Paroxetine

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

27-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

Zeer tevreden. Een periode gehad dat het erg slecht ging. Heftige paniek en angstaanvallen, piekeren en bar slecht slapen. Ik ging vanuit een diep dal binnen 2 weken met enorme sprongen vooruit. Ik voel mij heel goed hiervan dat terwijl ik er enorm tegenop zag. Opna de standaard bijwerking(slechte libido en wat hoofdpijn) weinig last gehad. Begin aub met 10 mg. Als dit v[lees meer...]oldoende is blijf dit dan gebruiken. De meesten zullen 20 mg voorschrijven. Ik had meer dan genoeg aan 10 mg. Ben nu half jaar bezig en ben stukje bij beetje aan het afbouwen(met psychiater overlegd tablet in kleine stukjes afsnijden en dit heeel langzaam verminderen) hierdoor tot nu toe zo goed als geen bijwerkingen. Af en toe het gevoel"onder stroom te staan" maar ik weer waar het weg komt. Kortom voor mij een fantastisch middel. Ps. Geen kilo extra aangekomen:)
08-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

begon met 20mg per dag 2 weken ziek geweest toch door gezet, in de jaren dossering verhoogd nu 4 jaar 60 mg perdag o de symptomen van me Borderline wat te minimaliseren ben al jaren tevreden over deze medicijnen
19-11-2018

Paroxetine (paroxetine)

Voor mij was het een rotmiddel, ik baal dat ik het tien jaar lang heb geslikt! Het hield depressies niet tegen. De bijwerkingen waren wel erg vervelend. Zo kon ik bijvoorbeeld geen orgasme meer bereiken. Nog vervelender was dat ik elke ochtend wakker werd met het gevoel alsof ik een flinke kater had. Ik had 's nachts heel onrustige/ nare dromen en zweette mijn bed kledder[lees meer...]nad (echt kleddernat, niet gewoon vochtig!) Afbouwen was heel, heel moeilijk. Ik wist eerst niet dat depressieve gevoelens deel konden uitmaken van de onttrekkingsverschijnselen, waardoor ik een aantal afbouwpogingen gestaakt heb (zonde!) Dit zijn de onttrekkingsverschijnselen die ik kreeg tijdens (langzaam) afbouwen: Suïcidale gedachten (die had ik daarvoor niet), zweten, misselijk, tintelingen, hoofdpijn, 'electrisch' gevoel in hoofd... Bij elk stapje terug kreeg ik dit en deze klachten hielden een paar dagen tot twee weken aan. Gelukkig heb ik doorgezet en ben ik van die troep af.
19-11-2018

Paroxetine (paroxetine)

Gestart met Paroxetine om een angststoornis met paniekaanvallen te beteugelen. Daar heeft het erg goed voor gewerkt. Wel veel last gehad van bijwerkingen in de beginperiode. Onlangs heb ik moet afbouwen en stoppen om over te gaan op een ander medicijn en dat was echt vreselijk. Afbouwen van dit middel is een ramp, ik ben ongelooflijk suïcidaal geworden, agressief ook.
31-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine ik kan het iedereen aanbevelen die net zoals ik piekerklachten heeft. Ik gebruik 20 mg 1 maal daags. Er ging een wereld voor mij open. Ik voelde me ineens vrij en verlost van al die nare piekeraanvallen. Ik kreeg ruimte voor het starten van een eigen onderneming. Wat wel een groot minpunt is, is dat ik in een jaar tijd 20 kilo ben aangekomen. Paroxetine vlakt je[lees meer...] af en dat betekent, minder energie hebben, dus ook minder energie om te gaan sporten. Doordat ik mij met paroxetine meer moe voel, ben ik ook meer gaan eten, in de hoop meer energie te krijgen. Maar goed het medicijn zelf werkt bij mij voor een volle 100%. Nu wil ik toch eens proberen om zonder paroxetine te leven. En hopelijk kan ik dan meteen mijn overgewicht aanpakken. Tip: het merk Sandoz werkt beter, maar is doorgaan duurder en wordt niet altijd vergoed door je zorgverzekering. Aurobindo is de goedkopere variant, maar daar werd ik persoonlijk heel onrustig van en kreeg ik nachtmerries van. Heel naar, maar goed om te weten.
23-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heb ik korte tijd gebruikt. De ervaring was negatief. Ik werd vlak en voelde het leven niet. Alsof ik werd verstikt door een dikke zware deken. Het enige effect was dat ik niet echt meer iets voelde. Ik was blij dat ik ermee was gestopt.
23-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Van dit middel kon ik niet meer slapen en had ik geen honger meer. Uiteindelijk ben ik na 3 weken gebruik van dit middel door de politie van het spoor gehaald. Ik vond het vreselijk middel. Ik begon mijzelf pijn te doen wat ik nooit had gedaan. Toch was de psychiater ervan overtuigd dat het een goed middel zou zijn. Ik werd tijdelijk opgenomen en kreeg verschillende andere[lees meer...] middelen om weer in slaap te kunnen vallen. Na 5 maanden begonnen met afbouwen, ook dit was geen pretje. Ik voelde steeds stroomschokjes door mijn hoofd gaan. Met hard werken is het gelukt om het volledig af te bouwen. Ik hoor zelf wisselende verhalen dat het bij sommige mensen effectief is. Mijn ervaring is zeer negatief, maar ik hoop dat andere mensen baat bij dit middel hebben.
16-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het houdt mij op de been en om door te gaan.
23-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het is voor mij het medicijn om door te kunnen gaan in het leven.Ik ben 1 x gestopt maar dat ging niet goed. Nu is het weer stabiel......!
22-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Door een jeugd met emotionele verwaarlozing, constante angst voor afwijzing, ruzies tussen ouders met veel krachttermen, negeren als vorm van straf, constante dreiging voor afkeuring/afwijzing kreeg ik chronische hyperventilatie. Dit leidde weer tot een een angst en paniekstoornis met depressieviteit. Via huisarts naar haptonomie en daarna psychologe. Na eerst oxazepam teg[lees meer...]en de ergste dalen met veel angst begonnen aan Paroxetine. Eerste 2, 3 weken werd t erger maar daarna...sloeg het heel goed aan. Nooit afgevlakt geweest en heel blij dat het bestaat. Nu is het 2018 en na 10 jaar 30mg ben ik nu sinds juli dit jaar aan t afbouwen. Eerst naar 20mg en nu een volle week 15mg. Nergens last van (nog, want een beetje sceptisch blijf ik wel). Maar so far so good! Moet er wel bij vermelden dat ik sinds november 2017 samen met een bevriende orthomoleculair epigenetisch therapeute mijn vitamines en mineralen aanvul. Zeg het er wel even bij want dat zou een ander weer kunnen helpen toch?
20-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

40 jaar aaneengesloten geconfronteerd met oorlog, dodelijke verkeersongevallen waaronder diverse eigen familieleden, geweld met vuurwapens en andere middelen. Etc. etc.
18-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

met angst en paniekstoornis. Na een aantal maanden gesprekken gehad te hebben met praktijkondersteuner trad er geen verbetering op en werd ik steeds vlakker. Zag overal tegenop en vond nog maar weinig leuk. In verleden ook Paroxetine gebruikt (Seroxat) en dat hielp prima. In overleg met huisarts gestart met 20mg daags. Na inname vrij snel moe en sliep vaak en veel. 2 [lees meer...]weken thuis gebleven van werk om de bijwerkingen tot rust te laten komen. Impotent na 4 dagen en dat bleef zolang ik 20mg gebruikte! Met moeite een orgasme per 4 weken... :-( Duizelig en zweterig in het begin maar na 10 dagen begon ik me beter te voelen. Weer gaan werken voor halve dagen. Na 6 weken werkte ik volledig. In maart 2018 mezelf op 10mg gezet na 2 weken afbouwen door ene dag 20 en andere dag 10mg te nemen. Na 2 weken was 10mg voldoende en heb er weinig last van gehad. Impotentie werd minder. Sinds 2 weken de 10mg gehalveerd om de dag, na een week 5 mg vandaag gestopt met Paroxetine. Ja, dat merk je, de stroomstootjes door je lijf, moe, spierpijn, zweterig... alles er op en eraan maar daar moet je even doorheen en het gaat over. Geen reden om terug te grijpen naar de pillen maar vertrouwen hebben in je lichaam, je eigen kracht en de goede afloop.
16-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Beste gebruikers van paroxetine,ik gebruik dit nu exact 6 weken,veel bijwerkingen, maar de angst en depressive zijn er nog steeds,zou di nog langer duren dan 6 weken,of ,wie heft dit ook meegemaakt,ik ga al 6 weken door een kleine hel,
14-09-2018

13-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Hoi, Ik ben 4 weken geleden begonnen met paroxetine ivm depressie en angst. Ik zag er erg tegenop, mede door de verhalen op forums. En het klopt, de bijwerkingen zijn niet mis. Meer angst, misselijk, droge mond, veel onrust, trillen. Ik heb er oxazepam bij gekregen om de bijwerkingen een beetje te onderdrukken. Ben begonnen met 10 mg en na 2 weken opgehoogd naar 15 mg[lees meer...]. Nu na 4 weken voel ik dat het begint aan te slaan en dat is erg fijn. Voel me nu echt al wat beter. Ben daarom ook gestopt met de Oxazepam en krijg daar ontwenningsverschijnselen van. Tip is daarom om wel een beetje terughoudend te zijn met de hoeveelheid Oxazepam en het alleen in te nemen op momenten dat het echt nodig is. Verder wilde ik nog kwijt dat ik tijdens de straten van het gebruik ook veel op forums heb gelezen en de negatieve verhalen maakten me erg angstig. Vooral mbt als je er weer mee wil stoppen. Nu ik me wat beter voel, kan ik ook weer veel beter relativeren en zie ik in dat ik dit medicijn nu gewoon even nodig heb, en dat het afbouwen tzt misschien lastig is, maar ik ga ervan uit dat het met de juiste begeleiding en doorzetting gaat lukken . Sterkte iedereen!
01-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Zie boven, werking is goed, maar je komt er niet meer van af ook als je niet depressief bent. De ontwenningsverschijnselen zijn heftig, allerlei verkrampingen in mijn hoofd, nek, schouder, darmen etc. Ben nu een half jaar aan het afbouwen de problemen blijven aanhouden, ik kan wel weer beginnen met 20 mgr maar ik wil het overwinnen, mijn vertrouwen op de overwinning wordt [lees meer...]moeilijk.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum