Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

Stress

Ik heb toenemend de afgelopen jaren veel last gehad van stress(gerelateerde) klachten. Hierdoor angst, veel gepieker, slecht slapen, toenemend rotgevoel. veel gedaan om er af te komen, minder gaan werken, langere tijd vrij genomen, leuke dingen doen maar ook psychosomatische fysiotherapie, ontspanningsoefeningen etc. Zelfs een dieet gedaan, helaas met minimaal resultaat[lees meer...]. Uiteindelijk aan de huisarts paroxitine gevraagd, hij ging onmiddellijk akkoord (met als maar: ik moet ook naar een pyscholoog). Onmiddellijk begonnen met slikken, de eerste paar dagen is uitermate vervelend, veel last gehad van maag en darmen. .maar dan na anderhalve week voel je de ontspanning komen. Ik was na 4 weken op controle en wilde naar de 15 mg maar de huisarts gaf aan, nee blijf maar op 10, je bent er nog niet. En hij had gelijk. Ik slaap beter dan jaren, ik ben weer opgewekt, de stress is uit mijn lichaam en de nek / schouders zijn ontspannen.! ook is het piekeren voorbij. ik kijk er niet naar uit te moeten stoppen, hoewel hier nog geen sprake van is. Ik zou het zo weer doen om hiermee te starten.

Paroxetine (paroxetine)

Hallo, sinds eind januari gebruik ik 40 Mg paroxetine. Het gast heek wisselend maar sinds een week wil mijn lijf niet meer, extreem moe en pijnlijke spieren waardoor ik vrijwel niet kan liggen of zitten. Ik lijk wel uitgeblust. Na 2 x een telefonisch consult aan psych te hebben gevraagd besloot zij mijn dossier te stoppen. Ik moet mezelf eens goed toespreken, zij vindt het[lees meer...] een persoonlijkheid trekje! Nu zit ik met maag vol paroxetine en zonder begeleiding. Ik krijg straks huisbezoek van huisarts. Maar ik zou graag willen weten of er mensen zijn die mijn klachten herkennen? Want eigenlijk maak ik me nu weer zeer ongerust om deze klachten. Warme groet

16-02-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na een zeer heftige relatie ergens begin 2005, was ik totaal mijn eigenwaarde kwijtgeraakt en zat alleen maar op de bank voor me uit te staren en alles ging mij in het leven voorbij. Dus ben ik aan dit middel begonnen op advies van mijn toenmalige huisarts en tot op heden nooit echt mee gestopt. Dit middel vind ik vrij prettig, en persoonlijk denk ik dat dit antidepressivu[lees meer...]m beter werkt dan andere middelen (zoals Prozac, of Effexor). Maar daar kan ik niet echt over oordelen, want ieder mens is anders en reageert weer anders. Ergens in het verleden heb ik trouwens geprobeerd om van dit middel af te bouwen, maar ik ging door een hel. Tunnelvisie, elektrische schokken door je hoofd, misselijkheid, hondsberoerd etc.. Ik hiel het niet meer vol. Dus ik denk dat ik dit middel voor de rest van mijn leven moet slikken.
27-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na een jaar extreem zenuwachtig te zijn geweest (ik kon de deur niet meer uit, kon niet meer eten enz), op aanraden van de psychiater begonnen met paroxetine. Na een week of 5 voelde ik me ontzettend veel beter! Na een maand of 3 besloten de dosis te verhogen naar 30mg, en met een paar weken voelde ik me nóg beter. Er zijn inderdaad bijwerkingen, maar deze vallen in het [lees meer...]niets vergeleken met de kwaliteit van leven die ik ervoor terug heb gekregen! De kwaal is vele, vele, vele malen erger dan het middel!
27-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

Voor de derde keer gestart. Eerdere keren bij opbouw weinig last van bijwerkingen. Deze keer veel bijwerkingen en duurde 3 maanden voor t medicijn aansloeg. Ben met 10 Mg begonnen en zit nu op 30 Mg. Voel me elke dag n stukje beter. Slapen is nog steeds erg onrustig. Gebruik 3 Mg melatonine op advies van de psychiater. Ga nooit meer stoppen met dit medicijn!!!
22-01-2019

Postnatale depressie

Heb dit middel lang geleden gebruikt na een postnatale depressie,waarna er een relatie breuk volgde. Was voor mijn gevoel alles kwijt( huis,vrienden,baan,vrijheid,relatie...)Zat met een kind waar ik niks mee had,en was verder alles kwijt. Lang verhaal kort; ik werd suicidaal. Op een brug gestaan,en in polsen gesneden. Crisisdienst van (toen RPC) (..) gehad. Paroxetine gekr[lees meer...]egen. Hielp wel. Maar wil adviseren niet zomaar stoppen! Heb dat wel gedaan,en mijn auto Total loss gereden ( per ongeluk) wat je denkt is niet hoe je lichaam reageert . Die samenwerking klopt niet meer.Dus voorzichtig daarmee.
20-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

NOOIT MEER PAROXETINE VOOR MIJ. Voorgeschreven vanwege huilbuien werd ik hiervan suïcidaal en gewelddadig want ik wilde mijn vrouw en dochter het verdriet dat ik er niet meer was niet aandoen. Na 5 dagen opnieuw naar de huisarts gegaan en toestemming gekregen om af te bouwen. Na een halve pil de moeilijkste nacht in mijn leven gehad. Gevochten tegen zelfmoord. De volgende[lees meer...] morgen ging het al iets beter. Met spoed naar de huis arts en de pillen op haar bureau gezet met de opmerking Deze rotzooi slik ik nooit meer. De volgende nacht weer niet geslapen maar wel met peace of mind. Nooit meer antidepressiva voor mij.
02-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

Beste, Mijn vriend neemt al 8 jaar paroxetine. Hij is al 8 jaar ziek! De artsen kunnen niets vinden, hij is "gezond" verklaard... Maar hij is eigenlijk elke dag ziek. Grieperig, elke dag opnieuw al die jaren aan een stuk. De ene dag gaat het en de andere dag is het extreem. Wij denken dat het aan de medicatie ligt! Zijn er mensen met ervaring?? Help ... liefs
27-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

Zeer tevreden. Een periode gehad dat het erg slecht ging. Heftige paniek en angstaanvallen, piekeren en bar slecht slapen. Ik ging vanuit een diep dal binnen 2 weken met enorme sprongen vooruit. Ik voel mij heel goed hiervan dat terwijl ik er enorm tegenop zag. Opna de standaard bijwerking(slechte libido en wat hoofdpijn) weinig last gehad. Begin aub met 10 mg. Als dit v[lees meer...]oldoende is blijf dit dan gebruiken. De meesten zullen 20 mg voorschrijven. Ik had meer dan genoeg aan 10 mg. Ben nu half jaar bezig en ben stukje bij beetje aan het afbouwen(met psychiater overlegd tablet in kleine stukjes afsnijden en dit heeel langzaam verminderen) hierdoor tot nu toe zo goed als geen bijwerkingen. Af en toe het gevoel"onder stroom te staan" maar ik weer waar het weg komt. Kortom voor mij een fantastisch middel. Ps. Geen kilo extra aangekomen:)
08-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

begon met 20mg per dag 2 weken ziek geweest toch door gezet, in de jaren dossering verhoogd nu 4 jaar 60 mg perdag o de symptomen van me Borderline wat te minimaliseren ben al jaren tevreden over deze medicijnen
19-11-2018

Paroxetine (paroxetine)

Voor mij was het een rotmiddel, ik baal dat ik het tien jaar lang heb geslikt! Het hield depressies niet tegen. De bijwerkingen waren wel erg vervelend. Zo kon ik bijvoorbeeld geen orgasme meer bereiken. Nog vervelender was dat ik elke ochtend wakker werd met het gevoel alsof ik een flinke kater had. Ik had 's nachts heel onrustige/ nare dromen en zweette mijn bed kledder[lees meer...]nad (echt kleddernat, niet gewoon vochtig!) Afbouwen was heel, heel moeilijk. Ik wist eerst niet dat depressieve gevoelens deel konden uitmaken van de onttrekkingsverschijnselen, waardoor ik een aantal afbouwpogingen gestaakt heb (zonde!) Dit zijn de onttrekkingsverschijnselen die ik kreeg tijdens (langzaam) afbouwen: Suïcidale gedachten (die had ik daarvoor niet), zweten, misselijk, tintelingen, hoofdpijn, 'electrisch' gevoel in hoofd... Bij elk stapje terug kreeg ik dit en deze klachten hielden een paar dagen tot twee weken aan. Gelukkig heb ik doorgezet en ben ik van die troep af.
19-11-2018

Paroxetine (paroxetine)

Gestart met Paroxetine om een angststoornis met paniekaanvallen te beteugelen. Daar heeft het erg goed voor gewerkt. Wel veel last gehad van bijwerkingen in de beginperiode. Onlangs heb ik moet afbouwen en stoppen om over te gaan op een ander medicijn en dat was echt vreselijk. Afbouwen van dit middel is een ramp, ik ben ongelooflijk suïcidaal geworden, agressief ook.
31-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine ik kan het iedereen aanbevelen die net zoals ik piekerklachten heeft. Ik gebruik 20 mg 1 maal daags. Er ging een wereld voor mij open. Ik voelde me ineens vrij en verlost van al die nare piekeraanvallen. Ik kreeg ruimte voor het starten van een eigen onderneming. Wat wel een groot minpunt is, is dat ik in een jaar tijd 20 kilo ben aangekomen. Paroxetine vlakt je[lees meer...] af en dat betekent, minder energie hebben, dus ook minder energie om te gaan sporten. Doordat ik mij met paroxetine meer moe voel, ben ik ook meer gaan eten, in de hoop meer energie te krijgen. Maar goed het medicijn zelf werkt bij mij voor een volle 100%. Nu wil ik toch eens proberen om zonder paroxetine te leven. En hopelijk kan ik dan meteen mijn overgewicht aanpakken. Tip: het merk Sandoz werkt beter, maar is doorgaan duurder en wordt niet altijd vergoed door je zorgverzekering. Aurobindo is de goedkopere variant, maar daar werd ik persoonlijk heel onrustig van en kreeg ik nachtmerries van. Heel naar, maar goed om te weten.
23-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heb ik korte tijd gebruikt. De ervaring was negatief. Ik werd vlak en voelde het leven niet. Alsof ik werd verstikt door een dikke zware deken. Het enige effect was dat ik niet echt meer iets voelde. Ik was blij dat ik ermee was gestopt.
23-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Van dit middel kon ik niet meer slapen en had ik geen honger meer. Uiteindelijk ben ik na 3 weken gebruik van dit middel door de politie van het spoor gehaald. Ik vond het vreselijk middel. Ik begon mijzelf pijn te doen wat ik nooit had gedaan. Toch was de psychiater ervan overtuigd dat het een goed middel zou zijn. Ik werd tijdelijk opgenomen en kreeg verschillende andere[lees meer...] middelen om weer in slaap te kunnen vallen. Na 5 maanden begonnen met afbouwen, ook dit was geen pretje. Ik voelde steeds stroomschokjes door mijn hoofd gaan. Met hard werken is het gelukt om het volledig af te bouwen. Ik hoor zelf wisselende verhalen dat het bij sommige mensen effectief is. Mijn ervaring is zeer negatief, maar ik hoop dat andere mensen baat bij dit middel hebben.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum