Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

18-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik kreeg dit spul voorgeschreven van de huisarts vanwege een paniekstoornis en een postnataledepressie. Een paar uur na de eerste tablet begon ik me al raar te voelen. Op een gegeven moment kon ik alleen nog maar op de bank liggen. Mijn benen werden zo zwaar dat ik niet meer kon lopen. Ook was ik niet echt aanwezig. Als iemand wat vroeg kon ik bijna niet meer reageren. De[lees meer...] dag erna viel ik flauw en kreeg ik hele hele erge paniekaanvallen. Daarbij werd mijn lichaam steeds heel erg warm en kreeg overal rare pijnlijke steken. En toen begon de misselijkheid en het kokhalzen. Aan het einde van de avond kon ik niet meer praten. Je kreeg geen contact meer met me. Toen ben ik gelijk gestopt met dit medicijn. En zelfs van 2 dagen slikken had ik al afkick verschijnselen zoals trillen en zweten etc. Dit spul komt hier nooit meer in huis.
11-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik het nu al zoveel jaren. Ik heb 3 pogingen gedaan om te stoppen. Ik kreeg elke keer nare gruwelijke dromen. Over de dood, had ik nooit gehad, over zelfmoord. Vreselijk eng, ik ging langzaam afbouwen maar toch nog te snel. De reden dat ik het ging slikken is dat ik geestelijk was ingestort. Te veel hooi op mijn vork genomen. Alleen mijn kinderen heb opgevoedt. Nu zit[lees meer...] ik er aan vast. Ik ben verslaafd aan het spul. Ik wil stoppen maar dat gaat niet. Er bestaat een methode, maar die wordt niet vergoed. Dat wil de fabrikant natuurlijk ook niet. Die verdient hier een leuke cent aan.
05-02-2018

Depressief

Was zeer tevreden met toen nog Seroxat, was vrij vlug weer de oude ik... Afbouwen heb ik meerdere malen geprobeert maar bleef telkens op 5mg vastzitten en helaas weer terug bij af naar 30mg !! Nu slik ik al weer enkele jaren 20mg Paroxitine. Van meet af aan ben ik hier niet tevreden over. Seroxat was voor mijn gevoel veel beter. Hoorde van mijn huisarts ( ben nu weer t[lees meer...]eruggevallen in een hevige depr.) dat ik 20mg Paroxitine niet hoef te verhogen, want uit studie bleek dat verhogen helemaal geen zin heeft....
01-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik al 4 jaar 20 mg paroxetine p.d. sinds een jaar na het overlijden van mijn zoon. Ik ben 78, hij was 48 . Emtionele problemen speelden een rol, ik zag mijn kleinkinderen niet, erg veel verdriet dus. Ik raakte in een depressie en sliep slecht of niet. Veel nare dromen. Ik had het 10 jaar ervoor ook een flinke periode gebruikt ivm pensionering. Ik vind het een prima w[lees meer...]erkend middel, na een aantal maanden zat ik niet meer op de bodem van een put. Ik was wel snel moe in mijn hoofd, zoals ik het altijd noemde. Ik ben wel doorgegaan met wat ik deed, thuis, in de tuin, ook met winig zin, ook naar mijn ouderengymgroep . Ik sprak er ook over, ik had behoefte aan aandacht en vooral begrip omdat ik anti depr slikte. Ik kreeg gelukkig aandacht. Ik was thuis stiller en erg in mezelf. Dat vond ik niet erg, mijn man begreep het en boven aan de rand van de put waren familie en vriendinnen. Schrijven is voor mij een balangrijk middel gebleken. Dat werkte heel prettig, gewoon in een schrift hoe ik me voelde, wat ik deed, ging doen. Ik ben van mening dat je veel moet wandelen, frisse lucht is belangrijk en onder de mensen komen, praten en vooral iets doen. Afleiding verminder het piekeren en het lost niets op. Sterkte.
22-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Doordat ik lijd aan narcolepsie heb ik vaak last van slaapverlamming met hypnagoge hallucinaties. Tijdens z'on hallucinatie vreselijke demonen en vreselijk grote spinnen me aan terwijl ik me niet kon bewegen. Sinds ik paroxetine slik heb ik de verlamming en de hallucinaties nog wel, maar zijn veel minder eng geworden. Daarnaast raakte ik een stuk ongevoeliger voor kritiek[lees meer...] en verminderde mijn verlatingsangst. Ik werd wat ongevoeliger en durfde weer de straat op en winkels in. Kreeg daardoor weer meer zin in het leven. De eerste 2 weken waren verschrikkelijk, en voordat ik echt verbetering voelde duurde wel 3 maanden. Dus wel even doorzetten. Ik werd rustiger en gelukkiger en ging beter eten, zelfs snoepen. Achteraf had ik hier wel gewaarschuwd voor willen worden, want de gewichtstoename is niet echt nodig. Ik doe nu veel dingen die ik voorheen niet durfde. Door de narcolepsie kan ik niet stoppen, en zou dit ook niet willen. Ik raad het iedereen aan, maar let wel op je eten en hou er rekening mee dat je de 1e 2 weken goed ziek kan zijn, en heb geduld. Want het duurde wel even tot het echt goed hielp.
16-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Al acht jaar lang last van paniekaanvallen en inmiddels kwam ik praktisch de deur niet meer uit en liep ik huilend door het huis. Zo kon het echt niet langer, het hele gezin leed eronder. Dus de stap naar therapie gezet in combinatie met medicatie. Inmiddels slik ik dit medicijn nu bijna twee maanden en merk ik echt dat ik veel minder angst ervaar. Ik ga weer alleen boodsc[lees meer...]happen doen en kan weer naar buiten zonder angst.
02-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Na acht jaar in toenemende mate last van angst en paniekaanvallen. Zodanig dat ik steeds meer situaties ging vermijden. Naast de behandeling bij een therapeut ook met paroxetine gestart.
01-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ondanks de bijwerkingen, na een week al verbetering. Na een week of 3 zeer effectief. Dit is de 2e keer in mijn leven dat ik het gebruik. Eerste keer kon ik vrij gemakkelijk stoppen. Tussen eerste en tweede keer gebruik zit 2 jaar. Na 2 jaar toch weer depressieve en angstgevoelens ondanks therapie. Ben blij dat dit medicijn bestaat.
28-12-2017

Paroxetine (paroxetine)

Na heel veel overweging de laagste dosering van 10mg gaan gebruiken. Ik was bang om in een waas terecht te komen en dat ik mezelf niet zou zijn. Ik ben voor niets bang geweest, het is na 2 weken effectief en durf weer veel en maakt me minder angstig en gewoon wat beter in staat me minder druk te maken zonder dat het effect is dat niets me kan schelen (waar ik bang voor was[lees meer...]). Ik kan veel beter rationeel nadenken. Samen met een aantal keer coaching van plan om binnen een jaar af te bouwen
17-12-2017

Paroxetine (paroxetine)

Durf weer alleen te zijn Weer auto te rijden Geen paniek aanvallen meer alleen in een zeer stress volle situatie kan het gebeuren Zeer prettig in gebruik
10-12-2017

Paroxetine (paroxetine)

door het gebruik van anti depressie medicijn, Paroxetine minder 'down gevoel' de scherpe randjes gaan er vanaf :) Ik kan het iedereen aanraden je voelt je echt beter en misschien dan in combinatie met psycho therapie /gesprekken
05-12-2017

Paroxetine (paroxetine)

Na de geboorte van mijn dochter kreeg ik ontzettende paniekaanvallen (ook had ik last van dwanggedachten). Na een tijdje durfde ik bijna niks buitenshuis meer te ondernemen. Via de huisarts kwam ik bij een goede psycholoog terecht die me na overleg deze medicijnen adviseerde. De eerste week heb ik 's ochtends 10 mg geslikt en na die week 20 mg. Na 2 weken tijd kon ik m[lees meer...]erken dat ik rustiger in mijn hoofd werd en sliep ik beter. Ik heb de medicijnen ruim een jaar gebruikt en ben nu volledig afgebouwd (sinds 9 maanden) en het gaat prima. Ik ben er dus erg positief over.
28-11-2017

Droge mond
31-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Werd er een beter mens van, maar de libido bijwerking was me het niet waard.. hij kwam niet eens meer omhoog... echt heel apart. toen gestopt.
27-10-2017

26-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Gekregen tegen angststoornis, steeds hogere doseringen als het niet bleek te helpen. na lange tijd erachter gekomen dat de paniekaanvallen zowel met hoge of lage dosering hetzelfde zijn. Meerdere malen geprobeerd ermee te stoppen, maar de hevige ontwenningverschijnselen gooiden steeds roet in het eten.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum