Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

24-09-2017

Overspannen/burn-out

Wat een drama om na 19 jaar gebruik, 1 maal seroxat 20 mg of te wel paroxetine te stoppen... Ik was het zat om alle bijwerkingen die het gebruik met zich meeneemt de rest van mijn leven te hebben (dacht ik) Bijwerkingen als afvlakkend gevoel en gewichtstoename etc, ik ben gewoon niet meer mijn oude ik... Ik begon heel optimistisch met het cold turkey stoppen van dit medici[lees meer...]jn op 21 augustus nu 4,5 week terug, echter ik heb het geweten.. Een tornado aan klachten werd ik rijker totdat ik eigenlijk niet meer normaal kan functioneren. De eerste week kreeg ik koortsaanvallen, sliep ik bijna niet, erg misselijk, erg gespannen, zware migraine-achtige hoofdpijn en een algeheel burn out gevoel... Dit zou vanzelf overgaan naarmate de weken van het stoppen vorderen maar dat doet het niet. De onttrekkingsverschijnselen blijven... Ik probeer echt van alles aan ondersteuning te zoeken maar helemaal lukken doet het niet. Mijn hersens waren te zeer ingesteld op de paroxetine zodat ik met enige zekerheid kan zeggen dat dit middel toch erg verslavend is. De begeleiding en kennis om patienten te helpen met stoppen schiet ernstig te kort, je weet eigenlijk niet goed waar je met je klachten heen moet, je wil toch ooit weer functioneren zonder deze medicijnen. Het kan gewoon niet zo zijn dat mijn burn out van 20 jaar geleden direct weer de kop op steek. Dit is een heel andere periode in mijn leven. Dus modder ik maar door..... en neem ik heel af en toe bij hoge uitzondering een slaaptablet of spierontspanner maar wil niet weer van een ander soort medicijn afhankelijk worden..... Ik vergis mij niet ik zie veel te veel mensen op dit forum die precies soortgelijke ontwenningsverschinselen hebben..
22-09-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruikte eerst Paroxetine, ben toen geswitched naar Sertraline. Dit hielp bij mij helemaal niet. De bijwerkingen waren niet te doen en ik ben weer terug gegaan naar Paroxetine. Dit werkt voor mij goed en ik ga nooit meer switchen. Het is goed zo.
22-09-2017

Paroxetine (paroxetine)

Momenteel gebruik ik paroxetine 9 weken, na 2 weken me zeer slecht te hebben gevoeld merkte ik dat het medicijn ongeveer na 6 weken begon te werken. Echter deze week kreeg ik weer het nare gevoel in de buik waarvoor ik het medicijn slik terug. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?en wat nou te doen? Verhogen of gewoon met 1 tablet doorgaan op de hoop dat het weer b[lees meer...]eter zal gaan.
05-09-2017

Paroxetine (paroxetine)

Het werkte gewoon niet, althans niet voor mij. De meeste antidepressiva doen niets voor mij. ik heb er geloof ik wel inmiddels wel 25 geprobeerd. (Ben inmiddels 41 jaar depressief.) Na zelfmoordpoging Notrilen gekregen. Het is allemaal bagger. In Nederland lopen 17 miljoen antidepressiva rond, maar ze weigeren als zodanig te functioneren ten gunste van hen die depressief [lees meer...]zijn.
31-08-2017

Paroxetine (paroxetine)

In een depressie vallen is niet leuk
23-08-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ben na 3 maanden aan het afbouwen, want vindt de bijwerkingen erger dan de kwaal. Zeer lage bloeddruk, extreem lang slapen en zweten, geen zin hebben om te eten en zeer heftige opvliegers . Dikke ogen en een continu kriebel in mijn keel. Begin langzaam met afbouwen nu al 14 dgn aan de 10 nr.
08-08-2017

Paroxetine (paroxetine)

Zeer aparte medicatie maakt je agressief, maar ook down. Ik vind het in een woord troep.
04-08-2017

Chronische depressie

Ik zou dit medicijn aan niemand aanraden die niet eerst alternatieven heeft geprobeerd. Ik gebruik nu Citalopram met weinig of geen bijwerkingen, maar heb nog steeds last van het prikkelbare darmsyndroom wat begon toen ik paroxetine ging slikken. Ook heb ik sindsdien last van overgewicht.
03-08-2017

Paroxetine (paroxetine)

Helaas hebben ze bij mij jaren te laat mijn angststoornis vastgelegd. Toen ik eenmaal het punt had bereikt dat ik niks meer kon, zelfs niet meer door mijn eigen huis lopen, was er geen andere uitweg meer dan Paroxetine proberen. Rustig begonnen en uiteindelijk op 40mg gekomen. De eerste weken waren een ware hel.. alles werd veel erger, maar nu na 3 jaar ben ik dankb[lees meer...]aar dat dit medicijn bestaat, het laat me weer leven. Natuurlijk heb ik nog steeds moeilijke momenten, maar zonder dit pilletje kon ik helemaal niks. Helaas wel 15 a 20 kilo aangekomen, en ik moet blijvend opletten vanwege de enorme vreetbuien. Verder merk ik weinig negatieve dingen.
02-08-2017

Chronische depressie

Meermalen depressie gehad in mijn leven, ook leidend tot arbeidsverzuim en niet kunnen functioneren in een relatie. Bij de laatste (5e) voor het eerst paroxetine. Hierdoor voelde ik mij duidelijk beter en heb in ieder geval de laatste jaren van mijn werken leven met parttime werken kunnen afsluiten. Leidde niet tot volledig weer normaal kunnen functioneren, maar de schade [lees meer...]door eerdere depressies is nu eenmaal deels blijvend. Ik ben in het algemeen positief over het gebruik, alles is beter dan continu depressief zijn. Sinds maart dit jaar heb ik het gebruik geleidelijk afgebouwd, maar ik ben wel ovegestapt op st-Janskruid als vervanging. Geen last gehad van afkick verschijnselen, maar de depressieve symptomen komen weer deels terug. Ik slaap weer een normale hoeveelheid en houd een zee van tijd over om leuke dingen te doen, maar als de depressie doorzet, heb je daar niet zoveel aan. Ik weet nog niet, wat ik ga doen. Ik heb de beschikking over Oxazepam, wat ik spaarzaam gebruik als ik met mijn hoofd tegen de muur dreig te lopen, maar ik heb liever middelen waarvoor ik niet naar de huisarts hoef. Na zoveel jaren van depressie heb ik geen zin meer om weer te proberen aan een ander uit te leggen hoe dat voelt en om de boekjeswijsheid aan te horen.
01-08-2017

Chronische depressie

Ik wil alleen doorgeven dat ik zonder problemen gestopt ben, inmiddels 4 maanden geleden. Als je wilt stoppen, laat je dan niet weerhouden door slechte ervaringen van anderen. De mensen die goed gestopt zijn (zoals ik) zullen waarschijnlijk minder geneigd zijn die ervaring te delen dan de mensen die slechte ervaringen met stoppen hebben.
30-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Allicht zal dit middel wel geholpen hebben, maar geraak er maar eens van verlost ... Nu pas ontdekt dat het vanaf 10mg en minder, zelfs nog moeilijker wordt met het afbouwen. Deze medicatie is een hel wanneer je wil afbouwen. Iedereen kent de afkickverschijnselen wel: maag en darmen overhoop, zeer misselijk, snel geïrriteerd, sterk licht en lawaai wordt x10 ervaren, futlo[lees meer...]os, doodop. Ik sluit me bij Jan aan, de man van dit heel sterk geschreven stuk, o zo herkenbaar ... http://www.depressievereniging.nl/ ervaringen/ ervaringsverhalen/ medicatie/ ervaringsverhaal-medicatie-verslaving-en-afbouwen-van-seroxat/
29-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Hels middel. Maakte alles erger en zelfs m'n migraine is beter te handelen dan de hoofdpijn die dit medicijn veroorzaakte
23-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ca 6 jaar paroxetine gebruikt, 1 x per dag 10 Mg, in het begin twee weken ziek alsof ik hoge koorts had en zweten als een nijlpaard in de volle zon. Daarna kon ik beter met mijn angsten omgaan en werd ik rustiger, op een gegeven moment en ik weet niet meer precies wanneer dat was in de laatste 6 jaar ben ik stukje bij beetje mijn persoonlijkheid verloren en werd ik erg sy[lees meer...]nisch en misschien zelfs een beetje narcistisch. Door deze persoonlijkheid die ik mezelf aanmat werd ik ook weer depri en ik kon niet meer met mezelf leven als het zo door zou gaan. Ik besloot om te stoppen met de paroxetine en bouwde dit een half jaar terug af met tot op heden nog steeds afkick verschijnselen. Ik heb nog steeds last van sociale angsten, maar ik ga liever aan mijn lichaam en geest werken op de natuurlijke manier door goede voeding en een gezonde manier van leven. Ik voel met de dag meer en meer mijn oude eigen ik terug komen en dat voelt heerlijk. Dit medicijn is in mijn ogen op de lange termijn destructief ipv opbouwend, en zou als je een angststoornis hebt niet langer dan een jaar gebruikt moeten worden, dat was sowieso in mijn geval beter geweest. Ik kijk met gemengde gevoelens terug op deze periode en weet niet of ik er nu beter van geworden ben. Ik denk dat ik meer baat zou hebben bij therapie dan deze medicijnen. Helaas kan ik deze jaren niet terug toveren, maar het voelt helaas alsof ik ze kwijt ben geraakt. Nu maar zien wat de toekomst brengt, maar ik hoop mezelf nooit meer zo kwijt te raken in ieder geval.
21-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Heeft goed geholpen. Voelde me zo goed dat ik dacht dat ik (na 17 jaar gebruik) zonder kon. Met taperingstrips geprobeerd af te bouwen. Na afbouw kwamen klachten meteen terug. Op advies psychiater opnieuw begonnen met medicatie, nu Citalopram omdat dat makkelijker af te bouwen zou zijn en een moderner middel zou zijn. Bijwerkingen: trillen, libidoverlies, sufheid, gewicht[lees meer...]stoename.
19-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik Paroxetine nu een jaar of 5 en heb er nog steeds veel baat bij. Gestart met 10mg en na een week of 3 opgehoogd naar 20mg. De eerste paar weken erg veel bijwerkingen gehad. Het voelde alsof ik een hele zware griep had. Zere benen, heel moe, hoofdpijn, duizelig, misselijk etc. Ik voelde mij eigenlijk nog rotter dan toen het medicijn niet gebruikte. Maar na een aan[lees meer...]tal weken voelde ik dat ik een heel ander mens werd. Ik huilde bijna niet meer en kreeg weer energie! Ik kwam uit dat "hoekje" en begon weer te leven. Wat een heerlijk gevoel was dat. Nu werk ik zelfs weer!! Maar ik weet wel dat ik nooit meer zonder zal kunnen helaas. Maar dat weegt niet op tegen alle voordelen die ik ervan heb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum