Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

15-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik paroxetine al sinds 1999 toen ik door diverse levenservaringen voor de 2e keer in een burn out terecht kwam. Kon niet meer eten en niet meer slapen kortom, kon niet meer functioneren. Eerst 2 weken xanax erbij en daarna alleen seroxat. Langzaam werd het beter , voor mij echter een wereld van verschil. Zo goed had ik me nog nooit gevoeld, minder angst minder onzeker[lees meer...]heid, piekeren en meer genieten. Ik heb toen al gezegd hier stop ik nooit meer mee. Ook ik heb uiteindelijk afgebouwd van 10mg naar 5 Mg en daar heb ik 18 jaar prima mee kunnen leven tot vorig jaar veel onrust die niet overging . Toen weer terug naar 10 Mg en nu gaat het weer prima en kan ik gewoon van mijn leven genieten. Daarom wil ik graag dit positieve verhaal eens achterlaten want ik heb gewoon een beter leven er mee. En ja ik ben ook uiteindelijk aangekomen maar dat kun je met sporten en voeding gerust er weer af krijgen. Ik snap dan ook niet waarom iedereen steeds weer probeert om er vanaf te komen. Als je een tekort hebt in je lichaam en je vult het aan en voelt je beter, waarom stop je er dan mee ?? Accepteer het gewoon en wees blij dat het middel bestaat wat voor bijwerkingen er ook zijn want als ik zou moeten kiezen tussen dikker zijn en me voelen zoals toen dan is voor mij de keuze gemaakt. Ik zou zeggen dus laat het stoppen los.
13-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Begonnen met paroxetine ivm depressie/nervositeit. Gestart met een halve tablet van 10 mg voor 1 week. Heel erg diarree gehad in de eerste dagen, vermoeidheid, hoofdpijn. Merkte na 1 week dat het wel zijn werk deed wat al erg snel is. Na die 7 dagen 1 hele tablet genomen van 20 mg. Enorm vermoeid!! Voelde mij de hele dag een beetje ziek, rijden ging slecht, wazig zien,[lees meer...] leek een beetje buiten mezelf te leven, en echt problemen met slapen terwijl ik afentoe mijn ogen overdag niet open kon houden. daar kwam nog boven op dat mijn libido totaal weg was. Een orgasme krijgen was niet meer mogelijk. Maar de depressieve klachten zijn wel weg. Nu weer terug op 10mg..vind de ernst van de bijwerkingen het niet waard. Overweeg om ermee te stoppen.
02-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Hoi ik heb ook nog 25 jaar lang paroxetine geslikt, paniekaanvallen , en depressief, Ik was er al die tijd heel blij mee, maar vlakt wel heel erg af, je staat naast jezelf!! Maar toch was il er blij mee. Sinds 3 maanden gestopt , wel heel langzaam maar ging erg goed, en nog. Bijverschijnselen zijn nu, erg afgevallen, slaapproblemen en kunnen huilen om niks! Dus dat is o[lees meer...]ok niet alles. Ik blijf toch doorzetten ,want inderdaad wat is dit een verslavend product. Maar ik blijf zeggen , al die tijd heb ik me toen goed gevoeld!!! Sterkte
26-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik al meer dan 25 jaar paroxetine omdat ik last heb van steeds terugkerende depressie, angsten en paniek. Ooit begonnen met 20 mg na lange tijd stabiel te zijn geweest afgebouwd naar 10 mg, en na de laatste hevige depressie alweer een aantal jaren op 30 mg. De klachten zijn niet verdwenen maar wel redelijk beheersbaar en leefbaar door gebruik van deze medicijnen. D[lees meer...]us niet zaligmakend maar wel een duw in de rug. Hoogstwaarschijnlijk kom ik nooit meer van deze medicatie af maar beter met medicijnen wel van het leven kunnen genieten dan zonder medicatie leven in een hel.
08-04-2019

05-04-2019

Depressief

Na jaren van somberheid, gesprekken met psychologen zonder resultaat, de huisarts gevraagd om medicijnen. Ik ben zeer tevreden met mijn dosis paroxetine. Eerst wel gewichtstoename gemerkt, maar dat is er nu weer af. Voorlopig heb ik geen behoefte om te stoppen met mijn medicijnen.
03-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft me echt geholpen dankzij god ben ik er vanaf mijn angsten en ik wil ook zeggen mensen nooit stoppen met u medicijnen zonder dokter advies
02-04-2019

Overspannen/burn-out

Vijf jaar geleden een burn out gehad. Ging laatste jaren goed met me dus ging in afbouwen. Dat ging niet goed. In overleg met arts weer begonnen met 10 nu. Nu vijf weken maar voel me nog erg onzeker en onrustig. Hoop dat dit nog over gaat. Weet van de eerste keer dat het even duurt maar het is heel klote om je nu weer zo slecht te voelen.
01-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ben in oktober begonnen met 10 Mg. Inmiddels sinds 2 weken zit ik op 40 Mg. Nog steeds paniek aanvallen. Klopt t dat wanneer je verhoogd ook weer bijwerkingen krijgt en dat t pas weer na 4 weken gaat werken? Wie heeft t antwoord of dezelfde ervaring? Ik ben een beetje ten einde raad🙁
28-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft mij in het begin wel geholpen. Omdat Ik mijn leven goed op orde heb en ik geen last meer heb van depressies en paniekaanvallen heb ik- in overleg met huisarts eerst langzaam afgebouwd en ben ik uiteindelijk gestopt met paroxetine. De effecten waren verschrikkelijk, vooral ná het weglaten van de laatste 5 mg: opeens voelde ik me weer heftig in een depress[lees meer...]ie afglijden. De huisarts heeft het hier dat ik kennelijk een onderhoudsdosis nodig heb omdat mijn lichaam inmiddels verslaafd is. Het zou kunnen dat ik zonder medicatie verder kan, maar dan moet ik wel eerst een akelige afkickperiode door. Middel inmiddels ernstiger dan de kwaal.
28-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na 7 jaar ‘gevochten’ te hebben tegen een angst- en paniekstoornis, was 2 jaar geleden de koek op. Ik belande in een burn-out en moest zowel lichamelijk als geestelijk herstellen. Ondertussen alles geprobeerd om zo goed mogelijk te herstellen: therapie, rust nemen, sporten etc. Echter sinds vorige maand een enorme terugval gehad. Hierbij besloten om dan toch maar aan d[lees meer...]e medicatie te gaan (was ik absoluut geen voorstander van) en de arts heeft me daarop paroxerine voorgeschreven. Wat een verschil zeg, hier had ik eerder aan moeten beginnen. Al na een geruime week voel ik als het ware dat de storm in mijn hoofd is gaan liggen. Het wordt waarschijnlijk alleen maar beter aangezien het middel nog tijd nodig heeft om volledig te werken. Wel geloof ik dat alleen medicatie geen oplossing is voor het onderliggende probleem, vandaar dat ik ook therapie ga volgen. Maar de medicatie kan absoluut wel mijn brug zijn om het probleem te overwinnen en een stabiele basis te leggen. 10 mg is overigens een lage dosering en ik ervaar naast vermoeidheid en hoofdpijn weinig bijwerkingen.
23-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Januari 2017 begonnen met 20mg. Eerste avond extreem misselijk geweest. Volgende ochtend kon ik amper op mijn benen staan. Mijn handen beefden zo erg dat het mij niet lukte om knoopjes van een blouse vast te maken. De eerste bijwerkingen waren binnen 2 weken verminderd of helemaal weg. Na 5 weken begon ik verschil te merken in mijn stemming. Het werd langzaam aan steeds b[lees meer...]eter. Maart 2017 opgehoogd naar 30mg Ik begon steeds meer mezelf terug te vinden. Wel was het zo dat als ik een keer een dag vergat in te nemen dan had ik ook direct last van prikkelbaarheid, trillende handen etc. Na ruim een half jaar gebruik merkte ik dat ik ineens veel aan kwam. Ik ben in 3 a 4 maanden tijd 10kg aangekomen. November 2018 gestart met de afbouw. Elke 4 weken een lagere dosering. Van 30 naar 20mg merkte ik vrijwel niets. Van 20 naar 10 mg ging voor mij te snel. Ik voelde me labiel. Toen tijdelijk terug gegaan bazaar 15mg dit ging wel goed. En vervolgens met stapjes van 5 afgebouwd. Eind februari helemaal gestopt. De eerste 2 weken zonder medicatie voelde beroerd. Ik begon om alles te huilen en had het gevoel dat ik terug aan de paroxetine moest. Toch doorgezet en na 2 weken waren de ergste ontwenningsverschijnselen weg.
19-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Het heeft mij de eerste jaren best goed geholpen, ware het niet dat ik ontzettend moe was en wel altijd wilde slapen. Dat heb ik 15 jaar lang gehad en dit is ook de reden dat ik nu aan het afbouwen ben wat echt hel is. Ik doe dat echt heel langzaam, maar nog valt het niet mee. Ik ben nu over de helft en ervaar nu al dat dat slaperige gevoel wegblijft. Maar nu voel ik me [lees meer...]opgejaagd en zenuwachtig. Dit zijn symptomen van het stoppen met dit middel. Maar K moet echt Mn kiezen op elkaar doen om nu door te zetten.
14-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ruim 30 jr geleden heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen voor met name ernstige paniekaanvallen. Dat laatste heb ik met behulp van paroxitine goed onder controle,maar mijn depressies zijn altijd gebleven. Ik kom nooit meer van dit medicijn af,omdat ik zo verschrikkelijk ziek wordt als ik probeerde te stoppen,dat ik dit erger vindt dan het slikken hiervan. Als ik 1 [lees meer...]dag vergeet mijn dosis in te nemen,wordt ik zo ernstig ziek dat ik echt naar bed moet om dit onder controle te krijgen. Ook heb ik altijd een licht gevoel in mijn hoofd en elke maand vreselijke hoofdpijn. Het is naar mij mening een zeer verslavend middel,die in de beginfases goed zijn werk doet,maar naarmate de jaren verstrijken zeker depressies niet meer onderdrukken.
11-03-2019

Stemmingswisselingen

Door preferentie van zorgverzekering een generieke merkloze paroxetine gekregen. Paroxetine ICC 20 MG tabletten. Vallen in je mond al uit elkaar en zijn erg vies van smaak. Na 3 weken doodmoe, wazig, afwezig, duizelingen, last met zien. Hiervoor al jaren paroxetine van aurobindo waar ik geen last van had. Paroxetine aurobindo 20 mg. Filmomhulde tabletten die makkelij[lees meer...]k door te slikken zijn en zeer goed voor mij werken. Deze wordt echter niet meer vergoed door Ohra ondanks aanbeveling huisarts en apotheek. Nu maar op eigen kosten weer aurobindo gekocht.
20-02-2019

Paroxetine (paroxetine)

Eerst ander medicijn gehad, dat niet hielp. Hierna dit medicijn gekregen en sindsdien geen ernstige problemen c.q. bijwerkingen. Wel heb ik drie keer geprobeerd de medicatie af te bouwen, maar problemen kwamen weer terug. Na de laatste poging geen afbouw meer gedaan, in overleg met de huisarts. Gebruik het medicijn dus bijna dertig jaar en zoals ik hiervoor vermeld heb ge[lees meer...]en ernstige problemen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum