Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Paroxetine (972 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 2 van 7
04-02-2019

Overspannen/burn-out

Na overspannen te zijn geraakt en in constante stress gezeten te hebben kon ik niet meer slapen en raakte ik steeds uitgeputter en voelde me steeds slechter waardoor ik uiteindelijk in een zware depressie bellande. Door de huisarts dit medicijn voorgeschreven omdat het mij zelf niet meer lukte hier uit te komen. Eerste weken waren heel erg zwaar, een hel. Depressie vererge[lees meer...]rde en durfde niet meer alleen te zijn. Ook andere nare bijwerkingen zoals hoofdpijn en duizelig. Na 4 weken opgehoogd van 50 naar 75 Mg en nu, na 6 weken, zijn mijn gedachten rustig, voel ik me veel positiever, slaap uitstekend en doe weer veel leuke dingen. Nog niet waar het moet zijn maar het geeft me een duwtje in de rug. Geef het vooral de tijd en blijf doorzetten! Ik ben tot nu toe tevreden over dit medicijn!
01-02-2019

Sertraline (sertraline)

Ik moest beginnen met 50 mg in het begin was het wennen en vooral de bijwerkingen wat er bij komen kijken was iets moeilijker dan ik verwacht had. Maar met een steunende omgeving en een moeder die zelf 150 mg slikt is het makkelijk. vervolgens moest ik naar 100 mg dat is nu nog steeds aan het inwerken het heeft ongeveer 4/6 weken de tijd nodig voordat je je normaal gaat vo[lees meer...]elen voor zover dat kan. schrik niet van de bijwerkingen en als je iets onbetrouwbaar vindt bel dan voor de zekerheid een huisarts of een ervaren persoon uit je omgeving. ik ben zelf heel blij dat ik het neem want ik ben een stuk rustiger geworden in mijn hoofd. de persoon die dit leest en denkt och dit is onzin nee zonder dit was ik echt een saai en verdrietig persoon en nu beetje bij beetje wordt ik vrolijker.
31-01-2019

ADHD

Het helpt bij mijn depressies. Ik kom blijkbaar een of ander stofje tekort wat mijn stemming reguleert
30-01-2019

Depressief

28-01-2019

23-01-2019

Bipolaire stoornis

Sertraline gebruik ik voor de depressieve episoden van mijn bipolaire stoornis. Het heeft bij mijn niet echt geholpen om mijn stemming te verbeteren, maar het heeft wel de angst iets minder gemaakt.
20-01-2019

Sertraline (sertraline)

Gebruik het middel nu ruim 5 jaar in 'lichte' hoeveelheid 50 mg. Werkt bij mij goed (zover dat objectief valt vast te stellen). Door jaren heen 3-4 keer heel langzaam proberen af te bouwen (door op een gegeven moment dagelijks halve tabletjes = 25 mg te gebruiken). Want ja, ik wil graag van deze pillen af. Maar - zo lijkt het - steeds in najaar winter raak ik toch weer zwa[lees meer...]ar down/overspannen/depressief. Ook deze winter 2018/2019 weer. Half december 2018 'maar' weer opgehoogd naar de 50 mg dagelijks. Is het suggestie/placebo dat het middel mij er dan weer bovenop brengt? Voel mij in ieder geval weer beter dan een maand terug. Zijn er mensen met zelfde ervaring (= proberen af te bouwen maan lukt niet)?
18-01-2019

Sertraline (sertraline)

Slik dit middel nu 2 weken. Begonnen met 25mg en na een weer overgegaan naar 50mg. Ik ben al een lange tijd deppresief en ik heb het idee dat ik mij de laatste dagen wat minder somber voel en wat rustiger nadenk en niet zo gestresst ben. Qua bijwerkingen was ik wat misselijk en duizelig in het begin maar nu niet meer. Word er wel een beetje suf van maar het valt mee. Tot[lees meer...] nu toe heb ik goede vertrouwen in dit middel!
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!