Paroxetine

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

23-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft goed voor mij gewerkt, maar geeft snel onttrekkingsverschijnselen als ik een dag vergat of tijdelijk slordig innam. Ook keer geprobeerd te stoppen en dat was vreselijk; alles waar ik het voor nam, stak weer de kop op en dan heftiger.
14-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ooit aan begonnen wegens depressieve klachten en angstaanvallen. Vind de werking maar matig, merk wel dat faalangst wat minder is en mij niet meer druk maak over wat andere van mij vinden Een geheel toevallige bijkomstigheid is dat mijn migraineaanvallen vrijwel geheel verdwenen zijn. Ooit drie maanden gestopt en de aanvallen kwamen weer terug. Ik vraag mij af of meer me[lees meer...]nsen deze ervaring hebben. Eigenlijk is de kennelijke effectivitei tegen migrsine de voornaamste reden waarom ik dit middel nog gebruik.
02-10-2019

Dwangstoornis

niet geholpen
01-10-2019

Overspannen/burn-out

Na een hevige burnout raakte ik depressief en had ik last van angsten/ptss achtige klachten. Raakte in de WW en gleed langzaam verder weg in het dagelijkse leven. Daarom met de huisarts besloten dit middel te gebruiken. Gebruik het nu zo'n 1,5 jaar. In het begin werden mijn klacht een stuk heviger, bijna zo erg dat ik dacht er mee te stoppen. Dit hield zo'n 2 weken aan[lees meer...]. Vervolgens volgde verbetering. Ik ben gematigd positief, maar het is geen wondermiddel. Ik heb wel het idee dat het iets helpt tegen mijn angsten en neerslachtigheid. Echter heb ik last van wat nare bijwerkingen in de vorm van een piep in de oren en rusteloosheid. Binnenkort toch proberen te stoppen. Zit nu op 10mg per dag.
22-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

20 jr. lang gebruikte ik probleemloos 15 mg Seroxat (10 mg was net te weinig). I.v.m. ernstige depressieve klachten na een zware periode in mijn leven is dit sinds juli 2019 verhoogd naar 20mg, toen 30 mg en omdat dit nog niet hielp naar 40 mg per dag, ik gebruik de 40 mg nu 6 weken. Tot mijn verdriet voel ik mij nog overdag nog steeds depressief en huil ik veel. In de av[lees meer...]ond voel ik me wel goed. Zijn er mensen die 40 mg gebruiken en bij wie het wel werkt?
14-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik het middel inmiddels 19 jaar (perioden van 20 mg per dag, perioden van 15 mg per dag en perioden van 10 mg per dag) en ik wil nooit meer zonder! De eerste weken toen ik begon had ik wel behoorlijk wat bijwerkingen (soort “wagenziek” gevoel, duizelig, etc.), maar het effect na een aantal weken is geweldig. Eindelijk rust in mijn lijf! Het enige nadeel vind [lees meer...]ik dat je er een paar kilo (in mijn geval ongeveer 4 kilo) van aankomt en dat ik veel vergeetachtiger ben geworden. Heb om de laatste reden een paar keer geprobeerd het af te bouwen naar 0, maar dan komt het vreselijke gevoel dat ik meer dan 10 jaar in mijn lijf heb gehad weer terug. De bijwerkingen wegen niet op tegen de voordelen, dus weer begonnen en ga geen pogingen meer nemen om af te bouwen naar 0. Zit nu alweer een hele tijd op 15 mg per dag (1,5 tablet van 10 mg) en ben zeer tevreden. Ook gewoon blijven gebruiken tijdens mijn 2 zwangerschappen en 2 mooie gezonde kinderen gekregen. Na de geboortes wel nog 2 dagen in het ziekenhuis verbleven, zodat de kinderen konden worden geobserveerd, maar niets aan het handje. Ook beide kinderen een paar maanden borstvoeding gegeven. Ging prima. Mijn vader en 2 zussen gebruiken het ook al jarenlang, met dezelfde positieve ervaringen.
09-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

Heel veel last van faal angst en paniek, sociale angst, snel hartkloppingen. Na een week voelde ik al enorme verbetering. Veel minder stress in mijn lijf. Geen bijwerkingen. Wel meer eetlust. Maar niet veel aangekomen. Hooguit 2 kg. Geen hartkloppingen meer. Geen schrikreacties. Veel zelfverzekerder. En me minder druk maken om wat anderen denken. Een hele opluchting.
02-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine hielp in het begin vrij goed, het bracht me erg tot rust. Na bijna 2 jaar gebruiken voelde ik me neerslachtig worden omdat ik geen goede emoties meer kon ervaren, alles werd wat gewoontjes... bovendien kreeg ik fel last van tintelende, pijne benen net voor het slapen gaan. Hiervoor kreeg ik medicatie. De medicatie hielp in het begin maar als snel werd mijn pijn [lees meer...]'resistent' tegen de medicatie. Na 2 jaar na de stopzetting van Paroxetine kom ik erachter dat dit medicijn het rusteloze benensyndroom fel kan versterken. Nooit neem ik deze medicatie nog.
31-08-2019

Paroxetine (paroxetine)

Vorige week van citalopram 20mg (sloeg niet goed aan) overgestapt naar 20mg paroxetine. Oorspronkelijk medio april met citalopram begonnen ivm een burn-out waardoor angst/paniek ontstond. Omdat ik al gewend was aan een SSRI hoefde ik niet af en op te bouwen. Lichte bijwerkingen; erg moe, beetje wazig en soms misselijk. Verder niet. Liever wat bijwerkingen dan de hele[lees meer...] dag angst/paniek/geen eetlust vd stress. Voel me wel al veel meer ontspannen en relax. Een bekende van mij slikt al 5 jaar 10Mg paroxetine en is daar zeer tevreden mee. Geswitcht omdat ik een terugval kreeg en mijn klachten op geen enkele manier werden gedempt.
14-08-2019

Paroxetine (paroxetine)

Voor gebruik niet meer kunnen functioneren. Warmtehuishouding lichaam is om zeep. Droge mond, overdreven gapen, Zeer moe erg veel slapen, Zeer vlak zijn seksueel niks meer willen en kunnen. Tijdens de eerste weken zeer veel last van bijna alle beschreven bijwerkingen. Tot aan erger worden van de depressie aan toe. Nu al een jaar of 2 stabiel met 20 mg. Wel zeer vlak q[lees meer...]ua emotie . Probeer nu af te dalen tot 10mg Kan alleen met vloeibare vorm, omdat je dit kan doseren Dit werkt helaas niet echt goed. Er moeten meerdere soorten volumes komen van dit medicijn , vooral voor de afbouw.
27-07-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine helpt vrij vlot (binnen enkele weken) maar stoppen is vrijwel onmogelijk. De bijsluiter is een grote leugen
18-07-2019

Chronische depressie

Hele dag piekeren en somber
09-07-2019

Paroxetine (paroxetine)

de uitzichtloze somberheid was weg, dat absoluut. maar ik was beslist niet meer mezelf. ik ging me onverantwoord en risicovol gedragen. ik zag eenvoudig het gevaar niet of bagatelliseerde de consequenties van mijn ondoordachte keuzes. dat ik bovendien enorm dik werd, interesseerde me geen biet. het gekke was dat ik zelf niet door had hoe ik veranderde. pas toen ik stopte[lees meer...] met innemen, besefte ik wat er was gebeurd en hoe groot de puinhoop was die daardoor was ontstaan. Xeroxat heeft me door een moeilijke periode gesleept, maar de prijs was hoog en niet alleen ik, maar vooral ook mijn kinderen hebben die moeten betalen. dat vind ik heel erg. het is inmiddels twintig jaar geleden. waarschijnlijk zou er nu meer controle en begeleiding zijn, vooral omdat er jonge kinderen bij betrokken waren. toch zou ik willen waarschuwen voor paroxetine, zoals het spulletje nu heet. het doet rare dingen met je hoofd.
08-07-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

2 weken 10mg geslikt geen enkele bijwerkingen. Na 4 dagen verhoogd kreeg ik een soort allergische reactie maar dit was het niet zeggen dokters. Opvlammingen vanaf mijn borst tot mijn gezicht waarbij mijn keel dik werd. Mijn hart ongelofelijk snel ging en waardoor hier de ambulance met spoed moest komen. GEEN allergische reactie maar een bijwerkingen DENKEN ze. Niemand kan [lees meer...]een verklaring geven maar wel dat het met de paroxetine te maken heeft. Doodziek in bed gelegen 2 weken lang met allerlei extra medicijnen zoals prednison. Nog vele spoed bezoeken gehad. Nu gestopt sinds 4 dagen en last van ontwenningsverschijnselen. Verschrikkelijk hoe dit middel ineens kan omslaan. Voor mij nooit meer.
08-07-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik wil graag mijn ervaringen delen omdat deze niet oké waren en mensen hiervoor kan waarschuwen wat er kan gebeuren als je dit medicijn neemt. Ik heb op advies van de huisarts 2 weken 10mg geslikt. Dit ging goed zonder enige bijwerking. Hoogstens wat vermoeid. Ook mijn psychische problemen waren zo goed als verholpen. Hierna 4 dagen verhoogd naar 20mg. Dit ging helemaal m[lees meer...]is na 4 dagen. Ineens kreeg ik een soort allergische reactie. Althans het gevoel ervan mijn hart ging zo ontzettend snel en mijn keel ging dichter en dichter zitten en ik kreeg continu een soort opvlamming. Zelfs met de ambulance opgehaald. Hier werd gezegd dat het geen allergische reactie is maar waarschijnlijk een bijwerking van de paroxtine. Daarna moest ik doorgaan met de 20mg zo bleven er spoed bezoeken komen en ging het alleen maar achteruit. Prednison moetten nemen en uiteindelijk na 6 dagen was het toch verstandiger om naar 10 te gaan. Toen werd het minder maar alles was nog steeds hevig aanwezig. 1 week 10mg geslikt en op advies gestopt met de paroxtine. Nu heb ik nog hevige ontwennings verschijnselen zoals duizelig misselijk afwezig totaal geen eetlust hevige hoofdpijn. In totaal dus 2 weken al in bed gelegen. Niks anders ging. Voor mij dus nooit meer een medicijn zoals dit. Dokters zijn er nog steeds niet uit wat het geweest kan zijn. De ene zegt dat een bijwerking te hevig is en dat het een allergische reactie moet zijn. Er is gewoon te weinig bekend over dit middel. Dus bij deze dit kan er gebeuren.
02-07-2019

Chronische depressie

Pil van het merk Teva valt erg makkelijk uit elkaar en is daardoor niet fijn in gebruik. Ondanks dat en de bijwerkingen toch heel erg positief, toen ik eenmaal de juiste dosering had voelde ik me voor het eerst in mijn leven alsof het licht ging schijnen (en ik daarvoor altijd in het donker had geleefd). Onlangs 1 dag vergeten in te nemen en daardoor ernstige ontwenningsve[lees meer...]rschijnselen gekregen. Dat was uiteraard helemaal niet fijn.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum