paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

08-07-2019 | Vrouw | 20
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik wil graag mijn ervaringen delen omdat deze niet oké waren en mensen hiervoor kan waarschuwen wat er kan gebeuren als je dit medicijn neemt. Ik heb op advies van de huisarts 2 weken 10mg geslikt. Dit ging goed zonder enige bijwerking. Hoogstens wat vermoeid. Ook mijn psychische problemen waren zo goed als verholpen. Hierna 4 dagen verhoogd naar 20mg. Dit ging helemaal m[lees meer...]is na 4 dagen. Ineens kreeg ik een soort allergische reactie. Althans het gevoel ervan mijn hart ging zo ontzettend snel en mijn keel ging dichter en dichter zitten en ik kreeg continu een soort opvlamming. Zelfs met de ambulance opgehaald. Hier werd gezegd dat het geen allergische reactie is maar waarschijnlijk een bijwerking van de paroxtine. Daarna moest ik doorgaan met de 20mg zo bleven er spoed bezoeken komen en ging het alleen maar achteruit. Prednison moetten nemen en uiteindelijk na 6 dagen was het toch verstandiger om naar 10 te gaan. Toen werd het minder maar alles was nog steeds hevig aanwezig. 1 week 10mg geslikt en op advies gestopt met de paroxtine. Nu heb ik nog hevige ontwennings verschijnselen zoals duizelig misselijk afwezig totaal geen eetlust hevige hoofdpijn. In totaal dus 2 weken al in bed gelegen. Niks anders ging. Voor mij dus nooit meer een medicijn zoals dit. Dokters zijn er nog steeds niet uit wat het geweest kan zijn. De ene zegt dat een bijwerking te hevig is en dat het een allergische reactie moet zijn. Er is gewoon te weinig bekend over dit middel. Dus bij deze dit kan er gebeuren.

02-07-2019 | Vrouw | 33
Chronische depressie
Pil van het merk Teva valt erg makkelijk uit elkaar en is daardoor niet fijn in gebruik. Ondanks dat en de bijwerkingen toch heel erg positief, toen ik eenmaal de juiste dosering had voelde ik me voor het eerst in mijn leven alsof het licht ging schijnen (en ik daarvoor altijd in het donker had geleefd). Onlangs 1 dag vergeten in te nemen en daardoor ernstige ontwenningsve[lees meer...]rschijnselen gekregen. Dat was uiteraard helemaal niet fijn.

27-06-2019 | Man | 28
paroxetine (10mg)
Wees ervan bewust dat deze medicatie automatisch een zogenaamde 'contra-indicatie' (stempel zal ik het niet noemen) oplevert in je medisch dossier bij apotheken en huisartsen. Bij Paroxetine is dit 'depressie'. Zolang dat ook echt de reden is dat je het slikt is dat natuurlijk geen probleem. Let er ook op dat die contra indicatie zelfs jarenlang nadat je het medicijn hebt [lees meer...]gebruikt nog in je dossier kan staan. Andere zorgverleners die dit zien benaderen je met een zekere vooringenomenheid ook als je een keer lichamelijk wat mankeert in plaats van geestelijk, zo is mijn ervaring. Je emotie wordt door dit medicijn afgevlakt. Als je het slikt voor een angstklacht bedenk dan goed of er geen andere opties zijn is mijn advies. Voor het overige is mijn ervaring dat het medicijn een dermate verslavende werking heeft dat tijdens het afbouwen je een zekere mate van intelligentie nodig hebt.

21-06-2019 | Vrouw | 57
dat vind ik dus ook! slik dit middel ook al 25 jaar naar tevredenheid

18-06-2019 | Man | 71

11-06-2019 | Vrouw | 25
Depressief
Van mijn 15e tot mijn 22e dit medicijn gebruikt. Begonnen ivm angst- en depressieve klachten. Paar gesprekken met psycholoog gehad en dit middel toen van de huisarts gehad. Door dit medicijn had ik veel minder last van sociale angst en voelde ik me rustiger en sliep ik beter. Evengoed soms met periodes nog neerslachtig. Toen ik ging afbouwen merkte ik pas hoeveel het [lees meer...]middel eigenlijk deed. Angsten kwamen terug, depressief, slapeloosheid. Daarintegen merkte ik ook dat ik helemaal niet gevoelloos ben zoals ik dacht, maar juist hooggevoelig! Ik neem prikkels zeer intens waar nu maar ook in positieve zin. Ook blijkt dat paroxetine veel invloed had op mijn seksleven. Nu kan ik weer makkelijk en intens klaarkomen en daar ben ik heel blij mee. Ook dacht ik met de paroxetine altijd dat ik geen humor had, bleek echter door de afvlakking te komen want nu vind ik dingen wel weer grappig. Hierna allerlei medicijnen gebruikt in de hoop dat die minder bijwerkingen hadden. Weinig angsten meer, maar met periodes nog wel depressief, stemmingswisselingen en extreem gevoelig voor prikkels waardoor zonder medicijnen ook geen optie is. Lamotrigine lijkt nu goed te werken, ik zit nog in de opbouwfase. Daarnaast ook een halve lorazepam ivm slaapproblemen.

07-06-2019 | Vrouw | 49
paroxetine (30mg)
Al jaren slaap ik slecht, heb onrust in mijn lijf en geest omdat ik moeilijk met problematiek om kan gaan. Nu met paroxetine slaap ik beter en ervaar ik amper nog gepieker en onrust. Ik gebruik nog wel magnesium olie voor het slapen gaan omdat ik rusteloze benen ervaar. Dat helpt goed. Ik zit nu op 40 mg maar ik denk dat dit te hoog is. Met 30mg voelde ik me beter dus ter[lees meer...]ug naar de huisarts maar weer.

05-06-2019 | Vrouw | 47
paroxetine (10mg)
Super fijn, paniek en angststoornis zijn verdwenen

22-05-2019 | Vrouw | 45
paroxetine (10mg)
Ooit met Paroxetine gestart voor whiplash en BPPD in januari door een fout in hoeveelheden vloeibaar per ongeluk cold-turkey gestopt. Dat ging eerst goed en toen voelde ik me vreselijk. Nu sinds april weer op 10 mg. Maar mijn lijf verdraagt het helemaal niet. Ik kan al 4 weken niet uit mezelf in slaap komen. Krijg aldoor adrenalinestoten door heel mijn lijf. Daardoor blij[lees meer...]f ik rennen ook kan ik daardoor amper in bed blijven liggen. Het is echt heel vreselijk. Ik mis nu hulp. We zijn zelfs al bij de crisisdienst bekend, want 1 vd bijwerkingen, je krijgt hele nare gedachten. Om eindelijk tot rust te komen. Fabrikant is ICC maar die staat er niet tussen Ik weet niet hoe het verder moet. Ik zou willen dat die adrenaline stopte, zodat ik weer normaal kan slapen. Weet iemand raad? Kan toch niet mn leven lang slaappillen gebruiken? Want daar word ik ook weer niet lekker van. Nare gedachten etc. Het is heel erg wat er gebeurt, en ook hoe weinig er bekend is bij medische specialisten. Ik ben zelf inmiddels expert en hoop deze info verder naar buiten te brengen. Door middel van schrijven /artikelen een boek. Als iemand tips heeft hoe ik weer tot rust en slaap kan komen, hoe die Adrenaline eruit gaat, graag!!!

22-05-2019 | Vrouw | 53
Chronische depressie

19-05-2019 | Man | 72
CVA (cerebrovasculair accident)
Afbouwen kan wel, maar je blijft toch je hele leven verslaafd aan deze pil. Een paar keer met de arts overlegd, maar ook na maanden heb je deze pil weer nodig.

15-05-2019 | Vrouw | 56
paroxetine (10mg)
Ik slik paroxetine al sinds 1999 toen ik door diverse levenservaringen voor de 2e keer in een burn out terecht kwam. Kon niet meer eten en niet meer slapen kortom, kon niet meer functioneren. Eerst 2 weken xanax erbij en daarna alleen seroxat. Langzaam werd het beter , voor mij echter een wereld van verschil. Zo goed had ik me nog nooit gevoeld, minder angst minder onzeker[lees meer...]heid, piekeren en meer genieten. Ik heb toen al gezegd hier stop ik nooit meer mee. Ook ik heb uiteindelijk afgebouwd van 10mg naar 5 Mg en daar heb ik 18 jaar prima mee kunnen leven tot vorig jaar veel onrust die niet overging . Toen weer terug naar 10 Mg en nu gaat het weer prima en kan ik gewoon van mijn leven genieten. Daarom wil ik graag dit positieve verhaal eens achterlaten want ik heb gewoon een beter leven er mee. En ja ik ben ook uiteindelijk aangekomen maar dat kun je met sporten en voeding gerust er weer af krijgen. Ik snap dan ook niet waarom iedereen steeds weer probeert om er vanaf te komen. Als je een tekort hebt in je lichaam en je vult het aan en voelt je beter, waarom stop je er dan mee ?? Accepteer het gewoon en wees blij dat het middel bestaat wat voor bijwerkingen er ook zijn want als ik zou moeten kiezen tussen dikker zijn en me voelen zoals toen dan is voor mij de keuze gemaakt. Ik zou zeggen dus laat het stoppen los.

13-05-2019 | Vrouw | 25
paroxetine (20mg)
Begonnen met paroxetine ivm depressie/nervositeit. Gestart met een halve tablet van 10 mg voor 1 week. Heel erg diarree gehad in de eerste dagen, vermoeidheid, hoofdpijn. Merkte na 1 week dat het wel zijn werk deed wat al erg snel is. Na die 7 dagen 1 hele tablet genomen van 20 mg. Enorm vermoeid!! Voelde mij de hele dag een beetje ziek, rijden ging slecht, wazig zien,[lees meer...] leek een beetje buiten mezelf te leven, en echt problemen met slapen terwijl ik afentoe mijn ogen overdag niet open kon houden. daar kwam nog boven op dat mijn libido totaal weg was. Een orgasme krijgen was niet meer mogelijk. Maar de depressieve klachten zijn wel weg. Nu weer terug op 10mg..vind de ernst van de bijwerkingen het niet waard. Overweeg om ermee te stoppen.

02-05-2019 | Vrouw | 60
paroxetine (20mg)
Hoi ik heb ook nog 25 jaar lang paroxetine geslikt, paniekaanvallen , en depressief, Ik was er al die tijd heel blij mee, maar vlakt wel heel erg af, je staat naast jezelf!! Maar toch was il er blij mee. Sinds 3 maanden gestopt , wel heel langzaam maar ging erg goed, en nog. Bijverschijnselen zijn nu, erg afgevallen, slaapproblemen en kunnen huilen om niks! Dus dat is o[lees meer...]ok niet alles. Ik blijf toch doorzetten ,want inderdaad wat is dit een verslavend product. Maar ik blijf zeggen , al die tijd heb ik me toen goed gevoeld!!! Sterkte

26-04-2019 | Vrouw | 48
paroxetine (30mg)
Ik gebruik al meer dan 25 jaar paroxetine omdat ik last heb van steeds terugkerende depressie, angsten en paniek. Ooit begonnen met 20 mg na lange tijd stabiel te zijn geweest afgebouwd naar 10 mg, en na de laatste hevige depressie alweer een aantal jaren op 30 mg. De klachten zijn niet verdwenen maar wel redelijk beheersbaar en leefbaar door gebruik van deze medicijnen. D[lees meer...]us niet zaligmakend maar wel een duw in de rug. Hoogstwaarschijnlijk kom ik nooit meer van deze medicatie af maar beter met medicijnen wel van het leven kunnen genieten dan zonder medicatie leven in een hel.

08-04-2019 | Vrouw | 61
paroxetine (20mg)

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum