sertraline

Postnatale depressie (14 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

10-03-2020 | Vrouw | 56
sertraline (100mg)
Even een vraagje na 2 jaar Sertraline geslikt te hebben afgebouwd ging goed maar na 2 maanden uit het niets weer angst paniek en onrust toch weer gaan slikken op aanraden van arts zit nu op 100 mg iemand ervaring met 2de x beginnen en hoe snel het aanslaat.

09-03-2020 | Vrouw | 16
sertraline (25mg)

27-02-2020 | Man | 27
sertraline (100mg)
Al meerdere jaren probeer ik zonder medicatie te werken aan mijn GAD(Generalized Anxiety Disorder), OCD, Social Anxiety en Paniekstoornis. Afgelopen jaar ben ik in behandeling geweest voor basis ggz, dus een vrij kort traject van 13 sessies. Verder ben ik in die tijd flink bezig geweest met sporten, goed eten. Maar toch steeds kreeg ik het gevoel dat ik telkens op het [lees meer...]randje leefde. Steeds van week tot week had ik er last van. Toen werd besproken dat ik wellicht een tekort kan hebben aan neurotransmitters. Na veel onderzoek, reviews en gesprekken met mijn vriendin heb ik besloten om te beginnen met Sertraline. In November begon ik met 50mg. Ondanks het feit dat ik griep (of iets dergelijks) kreeg, voelde ik me na ongeveer 6 weken al wat beter. Bijwerkingen waren vooral bij mij toegenomen angst. In die tijd heb ik Oxazepam en Etizolam gebruikt om het te overbruggen. Omdat ik het nog vrij mild vond, ben ik opgehoogd naar 100mg. Dit viel zwaarder, werd wederom ziek en had eerst het gevoel dat het niet meer werkte. Doorzetten is bij dit medicijn wel echt vereist. Nu ben ik net opgehoogd naar 150mg om te kijken hoe dat gaat. Niet omdat het niet werkt. Het werkt namelijk enorm goed, ik ben weer begonnen met studeren, rijlessen, meer zekerheid over mezelf en de toekomst Als je erg benieuwd bent hoe dit medicijn werkt; wees niet te bang over alle negatieve verhalen. Dat deed ik wel, maar dit medicijn heeft mijn leven echt verbeterd. Voor iedereen die struggled, YOU CAN DO THIS! (Sidenote; ik kan geen alcohol meer verdragen, dan krijg ik het gevoel dat het medicijn niet z'n werk niet meer doet)

21-02-2020 | Man | 38
sertraline (50mg)
jaren geleden begonnen, leek geen effect te hebben en al vrij snel afgebouwd. toen pas bleek dat het wel werkte want raakte verder depressief. weer opgebouwd naar 100mg en dit bleek voor problemen te zorgen op seksueel gebied. het duurde een eeuwigheid om klaar te kunnen komen en kon het soms helemaal niet. toen gezakt naar 75mg en wil afbouwen naar 50mg. wel hoop ik dat i[lees meer...]emand reageert, ik vergeet af en toe wel eens om het in te nemen en dan merk ik flitsen in mijn hoofd, vaak bij bewegen. hebben er meer mensen last van en wat doe je dan?

13-02-2020 | Man | 56
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
man, 56 jr: Chronisch tekortkomend Serotonine nivo. Combinatie van Sertraline en psycholoog met EMDR therapie sessie hebben mij zo goed als genezen van mijn angsten en depressies. Zit nu op afbouw 75 mg . Binnenkort door naar 50 mg. Deze hoeveelheid zal ik levenslang moeten blijven slikken om in balans te blijven. Het leven ziet er weer een stuk zonniger en fijner uit vo[lees meer...]or mij. Zeer goede ervaring met dit medicijn. Aan te raden voor jou en anderen.

06-02-2020 | Man | 39
sertraline (50mg)
Tja, sorry bij mij werkte het niet. Wel last van een raar gevoel in mijn hoofd. Ik kan het niet beschrijven.

29-01-2020 | Man | 38
sertraline (100mg)
Niet slikken, het is heel makkelijk geschreven door de huisarts. Zoek aub andere alternatief dan de medicijn aub . Juist na het stoppen kreeg ik 1 en al problemen

25-01-2020 | Vrouw | 57
sertraline (50mg)
Ik werd zomaar overvallen door paniekaanvallen, kon niet meer normaal functioneren. Na enkele dagen merkte ik al verschil en tot heden voel ik dr aanval komen maar deze zakt weer even snel weg

17-01-2020 | Vrouw | 27

16-01-2020 | Vrouw | 23

15-01-2020 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
2 jaar geleden begonnen met 25 mg in de kliniek waar ik zat voor een depressie en anorexia, na 4 maanden opgehoogd naar 50 mg en hier zit ik al 2 jaar op. Onwijs blij met de medicatie, voor het eerst geen winterdip gehad (die ik altijd wel had) en belangrijker, helemaal uit de depressies geraakt. Merk als ik hem 3 dagen zou vergeten ik mij grieperig, moe, pijnlijk, geirrit[lees meer...]eerd en zeer geëmotioneerd voel. Stoppen of afbouwen lijkt mij nog veel te eng, maar na 5 verschillende anti depresivums EINDELIJK een goeie gevonden

14-01-2020 | Vrouw | 33
Postnatale depressie
Ik had een hele erge vorm van postnatale depressie dit medicijn heeft me er echt doorheen geholpen, enige nadeel is dat ik flink wat kilo’s ben aangekomen en mijn libido 0 is. Ben nu bezig met afbouwen

11-01-2020 | Vrouw | 26
sertraline (100mg)
Ik wil graag mijn verhaal delen. Door sertraline ben ik mij weer goed gaan voelen. In het begin had ik veel last van toenemende angst. Ook had ik het gevoel dat ik stoned was. Na 3 week ging ik mij steeds beter voelen. Ik heb mijn emoties onder controle en dat is fijn. Verder word ik beetje bij beetje weer mijzelf. Ik voel mij weer gelukkig en onderneem veel dingen. Je[lees meer...] moet even door de zure appel heen bijten, maar na 3 maanden merk je dat het goed helpt.

05-01-2020 | Vrouw | 72
sertraline (25mg)
Het werkt heel goed bij ,mij,geen problemen meer. Ik slik al 8 jaar dit medicijn.

05-01-2020 | Man | 23
sertraline (50mg)
Ik was depressief en verslaafd omdat ik maar niet kon slapen. Om die symptomen aan te pakken nu Sertraline gekregen en het werkt fantastisch bij mij.

05-01-2020 | Man | 55
sertraline (50mg)
Zoals vaker wordt gemeld: medicijn helpt, maar heeft bijwerkingen. Heb in afgelopen 10 jaar (ook) twee keer geprobeerd af te bouwen. Heel langzaam (stapjes in 4 maanden tijd). Beide keren gevolgd door een nieuwe zware depressie. Er voor gekozen dosering snel weer op te bouwen. Maar zou er zo graag mee willen stoppen (gezien bijwerkingen en ook ‘gewoon’ omdat altijd dit s[lees meer...]oort medicijnen blijven slikken niet wenselijk is). Ga dit voorjaar wsl een nieuwe poging doen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum