paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

25-01-2021 | Man | 60
paroxetine (20mg)
na 17 jaar 20mg met succes Paroxetine gebruikt te hebben kwam ik door omstandigheden weer in een depressie met angst en spanningen. Verhoging naar 40mg Paroxetine had geen effect. Daarom wilde huisarts dat ik citalopram ging proberen. Nog te vroeg om te zeggen of dat dat de juiste keuze is. Volgens psychiater is Citalopram een goed alternatief.

13-01-2021 | Vrouw | 65
Depressief
Ik gebruik het nu net weer, na een poging om te stoppen. Hetgeen mislukte. Ik zit nu in de opbouwfase, daar moet je even doorheen. Maar 1 ding..ik ga niet meer zonder. Het stofje mis ik gewoon, als ik het niet neem. De een heeft insuline nodig voor diabetes, ik heb dit nodig. Heb het nu wel geaccepteerd.

05-01-2021 | Vrouw | 52
Premenstrueel syndroom (PMS)
9 jaar geleden gekregen van de gynaecoloog voor PMS klachten, en nu helpt het me door de overgang heen. Na wat stoppogingen, en verschillende adviezen van artsen. Nog steeds op 20 mg. Ik wil mijn leven weer terug en het zelf opknappen, omdat de menstruatie niet meer in mijn leven is. En ik de veranderingen in mijn lichaam door het product als heel hinderlijk ervaar. Ook [lees meer...]het gebruik luistert erg nauw, dus ook het eventuele afbouwen. Door vervelende omstandigheden, had ik 2x een maand tijd geen toegang tot het middel. en ben heel ziek geweest. Waardoor het besef dat je gewoon een legale junkie bent, wel heel duidelijk is geworden. Ik weet wel dat mijn afhankelijkheid van paroxetine voornamelijk lichamelijk is geworden, dus is ben ik nog meer gemotiveerd om te stoppen. Ik wil mijn lichaam terug. Mijn ervaring met stoppen is helaas niet zo goed.

13-12-2020 | Vrouw | 67
paroxetine (20mg)
Paroxetine heeft een goede invloed op mijn stemming en angstniveau. De scherpe kantje zijn eraf. Tot nu toe was ik daar heel blij mee en nam de gewichtstoename voor lief. Maar nu ik al enkele keren nieuwe glazen moest in mijn bril en de staar sterk toenam begin ik me wel wat zorgen te maken

11-12-2020 | Vrouw | 56

04-12-2020 | Vrouw | 58
paroxetine (20mg)
Op mijn 14e mijn eerste angst/paniekaanval. In de loop van de jaren namen deze aanvallen toe en begon ik vermijdend gedrag te vertonen. Op mijn 20e durfde ik niet meer naar buiten. Wat ik wel deed, maar altijd een gevecht. Ook fobieën ontwikkeld. Bij mij is er een erfelijke factor. Het heeft nog een tijd geduurd voordat ik met de Paroxetine ben gestart. Ik wild er niet aa[lees meer...]n terwijl de huisarts mij al 10 jaar probeerde te stimuleren om toch te beginnen. Ik ben uiteindelijk toch begonnen met 20 mg. Allen de 1e 2 maanden had ik veel last van bijwerkingen die niet prettig waren. Ik voelde mezelf een Zombie, moe, de angst leek toe te nemen en toch ook weer niet. Ik heb doorgezet, gelukkig. Het was even doorzetten door de bijwerkingen, die gaan na enige tijd over. De bijwerkingen wegen voor mij niet op tegen het geluk dat mijn leven er 130% leuker en prettiger op is geworden. Ik doe eigenlijk alles. Ergens ver weg zijn de klachten nog aanwezig, maar ik kan nu relativeren. Ik heb zelfs al vaak gevlogen, zelfs naar Amerika op rondreis geweest. De medicatie heeft mij geholpen om weer mezelf te worden en mij vrijheid te geven. Dat doe je dus zelf, niet de pillen, die ondersteunen daarbij. Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Die zullen voor iedereen die gaat gebruiken/gebruikt anders zijn.

29-11-2020 | Man | 64
paroxetine (30mg)
Slik sinds3 maanden paroxetine ivm lange durige burnout.Ruim 1 jaar. Sinds 10 dagen opgehoogd naar 30mgr. Nu last van misselijkheid,buikpijn ,geen vaste ontlasting en erg vermoeid. Dit is pas na op hoge naar 30 mgr. De reden van op hoge was dat er nog geregeld spanning was. Wie herkent dit. Heb wel geregeld contact met arts.. Ik weet dat het vaker bij burnout worst gegeven[lees meer...]. Misschien heeft iemand het daar ook voir gehad. Of toch nog tijd er voor nemen

28-11-2020 | Vrouw | 27
paroxetine (20mg)
Ik neem sinds een maand Paroxitine door angst gevoelens. Ik heb constant negatieve gedachten waardoor ik niet kan slapen en continu lig te piekeren. Ik heb gehoord dat je op het begin ziek kunt worden zoals maagpijn, hoofdpijn,... maar daar heb ik allemaal geen last van gehad. Zoals ik al zei neem ik het nu een maand maar ik merk totaal geen verschil. Voel me nog altijd ev[lees meer...]en angstig als er voor. Ik neem nu 20mg. Misschien is dit te weinig voor mij?

20-11-2020 | Man | 41
paroxetine (20mg)
Hallo allemaal, Na 19 jaar gebruik van dit medicijn heb ik jaarlijks nog terugkomende klachten dat vooral plaatsvindt wanneer ik in een fase van vermoeidheid en verveling kom. Op 1 of andere manier ben je dan teveel bezig met de dingen die je doet en ervaart. Het heeft me zeker in positieve zin goed geholpen om mijn angsten en paniekaanvallen te onderdrukken. Ergens bang[lees meer...] voor? Absoluut niet! Ik kon de wereld wel aan.. je stapt overal op af en kent geen angsten, schaamte of een vorm van afwijzing. Let alleen goed op dat je drukke fases in je leven het medicijn averechts kan werken wat je merkt waar bijvoorbeeld vermoeidheid extremer is dan het normaal zou zijn. De bijwerkingen blijven ondanks je het medicijn al hele lange tijd gebruikt.. komt dit ook jou bekend voor.. stuur gerust een bericht zodat we onze ervaringen kunnen delen.. succes voor degenen die het medicijn net beginnen gebruiken.. het heeft even tijd nodig totdat het werkt.

17-11-2020 | Vrouw | 56

28-10-2020 | Man | 69
paroxetine (20mg)
Vanaf jonge leeftijd tot mijn 42e jaar diverse keren overspannen geweest diverse therapieen gevolgd maar niets hielp totdat ik een nieuwe huisarts kreeg waar het woord depressief viel, vanaf dat moment met medicijnen behandeld, wat een openbaring voor me werd ik voelde me een stuk beter waardoor ik eindelijk kon presteren zonder problemen nu ruim 25 jaar later gaat het[lees meer...] nog steeds prima met me. Wel bezig geweest om af te bouwen gezien de gewichtstoename. Onder begeleiding van mijn huisarts maar na 6 weken afbouw was ik weer op het zelfde niveau als in 1992 en dat wil ik totaal niet, dus weer gewoon het medicijn in genomen en het ging weer de goede kant op

20-10-2020 | Vrouw | 35
paroxetine (10mg)
Na 6weken van 10mg naar 20 mg nog weinig verbetering maar heel veel bij werkingen, zoals wazig zien voelt het bloed door mijn lichaamlopen vooral in mijn hooft. Een heel raar en angtig gevoel. Het gaat veel minder met me. Volgens mijn hulpverleners is dat van tijdelijke aard. Maar het is vreselijk. Het kan wel 3 A4 maanden duren voordat hetmedicijn gaat werken.

12-10-2020 | Vrouw | 61
paroxetine (20mg)
Kou in mijn lichaam, rillen van de kou ondanks warme kleren, kou van binnenuit

26-09-2020 | Vrouw | 69
paroxetine (10mg)
gebruik deze al jaren maar nu een ander merk en heel veel klachten vreselijk!!!

21-09-2020 | Man | 50
paroxetine (20mg)
Ik gebruik nu Duloxetine, maar merk dat dit niets doet. Ik wil overstappen op Paroxetine. Zijn er ervaringen met overstappen van een ander antidepressiva op Paroxetine ?

13-09-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Goedendag Herkent iemand schokken ik hoofd Ik gebruik paroxetine 10mg en maand Please laat iemand reageren. Gaat dit over