Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

Sertraline

Arjen Walstra (26-04-2013)

07-05-2019

Sertraline (sertraline)

Voorheen slikte ik lexapro. Deze heb ik 5 jaar geslikt toen gestopt en kwam ik er eigenlijk pas achter dat mijn extreme vermoeidheid van de lexapro kwam, ook mijn gebit heeft veel te verduren gehad door de lexapro. Ik heb 2 jaar zonder medicatie gedaan. Helaas door veel stress en heftige gebeurtenissen kwamen mijn angsten weer in alle hevigheid terug. Het was echt overleve[lees meer...]n elke dag... had geen plezier meer en was constant bang en onrustig. Daarbij ook een hele hoge hartslag. Na veel wikken en wegen( ik was bang voor de vermoeidheid, droge mond en gewichtstoename)toch weer naar de dokter gegaan en aan de sertraline gegaan. En ondanks de bijwerkingen heb ik geen spijt.. ik voel me zoveel beter dat ik de bijwerkingen ( verlaagd libido, af en toe misselijk en maagpijn) de koop toe neem. Gelukkig geen gewichtstoename en/of extreme vermoeidheid.
06-05-2019

Bovenmatige slaperigheid

Ik neem het nu voor het slapen om te helpen bij mijn verstoorde slaap cyclus. Slaap echt vele beter. Amper nog parasomnia (hypnagoge hallucinaties en slaap verlamming) en ik slaap veel minder onderbroken. hierdoor ben ik overdag ineens terug actief, hoef geen tussentijdse dutjes meer te doen! Slaap nu gemiddeld 6u goed en met een vast ritme, echt een wereld van verschil.[lees meer...] Heb geen slaap aanvallen meer overdag en zelfs plotse spier verzwakking lijk ik minder last van te hebben.
04-05-2019

Psychische klachten

I would like to continue my treatment with sertraline and aripriprazol.
04-05-2019

Sertraline (sertraline)

Goede dag Ik heb nou al 5 maanden last van angst en paniek aanvallen. Me huisarts heeft eerst oxazepam ervoor gegeven. Waardoor het leek of de angsten afnamen. Waardoor ik het nu al een week niet meer heb gebruikt. Maar als het te druk is , om me te druk word heb ik er wel weer last van. Nu heb ik daarom sertraline voor gehad. Ben er vrijdag mee begonnen( van[lees meer...]daag me 2e halve van 25 mg) Maar ik zat vanacht weer recht op in me bed, bloed heet, hart kloppingen en leek wel of me lichaam in de fik stond. Daarom is mijn vraag Is hier iemand ook mee bekent ?
25-04-2019

17-04-2019

Psychische klachten

14-04-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik sinds een aantal weken Sertraline en het werkt absoluut goed tegen de klachten omtrent een depressie. Het enige nadeel is dat ik zeer ernstige huiduitslag heb gekregen. Over het hele lichaam verspreid een soort kleine wondjes en droge, schilferige plekken en kringen. Zijn er toevallig andere mensen die tijdens het slikken van Sertraline deze huiduitslag hebben gekr[lees meer...]egen?
04-04-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Tijdens mijn 2e zwangerschap werd ik begeleid door de pop poli en mocht ik dit medicijn gebruiken om niet depressief te raken wat tijdens de 1e zwangerschap wel was gebeurt. Door deze medicatie heb ik een goede zwangerschap gehad en raakte ik niet in een postenale depressie. Toen het een tijd goed ging na de geboorte ben ik begonnen met afbouwen omdat ze op het werk aanga[lees meer...]ven dat ik niet geconcentreerd en vlak was. Het afbouwen is verschrikkelijk. Na elke 25 Mg afbouw werd ik verschrikkelijk ziek, maar toen alles was afgebouwd voelde ik ineens weer van alles, ik werd helder. Depressief ben ik nooit meer geweest daarna, een verstoord emotieleven, leegte en dissociatie zijn er weer voor teruggekomen. Naast alert en vrolijk kunnen zijn.
04-04-2019

Chronische depressie

Ik slik al ruim 15 jaar sertraline in wisselende hoeveel heden . Paar keer geprobeerd af te bouwen, werd weer depressief, dus weer opgehoogd . ik begon met 50mg per dag , toen 100 mg. 150 mg en nu zit ik inmiddels op 200 mg per dag. Ik heb veel zweetaanvallen , krampen op de borst , veel eetlust (snoepen) ook heb ik diabetiche 2 waar ik medicijnen voor inneem. Ik h[lees meer...]eb een hormoonpil Annastrazol, i.v.m. dat ik 2 jaar geleden borstkanker hebt gehad, . Bloeddruk verlagers en cholestazol tablet. En overgewicht inmiddels. Nu denk ik vaak met een aantal bijwerkingen, komt het nu van de Sertraline?
28-03-2019

Sertraline (sertraline)

Niet alleen toen ik ermee startte maar ook elke keer dat de dosis werd opgehoogd had ik erg veel last van de bijwerkingen zoals trillen, een opgefokt gevoel, slapeloosheid, dromen die zo echt leken dat ik soms de realiteit niet duidelijk had, maagklachten, geen zin meer in seks en als dat wel het geval is dan lukt het niet... Ook ben ik de eerste keer dat ik na de start v[lees meer...]an de Sertraline een glas alcohol had gedronken vreselijk over de nek gegaan - was twee dagen alleen maar misselijk.
13-03-2019

Sertraline (sertraline)

Ik ben een vrouw van 56 en ik neem afwisselend 50 Mg en 100 Mg / dag Sertraline Tevens gebruik ik ook 2x/ dag Keppra (1g) en 80mg Asaflow en 1 mg Lormetazepam dagelijks Ik vertel wat over mijn verleden: In 2005 heb ik een hersentumor gehad, 10 dagen in coma gelegen (in UZ Gent); moest ALLES opnieuw moeten aanleren ( zelfs slikken kon ik niet!! Ik had ook een maagsonde[lees meer...] (tijdens ik in coma lag) Uiteindelijk mocht ik de kliniek verlaten NA een volledig jaar revalidatie. Gelukkig bleek de hersentumor NIET kwaadaardig te zijn!( heb (tijdens de operatie een “biopsie” laten uitvoeren. Het resultaat was: ze hebben mijn hersentumor ‘volledig kunnen verwijderen, EN een stukje is “verschrompeld” In 2011 kreeg ik dan een hersenbloeding (mijn bloed bleek té dik; terug 1 volledig jaar in de revalidatie in Gent)
09-03-2019

Syndroom van Asperger

Aanleiding zijn depressieachtige klachten (met name besluiteloosheid) in samenhang met Asperger. Eerste 3 maanden heftige zweetaanvallen en onrustige slaap. Daarna kwam er effect en kwam ik meer in actie dan daarvoor. Anderen merkten ook dat ik meer positieve energie kreeg. Wel veel last van brandend maagzuur, maar ook wat meer en ongezonder gaan eten. Minder zin in seks, [lees meer...]maar dat is niet vervelend. Alles 'werkt' nog steeds of misschien zelfs iets beter. Ook iets makkelijker zweten en ontlasting is soms wat dikker dan weer dunner.

Depressief

Ik ben 33 en heb parkinsons. Hierdoor heb ik ook deppressie. Ik gebruik nu sinds 8 weken sertraline en mijn deppressie gevoelens zijn volledig weg. Ik geniet van het leven weer en ik ben heel positief weer. Gedurende mijn deppressie was ik zeer negatief korte lontje en piekerde enorm. Het enige bijwerking die ik ervaar is slaperigheid. Ik ben enorm slaperig waardoor ik som[lees meer...]s tot 14 uur in mijn bed leg.

Chronische depressie

Ik was zwaar depressief en sliep slecht. De sertraline hielp vanaf dag 1. Ik voelde me rustiger, bleef minder piekeren. Tegelijk voelde ik minder, wat afgevlakt. Dat vond ik lastig omdat ik toen het idee had dat ik juist door bepaalde emoties heen moest om beter te worden. Na een maand of vijf (in november) keerden mijn oorspronkelijke depressieve klachten terug. Het op[lees meer...]hogen van de dosis, zoals mijn psycholoog voorstelde, hielp niet. Toen ben ik van de ene op de andere dag gestopt. Ik was op vakantie en elke dag aan het sporten en veel in de sauna, dus ik dacht hup dan is het ook snel uit mijn lijf. Ik had geen enkele last van het stoppen, noch wat betreft de depressieve klachten (bleven gelijk) noch wat betreft bijwerkingen en andere effecten.

Sertraline (sertraline)

Angst voor drukte met veel mensen om mij heen raak ik in paniek. Boodschappen doen ga ik altijd samen met een vriendin doen, want als ik alleen ga weet ik niet hoe snel naar huis kan. En dan ook gebruik ik ze voor mijn depressie ik weinig kan hebben en ineens uit mijn slof schieten als er maar iets verkeerd gereageerd wordt door andere
19-02-2019

Sertraline (sertraline)

Voor mij werkt dit antidepressivum goed! De eerste dagen had ik best wat bijwerkingen, ik had niet gedacht dat dat ook meteen zou beginnen terwijl je lichaam nog aan het middel moet wennen en het nog niet doet wat het zou moeten doen. De eerste twee dagen voelde het soms alsof ik onder invloed was van drugs. Je krijgt alles wel mee, maar zit best wel in je eigen wereld, ni[lees meer...]et vervelend maar je hebt het wel door. Ik was erg onrustig en wreef daardoor steeds met mijn handen over elkaar, in bed deed ik dit met mijn voeten/benen. Ik kon maar lastig stil liggen en sliep daardoor minder goed. Dit werd allemaal minder en ok kan zeggen dat ik na 1,5 week eigenlijk al geen bijwerkingen had. Alleen het feit dat mijn eetlust minder is geworden. Ik heb juist heel erg veel zin in zoetigheid en dan vooral chocolade en word helemaal niet warm of koud van warm eten oid. Bij mij psychiater heb ik aangegeven dat ik onrustig werd van de tabletten, nu slik ik de pillen tussen de middag in plaats van bij het avondeten. Nu gaat dat stukken beter! Ik ben super blij dat ik ben begonnen met antidepressiva! Ik vond het best wel eng om te beginnen, maar heb het toch maar gewoon gedaan, gewoon proberen dacht ik. Ik vond mijn bijwerkingen meevallen en dit was het echt wel waard als ik kijk naar hoe ik me nu voel. Ik merk dat ik minder nadenk, minder angs heb, positiever ben, opener en toegankelijker ben naar anderen en dat ik overal wat luchtiger naar kijk. Ik kan weer echt blij zijn, dit was lang geleden. Als je twijfelt om te beginnen zou ik het zeker aanraden, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Laat je niet afschrikken door alle verhalen en bijwerkingen, dit weet je van tevoren toch niet en verschilt per persoon en per antidepressivum. Mij helpt het iig goed! Dit wens ik jullie ook toe!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum