Paroxetine

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

20-05-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ben 4 weken geleden begonnen met 10 mg. Zoals al verwacht, leken de angsten te verergeren. Na 2 weken opgehoogd naar 20 mg. Omdat ik al vaker in mijn leven last heb gehad van deze ellende en ook meerdere malen in therapie ben geweest hiervoor, weet ik wel dat ik er doorheen moet, dus niet vermijden. Echter, ik heb toch gekozen voor AD omdat ik een gezin heb met een dochter[lees meer...] van 10 en een zoontje van 1. Ik moet blijven functioneren en dat wil ik ook. Ook voor mijn man. Ik vind het zo lastig om te beoordelen of het spul werkt. Soms voel ik me wat beter maar de angst voor de angst is op de achtergrond bijna altijd aanwezig. En dat beinvloedt toch je plezier. Terwijl het vaak wel lukt om de dingen te doen, al geeft het angst en spanning. Over 2 weken terug huisarts. Ophogen wellicht naar 30 mg. Heb ik paar jaar geleden ook gehad. Toen ben ik er weer bovenop gekomen, zoals altijd. Maar of dat nou door de AD kwam blijf ik lastig vinden. Het is voor mij niet ineens een wereld van verschil zoals ik van sommigen lees. Ik heb daarnaast nog oxazepam, hier neem ik er dagelijks 1 van 10 mg van in. Mag er 3. Ook dat vind ik niet enorm veel verlichting geven. Een vriendin herkende dit en is overgestapt naar Lorazepam. Iemand hier ervaring mee? Ik ben niet verslavingsgevoelig gelukkig, weet dat ik hier weer goed vanaf kom. Destijds heb ik ook geen problemen gehad met afbouwen Paroxetine. Rustig aan en geen vervelende verschijnselen gehad gelukkig. Ik hoop dat ik met opbouw nog wat meer effect ga merken. En de rest moet ik zelf doen (angsten aangaan!) I.c.m. opfrissertje bij de psycholoog. Maar het blijft een heel vervelende stoornis. Zou willen dat ik het nooit meer kreeg.
15-05-2018

Paroxetine (paroxetine)

Voor alle (extreme) hypochonders onder ons: Ik heb maanden het medicijn uitgesteld omdat ik zo bang was voor de bijwerkingen. Ik heb wel 100 x gegoogled en toch uiteindelijk de stap genomen om te beginnen. Dit is zo ontzettend meegevallen! Eerste paar dagen lichte hoofdpijn en wat meer zweethandjes en verwijde pupillen. Verder echt niet tot nauwelijks last gehad van bij[lees meer...]werkingen. Ik ben ook begonnen met een lage dosering. Ik had aangegeven dat ik extreem bang was om te beginnen dus ze zijn begonnen met een lage dosering zodat de bijwerkingen wat minder zou zijn en dat is het absoluut. Ik kan nu zeggen dat het echt zo ontzettend meevalt en dat ik dat mag schrijven! Aangezien ik de bijsluiter al 10x had gelezen, alle forums, alle nare horrorverhalen had ik al bedacht dat ik alles zou krijgen maar gelukkig niet. Ik voel mij iets beter nu(ben nog maar 2 weken bezig) dus ik schrijf nog graag hoe het verder loopt maar wees niet bang om te beginnen! Beging gewoon met een lage dosering!
13-04-2018

Paroxetine (paroxetine)

Aanvankelijk geleidelijke gewichtstoename, later ging dat veel sneller Gewichtstoename leidde tot fysieke problemen
30-03-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb Paroxetine vanaf 2008 gebruikt na een ernstige depressie. Het heeft mij toen enorm geholpen. Ik ben er na 3 dagen al van opgeknapt. Hoe gek het ook klinkt na 3 dagen had het al een positieve effect op mij. Ik was namelijk zwaar depressief en heb een jaar gehuild. Door huilbuien kon ik niet meer normaal functioneren. Dankzij paroxetine kon ik weer opstaan uit bed en [lees meer...]werken. Ik vond het een hele leuke tijd met paroxetine. Maar 1 ding viel me op. Ik maakte me echt nergens meer zorgen over en lachte om alles wat ik hoorde of zag. Hier klopte iets niet van. Daarom ben ik naar de psychiater geweest die mij dit heeft voorgeschreven. Ik heb verteld dat ik er te blij van word wat soms niet klopt. Na een keer aangeven heeft hij niks voorgesteld. Na de tweede keer dat ik bij de psychiater ben geweest, na 4 jaar adviseerde hij mij om over te stappen op venlafaxine. Ik heb dit middel geprobeerd maar werd er erg ziek van. Teveel bijwerkingen. Spierverslapping, nog meer piekeren enz. Daarom ben ik op advies weer overgegaan op Nortrilen, en daarna op Tryptizol, zonder af te wachten dat het aan slaat ben ik steeds op advies geswitcht van medicijnen waardoor ik helemaal geestelijk en lichamelijk in de war was geraakt. Ik was oververmoeid (deed ondertussen helemaal niks om het echte probleem op te lossen). Ik zocht steeds hulp bij medicijnen. Uiteindelijk heb ik per ongeluk een verkeerde pil gekregen van de psychiater die mij een psychose heeft bezorgd. Daarna heb ik enorm veel slaappillen geslikt om zo een einde aan mijn leven te maken want ik kon zo niet meer leven. Ik was mezelf zat en mijn omgeving ook. Ik heb besloten om geen pillen meer te slikken. Ik ben nu een jaar clean. Het valt niet mee. Ik voel me echt heel erg depri nog. Het is meer overleven dan leven. Ik probeer dmv vitamines zoals omega, magnesium, kurkuma, ginseng, een beetje mijn serotonin gehalte te verbeteren zodat ik me toch iets beter kan voelen. Hopelijk komt er een dag wanneer dat ik weer kan leven. Paroxetine was echt een redmiddel tijdens een zware depressie maar het stoppen ervan is echt veel te zwaar en nergens werd mij hulp gegeven. Nergens ben ik geholpen aan de gevolgen van stoppen met deze pillen. Er is echt een serieuze begeleiding nodig bij het stoppen. Daarnaast zijn pillen wel makkelijk om in te nemen maar als je er mee wilt stoppen is het verstandig om een vloeibare versie er van te kopen om zo af te bouwen want dit is nodig om afkickverschijnselen min mogelijk te houden. Ik raad iedereen aan om eerst het probleem aan te pakken als dat mogelijk is en niet steeds hulp zoeken bij pillen. Pillen lossen het probleem niet om. Je zorgt ervoor dat je het probleem minder ervaart maar het probleem is er nog. Zodra je stopt met het inname zullen die problemen 10 keer hard terugkomen. Daarom is het beter om te stoppen met pillen en goed te eten en te sporten om zo je leven op orde te stellen.
24-03-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Naast borderline ook agorafobie gediagnostiseerd. Slikte eerder ook Olanzapine; ben ik vorig jaar mee gestopt. Daarna in stappen van 1ml(2mg) per maand of langer van 15ml naar 8ml gegaan. Wegens een hoop sociale onrust(renovatieproject) half jaar gestopt met afbouwen. Nu weer 2 stapjes gemaakt naar 6ml. Heb voor het eerst het gevoel dat het zwaarder ging. Vooral stap naar [lees meer...]6ml was iets te groot. Begin na 3 weken weer iets rustiger geworden maar doe geen stap terug. Ga over een tijdje weer verder met stapjes van 0.5ml in 2 maanden; misschien langer. Ik adviseer iedereen die dit middel al lang slikt alle tijd te nemen voor afbouw. Slik al 20 jaar maar was tot een paar jaar geleden nog steeds vaak depressief. Toen de oorzaken van mijn depressies verdwenen waren knapte ik op. Mijn inzien dus niet van de medicatie. Ben al 3 jaar niet meer depressief en hoop dat ik er helemaal van af kom.
22-03-2018

Paniekaanvallen

Na lang binnenzitten na operatie veel angsten om buiten te komen. Op weg naar psychose. Heeft me op de ergste moment er zeker door geholpen. Alleen vond ik de bijwerkingen die optraden wanneer ik wou stoppen of afbouwen zeer beangstigend. Heeft toch tweejaar geduurd voor ik er volledig mee kon stoppen.
14-03-2018

Paroxetine (paroxetine)

Geen diepe dalen meer. Je wordt wel wat vlak wat emoties betreft.
24-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb veel meegemaakt in mijn leven, maar ik dacht dat ik alles wel aankon. Tot ik op 44-jarige leeftijd angstgevoelens kreeg en het idee had dat ik de controle over mezelf begon te verliezen. De huisarts schreef me seroxat (nu paroxetine) voor, 20 mg. Na 2 weken werden de angstgevoelens ineens veel erger, maar na een paar dagen voelde ik me een stuk beter en weer gel[lees meer...]ukkiger zoals voorheen. Daarnaast trek ik me minder aan van de kritiek van anderen en voel me bevrijder. Ik kreeg meer zelfvertrouwen en heb zaken aangepakt - met succes- wat ik voordien niet gedurfd zou hebben. Daardoor heb ik mij beter kunnen ontwikkelen en sta nu positief midden in het leven. Ik blijf daarom paroxetine gebruiken en ga de gok niet aan om hiermee te stoppen. De een heeft een tabletje voor suikerziekte; een ander voor hoge bloeddruk. Dus als dit tabletje mijn serotonine in evenwicht brengt en daardoor mijn leven, dan heb ik hier geen probleem mee.
19-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het zal voor veel mensen prima werken, echter voor mij was het een horror medicijn. De bijwerking bezorgde mij ernstige bijwerkingen, die zeer angstig waren.
18-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik kreeg dit spul voorgeschreven van de huisarts vanwege een paniekstoornis en een postnataledepressie. Een paar uur na de eerste tablet begon ik me al raar te voelen. Op een gegeven moment kon ik alleen nog maar op de bank liggen. Mijn benen werden zo zwaar dat ik niet meer kon lopen. Ook was ik niet echt aanwezig. Als iemand wat vroeg kon ik bijna niet meer reageren. De[lees meer...] dag erna viel ik flauw en kreeg ik hele hele erge paniekaanvallen. Daarbij werd mijn lichaam steeds heel erg warm en kreeg overal rare pijnlijke steken. En toen begon de misselijkheid en het kokhalzen. Aan het einde van de avond kon ik niet meer praten. Je kreeg geen contact meer met me. Toen ben ik gelijk gestopt met dit medicijn. En zelfs van 2 dagen slikken had ik al afkick verschijnselen zoals trillen en zweten etc. Dit spul komt hier nooit meer in huis.
11-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik het nu al zoveel jaren. Ik heb 3 pogingen gedaan om te stoppen. Ik kreeg elke keer nare gruwelijke dromen. Over de dood, had ik nooit gehad, over zelfmoord. Vreselijk eng, ik ging langzaam afbouwen maar toch nog te snel. De reden dat ik het ging slikken is dat ik geestelijk was ingestort. Te veel hooi op mijn vork genomen. Alleen mijn kinderen heb opgevoedt. Nu zit[lees meer...] ik er aan vast. Ik ben verslaafd aan het spul. Ik wil stoppen maar dat gaat niet. Er bestaat een methode, maar die wordt niet vergoed. Dat wil de fabrikant natuurlijk ook niet. Die verdient hier een leuke cent aan.
05-02-2018

Depressief

Was zeer tevreden met toen nog Seroxat, was vrij vlug weer de oude ik... Afbouwen heb ik meerdere malen geprobeert maar bleef telkens op 5mg vastzitten en helaas weer terug bij af naar 30mg !! Nu slik ik al weer enkele jaren 20mg Paroxitine. Van meet af aan ben ik hier niet tevreden over. Seroxat was voor mijn gevoel veel beter. Hoorde van mijn huisarts ( ben nu weer t[lees meer...]eruggevallen in een hevige depr.) dat ik 20mg Paroxitine niet hoef te verhogen, want uit studie bleek dat verhogen helemaal geen zin heeft....
01-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik al 4 jaar 20 mg paroxetine p.d. sinds een jaar na het overlijden van mijn zoon. Ik ben 78, hij was 48 . Emtionele problemen speelden een rol, ik zag mijn kleinkinderen niet, erg veel verdriet dus. Ik raakte in een depressie en sliep slecht of niet. Veel nare dromen. Ik had het 10 jaar ervoor ook een flinke periode gebruikt ivm pensionering. Ik vind het een prima w[lees meer...]erkend middel, na een aantal maanden zat ik niet meer op de bodem van een put. Ik was wel snel moe in mijn hoofd, zoals ik het altijd noemde. Ik ben wel doorgegaan met wat ik deed, thuis, in de tuin, ook met winig zin, ook naar mijn ouderengymgroep . Ik sprak er ook over, ik had behoefte aan aandacht en vooral begrip omdat ik anti depr slikte. Ik kreeg gelukkig aandacht. Ik was thuis stiller en erg in mezelf. Dat vond ik niet erg, mijn man begreep het en boven aan de rand van de put waren familie en vriendinnen. Schrijven is voor mij een balangrijk middel gebleken. Dat werkte heel prettig, gewoon in een schrift hoe ik me voelde, wat ik deed, ging doen. Ik ben van mening dat je veel moet wandelen, frisse lucht is belangrijk en onder de mensen komen, praten en vooral iets doen. Afleiding verminder het piekeren en het lost niets op. Sterkte.
22-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Doordat ik lijd aan narcolepsie heb ik vaak last van slaapverlamming met hypnagoge hallucinaties. Tijdens z'on hallucinatie vreselijke demonen en vreselijk grote spinnen me aan terwijl ik me niet kon bewegen. Sinds ik paroxetine slik heb ik de verlamming en de hallucinaties nog wel, maar zijn veel minder eng geworden. Daarnaast raakte ik een stuk ongevoeliger voor kritiek[lees meer...] en verminderde mijn verlatingsangst. Ik werd wat ongevoeliger en durfde weer de straat op en winkels in. Kreeg daardoor weer meer zin in het leven. De eerste 2 weken waren verschrikkelijk, en voordat ik echt verbetering voelde duurde wel 3 maanden. Dus wel even doorzetten. Ik werd rustiger en gelukkiger en ging beter eten, zelfs snoepen. Achteraf had ik hier wel gewaarschuwd voor willen worden, want de gewichtstoename is niet echt nodig. Ik doe nu veel dingen die ik voorheen niet durfde. Door de narcolepsie kan ik niet stoppen, en zou dit ook niet willen. Ik raad het iedereen aan, maar let wel op je eten en hou er rekening mee dat je de 1e 2 weken goed ziek kan zijn, en heb geduld. Want het duurde wel even tot het echt goed hielp.
16-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Al acht jaar lang last van paniekaanvallen en inmiddels kwam ik praktisch de deur niet meer uit en liep ik huilend door het huis. Zo kon het echt niet langer, het hele gezin leed eronder. Dus de stap naar therapie gezet in combinatie met medicatie. Inmiddels slik ik dit medicijn nu bijna twee maanden en merk ik echt dat ik veel minder angst ervaar. Ik ga weer alleen boodsc[lees meer...]happen doen en kan weer naar buiten zonder angst.
02-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Na acht jaar in toenemende mate last van angst en paniekaanvallen. Zodanig dat ik steeds meer situaties ging vermijden. Naast de behandeling bij een therapeut ook met paroxetine gestart.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum