Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

Sertraline

Arjen Walstra (26-04-2013)

26-01-2018

Chronische depressie

Opgebouwd van 25 mg naar 50 mg en nu 100 mg. 100 mg werkt en ik heb daardoor nu geen negatieve gedachten meer in de ochtend na het opstaan. De enige bijwerking die ik heb is een drogemond.
19-01-2018

Sertraline (sertraline)

Het medicijn sloeg bij mij na ongeveer 6 weken aan. Het voelde net alsof de zon weer tussen de wolken door kwam. Ik vond het vrij lang duren voor het aansloeg. Na een week kreeg ik ontzettend last van maagzuur tot overgeven toe, hierna ben ik een maagbeachermer er bij gaan gebruiken en nu heb ik er bijna nooit meer last van. Het is een klein pilletje wat ik zelf erg fijn v[lees meer...]ind. De stap ertoe is groot maar ik ben blij datg ik de stap gezet heb.
06-01-2018

Chronische depressie

dit medicijn heeft me vooral rust.het helpt ook tegen dwangedachten.is ook angstremmend.
30-12-2017

Sertraline (sertraline)

Na veel negatieve verhalen gelezen te hebben was ik best bang om hieraan te starten. Maargoed toch gedaan en ben er nu super blij mee. Kan weer genieten van het leven en leuke dingen doen. Vermindert bij mij het piekeren en daardoor angst en spanning en verbeterd mijn stemming. Begin was heel zwaar, ik ben gestart met 50mg maar ik wil je adviseren om met 25mg te starten. D[lees meer...]e bijwerkingen waren de eerste 4 waren zwaar, heb veel steun gezocht bij familie en vrienden en dat heeft me veel geholpen. Na 4 dagen bouwden de bijwerkingen rustig af en na ongeveer 10 dagen waren ze over. Na 2 weken merkte ik al dat de stemming beter werd en het piekeren werd duidelijk minder. Zet door, zoek steun en dan komt het helemaal goed!!
22-12-2017

Sertraline (sertraline)

Ben 22 jaar geleden na een trauma begonnen met sertraline. Ik heb het middel tot juni 2017 geslikt in wisselende doseringen van 25 mg tot 110 mg. Vaak geprobeerd te stoppen maar de paniek en angst kwam snel weer terug. In juni 2017 wilde ik echt definitief stoppen en heb ik de sertraline in 1 maand afgebouwd. Ik ben de maanden juli,aug en september zonder sertraline gewee[lees meer...]st. In september begon ik me al weer minder goed te voelen, ik was gespannen, snel geïrriteerd en sliep heel slecht. In overleg met de huisarts weer begonnen met sertraline. Dat was de eerste weken een hel, heb me echt in geen 22 jaar zo rot gevoeld. Ik dacht dat ik helemaal onderuit ging. Na 4 weken ging het beter en nu na 8 weken voel ik me weer super en heb ik op geen enkele manier meer last van angst of paniek. Ik blijf het nu de rest van mijn leven gewoon gebruiken.
21-12-2017

Postnatale depressie

Tijdens mijn zwangerschap voelde ik me al depressief en angstig, maar dat vertelde ik aan niemand. Na de bevalling kon ik me nog een paar dagen goed houden, en toen ging het mis. Vreselijke angsten en nare gedachtes. Ik kreeg sertraline, en tijdens de opstartfase ook lorazepam. Dankzij de medicijnen knapte ik heel snel op. Nu nog afbouwen, maar dat ga ik binnenkort probere[lees meer...]n. Ik had grote weerzin tegen antidepressiva en weigerde de pillen eerst, maar voor mij en mijn kersverse gezin bleek het een grote zegen te zijn! Soms heb je gewoon hulp nodig. Ik heb het geluk gehad dat ik goed op het medicijn reageer en geen last van bijwerkingen heb.
11-12-2017

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik sertraline nu ongeveer 3 maanden. In het begin nam ik 50mg 1x p.d. Dit werkte voor mij niet ik merkte er weinig van, nu gebruik ik 1x p.d. 100mg dit werkt voor mij heel goed ik ben af en toe wel wat duizelig (nog steeds) en soms wat gedesorienteerd. Maar mijn emoties zijn afgevlakt en heb weinig depressieve gevoelens meer het is nu allemaal afgevlakt en voel mij[lees meer...] er rustig onder!
07-12-2017

Sociale fobie

Ik ben nu dik drie weken geleden begonnen maar ben tot nu toe nog niet tevreden. Heb ontzettend last van de bijwerkingen , vooral het trillen is heel erg vervelend. Maakt de sociale fobie alleen maar groter
06-12-2017

Chronische depressie

Na jaren citalopram gebruikt te hebben, leek deze niet meer te werken. Ik mocht via de huisarts overstappen op dit middel. Opbouwen van 50 naar 150 Mg per dag. De eerste 2weken, vooral veel last gehad van de bijwerkingen die ook in de bijsluiter staan. Daarna begon het middel te werken. Door deze medicatie , therapie en veel geduld heb ik weer het idee dat er licht is aan [lees meer...]het einde van de tunnel. Ik gebruik ze nu ongeveer 3 maanden.
25-11-2017

Sociale fobie

SSRI's zijn naar mijn mening heel verschillend qua uitwerking per persoon, dus vind ik het eigenlijk niet logisch om deze medicijnen te beoordelen wat betreft de effectiviteit. Eigenlijk heb ik geen idee waarom ik niet allang met dit middel gestopt ben, want het heeft mij nooit geholpen tegen mijn klachten. Ik heb alle doseringen uitgeprobeerd, maar nooit het idee gehad[lees meer...] dat ik minder last heb gehad van mijn sociale angsten en onrust/stress. In het begin en bij hogere doseringen regelmatig last van een vreemde misselijkheid, soort brok in mijn keel en zweten. Daarnaast ben ik om 23.00 uur 's avonds wel toe aan mijn bed sinds ik begonnen ben met het gebruik van sertraline. Positieve effecten die het middel op mij gehad heeft kan ik niet benoemen, maar nogmaals, naar mijn bevinding is de uitwerking op elke persoon totaal verschillend. Nu zit ik een jaar lang op 50mg, maar ik gebruik het meer uit gewoonte dan dat ik er behoefte aan heb volgens mij. Daarom ga ik komende week onder begeleiding afbouwen.
18-11-2017

Obsessieve-compulsieve stoornis

16-11-2017

Sertraline (sertraline)

Overgestapt van effexor/ Venlafaxine naar dit middel ivm zwangerschapswens en tot de conclusie gekomen dat dit middel veel fijner is! Venlafaxine is een drama om af te bouwen en als je het een aantal uur later inneemt dan normaal heb je daar meteen last van. Bij sertraline is dit niet, je blijft stabieler en ik ervaar geen bijwerkingen meer.
04-11-2017

Sertraline (sertraline)

Eerst startte ik met sertraline EG wat na een maand effect begon te hebben. Echter verleden maand had de apotheek enkel van Sandoz, terugval na enkele dagen. Ook zijn de sexuele prikkels weer volop aanwezig, wat voordien met EG heel wat minder was; kan dit?
29-10-2017

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik nam reeds gedurende een jaar Wellbutrin. Gestart aan 150mg en uiteindelijk opgebouwd tot 600mg. Ik had wel meer energie en verloor 10kilo. Hierdoor voelde ik me ook al iets beter. Maar mijn grote problemen bleven bestaan. Ik heb posttraumatische stress, depressieve gevoelens, extreme schuldgevoelens, enz.. Uiteindelijk naar een andere psychiater gegaan. Die heeft mij Se[lees meer...]rtraline voorgeschreven. Dit neem ik nu ongeveer een maand, 100mg. Ik neem het nog niet zo lang, maar ben toch al 5kilo terug bijgekomen. Hierdoor alleen al voel ik me enorm slecht. Mijn gewicht is namelijk al jaren een issue. Daarnaast ben ik doodmoe, geconstipeerd en enorm vergeetachtig. Ik weet dat ik het nog niet lang neem, maar heb niet het gevoel dat het echt helpt. Integendeel. Sinds twee dagen weiger ik het nog te nemen, uit schrik nog meer bij te komen. Mijn psychiater kan ik niet bereiken. Ik weet dat het niet goed is om zo plots te stoppen. En ik weet dat het dom klinkt. Maar als ik nog een kilo zie bijkomen op de weegschaal, ben ik bang voor de gevolgen. Zijn er nog mensen die dit herkennen? Ik moet half november terug nr psychiater. Zou ik vragen om terug wellbutrin te starten of niet?
28-10-2017

Sertraline (sertraline)

ik zag echt alles alsof ik uit een narcose was gekomen, alles was nieuw en ik angstig zelfs schuw. Dit is door dit medicijn wel minder geworden, maar de bijwerkingen die ik ervaar zoals trillen over je hele lichaam dus problemen met heel veel dingen, bijvoorbeeld eten met bestek, drinken, schrijven en ga maar zo door. Ik slik deze tabletten nu ruim 5 mnd en wil nu dat de a[lees meer...]rts eindelijk luistert dat dit niet van voorbij gaande aard is.
28-10-2017

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik sertraline 100mg al een jaar, maar door ze op waren heb ik er van 50mg genomen 2x nu heb ik ik van dokter terug 100mg gekregen. moet zich dat terug opbouwen want heb wel last met zich ombetant te voelen. gr

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!