sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

26-05-2021 | Vrouw | 23
sertraline (20mg/ml)
Ik kreeg dit voorgeschreven van mijn nieuwe huisarts nadat ik iets meer dan een half jaar gestopt was met sipralexa. Ik ben bijna 4 dagen aan een stuk wakker geweest, verschrikkelijkste week van mijn leven. Uiteindelijk schreef de dokter weer sipralexa voor. Na één tablet te nemen kon ik meteen weer slapen. Nooit meer sertraline.

19-03-2021 | Vrouw | 53
sertraline (100mg)
Heb er helemaal niets aan gehad. Heb het een jaar geslikt, waarvan een aantal maanden 200 mg. Deed ook niks. Nu bezig met afbouwen. Merk geen verbetering/verslechtering in m,n stemming. Wel heel dizzy, moe en last van zweetaanvallen en dan weer de koude rillingen.

12-02-2021 | Vrouw | 42
sertraline (50mg)
Na 4 jaar venlafaxine 150 mg, moeten switchen wegens hoge bloeddruk naar sertraline. Vreselijke ervaring, was niet depressief, naar 4 weken gebruik wel, vijandig, zeer geïrriteerd bij het agressieve af, totaal mijzelf niet, volledig in mijzelf gekeerd, ook flinke lichamelijke bijwerkingen, braakneigingen, misselijk, huidsensaties. Ben naar ruim 4 weken volledig gestopt, [lees meer...]durfde ook niet meer iets anders te proberen. Nu een week zonder antidepressiva, tjee wat een rollercoaster van emoties nu, het enige wat ik kan zeggen is dat ik ondanks mij angsten, stemmingen, en lichamelijke ontrekkingsverschijnselen, en moet zeggen, vind ik niet mals, wel mijzelf ben, en niet dat alsof ik heel iemand anders ben als bij de sertraline. Ik hoop dat ik het volhou

29-01-2021 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Heeft me nog angstiger gemaakt en me mezelf doen verliezen ik voel me een ander iemand vreselijk spul en zeer gevaarlijk Ik ben er daarom ook mee gestopt en probeer het via gebeden vitamine supplementen zoals vit B D C visolie ijzer magnesium en begonnen met sporten het gaat gelukkig steeds beter. Aub laat dit echt maar dan ook echt je laatse optie zijn probeer eerst[lees meer...] andere dingen yoga adem halings oefeningen etc

28-12-2020 | Vrouw | 35
sertraline (50mg)
Ik heb deze medicatie gekregen omdat ik nu 9 jaar een paniekstoornis heb en nog geen juiste medicatie ervoor heb gehad. Met 25 mg begonnen en na 2 weken opgehoogd naar 50 mg. Eerste week alleen erg misselijk na de 2de week veel last van depersonalisatie. En eigenlijk is dit alles niet weggegaan. Heb het nu 8 weken geslikt en lijkt alsof mijn klachten alleen maar zijn vere[lees meer...]rgerd. Vanaf vanavond ga ik (in overleg psych) afbouwen naar 25 mg. Kijken hoe dat gaat. Ik had oxazepam erbij maar hielp niet voldoende en vanaf morgen ipv oxazepam de Alprazolam. 2x 0.5 per dag en 1x 0.25 per dag. Hopelijk helpt me dit want ga door een hel. Mensen ervaringen met afbouwen vanaf 50 mg?

13-12-2020 | Vrouw | 68
sertraline (50mg)
Waarom steeds andere,dan setraline sub,dan Sandoz Heb in 1 jaar 5 verschillende gehad. Waarom steeds een andere,dan word er gezegd niet meer leverbaar.na 3 maand word er weer een andere gegeven. Vind het niet niet prettig,omdat ik kan merken dat ik echt weer chagrijnig, depressie erger word. Graag reactie hoe hier een oplossing voor is.

02-11-2020 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
Aan het begin heel slecht geslapen. Later kilo s aangekomen door vreetbuien.

22-10-2020 | Vrouw | 64
sertraline (50mg)
Een periode ervoor nam iik Escitalopram 10mg . Nadat ik kloeg over ongevoeliheid op intiem contact werd mij Sertraline 50mg voorgeschreven . Klachten van die aard verdwenen . Wel sedert een jaar erge last van nachtzweten . Niet terug te brengen tot vrouwelijk hormonaal verschijnsel. Nu wordt gezocht wat dit klam nachtzweet kan veroorzaken . Ik neem nu ook Sifrol 0,18mg [lees meer...]voor Rusteloze Benensyndroom,sedert enkele dagen . Resultaat is dat ik erg moeilijk in slaap geraak en ook veel wakker kom en dan weer moeilijk de slaap kan hervatten . En het nachtzweten is hetzelde probleem gebleven ! Iemand ervaring met Sifrol ivm nachtzweten ?

22-10-2020 | Vrouw | 64

10-10-2020 | Man | 25
Chronische depressie
Nooit beginnen aan deze rotzool, mijn leven is verpest door deze medicatie. Kreeg spontaan last van super erge oorsuizen die zelfs na het stoppen aanhouden. Deze medicatie heeft mij gehoorbeschadiging gegeven die ik voor de rest van leven.

06-10-2020 | Vrouw | 39
sertraline (100mg)
In het begin heel erg last van de bijwerking slapeloosheid,dit verdween na ongeveer 14 dagen,mede door het moment van inname te veranderen naar 's ochtends i.p.v. 's avonds. Na verloop van tijd ging het helpen tegen de soms aanwezige stemmingswisselingen,maar helaas niet voldoende tegen de angststoornis. Ook een aanhoudend gejaagd gevoel als bijwerking,dat helaas na enke[lees meer...]le maanden gebruik niet verdween. Voor mij helaas niet het juiste medicijn dus.

26-09-2020 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Ik had me rustiger moeten voelen van dit medicijn. Maar ik werd er juist erg onrustig en angstig van. En opgefokt. Ik had normaal bergen geduld. Maar ik kon geluiden..mijn kinderen niet uitstaan! Het was niet te doen! Ik ben nu in overleg met de huisarts nan het afbouwen al 1 week gestopt. Ik voel me verschrikkelijk! Kan geen rust vinden. Wil het liefst op de vlucht! Er[lees meer...]gens oprollen en wachten tot het over gaat! Ik vraag me af hoe lang het duurt voor de sertraline echt uit mijn bloed is.

12-09-2020 | Vrouw | 67
sertraline (50mg)
Door depressieve klachten heeft een psychiater mij dit voorgeschreven inmiddels gebruik ik dit al jaren en heb het idee dat het niets meer doet. Ik ben moe en lusteloos en zeker 10 kilo aangekomen. Bij verschillende psychologen en psychiaters geweest waarbij ook nog eens ADHD en angststoornis is geconstateerd heb ik alprazolam erbij gekregen o 0, 10 mg 2 x per dag dit [lees meer...]maakt mij wel rustig maar ook vergeetachtig. Ook heb ik eens een ander medicijn gehad tegen angst en depressie maar daar werd ik nog depressiever van. Nu vanwege covid 19 en minder sociale contacten worden de angst en onzekerheid steeds meer. Ook de depressie. Er zijn wachtlijsten bij de GGZ en de berichten op tv en programma's zijn ronduit deprimerend !! Zelf durf ik mij nergens voor in te schrijven tewijl ik juist erg veel behoefte heb aan nieuwe ideeën en impulsen. Mijn pubertijd is niet prettig verlopen en de middelbare school niet afgemaakt. Nu ik gepensioneerd ben zou ik daar juist iets mee willen gaan doen en nu kan het weer niet. 15 of 20 jaar een zelfde medicijn slikken en zelfs nog meer erbij kan volgens mij niet echt goed zijn ! Huisartsen kunnen deze problemen niet aan en de psychische gezondheidszorg al helemaal niet ! Initiatief nemen om patiënten of cliënten eens per tijd eens door te lichten...of liever gezegd eens voor te lichten wat er voor andere mogelijkheden zijn is er niet of nauwelijks. Ik vind het niet zo gek dat de maatschappij doordraait door alle tegenstrijdige voorlichting en berichtgeving via de regering en de media. Wanneer komt men daar als medicus eens in opstand ? En zet de cliënt centraal en niet de commerciële handel in nog meer consumeren en iedere bijwerking van een medicijn maar weer behandelen met nog een medicijn erbij !

31-08-2020 | Man | 57
sertraline (25mg)

07-07-2020 | Vrouw | 72
slapeloosheid , zware hoofdpijn

03-07-2020 | Vrouw | 61
sertraline (50mg)
Ik slik al vanaf 1990 sertraline maar elke keer is het er niet en dan krijg ik weer ander merk Meestal gaat het goed maar laats ging het mis nu heb ik zolft wat momentueel nog verkrijgbaar is maar als er nu niets meer te verkrijgen is wat moet ik dan doen Ik hoor graag reactie

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum