Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Paroxetine (972 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 7 van 7
24-03-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Naast borderline ook agorafobie gediagnostiseerd. Slikte eerder ook Olanzapine; ben ik vorig jaar mee gestopt. Daarna in stappen van 1ml(2mg) per maand of langer van 15ml naar 8ml gegaan. Wegens een hoop sociale onrust(renovatieproject) half jaar gestopt met afbouwen. Nu weer 2 stapjes gemaakt naar 6ml. Heb voor het eerst het gevoel dat het zwaarder ging. Vooral stap naar [lees meer...]6ml was iets te groot. Begin na 3 weken weer iets rustiger geworden maar doe geen stap terug. Ga over een tijdje weer verder met stapjes van 0.5ml in 2 maanden; misschien langer. Ik adviseer iedereen die dit middel al lang slikt alle tijd te nemen voor afbouw. Slik al 20 jaar maar was tot een paar jaar geleden nog steeds vaak depressief. Toen de oorzaken van mijn depressies verdwenen waren knapte ik op. Mijn inzien dus niet van de medicatie. Ben al 3 jaar niet meer depressief en hoop dat ik er helemaal van af kom.
22-03-2018

Paniekaanvallen

Na lang binnenzitten na operatie veel angsten om buiten te komen. Op weg naar psychose. Heeft me op de ergste moment er zeker door geholpen. Alleen vond ik de bijwerkingen die optraden wanneer ik wou stoppen of afbouwen zeer beangstigend. Heeft toch tweejaar geduurd voor ik er volledig mee kon stoppen.
14-03-2018

Paroxetine (paroxetine)

Geen diepe dalen meer. Je wordt wel wat vlak wat emoties betreft.
24-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb veel meegemaakt in mijn leven, maar ik dacht dat ik alles wel aankon. Tot ik op 44-jarige leeftijd angstgevoelens kreeg en het idee had dat ik de controle over mezelf begon te verliezen. De huisarts schreef me seroxat (nu paroxetine) voor, 20 mg. Na 2 weken werden de angstgevoelens ineens veel erger, maar na een paar dagen voelde ik me een stuk beter en weer gel[lees meer...]ukkiger zoals voorheen. Daarnaast trek ik me minder aan van de kritiek van anderen en voel me bevrijder. Ik kreeg meer zelfvertrouwen en heb zaken aangepakt - met succes- wat ik voordien niet gedurfd zou hebben. Daardoor heb ik mij beter kunnen ontwikkelen en sta nu positief midden in het leven. Ik blijf daarom paroxetine gebruiken en ga de gok niet aan om hiermee te stoppen. De een heeft een tabletje voor suikerziekte; een ander voor hoge bloeddruk. Dus als dit tabletje mijn serotonine in evenwicht brengt en daardoor mijn leven, dan heb ik hier geen probleem mee.
19-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het zal voor veel mensen prima werken, echter voor mij was het een horror medicijn. De bijwerking bezorgde mij ernstige bijwerkingen, die zeer angstig waren.
18-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik kreeg dit spul voorgeschreven van de huisarts vanwege een paniekstoornis en een postnataledepressie. Een paar uur na de eerste tablet begon ik me al raar te voelen. Op een gegeven moment kon ik alleen nog maar op de bank liggen. Mijn benen werden zo zwaar dat ik niet meer kon lopen. Ook was ik niet echt aanwezig. Als iemand wat vroeg kon ik bijna niet meer reageren. De[lees meer...] dag erna viel ik flauw en kreeg ik hele hele erge paniekaanvallen. Daarbij werd mijn lichaam steeds heel erg warm en kreeg overal rare pijnlijke steken. En toen begon de misselijkheid en het kokhalzen. Aan het einde van de avond kon ik niet meer praten. Je kreeg geen contact meer met me. Toen ben ik gelijk gestopt met dit medicijn. En zelfs van 2 dagen slikken had ik al afkick verschijnselen zoals trillen en zweten etc. Dit spul komt hier nooit meer in huis.
11-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik het nu al zoveel jaren. Ik heb 3 pogingen gedaan om te stoppen. Ik kreeg elke keer nare gruwelijke dromen. Over de dood, had ik nooit gehad, over zelfmoord. Vreselijk eng, ik ging langzaam afbouwen maar toch nog te snel. De reden dat ik het ging slikken is dat ik geestelijk was ingestort. Te veel hooi op mijn vork genomen. Alleen mijn kinderen heb opgevoedt. Nu zit[lees meer...] ik er aan vast. Ik ben verslaafd aan het spul. Ik wil stoppen maar dat gaat niet. Er bestaat een methode, maar die wordt niet vergoed. Dat wil de fabrikant natuurlijk ook niet. Die verdient hier een leuke cent aan.
05-02-2018

Depressief

Was zeer tevreden met toen nog Seroxat, was vrij vlug weer de oude ik... Afbouwen heb ik meerdere malen geprobeert maar bleef telkens op 5mg vastzitten en helaas weer terug bij af naar 30mg !! Nu slik ik al weer enkele jaren 20mg Paroxitine. Van meet af aan ben ik hier niet tevreden over. Seroxat was voor mijn gevoel veel beter. Hoorde van mijn huisarts ( ben nu weer t[lees meer...]eruggevallen in een hevige depr.) dat ik 20mg Paroxitine niet hoef te verhogen, want uit studie bleek dat verhogen helemaal geen zin heeft....
Pagina 7 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!