)
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

16-01-2017 | Man | 45
metoprolol (100mg)
Hartinfarct
Op 44e hartaanval. Metoprolol voorgeschreven gekregen: meteen bijwerkingen, kortademig, duizelig, viel gewoon niet mee te leven. Gemeld bij cardioloog: halveert u de dosering, maar klachten bleven. Cardioloog: gebruik het maar helemaal niet meer: klachten waren weg, heb een prima revalidatietraject via Capri achter de rug: van 30 sigaretten per dag en hartaanval naar gesto[lees meer...]pt met roken en het lopen van de halve marathon binnen 3,5 maand. Gek genoeg kreeg ik geen alternatief medicijn voor de Metoprolol. Had ik de klachten geaccepteerd, dan had ik me maanden rot gevoeld en had ik zeker een jaar deze medicijnen moeten slikken. Best wel vreemd, want nu lijkt het alsof ik onnodig medicijnen kreeg voorgeschreven.

14-10-2021 | Vrouw | 39
metoprolol (200)
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

25-07-2017 | Vrouw | 38
metoprolol (50mg)
Hartinfarct
Ik kreeg dit middel in het ziekenhuis en na een paar dagen kwamen we erachter dat dit medicijn er de oorzaak van was dat ik apatisch in bed lag, haast niet kon bewegen, moeite had met praten. Ik merkte zelf wel dat ik heel traag sprak maar kon er niks aan doen, was net een zombie. Ik hoop dat andere mensen wel baat hebben erbij, voor mij was het een verschrikkelijke [lees meer...]ervaring. Schijnt wel vaker te gebeuren in combinatie met astma, dat je heftig reageert op Metoprolol. Ik weet overigens niet welke dosering het was.

24-11-2015 | Vrouw | 38
metoprolol (200mg)
Hartinfarct
Niet tevreden over dit middel. De vervelendste bijwerking voor mij was een opgejaagd gevoel, alsof je de hele dag achterna gezeten wordt. Overgestapt naar het merkmedicijn, nu nergens last van.

18-02-2021 | Vrouw | 36
metoprolol (25mg)
Hartinfarct
Anderhalf jaar geleden kreeg ik op 35 jarige leeftijd een hartinfarct. Ik was een sterke vrouw, veel moeten doorstaan, ging altijd maar door en liet geen traan. Dit infarct kwam voort uit stress en ik moest hard met mezelf aan de slag. Dit gedaan. De stressfactor (zoon kinderkanker) kon ik niet wegnemen, maar mijn manier van er mee omgaan wel. Na een tijdje werd ik steeds [lees meer...]emotioneler. Iets wat ik mijn hele leven nog niet van mezelf herkende. Ik zat in zak en as.... kreeg paniekaanvallen en begon daardoor re hyperventileren. Dit gaf klachten die leken op die van een infarct... En dan ga je bij je zelf na.... wat is er veranderd. Uiteindelijk las ik over de bijwerkingen van mijn medicijnen en dus ook die van de metoprolol. En tadaaaaa..... dat was de boosdoener!

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum