Paroxetine

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

29-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik kreeg vd huisarts in 1995 Seroxat (Paroxetine) ivm depressieve klachten. In het beging voelde ik me beter, maar dat veranderde. Ik begon heel erg te zweten, kwam ruim 20 kg aan. Daarna begon mijn gevoel af te vlakken en dat werd jaar na jaar erger. Ik kreeg 2 kinderen, er was nog niet echt iets bekend over gebruik tijdens zwangerschap. Het ging steeds slechter, was heel[lees meer...] vaak moe, lag veel op bed. Ik was ook snel geagiteerd maar dat had ik toen niet in de gaten. Mijn (nu -exman) kon er niet mee omgaan en wilde scheiden, dit was in 2012.Hij deelde mij dit mee 1 dag voor de verjaardag v mijn dochter. Een vechtscheiding zou hij beginnen en dat deed hij (???). Ik moest doodziek in de rechtbank verschijnen, een keer of 5 over 9 mnd tijd. In die tijd ben ik opgenomen. Het eerste wat gedaan werd was de Seroxat in beslag nemen! Ik werd op een soort ontwenningskuur gezet, weet niet meer wat. Ik kreeg andere medicatie, géén SSRI-heropnameremmers zoals Paroxetine en Cytalopram. Uiteraard heeft mijn ex-man het voorelkaar gekregen (met een hele smerige vooroordelende advocaat en ik een domme, helaas, maar hoe regel je dat anders dan??) Soms duurt het even voor je er achter komt dat je met de verkeerde getrouwd was, al ben ik natuurlijk gek op mijn kinderen! Ik kreeg echter ook de vraag, van verschillende mensen, ook familie, wat ik dan eigenlijk zag in die man, toen ik hem leerde kennen. Tsja. In elk geval was duidelijk dat hij mij persoonlijk niet steunde. Dikke pech. Ik woon nu op mezelf, doe vrijwilligerswerk dat veel voldoening geeft. 'Die Seroxat is puur gif!' zei mijn moeder later. Ik las over zelfmoorden en zelfmoordpogingen in vooral Amerika, waar Glaxo Smith Kline honderden rechtszaken tegen zich had lopen van familie van Seroxat-gebruikers. Ik heb ze ooit geschreven, nooit iets teruggehoord. GSK staat overigens niet op de lijst hier. LET OP! Ik kreeg Seroxat destijds vd huisarts. Ik raad iedereen in een dergelijke situatie aan: vraag een verwijzing naar de psychiater!! Huisartsen weten niet genoeg over anti-depressiva, nog steeds niet! Ik maakte iets traumatisch mee en de huisarts verhoogde toen de dosis v 20mg naar 60mg!! Mijn emoties begonnen daardoor nog méér af te vlakken met alle gevolgen van dien! Ik heb nu andere medicatie, geen SSRI-heropnameremmers dus! Iedereen moet zelf weten wat goed voor haar/hem is, maar ik vond dat ik wel moest waarschuwen. Het is bijv heel vreend dat je een medicijn dat je een paar maanden zou moeten gebruiken, zolang gewoon voorgeschreven wordt via herhaal recept. Zo lang 1995 - 2012! Ik hoop hier in elk geval iémand mee te kunnen helpen. Pas goed op jezelf!
26-08-2018

ADD

Mijn ervaring is .... Ik kan niet meer zonder en staat positieve in t leven 😊 Dus lang leve de paroxitine 😁
18-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Veel AD gebruikt in mijn leven. Fluoxetine 5 jaar en cytalopram. Dit medicijn is voor mij verreweg de beste van alle. Weinig bijwerkingen, enkel het libido. Maar als je je onthoud van masturbatie en porno is dit in de seks voor mij geen probleem. Ik raad dit medicijn aan als ervaringsdeskundige met AD. MAar let op, dit is voor iedereen verschillend.
08-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

ik ben al bijne 2 jaar depressief gebruik daar voor o.a 10 miligram paroxetine eerst 20 maar ik ben aan het af bouwen want ik heb het gevoel dat het niets helpt ik ben somber en kan niet genieten ook ben ik zeer afgevlakt en daar wordt ik echt verdrietig van zijn er meer mensen die deze klachten herkennen.
08-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een vrouw van 21 jaar en ben ongeveer 3 weken geleden paroxetine beginnen innemen door mijn angststoornis. Op het internet lees je vaak nogal horrorverhalen over dit medicijn dus ik was zeer bang voor de bijwerkingen, maar dat viel verbazingwekkend mee. In de eerste week had ik erg last van knarstanden, slaperigheid (nam zeker elke dag een dutje) en duizeligheid. De[lees meer...]ze duizeligheid soms zo erg dat ik m’n bed niet uitkon! Daarnaast had ik erg last van slapeloosheid. Ondanks ik zo moe was werd ik elke nacht meerdere keren wakker en kon het wel uren duren voor ik terug in slaap viel. Normaal slaap ik goed door dus dit was vreemd voor mij. Vandaag, ong drie weken na ik het medicijn voor het eerst innam, heb ik voor de eerste keer kunnen doorslapen. Dit was dus wel de ergste bijwerking voor mij, maar als ik alle andere verhalen lees valt dit dus echt welgoed mee :) . Daarnaast had ik de eerste 2 weken last van verhoogde angst. Ik kon het huis haast niet uit omdat ik zoveel angst had! Maar nu in de derde week is dat voorbij. Een paar dagen geleden ben ik van 10mg naar 20mg overgestapt en ik voel nu al het verschil. Ik merk nu dat ik minder angst heb van dingen waar ik vroeger enorm over zat te piekeren en enorme angst van had. Ik raad dit medicijn echt aan voor mensen die niet meer weten wat te doen. Neem je leven terug. :)
05-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ben wel zeker 30 kilo aan gekomen sinds ik dit medicijn gebruikt, maar ik kan op moment niet zonder. hellaas want wil graag mijn kilo's weer kwijt.
29-07-2018

Chronische depressie

Hoi allemaal Ben deze week begonnen met Duloxetine Heb veel bijwerkingen helaas. Nu weet ik wel uit ervaring dat dat de eerste tijd zo is, maar voel me echt belabberd en gestressed. Misselijk, totaal geen eetlust meer ( daarvoor ook al moeilijk eten maar nu nog erger) Slapen is een ramp, had al Lorazepam voor het slapen. Maar nu overdag nodig om een beetje rustig te [lees meer...]blijven. Vraag me af of het een het ander niet versterkt ? Heeft hier iemand ervaring mee ? Lees vrij weinig hier over slechte eetlust, zijn er meer mensen die deze bijwerking hebben ? Zou graag antwoorden willen krijgen op deze vragen. Ik weet dat het inwerken een hel is, maar ook dat het weer beter zal gaan Wens iedereen heel veel sucses en sterkte met het herstel.
19-07-2018

Paroxetine (paroxetine)

Van 2004 tot 2018 heb ik paroxetine geslikt. Na mijn heftige burnout had ik een angst- en paniek stoornis opgebouwd. Aanvankelijk heb ik de dosering opgebouwd tot 40 mg per dag. Ik had weinig bijverschijnselen. Wel werd ik 10kg zwaarder en het duurde bij het vrijen langer voordat ik klaar kwam. Dat vond ik wel leuk. Na een paar jaar heb ik in 2 stappen afgebouwd tot 20 mg [lees meer...]per dag. Hierbij had ik weinig bijwerkingen. Oude klachten kwamen tijdelijk wat meer naar voren. In 2015 had ik een zeldzame bijwerking die bij mannen kan voorkomen: Gynaecomastie (1 borstklier werd groter). Die is operatief verwijdert. (zie: https://www.ge-bu.nl/artikel/ssris-en-gynaecomastie). Dat was natuurlijk nogal ongewenst. In 2015 ben ik naar 10 mg per dag afgebouwd. Ook daarbij ondervond ik weinig bijverschijnselen. In 2016 wilde ik helemaal stoppen, maar dat beviel niet. Oude klachten van angst en paniek waren weer wat terug. Ik was waarschijnlijk te snel gestopt (van 10mg direkt naar 5mg per dag en na een paar weken naar 0). In 2017 ben ik begonnen met heel geleidelijk aan afbouwen. Steeds heb ik, met een aantal weken tussentijd, de dosis gehalveerd. De pilletjes sneed ik met een mesje in steeds kleiner stukjes). Toen die stukjes echt heel klein werden ben ik die om de andere dag gaan innemen. En toen met 2 dagen er tussen. Veel last van bijwerkingen had ik niet tijdens dat afbouwen. Nu slik ik sinds een half jaar niets meer. Ik ben weer 10kg lichter geworden in dat halve jaar en klaarkomen gaat weer vlot (ook wel weer prettig want op mijn leeftijd (58) kwam van uitstel soms afstel..). Kortom: er zijn bijwerkingen tijdens het gebruik. Die gaan weer weg wanneer er niets meer wordt ingenomen. Ik heb er veel baat bij gehad. Misschien dat ik het weer ga gebruiken wanneer ik mij in de toekomst slechter ga voelen. Maar... het zijn geen snoepjes.
15-07-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik durfde het medicijn eigenlijk niet te gaan gebruiken door de horrorverhalen op internet en omdat ik nogal anti-medicijnen ben. Naar aanleiding van advies van de huisarts heb ik besloten het toch te gaan doen. De eerste weken ben ik extreem moe geweest en voelde ik me niet veel beter. Maar na 4 weken begon ik echt minder paniekerig te worden en een stuk rustiger in mijn [lees meer...]hoofd. Ik ben er erg blij mee. Ik heb voor mezelf maximaal 1 jaar gezegd en ga dan in hele kleine stapjes afbouwen(of eerder natuurlijk!!). Als je echt in de knoop zit en angstig bent en het even niet aankan zou ik het zeker aanraden. Laat je niet gek maken door extreme recensies. En nog een advies, zorg dat je voldoende beweegt als je niet lekker in je vel zit. Ik weet dat het moeilijk is om die stap te zetten maar het helpt mij echt. Sterkte!!
11-07-2018

Paroxetine (paroxetine)

Middel heeft goed geholpen. Maar de bijwerkingen werden steeds dominanter. Ik raad het middel wel af, omdat het heel moeilijk is om ermee te stoppen. Ik ben nu 3 1/2 maanden bezig met een afbouwtraject. De afbouwverschijnselen zijn heel erg. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld in mijn leven.
04-06-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een dag of 6 geleden opgehoogd van 20 naar 30 mg. Ik voel me nu al 2 dagen erg down terwijl ik dat daarvoor niet echt had. Ook daardoor weer zeer slecht geslapen vannacht. Droge mond speelt ook weer op. Wat die stemming betreft: is dit herkenbaar voor iemand? Ik maak me er zorgen om en het voelt gewoon rot.
30-05-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

3 maanden geleden trauma meegemaakt, daarna angsten en zeer in de war geweest. Niet kunnen slapen, stemmingswisselingen ect ect. Arts schreef eerst oxazepam met themazepam voor, hielp niks. Daarna alprazolam 0.25 gekregen. Fantastisch middel! Maar verslavend...toen kreeg ik serlatine voorgeschreven, mijn gedachtes gingen helemaal de verkeerde kant op ( zelfmoord) en alsof [lees meer...]mijn voeten van zand waren, gelijk mee gekapt! Daarna weken tobben en steeds dieper id put te belanden heb ik paroxetine voorgeschreven gekregen. Vertelde mijn arts hoe bang ik was voor anti depressiva ivm Serlatine ervaring. Opbouwschema van 0.5 mg 3 dagen, 4e dag 1 mg 7e dag 1.5 ed 11e dag 2 mg. Tot mijn verbazing voelde ik bij 0.5 mg meteen meer rust in mijn hoofd ( terwijl ik doodsbang was voor bijwerkingen ) verder geen bijwerkingen alleen een beetje suffig!! Morgen 1 mg en hoop dat mijn "oude ik" langzaam weer terug komt. Voor degene die heel bang zijn voor AD, begin met het laagst mogelijke dosering....bouw heel rustig op/luister goed naar je lichaam!
28-05-2018

Chronische depressie

Veel bijwerkingen, warm(zweten), droge mond, ongecontroleerde bewegingen benen, moeilijk slapen
23-05-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Het haalt flink de scherpe kanten van het voelen af.
20-05-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ben 4 weken geleden begonnen met 10 mg. Zoals al verwacht, leken de angsten te verergeren. Na 2 weken opgehoogd naar 20 mg. Omdat ik al vaker in mijn leven last heb gehad van deze ellende en ook meerdere malen in therapie ben geweest hiervoor, weet ik wel dat ik er doorheen moet, dus niet vermijden. Echter, ik heb toch gekozen voor AD omdat ik een gezin heb met een dochter[lees meer...] van 10 en een zoontje van 1. Ik moet blijven functioneren en dat wil ik ook. Ook voor mijn man. Ik vind het zo lastig om te beoordelen of het spul werkt. Soms voel ik me wat beter maar de angst voor de angst is op de achtergrond bijna altijd aanwezig. En dat beinvloedt toch je plezier. Terwijl het vaak wel lukt om de dingen te doen, al geeft het angst en spanning. Over 2 weken terug huisarts. Ophogen wellicht naar 30 mg. Heb ik paar jaar geleden ook gehad. Toen ben ik er weer bovenop gekomen, zoals altijd. Maar of dat nou door de AD kwam blijf ik lastig vinden. Het is voor mij niet ineens een wereld van verschil zoals ik van sommigen lees. Ik heb daarnaast nog oxazepam, hier neem ik er dagelijks 1 van 10 mg van in. Mag er 3. Ook dat vind ik niet enorm veel verlichting geven. Een vriendin herkende dit en is overgestapt naar Lorazepam. Iemand hier ervaring mee? Ik ben niet verslavingsgevoelig gelukkig, weet dat ik hier weer goed vanaf kom. Destijds heb ik ook geen problemen gehad met afbouwen Paroxetine. Rustig aan en geen vervelende verschijnselen gehad gelukkig. Ik hoop dat ik met opbouw nog wat meer effect ga merken. En de rest moet ik zelf doen (angsten aangaan!) I.c.m. opfrissertje bij de psycholoog. Maar het blijft een heel vervelende stoornis. Zou willen dat ik het nooit meer kreeg.
15-05-2018

Paroxetine (paroxetine)

Voor alle (extreme) hypochonders onder ons: Ik heb maanden het medicijn uitgesteld omdat ik zo bang was voor de bijwerkingen. Ik heb wel 100 x gegoogled en toch uiteindelijk de stap genomen om te beginnen. Dit is zo ontzettend meegevallen! Eerste paar dagen lichte hoofdpijn en wat meer zweethandjes en verwijde pupillen. Verder echt niet tot nauwelijks last gehad van bij[lees meer...]werkingen. Ik ben ook begonnen met een lage dosering. Ik had aangegeven dat ik extreem bang was om te beginnen dus ze zijn begonnen met een lage dosering zodat de bijwerkingen wat minder zou zijn en dat is het absoluut. Ik kan nu zeggen dat het echt zo ontzettend meevalt en dat ik dat mag schrijven! Aangezien ik de bijsluiter al 10x had gelezen, alle forums, alle nare horrorverhalen had ik al bedacht dat ik alles zou krijgen maar gelukkig niet. Ik voel mij iets beter nu(ben nog maar 2 weken bezig) dus ik schrijf nog graag hoe het verder loopt maar wees niet bang om te beginnen! Beging gewoon met een lage dosering!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum