sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

02-11-2020 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
Aan het begin heel slecht geslapen. Later kilo s aangekomen door vreetbuien.

22-10-2020 | Vrouw | 64
sertraline (50mg)
Een periode ervoor nam iik Escitalopram 10mg . Nadat ik kloeg over ongevoeliheid op intiem contact werd mij Sertraline 50mg voorgeschreven . Klachten van die aard verdwenen . Wel sedert een jaar erge last van nachtzweten . Niet terug te brengen tot vrouwelijk hormonaal verschijnsel. Nu wordt gezocht wat dit klam nachtzweet kan veroorzaken . Ik neem nu ook Sifrol 0,18mg [lees meer...]voor Rusteloze Benensyndroom,sedert enkele dagen . Resultaat is dat ik erg moeilijk in slaap geraak en ook veel wakker kom en dan weer moeilijk de slaap kan hervatten . En het nachtzweten is hetzelde probleem gebleven ! Iemand ervaring met Sifrol ivm nachtzweten ?

22-10-2020 | Vrouw | 64

10-10-2020 | Man | 25
Chronische depressie
Nooit beginnen aan deze rotzool, mijn leven is verpest door deze medicatie. Kreeg spontaan last van super erge oorsuizen die zelfs na het stoppen aanhouden. Deze medicatie heeft mij gehoorbeschadiging gegeven die ik voor de rest van leven.

06-10-2020 | Vrouw | 39
sertraline (100mg)
In het begin heel erg last van de bijwerking slapeloosheid,dit verdween na ongeveer 14 dagen,mede door het moment van inname te veranderen naar 's ochtends i.p.v. 's avonds. Na verloop van tijd ging het helpen tegen de soms aanwezige stemmingswisselingen,maar helaas niet voldoende tegen de angststoornis. Ook een aanhoudend gejaagd gevoel als bijwerking,dat helaas na enke[lees meer...]le maanden gebruik niet verdween. Voor mij helaas niet het juiste medicijn dus.

26-09-2020 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Ik had me rustiger moeten voelen van dit medicijn. Maar ik werd er juist erg onrustig en angstig van. En opgefokt. Ik had normaal bergen geduld. Maar ik kon geluiden..mijn kinderen niet uitstaan! Het was niet te doen! Ik ben nu in overleg met de huisarts nan het afbouwen al 1 week gestopt. Ik voel me verschrikkelijk! Kan geen rust vinden. Wil het liefst op de vlucht! Er[lees meer...]gens oprollen en wachten tot het over gaat! Ik vraag me af hoe lang het duurt voor de sertraline echt uit mijn bloed is.

12-09-2020 | Vrouw | 67
sertraline (50mg)
Door depressieve klachten heeft een psychiater mij dit voorgeschreven inmiddels gebruik ik dit al jaren en heb het idee dat het niets meer doet. Ik ben moe en lusteloos en zeker 10 kilo aangekomen. Bij verschillende psychologen en psychiaters geweest waarbij ook nog eens ADHD en angststoornis is geconstateerd heb ik alprazolam erbij gekregen o 0, 10 mg 2 x per dag dit [lees meer...]maakt mij wel rustig maar ook vergeetachtig. Ook heb ik eens een ander medicijn gehad tegen angst en depressie maar daar werd ik nog depressiever van. Nu vanwege covid 19 en minder sociale contacten worden de angst en onzekerheid steeds meer. Ook de depressie. Er zijn wachtlijsten bij de GGZ en de berichten op tv en programma's zijn ronduit deprimerend !! Zelf durf ik mij nergens voor in te schrijven tewijl ik juist erg veel behoefte heb aan nieuwe ideeën en impulsen. Mijn pubertijd is niet prettig verlopen en de middelbare school niet afgemaakt. Nu ik gepensioneerd ben zou ik daar juist iets mee willen gaan doen en nu kan het weer niet. 15 of 20 jaar een zelfde medicijn slikken en zelfs nog meer erbij kan volgens mij niet echt goed zijn ! Huisartsen kunnen deze problemen niet aan en de psychische gezondheidszorg al helemaal niet ! Initiatief nemen om patiënten of cliënten eens per tijd eens door te lichten...of liever gezegd eens voor te lichten wat er voor andere mogelijkheden zijn is er niet of nauwelijks. Ik vind het niet zo gek dat de maatschappij doordraait door alle tegenstrijdige voorlichting en berichtgeving via de regering en de media. Wanneer komt men daar als medicus eens in opstand ? En zet de cliënt centraal en niet de commerciële handel in nog meer consumeren en iedere bijwerking van een medicijn maar weer behandelen met nog een medicijn erbij !

31-08-2020 | Man | 57
sertraline (25mg)

07-07-2020 | Vrouw | 72
slapeloosheid , zware hoofdpijn

03-07-2020 | Vrouw | 61
sertraline (50mg)
Ik slik al vanaf 1990 sertraline maar elke keer is het er niet en dan krijg ik weer ander merk Meestal gaat het goed maar laats ging het mis nu heb ik zolft wat momentueel nog verkrijgbaar is maar als er nu niets meer te verkrijgen is wat moet ik dan doen Ik hoor graag reactie

15-06-2020 | Vrouw | 23
sertraline (50mg)
3 uur na de eerste pil ontzettend misselijk, vaak moeten overgeven. (Ik heb mega angst voor overgeven). Daardoor durfde ik niet meer te eten of te drinken. Wel nog geprobeerd de medicijnen in te nemen, de Sertraline. Maar ook een rustgever of slaamiddel, maar moest er steeds van overgeven. Ik was ontzettend onrustig en slapen lukte niet, paniekaanvallen gehad. Ik ben opnie[lees meer...]uw meerdere keren teruggevallen in zelfbeschadiging en had last van suicidale gedachten. Na 4 dagen heb ik toch maar contact opgenomen met mijn huisarts (die mij dit had voorgeschreven) en hij zei dat ik hiermee moest stoppen omdat dit niet goed was. Omdat ik hiervoor wekenlang een ander antidepressiva gebruikt heb (waarbij ik niet het positieve gewenste effect kreeg maar oke), mocht ik niet zomaar stoppen, en moest ik weer terug naar de dosering van het andere antidepressiva. Ik kreeg medicijnen die het overgeven tegen moesten gaan en ik mocht Oxazepam innemen om de angst tegen te gaan. Hopelijk voel ik me snel weer iets beter, want dit is echt verschrikkelijk.

06-02-2020 | Man | 39
sertraline (50mg)
Tja, sorry bij mij werkte het niet. Wel last van een raar gevoel in mijn hoofd. Ik kan het niet beschrijven.

16-01-2020 | Vrouw | 23

20-12-2019 | Vrouw | 60
sertraline (100mg)
ivm burn out en ernstige depressie en angst met dit middel sinds 6 weken begonnen, eerst 2 weken 25 mg, daarna 3 weken op 50 mg. Volgens verpleegkundige te lage dosis gezien ernst van klachten daarom sinds een ruime week naar 100 mg. De klachten worden alleen maar erger en ik merk nog geen verbetering, wordt er wanhopig van.....

12-12-2019 | Vrouw | 53
sertraline (50mg)
Zeer slechte ervaringen met Sertraline. De dosis van 50 mg deed niets, daarna in overleg met arts verhoogd naar 100 mg. Ik voelde me een soort van zombie. Kon niet functioneren overdag. Direct mee gestopt. Voor dit middel kreeg ik Citalopram waarvan de bijwerkingen bij mij nogal heftig waren. Eigenlijk zijn al deze middelen troep. Het is een lapmiddel maar de klachten blij[lees meer...]ven gewoon. Ik ga geen van deze middelen meer gebruiken.

20-11-2019 | Vrouw | 35
sertraline (50mg)
Ik denk dat het heel relevant is om te vermelden dat sertraline verslavend kan zijn. Naast opiaten en morfine! Patiënten hebben het recht om dit te weten. Indien u dit achterhoudt is dit schuldig verzuim!!!! Meer dan de helft van de mensen heeft maanden, jaren nodig om ervan af te geraken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum