Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

16-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het houdt mij op de been en om door te gaan.
23-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het is voor mij het medicijn om door te kunnen gaan in het leven.Ik ben 1 x gestopt maar dat ging niet goed. Nu is het weer stabiel......!
22-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Door een jeugd met emotionele verwaarlozing, constante angst voor afwijzing, ruzies tussen ouders met veel krachttermen, negeren als vorm van straf, constante dreiging voor afkeuring/afwijzing kreeg ik chronische hyperventilatie. Dit leidde weer tot een een angst en paniekstoornis met depressieviteit. Via huisarts naar haptonomie en daarna psychologe. Na eerst oxazepam teg[lees meer...]en de ergste dalen met veel angst begonnen aan Paroxetine. Eerste 2, 3 weken werd t erger maar daarna...sloeg het heel goed aan. Nooit afgevlakt geweest en heel blij dat het bestaat. Nu is het 2018 en na 10 jaar 30mg ben ik nu sinds juli dit jaar aan t afbouwen. Eerst naar 20mg en nu een volle week 15mg. Nergens last van (nog, want een beetje sceptisch blijf ik wel). Maar so far so good! Moet er wel bij vermelden dat ik sinds november 2017 samen met een bevriende orthomoleculair epigenetisch therapeute mijn vitamines en mineralen aanvul. Zeg het er wel even bij want dat zou een ander weer kunnen helpen toch?
20-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

40 jaar aaneengesloten geconfronteerd met oorlog, dodelijke verkeersongevallen waaronder diverse eigen familieleden, geweld met vuurwapens en andere middelen. Etc. etc.
18-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

met angst en paniekstoornis. Na een aantal maanden gesprekken gehad te hebben met praktijkondersteuner trad er geen verbetering op en werd ik steeds vlakker. Zag overal tegenop en vond nog maar weinig leuk. In verleden ook Paroxetine gebruikt (Seroxat) en dat hielp prima. In overleg met huisarts gestart met 20mg daags. Na inname vrij snel moe en sliep vaak en veel. 2 [lees meer...]weken thuis gebleven van werk om de bijwerkingen tot rust te laten komen. Impotent na 4 dagen en dat bleef zolang ik 20mg gebruikte! Met moeite een orgasme per 4 weken... :-( Duizelig en zweterig in het begin maar na 10 dagen begon ik me beter te voelen. Weer gaan werken voor halve dagen. Na 6 weken werkte ik volledig. In maart 2018 mezelf op 10mg gezet na 2 weken afbouwen door ene dag 20 en andere dag 10mg te nemen. Na 2 weken was 10mg voldoende en heb er weinig last van gehad. Impotentie werd minder. Sinds 2 weken de 10mg gehalveerd om de dag, na een week 5 mg vandaag gestopt met Paroxetine. Ja, dat merk je, de stroomstootjes door je lijf, moe, spierpijn, zweterig... alles er op en eraan maar daar moet je even doorheen en het gaat over. Geen reden om terug te grijpen naar de pillen maar vertrouwen hebben in je lichaam, je eigen kracht en de goede afloop.
16-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Beste gebruikers van paroxetine,ik gebruik dit nu exact 6 weken,veel bijwerkingen, maar de angst en depressive zijn er nog steeds,zou di nog langer duren dan 6 weken,of ,wie heft dit ook meegemaakt,ik ga al 6 weken door een kleine hel,
14-09-2018

13-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Hoi, Ik ben 4 weken geleden begonnen met paroxetine ivm depressie en angst. Ik zag er erg tegenop, mede door de verhalen op forums. En het klopt, de bijwerkingen zijn niet mis. Meer angst, misselijk, droge mond, veel onrust, trillen. Ik heb er oxazepam bij gekregen om de bijwerkingen een beetje te onderdrukken. Ben begonnen met 10 mg en na 2 weken opgehoogd naar 15 mg[lees meer...]. Nu na 4 weken voel ik dat het begint aan te slaan en dat is erg fijn. Voel me nu echt al wat beter. Ben daarom ook gestopt met de Oxazepam en krijg daar ontwenningsverschijnselen van. Tip is daarom om wel een beetje terughoudend te zijn met de hoeveelheid Oxazepam en het alleen in te nemen op momenten dat het echt nodig is. Verder wilde ik nog kwijt dat ik tijdens de straten van het gebruik ook veel op forums heb gelezen en de negatieve verhalen maakten me erg angstig. Vooral mbt als je er weer mee wil stoppen. Nu ik me wat beter voel, kan ik ook weer veel beter relativeren en zie ik in dat ik dit medicijn nu gewoon even nodig heb, en dat het afbouwen tzt misschien lastig is, maar ik ga ervan uit dat het met de juiste begeleiding en doorzetting gaat lukken . Sterkte iedereen!
01-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Zie boven, werking is goed, maar je komt er niet meer van af ook als je niet depressief bent. De ontwenningsverschijnselen zijn heftig, allerlei verkrampingen in mijn hoofd, nek, schouder, darmen etc. Ben nu een half jaar aan het afbouwen de problemen blijven aanhouden, ik kan wel weer beginnen met 20 mgr maar ik wil het overwinnen, mijn vertrouwen op de overwinning wordt [lees meer...]moeilijk.
29-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik kreeg vd huisarts in 1995 Seroxat (Paroxetine) ivm depressieve klachten. In het beging voelde ik me beter, maar dat veranderde. Ik begon heel erg te zweten, kwam ruim 20 kg aan. Daarna begon mijn gevoel af te vlakken en dat werd jaar na jaar erger. Ik kreeg 2 kinderen, er was nog niet echt iets bekend over gebruik tijdens zwangerschap. Het ging steeds slechter, was heel[lees meer...] vaak moe, lag veel op bed. Ik was ook snel geagiteerd maar dat had ik toen niet in de gaten. Mijn (nu -exman) kon er niet mee omgaan en wilde scheiden, dit was in 2012.Hij deelde mij dit mee 1 dag voor de verjaardag v mijn dochter. Een vechtscheiding zou hij beginnen en dat deed hij (???). Ik moest doodziek in de rechtbank verschijnen, een keer of 5 over 9 mnd tijd. In die tijd ben ik opgenomen. Het eerste wat gedaan werd was de Seroxat in beslag nemen! Ik werd op een soort ontwenningskuur gezet, weet niet meer wat. Ik kreeg andere medicatie, géén SSRI-heropnameremmers zoals Paroxetine en Cytalopram. Uiteraard heeft mijn ex-man het voorelkaar gekregen (met een hele smerige vooroordelende advocaat en ik een domme, helaas, maar hoe regel je dat anders dan??) Soms duurt het even voor je er achter komt dat je met de verkeerde getrouwd was, al ben ik natuurlijk gek op mijn kinderen! Ik kreeg echter ook de vraag, van verschillende mensen, ook familie, wat ik dan eigenlijk zag in die man, toen ik hem leerde kennen. Tsja. In elk geval was duidelijk dat hij mij persoonlijk niet steunde. Dikke pech. Ik woon nu op mezelf, doe vrijwilligerswerk dat veel voldoening geeft. 'Die Seroxat is puur gif!' zei mijn moeder later. Ik las over zelfmoorden en zelfmoordpogingen in vooral Amerika, waar Glaxo Smith Kline honderden rechtszaken tegen zich had lopen van familie van Seroxat-gebruikers. Ik heb ze ooit geschreven, nooit iets teruggehoord. GSK staat overigens niet op de lijst hier. LET OP! Ik kreeg Seroxat destijds vd huisarts. Ik raad iedereen in een dergelijke situatie aan: vraag een verwijzing naar de psychiater!! Huisartsen weten niet genoeg over anti-depressiva, nog steeds niet! Ik maakte iets traumatisch mee en de huisarts verhoogde toen de dosis v 20mg naar 60mg!! Mijn emoties begonnen daardoor nog méér af te vlakken met alle gevolgen van dien! Ik heb nu andere medicatie, geen SSRI-heropnameremmers dus! Iedereen moet zelf weten wat goed voor haar/hem is, maar ik vond dat ik wel moest waarschuwen. Het is bijv heel vreend dat je een medicijn dat je een paar maanden zou moeten gebruiken, zolang gewoon voorgeschreven wordt via herhaal recept. Zo lang 1995 - 2012! Ik hoop hier in elk geval iémand mee te kunnen helpen. Pas goed op jezelf!
26-08-2018

ADD

Mijn ervaring is .... Ik kan niet meer zonder en staat positieve in t leven 😊 Dus lang leve de paroxitine 😁
18-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Veel AD gebruikt in mijn leven. Fluoxetine 5 jaar en cytalopram. Dit medicijn is voor mij verreweg de beste van alle. Weinig bijwerkingen, enkel het libido. Maar als je je onthoud van masturbatie en porno is dit in de seks voor mij geen probleem. Ik raad dit medicijn aan als ervaringsdeskundige met AD. MAar let op, dit is voor iedereen verschillend.
08-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

ik ben al bijne 2 jaar depressief gebruik daar voor o.a 10 miligram paroxetine eerst 20 maar ik ben aan het af bouwen want ik heb het gevoel dat het niets helpt ik ben somber en kan niet genieten ook ben ik zeer afgevlakt en daar wordt ik echt verdrietig van zijn er meer mensen die deze klachten herkennen.
08-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een vrouw van 21 jaar en ben ongeveer 3 weken geleden paroxetine beginnen innemen door mijn angststoornis. Op het internet lees je vaak nogal horrorverhalen over dit medicijn dus ik was zeer bang voor de bijwerkingen, maar dat viel verbazingwekkend mee. In de eerste week had ik erg last van knarstanden, slaperigheid (nam zeker elke dag een dutje) en duizeligheid. De[lees meer...]ze duizeligheid soms zo erg dat ik m’n bed niet uitkon! Daarnaast had ik erg last van slapeloosheid. Ondanks ik zo moe was werd ik elke nacht meerdere keren wakker en kon het wel uren duren voor ik terug in slaap viel. Normaal slaap ik goed door dus dit was vreemd voor mij. Vandaag, ong drie weken na ik het medicijn voor het eerst innam, heb ik voor de eerste keer kunnen doorslapen. Dit was dus wel de ergste bijwerking voor mij, maar als ik alle andere verhalen lees valt dit dus echt welgoed mee :) . Daarnaast had ik de eerste 2 weken last van verhoogde angst. Ik kon het huis haast niet uit omdat ik zoveel angst had! Maar nu in de derde week is dat voorbij. Een paar dagen geleden ben ik van 10mg naar 20mg overgestapt en ik voel nu al het verschil. Ik merk nu dat ik minder angst heb van dingen waar ik vroeger enorm over zat te piekeren en enorme angst van had. Ik raad dit medicijn echt aan voor mensen die niet meer weten wat te doen. Neem je leven terug. :)
05-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ben wel zeker 30 kilo aan gekomen sinds ik dit medicijn gebruikt, maar ik kan op moment niet zonder. hellaas want wil graag mijn kilo's weer kwijt.
29-07-2018

Chronische depressie

Hoi allemaal Ben deze week begonnen met Duloxetine Heb veel bijwerkingen helaas. Nu weet ik wel uit ervaring dat dat de eerste tijd zo is, maar voel me echt belabberd en gestressed. Misselijk, totaal geen eetlust meer ( daarvoor ook al moeilijk eten maar nu nog erger) Slapen is een ramp, had al Lorazepam voor het slapen. Maar nu overdag nodig om een beetje rustig te [lees meer...]blijven. Vraag me af of het een het ander niet versterkt ? Heeft hier iemand ervaring mee ? Lees vrij weinig hier over slechte eetlust, zijn er meer mensen die deze bijwerking hebben ? Zou graag antwoorden willen krijgen op deze vragen. Ik weet dat het inwerken een hel is, maar ook dat het weer beter zal gaan Wens iedereen heel veel sucses en sterkte met het herstel.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum