Sertraline

sertraline

Postnatale depressie (13 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)

05-12-2019

Sertraline (sertraline)

Verergerde het eerst. Nu geeft het rust
01-02-2019

Sertraline (sertraline)

Ik moest beginnen met 50 mg in het begin was het wennen en vooral de bijwerkingen wat er bij komen kijken was iets moeilijker dan ik verwacht had. Maar met een steunende omgeving en een moeder die zelf 150 mg slikt is het makkelijk. vervolgens moest ik naar 100 mg dat is nu nog steeds aan het inwerken het heeft ongeveer 4/6 weken de tijd nodig voordat je je normaal gaat vo[lees meer...]elen voor zover dat kan. schrik niet van de bijwerkingen en als je iets onbetrouwbaar vindt bel dan voor de zekerheid een huisarts of een ervaren persoon uit je omgeving. ik ben zelf heel blij dat ik het neem want ik ben een stuk rustiger geworden in mijn hoofd. de persoon die dit leest en denkt och dit is onzin nee zonder dit was ik echt een saai en verdrietig persoon en nu beetje bij beetje wordt ik vrolijker.
30-01-2019

Depressief

26-10-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik dit voor: derealisatie, depersonalisatie en een angst&paniek stoornis. Ik heb dit voorgeschreven gekregen in februari 2018, pas in juni 2018 durfde ik het te slikken. Hiervoor durfde ik dit niet, omdat ik erg bang ben voor overgeven, en dat stond in de bijsluiter. Toen ik het eenmaal genomen had kreeg ik heftige bijwerkingen, terwijl ik de bijsluiter al verg[lees meer...]eten was, dus, nee, geen placebo. Duurde 6 weken. Eerste week 25mg daarna 50mg (TEVA). Ik nam een halfuur voor het avondeten een domperidon en dan nam ik tijdens het avond eten de sertraline in. Ik heb (hierdoor) geen last gehad van misselijkheid. Het eindresultaat is dat ik nog lang niet van mijn stoornis af ben, maar ik kan wel weer de hond uitlaten en boodschappen doen, rijden etc.! Ik ben alleen nog zo nu en dan duizelig. En zit ik nu, naast sertraline, ook vast aan 20MG oxazepam per dag omdat de bijwerkingen te heftig waren.
04-02-2019

Overspannen/burn-out

Na overspannen te zijn geraakt en in constante stress gezeten te hebben kon ik niet meer slapen en raakte ik steeds uitgeputter en voelde me steeds slechter waardoor ik uiteindelijk in een zware depressie bellande. Door de huisarts dit medicijn voorgeschreven omdat het mij zelf niet meer lukte hier uit te komen. Eerste weken waren heel erg zwaar, een hel. Depressie vererge[lees meer...]rde en durfde niet meer alleen te zijn. Ook andere nare bijwerkingen zoals hoofdpijn en duizelig. Na 4 weken opgehoogd van 50 naar 75 Mg en nu, na 6 weken, zijn mijn gedachten rustig, voel ik me veel positiever, slaap uitstekend en doe weer veel leuke dingen. Nog niet waar het moet zijn maar het geeft me een duwtje in de rug. Geef het vooral de tijd en blijf doorzetten! Ik ben tot nu toe tevreden over dit medicijn!
18-01-2019

Sertraline (sertraline)

Slik dit middel nu 2 weken. Begonnen met 25mg en na een weer overgegaan naar 50mg. Ik ben al een lange tijd deppresief en ik heb het idee dat ik mij de laatste dagen wat minder somber voel en wat rustiger nadenk en niet zo gestresst ben. Qua bijwerkingen was ik wat misselijk en duizelig in het begin maar nu niet meer. Word er wel een beetje suf van maar het valt mee. Tot[lees meer...] nu toe heb ik goede vertrouwen in dit middel!
15-01-2020

Sertraline (sertraline)

2 jaar geleden begonnen met 25 mg in de kliniek waar ik zat voor een depressie en anorexia, na 4 maanden opgehoogd naar 50 mg en hier zit ik al 2 jaar op. Onwijs blij met de medicatie, voor het eerst geen winterdip gehad (die ik altijd wel had) en belangrijker, helemaal uit de depressies geraakt. Merk als ik hem 3 dagen zou vergeten ik mij grieperig, moe, pijnlijk, geirrit[lees meer...]eerd en zeer geëmotioneerd voel. Stoppen of afbouwen lijkt mij nog veel te eng, maar na 5 verschillende anti depresivums EINDELIJK een goeie gevonden
01-11-2019

Sertraline (sertraline)

ik werd depressief en kreeg paniekaanvallen dus kreeg sertraline voorgeschreven. het hielp vrijwel metteen tegen de paniekaanvallen en de depressie maar kreeg gewichtstoename en was erg moe overdag. ik moest elke middag wel slapen om de dag weer door te kunnen. ik raad iedereen aan begin er nooit nooit nooit aan maar los je problemen op een andere manier op want ik ben op [lees meer...]dit moment aan het stoppen en dit is onmogelijk. ik ben nonstop aan het huilen, kan mij niet bewegen, ben moe maar kan niet slapen, mijn hele lichaam titelt, warm/koud gevoel en geef veel over. ik heb dit langzaam afgebouwt maar ik ben van mening dat dit gewoon een drug is. je raakt verslaafd en stoppen is een hel. hoe wanhopig je je op dit moment ook voelt begin er alsjeblieft niet aan en ga naar een therapeut of ga reizen. dit is de grootste fout van mijn leven. Afhankelijk zijn van een medicijn en mijn hele lichaam is verpest, ik was altijd mooi strak en slank en nu gewoon mollig.
19-02-2019

Sertraline (sertraline)

Voor mij werkt dit antidepressivum goed! De eerste dagen had ik best wat bijwerkingen, ik had niet gedacht dat dat ook meteen zou beginnen terwijl je lichaam nog aan het middel moet wennen en het nog niet doet wat het zou moeten doen. De eerste twee dagen voelde het soms alsof ik onder invloed was van drugs. Je krijgt alles wel mee, maar zit best wel in je eigen wereld, ni[lees meer...]et vervelend maar je hebt het wel door. Ik was erg onrustig en wreef daardoor steeds met mijn handen over elkaar, in bed deed ik dit met mijn voeten/benen. Ik kon maar lastig stil liggen en sliep daardoor minder goed. Dit werd allemaal minder en ok kan zeggen dat ik na 1,5 week eigenlijk al geen bijwerkingen had. Alleen het feit dat mijn eetlust minder is geworden. Ik heb juist heel erg veel zin in zoetigheid en dan vooral chocolade en word helemaal niet warm of koud van warm eten oid. Bij mij psychiater heb ik aangegeven dat ik onrustig werd van de tabletten, nu slik ik de pillen tussen de middag in plaats van bij het avondeten. Nu gaat dat stukken beter! Ik ben super blij dat ik ben begonnen met antidepressiva! Ik vond het best wel eng om te beginnen, maar heb het toch maar gewoon gedaan, gewoon proberen dacht ik. Ik vond mijn bijwerkingen meevallen en dit was het echt wel waard als ik kijk naar hoe ik me nu voel. Ik merk dat ik minder nadenk, minder angs heb, positiever ben, opener en toegankelijker ben naar anderen en dat ik overal wat luchtiger naar kijk. Ik kan weer echt blij zijn, dit was lang geleden. Als je twijfelt om te beginnen zou ik het zeker aanraden, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Laat je niet afschrikken door alle verhalen en bijwerkingen, dit weet je van tevoren toch niet en verschilt per persoon en per antidepressivum. Mij helpt het iig goed! Dit wens ik jullie ook toe!
23-01-2019

Bipolaire stoornis

Sertraline gebruik ik voor de depressieve episoden van mijn bipolaire stoornis. Het heeft bij mijn niet echt geholpen om mijn stemming te verbeteren, maar het heeft wel de angst iets minder gemaakt.
10-07-2019

Anorexia

werkte totaal niet, na de inwerkperiode doorgebracht te hebben bij de crisisdienst werd het er niet beter op. ik werd er enorm somber verdrietig en levensmoe van.
16-01-2020

05-01-2020

Sertraline (sertraline)

Ik was depressief en verslaafd omdat ik maar niet kon slapen. Om die symptomen aan te pakken nu Sertraline gekregen en het werkt fantastisch bij mij.
04-11-2019

Chronische depressie

Reeds 4 maanden sertraline 50mg per dag aan het gebruiken ivm chronische depressie en angst. Enige bijwerking waar ik last van had was een droge mond in de eerste maand-anderhalve maand. Nu helemaal geen bijwerkingen. Effectiviteit is goed, de depressie is (nog) niet voorbij, maar dat komt zeer waarschijnlijk doordat ik 2 jaar heb gewacht met hulp zoeken voor de stoornis. [lees meer...]Kleine stapjes.
26-05-2019

06-05-2019

Bovenmatige slaperigheid

Ik neem het nu voor het slapen om te helpen bij mijn verstoorde slaap cyclus. Slaap echt vele beter. Amper nog parasomnia (hypnagoge hallucinaties en slaap verlamming) en ik slaap veel minder onderbroken. hierdoor ben ik overdag ineens terug actief, hoef geen tussentijdse dutjes meer te doen! Slaap nu gemiddeld 6u goed en met een vast ritme, echt een wereld van verschil.[lees meer...] Heb geen slaap aanvallen meer overdag en zelfs plotse spier verzwakking lijk ik minder last van te hebben.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum