metoprolol

Hartritmestoornissen (108 meningen)
Hartklachten (21 meningen)

22-07-2021 | Vrouw | 49
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na gelukkig mild hartinfarct en 1 stent o.a. metropolol voorgescheven. Erg lage dosis want ik heb van nature een lage hartslag, bovendien had mijn hart weinig schade doordat ik een natuurlijke bypass had gemaakt. Dosis na 6 weken gehalveerd, bloeddruk werd erg laag, hartslag werd erg laag (40). Halvering dosis maakte weinig uit voor hartslag. Kreeg bovendien erge nachtmerr[lees meer...]ies, hartkloppingen (een soort gebonk zonder dat de hartslag omhoog ging), permanente diarree en winderigheid. Mocht na interventie van de huisarts met cardioloog stoppen. Bijwerkingen verdwenen dus lag echt aan de metropolol. Vreselijk naar goedje gebleken in mijn geval.

18-02-2021 | Vrouw | 36
Hartinfarct
Anderhalf jaar geleden kreeg ik op 35 jarige leeftijd een hartinfarct. Ik was een sterke vrouw, veel moeten doorstaan, ging altijd maar door en liet geen traan. Dit infarct kwam voort uit stress en ik moest hard met mezelf aan de slag. Dit gedaan. De stressfactor (zoon kinderkanker) kon ik niet wegnemen, maar mijn manier van er mee omgaan wel. Na een tijdje werd ik steeds [lees meer...]emotioneler. Iets wat ik mijn hele leven nog niet van mezelf herkende. Ik zat in zak en as.... kreeg paniekaanvallen en begon daardoor re hyperventileren. Dit gaf klachten die leken op die van een infarct... En dan ga je bij je zelf na.... wat is er veranderd. Uiteindelijk las ik over de bijwerkingen van mijn medicijnen en dus ook die van de metoprolol. En tadaaaaa..... dat was de boosdoener!

26-01-2020 | Vrouw | 56
metoprolol (2mg)
Hartinfarct
Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.

23-03-2018 | Vrouw | 54
Hartinfarct
Van Meteoprolol kreeg ik last van oorsuizen, vermoeidheid, stemmingswisselingen, vergeetachtigheid , aankomen in gewicht en rare bulten op mijn hiel en duimen.. De Arts zei me dat dat niets te maken had met het gebruik van dit medicijn, maar dat het Artrose was.. Ik had daar nog nooit eerder last van gehad.. Sinds september 2017 mocht ik van de Cardioloog stoppen met dit [lees meer...]medicijn.. De zg artrosebulten op mijn hielen zijn weg.. Op de duim is nauwelijks nog iets te zien..Het oorsuizen is er nog wel..maar wordt al minder en ik ga er van uit dat alle klachten gaan verdwijnen . Ik ben blij dat ik het niet meer hoef te slikken.. Nu maar weer proberen om af te vallen.

24-10-2017 | Vrouw | 61

25-07-2017 | Vrouw | 38
Hartinfarct
Ik kreeg dit middel in het ziekenhuis en na een paar dagen kwamen we erachter dat dit medicijn er de oorzaak van was dat ik apatisch in bed lag, haast niet kon bewegen, moeite had met praten. Ik merkte zelf wel dat ik heel traag sprak maar kon er niks aan doen, was net een zombie. Ik hoop dat andere mensen wel baat hebben erbij, voor mij was het een verschrikkelijke [lees meer...]ervaring. Schijnt wel vaker te gebeuren in combinatie met astma, dat je heftig reageert op Metoprolol. Ik weet overigens niet welke dosering het was.

04-04-2017 | Vrouw | 51
Hartinfarct
veel pijn in rug en benen

14-06-2016 | Vrouw | 57
Hartinfarct
ik gebruik deze medicijnen vanaf mijn hartinfarct, ik ben wel erg moe, maar dat heeft met de kwaliteit van mijn hart te maken, dankzij deze medicijnen is mijn bloeddruk mooi en mijn hartslag is ook rustig geworden, al met al ben ik blij met deze medicijnen, en ik heb geen bijwerkingen.

11-12-2015 | Vrouw | 56
Hartinfarct
Operatie aan aorta, 2 bypassen en dood stukje hartweefsel weggehaald. Bijwerkingen: Spierpijnen, doof en dood gevoel in linkerarm en rechterpols/hand. Af en toe depressief gevoel met agressie naar mezelf toe gericht. 7 kilo aangekomen, met vochtvasthouden, niet door hartfalen. Slecht slapen.

24-11-2015 | Vrouw | 38
metoprolol (200mg)
Hartinfarct
Niet tevreden over dit middel. De vervelendste bijwerking voor mij was een opgejaagd gevoel, alsof je de hele dag achterna gezeten wordt. Overgestapt naar het merkmedicijn, nu nergens last van.

09-09-2015 | Vrouw | 71
Hartinfarct
Heb metropololsuccinaat een klein jaar gebruikt en metropololtartraat enkele dagen. De eerste maakte mij depressief en onzeker; de tweede hield veel vocht vast. In metropololsuccinaat zit het voor mij allergene macrogol. Heb dit 10 maanden geslikt met alle bijwerkingen van dien: darmkrampen. In een dosis van 100 mg maakte het mij licht suicidaal. Beide vormen van deze be[lees meer...]tablokker veroorzaken bovendien zware slaapstoornissen. Ik kan zonder metropolol weer denken en word weer mijzelf.

14-09-2021 | Man | 52
metoprolol (100mg)
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

16-05-2021 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct op 15 april jl. (53 jaar). Metoprolol is niet bepaald mijn vriend gebleken. Ik mag 25 mei eindelijk naar de cardioloog en ik vind het altijd moeilijk om voor mijzelf op te komen. Ik word en ben zeer kortademig, duizelig van deze bètablokker, ook heb ik een zeer diepe pijn in mijn botten sinds ik dit middel gebruik. Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de c[lees meer...]ardiologen van het Spittaal (Zutphen). Vooral op communicatief gebied. Wat te doen als je zelf geen ondersteuning hebt? De huisarts geeft ook niet thuis, gemaild en gebeld....

13-02-2020 | Man | 79
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

06-12-2018 | Man | 63
metoprolol (50)
Hartinfarct
Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum