Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

Sertraline

Arjen Walstra (26-04-2013)

16-04-2018

Sertraline (sertraline)

Ik slik sinds 23 februari (vandaag is het 16 april) dit middel voor mijn sociale angststoornis. De eerste drie dagen ben ik begonnen met 25mg en daarna ben ik overgegaan op 50mg dit deed echter helemaal niet behalve mij vermoeid maken. Toen op 3 april begonnen met 100mg slikken wat me erg angstig maakte maar verder niets deed, en nu sinds 14 april 150mg. Nog geen positieve[lees meer...] effecten gehad jammer genoeg, ik had veel goede dingen gehoord maar bij mij doet het niets. Ik zit nu nog maar 2 dagen op 150mg dus ik hoop dat dat iets zal doen.
14-04-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Werkte steeds heel kort
13-04-2018

Chronische depressie

Sertraline is bij voorgeschreven voor een terugkerende depressie die nogal heftig was. In combinatie met het bezoek aan een Psygoloog heeft het mij wel geholpen. Nu al vier jaar in deze combinatie gaat het goed met mij. Ik ben blij met sertraline
10-04-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik slik nu pas 2 maanden sertraline in verband met mijn borderline persoonlijkheidsstoornis en de daarbij komende klachten zoals depressie, angst en stemmingswisselingen. Ik ben begonnen met 25mg per dag en slik nu sinds 3 weken 50mg per dag. Ik heb echter niet het idee dat ik er veel van merk. Wel heb ik het idee dat mijn positieve emoties worden versterkt, maar als ik me[lees meer...] eenmaal rot voel, voel ik me nog even slecht als voorheen. Ook ervaar ik mijn woede-uitbarstingen en paniekaanvallen meer als een psychose, ik vraag me derhalve af of ik niet beter antipsychotica voorgeschreven dien te krijgen.
08-04-2018

Sertraline (sertraline)

Ik heb een depressieve stemmingsstoornis en daarvoor Sertraline voorgeschreven gekregen. Het werkte alleen niet bij mijn depressie. Mijn depressies bleven even erg. Naast een depressie heb ik ook PTSS, en toen ik Sertraline wilde afbouwen kwam mijn PTSS weer erg naar voren. Hup, toen maar weer naar de 100 mg en mijn PTSS is weer gematigd. Het helpt alleen bij mijn ptss en [lees meer...]niet bij mijn depressie
07-04-2018

Postnatale depressie

Na allerhande natuurlijke alternatieven en therapie geprobeerd te hebben door mijn arts overtuigd om met Sertraline te starten omdat ik niet zelf uit mijn postnatale depressie geraakte na meer dan 3 maanden. Heel wat vooroordelen over antidepressiva en schrik voor de bijwerkingen ervan maar toch gestart omdat ik simpelweg geen andere oplossing meer zag. 1 week 25mg genomen[lees meer...] en daarna dosis verhoogd naar 50mg zoals afgestemd met mijn arts. 5 dagen afgezien. Heel diep gezeten, ik voelde me slechter dan voor de medicijnen. Na die 5 dagen is de hemel beetje bij beetje opgeklaard. Ik had vooral last van erge slaapproblemen en die werden altijd maar beter waardoor mijn algemene gemoedstoestand ook steeds beter werd. 2 weken na de mijn eerste gebruik voelde ik me al een ander mens en ik ben beetje bij beetje uit mijn dal geklauterd. Ik heb het medicijn uiteindelijk 1j en 3 maanden genomen. De eerste maanden gecombineerd met therapie want dat geeft nog altijd de beste resultaten. Na een jaar gebruik mocht ik afbouwen en dit heb ik op 3 maanden succesvol kunnen doen (geen problemen ervaren). Los van de eerste 5 dagen heb ik zo goed als geen bijwerkingen gehad. Ik ben er wel veel door vermagerd (6-7kg onder mijn normaal gewicht) en had last van een laag libido maar meer niet. Het was een grote stap voor mij om een antidepressivum te gebruiken maar het heeft me enorm geholpen. Er wordt heel veel slechts over geschreven en soms terecht want het wordt vaak te snel voorgeschreven. Echter deze medicijnen bestaan voor een reden en in bepaalde gevallen helpen ze enorm en kunnen ze een uitweg zijn. Voor mij was dit sowieso het geval. Ik was voor ik startte heel erg op zoek naar positieve ervaringen, ik hoop dat de mijne er eentje kan zijn voor mensen die op een bepaald moment diep zitten en schrik hebben om de stap te zetten.
07-04-2018

Chronische depressie

De afgelopen vier jaar had ik last van een steeds terugkomende milde depressie. Ondanks behandeling bij een goede psycholoog bleef de depressie terugkeren. In het vierde jaar besloot ik dat het anders moest en ben ik in overleg met psycholoog en huisarts Sertraline gaan gebruiken. Opbouwen Ik gebruik sertraline in druppelvorm, zodat ik precies kan doseren. Tijdens he[lees meer...]t opbouwen was ik soms misselijk, versterkte mijn angst soms en had ik minder eetlust. Werking Het medicijn begon na 4/5 weken echt te werken. Ik zit nu in mijn 6e week en ik voel me misschien wel beter dan ik me ooit heb gevoelt. Wat ik nu leer over omgaan met gevoelens en situaties kan ik veel beter toepassen. Ik ben positiever en niet meer somber.
30-03-2018

N.v.t.
28-03-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

ik blijf er rustig van. geen chaos en drukte in het hoofd.
25-03-2018

Sertraline (sertraline)

Voor het gebruik van Sertraline heb ik diverse antidepressiva gebruikt ik had bij alle heel veel last van bijwerkingen. Op aanraden van de psychiater gebruikte ik Hypericum forte. Maar hiermee geen resultaat. Dit laatste middel is onlangs uitgebreid in het nieuws geweest . Niet meer gebruiken!! In praktisch alle ervaringen mis ik het gebruik van de vloeibare vorm van Se[lees meer...]rtraline. Ik ben begonnen met 5 druppels! Na een paar dagen verhoogde ik dit aantal met 1 a 2 druppels. Soms moest ik even minderen. Ik heb er drie maande over gedaan om tot 25 druppels te komen wat overeenkomt met 1 tablet. Zo ben ik verder gegaan tot een tablet en 12 druppels, wat in totaal overeenkomt met 1 ½ tablet. Deze vorm van opbouw heeft voor mij prima gewerkt. Mijn lichaam kon heel langzaam wennen aan " die vreemde stof" Bijwerkingen? Totaal niet. Ik kan deze vorm van wennen iedereen aanraden. In het invulformulier kan ik 1 ½ niet kwijt. Dus ik vul maar 2 tabletten in, wetende dat het niet precies is.
20-03-2018

Chronische depressie

Al vrijwel heel mijn leven last van een chronische depressie met daarbij ptss en een angststoornis, waar ik twee jaar geleden pas hulp voor heb gezocht. Beginnen met medicatie was een ontzettend grote stap voor mij, en ik zou deze keuze ook niet licht opnemen doordat het een ingrijpende beslissing is. In overleg met mijn psychiater en huisarts zijn we erg laag (12,5 mg per[lees meer...] dag) begonnen en zo langzaam opgebouwd omdat ik nog jong ben en om de bijwerkingen zo min mogelijk te houden. Met veel begeleiding heb ik weinig last gehad van bijwerkingen, zeker een aanrader om zo laag te starten. Het duurde erg lang om de juiste dosering te vinden voor mij. Elke keer leek het goed te gaan, maar na enkele weken viel ik weer terug. Sertraline heeft mij geholpen met het terugvinden van plezier in het leven en het verminderen van de angstklachten. Echter verminderde het mijn suïcide gedachten en slapeloosheid helaas niet, hiervoor heb ik quetiapine erbij gekregen wat dit wel oplost. Eén bijwerking waar ik nog steeds veel last van heb, is een erg droge mond en daardoor droge, gesprongen, lippen. Uiteindelijk wel ontzettend blij met sertraline, wellicht heeft deze medicatie (icm andere) mijn leven gered.
16-03-2018

Sertraline (sertraline)

Drie weken gestart met Setraline op advies. De eerste twee weken was ik wat afwezig en een beetje in mijzelf. Ik twijfelde toen of ik er mee moest doorgaan. Nu ben ik drie weken verder en ik ben ontzettend blij dat ik heb doorgezet. Mijn dagen gaan ontzettend goed. Ik kan genieten van de dagen. Ik kan alles veel beter overzien, zit heerlijk in mijn vel en kan intens genie[lees meer...]ten van mijn gezin. De zon is echt gaan schijnen! Ik word eindelijk weer mijzelf en ik ben ook totaal niet vlak op het gebied van mijn emoties.
13-03-2018

Autisme

Na twee jaar Paroxetine te hebben geslikt, ben ik overgestapt naar Sertraline. In verhouding had Sertraline veel minder bijwerkingen. Na vier maanden Sertraline gebruikt te hebben ben ik in overleg met mijn huisarts en behandelaar weer gaan afbouwen, omdat ik vond dat ik zonder antidepressiva kon. Ik heb geen last gehad van afkickverschijnselen! Ik was hier van tevoren[lees meer...] erg bang voor, maar ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Ik ben nu drie maanden AD-vrij en ik wil niet anders meer. Ik kan Sertraline aanraden aan mensen die veel bijwerkingen ervaren van Paroxetine. Ik had veel eerder willen overstappen!
12-03-2018

Sertraline (sertraline)

Ik heb dit medicijn twee keer gebruikt. de precieze datums weet ik niet meer, dus daar heb ik maar wat gekozen. De eerste periode dat ik dit middel gebruikte werkte het best goed, depressie en angsten kreeg ik redelijk onder controle en voelde me stukken beter. Alleen toen moest ik van mijn toenmalige psychiater stoppen met het medicijn om te kijken of ik zonder kon. Toen [lees meer...]ik ongeveer mijn dosis had gehalveerd, kreeg ik een enorme terug val. Gelijk weer op het medicijn, maar het heeft nooit meer zo gewerkt als toen, vandaar dat ik nu op een ander medicijn ben
01-03-2018

Postnatale depressie

Het is nu 6 weken dat ik Sertraline slik en na 2/3 weken van vervelende bijwerkingen doet het nu goed zijn werk. Ik ben weer vrolijk, onderneem weer dingen. Het is inderdaad alsof die zwarte wolk is weggetrokken. Uiteraard hoop ik over een tijdje ook weer af te kunnen bouwen aangezien mijn depressieve periodes zijn gelinkt aan mijn zwangerschappen. Ik heb Sertraline ook vo[lees meer...]orgeschreven gekregen voor angstklachten. Die zijn ook een stuk minder geworden, maar nog niet weg. Ik las dat het voor angst 1 tot 3 maanden kan duren voordat het medicijn volledig effect heeft. Uiteraard krijg ik daarnaast ook therapie. De combinatie werkt zeer goed.
23-02-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase