sertraline

Postnatale depressie (16 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

17-02-2022 | Vrouw | 28
sertraline (50mg)
Ben heel tevreden met deze medicatie. Klachten zijn enorm afgenomen. Sliep met name zeer slecht door de angst/paniekstoornis. Nu slaap ik elke nacht met gemak 8 uur. Kan hierdoor weer werken waar ik heel blij mee ben! Wel een paar bijwerkingen maar die wegen absoluut niet op tegen de situatie voor het starten met de medicatie. Ik merk met name dat ik vermoeider ben, maar h[lees meer...]ierdoor slaap ik wel heel goed. Ook heb ik meer last van nachtmerries/veel dromen. Ook dit is echter beter dan niet slapen. Ik was erg bang om veel aan te komen in gewicht, dit is niet gebeurd. Ik kan wel beter eten, dit was voor de medicatie sterk verminderd. Ben echter precies hetzelfde gebleven in gewicht in de 8 maanden dat ik het nu slik.

07-02-2022 | Vrouw | 29
sertraline (50mg)
Duurt wel een paar maandjes voor ze echt hun werk goed doen. Voor de rest een prima medicijn. Ik neem ze tegen paniek aanvallen/chv is daardoor ook in minder erge mate. Ik neem ze wel altijd pas rond 10 uur savonds in voor het slapen, gaat prima!

02-02-2022 | Vrouw | 65
sertraline (50mg)
Mijn vorige medicatie ging tegen mij werken en tijdens opname kreeg ik sertraline dat na enige tijd gunstig effect had

20-01-2022 | Vrouw | 34
sertraline (50mg)
Sinds 13 dagen bezig met setraline. Ik heb in december een trauma gehad, waarna ik een week erna veel maagpijn kreeg en misselijk werd. Ik ging steeds meer klachten hierdoor ervaren. Ook viel ik af... Elke week naar de huisarts, bloedgeprikt etc. Arts geeft aan geen ontstekingen geen infecties. Alleen heb ik zelf het gevoel dat er wel iets mis is met me lijf. Ik[lees meer...] raakte steeds verder van deze wereld tot op een dag ik een brief heb geschreven naar me kinderen, dat het voor deze mama wel genoeg is. Omdat ik het gevoel had hier niet meer te hoeven zijn. Ik heb deze dag de arts gebeld, waarna we gestart zijn met setraline 50 mg. Ik heb me zo.n anderhalve week misselijk gevoeld, wat nu wel iets beter gaat. Maar blijft veel last houden van maagpijn. Ondanks de prantoprzol die ik slik. Gewicht blijft ik nog steeds afvallen. Ook kan ik 's nachts niet slapen en blijf ik maar draaien. Ik neem de medicatie in rond 17 uur. Iemand tips voor mij.? Of herkend iemand zich hier in?

17-01-2022 | Vrouw | 31
sertraline (75mg)
Ik kamp al jaren met een angst- en paniekstoornis en met zes maanden geleden gestart met sertraline op aanbeveling van de psychiater. De eerste vijf weken waren hels, de klachten verergerden. Maar nadien ging het beter, al merkte ik ook vrij snel dat 50 mg niet voldoende was. Dan naar 75 opgeschakeld. Het gaat duidelijk beter met mij. Ik heb merkelijk minder angst in soci[lees meer...]ale situaties, ook kan ik mijn overdreven angsten en obsessies veel beter de baas. Het heeft mij echt geholpen, ben enorm blij dat ik ermee gestart ben - lifesaver. Ik ben er tot hiertoe ook niet van verdikt, integendeel. Enige nadelen zijn soms zweten, heel levendige dromen, trager klaarkomen. Maar dat kan me niks schelen als ik weer een normaal leven kan leiden.

17-01-2022 | Vrouw | 51
sertraline (50mg)
Depressie en angststoornissen. In het begin eerste weken misselijk, slecht slapen, onrust, diarree en na 3 weken een trillip. Trillip is weg. Ik gebruik 50 mg. Nam de pil voor het slapen maar snel overgestapt naar in de morgen ( de avond ervoor overgeslagen) en toen ging het slapen een stuk beter. Het is even doorzetten de eerste weken maar depressie en angststoornissen ve[lees meer...]el minder en voel mij een stuk normaler. Enige nadeel is bewegingsdrang van mijn voeten in de avond wanneer ik stil zit. Libido omlaag (orgasme is moeilijk) en gewichtstoename.

11-01-2022 | Man | 32
sertraline (50mg)
Mijn angsten en stemming werden duidelijk beter bij 75mg per dag. De eerste twee weken heb ik me wel erg slecht gevoeld. Bij inname in de ochtend leidde dit tot vermoeidheid overdag. Inname voor het slapen beviel beter en leidde tot goede nachtrust. Verder een verminderd libido gemerkt.

21-12-2021 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Depressie en angsstoornissen. In het begin eerste weken misselijk, slecht slapen, onrust, diarree en na 3 weken een trillip. Ik gebruik 50 mg. Nam de pil voor het slapen maar snel overgestapt naar in de morgen en toen ging het slapen een stuk beter. Het is even doorzetten de eerste weken maar depressie is weg en voel mij een stuk normaler. Enige nadeel is bewegingsdrang [lees meer...]van mijn voeten in de avond wanneer ik stil zit. Tevens sinds kort pijn in mijn nek achter mijn rechteroor en voel een bobbel maar weet niet of dit met het dit medicijn te maken heeft.

20-12-2021 | Vrouw | 26
sertraline (50mg)
Sinds een aantal maanden gebruik ik sertraline voor een angststoornis met compulsies en depressies. In de opbouwfase vervelende bijwerkingen zoals (hevige) maagpijn, misselijkheid, aanvallen van duizeligheid en angsten. Voor de angst was ik gewaarschuwd en ik kreeg oxazepam voorgeschreven. Dit is gelukkig maar twee keer nodig geweest. Ik merkte al vrij snel een verbetering[lees meer...] in de vermoeidheid n.a.v. de depressie waar ik toen in zat, en na een week of 2-3 kon ik al wat meer afstand nemen van de angsten en compulsies. Ik ben inmiddels emotioneel veel stabieler en over het geheel minder angstig en dwangmatig, mensen om me heen merken dit ook aan me! De stoornis is niet weg maar ik kan veel actiever deelnemen aan mijn therapieën en oefenen met de interventies die ik daar leer, wat veel hoop geeft voor de lange termijn. Ik merk dat het net het steuntje in de rug geeft dat ik nodig heb. De bijwerkingen die over zijn gebleven zijn dat ik soms moeilijk in slaap kom/slecht door slaap, dat ik heel levendig en vreemd droom (niet per sé nachtmerries) en libidoverlies. Om deze redenen wil ik op termijn wel weer proberen af te bouwen, maar als dit uiteindelijk niet lukt is het absoluut geen ramp. Blij dat ik er mee begonnen ben! Het past heel goed in mijn behandeling.

19-12-2021 | Man | 40
sertraline (50mg)
Sinds 4 jaar chronische hyperventilatie met acute aanvallen. Neem sinds 5dagen een halve dosis sertaline als startdosis. Van dag 2 ernstige bijwerkingen, moeilijk vol te houden om de medi te blijven nemen. Proberen, zullen zien. Momenteel nog geen effect merkbaar.

27-11-2021 | Vrouw | 48
sertraline (25mg)
Ik lees veel negatieve ervaringen over bijwerkingen. Ik was heel bang om met antidepressiva te starten vanwege eventuele bijwerkingen. Ik heb dit aangegeven bij therapeut en deze stelde voor om met Sertraline in druppelvorm te starten. Ik ben in twee weken tijd van 1 druppel naar 25 druppels (25mg) gegaan en het ging perfect. Heb 0 bijwerkingen gehad! Waarschijnlijk doorda[lees meer...]t ik heel langzaam heb opgebouwd. Of ik heb gewoon geluk. Ik slik het medicijn nu 3 maanden en had dit veel eerder moeten doen! Ik voel echt verschil. Minder piekeren en ook minder angstgevoelens. Dus mocht je Sertraline overwegen en ben je bang voor bijwerkingen, probeer de druppel viariant.

16-11-2021 | Vrouw | 60
sertraline (50mg)
na jarenlang van alles te hebben geprobeerd om mijn rust te hervinden na een zeer vervelend tijd, me overgegeven aan medicatie. en mijn hemel de bijwerkingen in het begin, vreselijk. Toch ben ik super blij dat ik heb doorgezet. eindelijk begin ik mezelf terug te herkennen. echter, na nu twee maanden gebruik ben ik op zoek naar enkele symptomen en kom ik aan bij bijwerkinge[lees meer...]n sertraline. het volgende merk ik; branderige neus, trekt in mijn hoofd. branderige mond en keel. Smorgens nog niet zo erg maar in de loop van de middag en avond erg vervelend. heb al drie keer een corona test gedaan maar dat was het niet, gelukkig. Ik wil niet terug naar vóór de medicatie maar deze bijwerking is erg vervelend. Dus terug naar de arts. Hopelijk kan ze iets anders voorschrijven.

07-11-2021 | Vrouw | 39
sertraline (20mg/ml)
Hersentumor. Psychische problemen gekregen burn-out .door de burn-out kon ik niet meer lopen. Ik viel flauw. Paniek en angst aanvallen ontwikkeld. Wat door epilepsie medicatie Briviact versterkt werd. Om tijdelijk de aanvallen te onderdrukken sertraline erbij van de psychiater. Nu zo snel mogelijk afbouw Briviact. Kan daarna met therapie langzaam de sertraline er af. Ser[lees meer...]traline werkt bij mij erg goed. Ik heb veel bijwerkingen op de meeste medicatie maar deze niet.

30-10-2021 | Vrouw | 65
sertraline (50mg)
Heb mijn menig op 3 -10 -2021 ook al gezet of er meer mensen waren die dat misschien herkende maar had toen 3 Sertraline per dag. Inmiddels verhoogd naar 4 per dag maar voel mij alleen maar slechter dan beter. Ook aangegeven aan de psychiater en huisarts en die zeggen dat het wel enkele weken duurd ook al gebruik ik dit medicijn al heel lang. Mijn gedachten zijn,waarom[lees meer...] prikken ze niet wat de Sertraline nog doet in mijn lichaam want op deze manier is dit niet vol te houden. Zijn er mensen die die herkennen en overgestapt zijn op een soortgelijke medicijn.

28-10-2021 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
Liep al 5 maanden bij de ggz, wat effect had. Merkte alleen aan mezelf dat ik dat kleine duwtje miste binnen mijn behandeling. Met de psychiater in gesprek hierover gegaan en gezien mijn casus niet gebruikelijk toch setraline gaan gebruiken. Dit was het juiste besluit geweest. Bijwerkingen geen/nauwelijks last van. Ook merkte ik dat mijn hormonen tijdens menstruatie een st[lees meer...]uk minder aanwezig zijn.

25-10-2021 | Vrouw | 48
sertraline (50mg)
Ik gebruik sertraline nu pas 12 dagen, maar wat een hel, ben er nog erger aan toe dan ik al was, psychiater zegt dat t moet verdwijnen binnen 2 weken maar dag 12 is nog altijd zoals de eerste dagen, ik heb gezegd dat ik het nog een week aan kijk en dan ga stoppen...mn angst/paniek was geen leven maar dit is ook niet vol te houden, bovendien ben ik diabeet en heb ik sinds g[lees meer...]ebruik van dit middel om de haverklap hypo's...psychiater zegt dat het middel geen invloed heeft op mn diabetes, echter de bijsluiter beweert anders...zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit middel en diabetes type 2??

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (586) - Anticonceptie - eenfase