fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

17-06-2020 | Vrouw | 60
fluoxetine (30mg)
Rouw en verlies, al jong mantelzorger, altijd mij bewust geweest van mijn voorbeeldrol in houding en spraak. Ik erken dat depressiviteit ertoe doet en dat erover praten en delen met lotgenoten je helpt.

03-02-2020 | Vrouw | 60
fluoxetine (20mg)
ik slik sinds 5 maanden fluoxetine 20 mg samen met omeprazol 40 mg maar ik heb een kwartier ongeveer na het slikken pijn in mijn maag,heeft iemand daar ervaring mee ik wil eigenlijk nu wel stoppen met de fluoxetine

07-05-2019 | Vrouw | 60
Chronische depressie
Binnen een paar dagen nadat ik dit middel ben gaan slikken verdween de rem tot automutilatie. waar ik dat eerst nog tegen kon houden kon dat nu niet meer met alle gevolgen van dien. Menstruatie verdween en is nooit meer terug gekomen. Totale afvlakking van emoties, niet meer kunnen huilen of lachen, ik voelde niks meer, geen zin meer in seks, geen orgasme mogelijk. ruim [lees meer...]25 kilo aangekomen die er nu, na ruim een jaar gestopt te zijn met die troep, er niet meer af te krijgen zijn. En het had totaal geen effect op de depressie, die werd zelfs erger doordat ik veel te zwaar ben geworden. Ik walg van mezelf nu. Na vele jaren slikken (je doet apathisch wat je arts zegt omdat je hoopt dat hij het beste met je voor heeft) ben ik gestopt. Nog net zo depressief maar ik slik nooit geen antidepressiva meer , het is troep waar alleen de Farmaceutische industrie beter van wordt en niet de patiënt. Ik heb tussendoor nog een korte tijd Efexor geslikt en ten werd ik zo suïcidaal dat dit bijna mijn leven heeft gekost. Ik had toen 2 jonge kinderen, dat zou dus vreselijk zijn geweest voor hen. Na het stoppen van de fluoxetine kwam langzaam de emotie terug, ik kon weer huilen en dat voelde zo goed, dat ik dat weer kon. Ik kan weer emotioneel worden als iets me raakt, een boek, iets wat ik zie op tv of om me heen. Ik kan weer een orgasme krijgen. Helaas gaan de kilo's er niet meer af, wat ik ook probeer. Ik neem het iedereen die me deze troep aangesmeerd heeft dit zeer kwalijk. Want deze mensen moeten toch beseffen dat niemand zit te wachten op overgewicht.

22-05-2019 | Man | 64
fluoxetine (10mg)
Chronische depressie
Combinatie met mirtazapine 22,5 mg/dag (wegens destijds slaapproblemen). Het gaat al ruim 10 jaar goed, geen depressie meer. Echter het is onduidelijk in hoeverre dit komt door de medicijnen. Sinds ik volledig in de WAO zit en leuk, stressarm vrijwilligerswerk doe, gaat het goed. Ik kan de medicijninvloed alleen testen door de medicijnen te gaan afbouwen, maar daartoe ben[lees meer...] ik niet bereid. De psychiater zei destijds dat ik levenslang antidepressiva moet blijven gebruiken wegens al 3-4 eerdere depressies, dus daar houd ik mij maar aan.

17-02-2019 | Vrouw | 64
Chronische depressie
Jarenlang depressieve periodes. Ondanks allerlei verschillende antidepressiva toch steeds weer heel diep in de donkerheid van depressie. Kon niet meer normaal functioneren. Bloedonderzoek wees uit dat de medicijnen meteen weer werden afgebroken. In overleg met psychiater toch fluoxetine gaan proberen. Na zeer heftige start met veel.bijwerkingen en angsten nu super bli[lees meer...]j met de rust die er in mijn hoofd is gekomen. Werk weer voor en mijn sociale leven komt weer op gang.

19-06-2019 | Man | 66
fluoxetine (20mg)
De 1e 6 weken 20 mg per dag gebruikt. Nu sedert een paar dagen : 40 mg per dag ! Bevalt goed !

31-03-2021 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
Sinds enige tijd ben ik na jààààààren gestopt met deze medicatie. Ik had geen last van bijwerkingen, maar nu ik gestopt ben heb ik steeds hoofdpijn !!! Kan ik ze dan niet beter terug nemen?

06-08-2020 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
Het heeft mij geholpen de zin van het leven weer te zien,alleen ben ik 10 kilo gegroeid en daar baal ik een beetje van.

05-08-2020 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
De Huisarts zei dat je juist afviel door dit medicijn, ik ben 10 kilo gegroeid.

23-06-2020 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
Het heeft enorm geholpen bij de depressie,maar ik ben 7 kilo aangekomen ,en daar baal ik van,constant hongergevoel.

20-08-2018 | Man | 67
fluoxetine (20mg)
Ik gebruik al ruim 17 jaar Fluoxetine van Pharmachemie en werkt in mijn geval goed tot zeer goed. Nu kreeg ik laatst eveneens fluoxetine maar dan van Aurobindo . Mijn gevoelens, zoals depressief - het gevoel van huilen en meer van dat soort (oude) gevoelens kwamen weer boven. In eerste instantie dacht ik, misschien zit het wel tussen mijn oren doch een hele maand geprobee[lees meer...]rd en mijn gestel werd er niet beter op, eerder slechter. Heel prikkelbaar en ja huilbuien. Contact gezocht met mijn huisarts die vertelde dat het hoofdbestanddeel inderdaad wel fluoxetine is maar er enkele andere toevoegingen of er niet of juist wel waren toegevoegd. Daarna Apotheek gebeld en die beweerde dat dit onmogelijk was MAAR het "toeval" was dat mijn merk weer leverbaar was, dus kon mijn eigen merk halen. Langzaam aan voel ik me wat rustiger worden en kan ik weer langzaam gaan proberen terug te gaan naar gebruik van 1 x per dag. Het ergste vind ik wel dat de apotheek zegt, mindere werking kan niet en de huisarts zegt heel goed mogelijk en IK ben toch degene die gebruikt toch o.t.w. de ervaringsdeskundige. Ook weet ik dat veel medicijnen van andere bedrijven goedkoper zijn ( meer winst voor de apotheek ) maar de kosten die ik maandelijks ZELF moet betalen is altijd gelijk. Dit wilde ik toch even melden.

10-05-2018 | Vrouw | 67
Chronische depressie
Ik gebruik al heel lang Fluoxetine voor depressie. Ik zou er zo graag van af willen maar heb het twee keer gebruikt en niet gelukt. Tweede keer dat ik afbouwde in drie maanden ging het in het begin goed maar na 6 weken helemaal geen gebruik meer ging het fout en voelde ik me vreselijk. Ben toen weer begonnen. Wie heeft hier ervaring mee en heeft een goed afbouwsche[lees meer...]ma voor me, wellicht kan ik het nog één keertje proberen.

18-06-2021 | Vrouw | 69
fluoxetine (20mg)
de bijwerking waren heel hevig, ik had het gevoel mezelf niet meer te zijn

25-01-2020 | Vrouw | 69
fluoxetine (20mg)
Begonnen indicaties Burn-out met Paroxetine 20mg ging slecht na 6mnd afgebouwd tot 2.5mg in 1,1/2 jaar daar ging t mis in crisis bij ggz beland.Verandering in medicatie naast Fluoxetine 20mg daarbij Alprazolam 20mg. Deze na 6 mind afgebouwd zeer veel klachten volledig op bed.nu 3 jaar verder alleen nog 20 mg Fluoxetine wil afbouwen.

21-03-2019 | Vrouw | 69
fluoxetine (20mg)
Ik had zware periode in mijn leven. Veel problemen, ziektes, operaties en in ens werd ik angstig . Het was erg zwaar. Deed niks allen slapen... Met fluoxetine kan ik beter functioneren en mijn angsten zijn draagbaar....

14-03-2021 | Vrouw | 70
fluoxetine (20mg)
ben gestopt maar denk er ernstig over na om terug te nemen ik weet met mezelf geen blijf wenen even later gewoon altijd op en neer maar ik heb schrik dat ik nog meer rugpijn ga krijgen dan ik nu al heb en dat houd me tegen ik hoop dat het u kan helpen