Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

Sertraline

Arjen Walstra (26-04-2013)

27-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik nu vijf jaar Sertraline, 150 mg per dag. Dit heeft mij echt gered. Na een lange aanloop kwam ik vijf jaar geleden in een soort angst-episode terecht. Ik had last van dwangmatig piekeren, depressiesymptomen (gevoel van een muur tussen mij en de omgeving), paranoïde angsten en lichamelijke klachten als suizend hoofd en niet meer kunnen slapen. Hieraan ging een een[lees meer...] stressvolle periode vooraf van twee jaar waarin het dwangneurotisch denken steeds erger werd. Daar was weer een periode van vier jaar Seroxat aan vooraf gegaan, dat ik slikte tegen sociale fobie. Seroxat gaf ontremming als bijwerking en alcoholmisbruik. Vandaar dat ik daar uiteindelijk mee stopte. Sertraline heeft mij helemaal uit de angst-episode gehaald en weer bij mijzelf gebracht. Ik heb geen dwanggedachtes meer, geen depressie en heb het vertrouwen dat dingen goedkoper. Dat had ik eerst nooit, ik was altijd bang dat dingen juist volledig mis zouden gaan. Mijn emoties zijn gezond, ik kan nog steeds heel verdrietig en heel blij zijn. Ik heb een liefdevolle relatie en een kindje van anderhalf. Tijdens de zwangerschap heb ik ook gewoon sertraline geslikt onder begeleiding van de pop poli. Ik ben wel flink aangekomen (20 kilo, maar toen ik begin had ik ondergewicht door de angsten en een eetstoornis), door toename van eetlust en verhoogde vochtvasthouding. Sinds een paar maanden ben ik echter goed bezig met weer op een gezond gewicht te komen door voeding en beweging. Kortom, mijn leven is ontzettend positief veranderd sinds ik sertraline gebruik en ik heb het gevoel mezelf te kunnen zijn, bevrijd van angst en dwang,
26-05-2019

20-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik het nu ong 1jaar en het helpt mij prima ,slik nu sinds een maand nog een kwart 25mg en dat gaat goed,dit blijf ik doen om me goed te blijven voelen en ik me daardoor ontspannender voel.
11-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik dit middel sinds 2008. Na een maandenlange strijd tegen angst- en paniekklachten toch maar antidepressiva geprobeerd. Op dat moment had ik niks meer te verliezen want veel slechter kon ik me niet voelen. Ik was door mijn constante paniekaanvallen depressief geworden. Na de eerste pil werden voor het eerst in maanden mijn handen en voeten warm. Ze waren altij[lees meer...]d ijskoud. Alsof mijn lichaam wilde zeggen: kom maar terug, het is weer veilig. In het begin sliep ik er slecht van, de onkundige apotheker raadde me aan het voor het slapen gaan te slikken. Dat was rampzalig. Ik ben er wel van aangekomen. Dat kan ook komen doordat ik zoveel rustiger ben en weer van eten kan genieten omdat ik weer geluksgevoel kan ervaren. Dat kon ik niet Nu, 11 jaar verder slik ik het nog steeds. Ik ben er heel tevreden over, voor mij was het een goede match. Ik heb mijn leven weer terug. Dat heb ik zelf gedaan, maar door deze medicijnen kon ik dat weer en viel de belemmering van de constante paniekaanvallen weg.
08-05-2019

Sertraline (sertraline)

Sertraline had op mij nauwelijks effect. De angst en pieker klachten bleven, alleen werd ik erg onverschillig en deed hierom domme dingen. Van lichamelijke bijwerkingen heb ik geen last gehad en ik ken wel mensen die veel baat hebben gehad hij sertraline. Voor mij was dit echter niet de juiste match. (Escitalopram heeft mij wel enorm geholpen)
07-05-2019

Sertraline (sertraline)

Voorheen slikte ik lexapro. Deze heb ik 5 jaar geslikt toen gestopt en kwam ik er eigenlijk pas achter dat mijn extreme vermoeidheid van de lexapro kwam, ook mijn gebit heeft veel te verduren gehad door de lexapro. Ik heb 2 jaar zonder medicatie gedaan. Helaas door veel stress en heftige gebeurtenissen kwamen mijn angsten weer in alle hevigheid terug. Het was echt overleve[lees meer...]n elke dag... had geen plezier meer en was constant bang en onrustig. Daarbij ook een hele hoge hartslag. Na veel wikken en wegen( ik was bang voor de vermoeidheid, droge mond en gewichtstoename)toch weer naar de dokter gegaan en aan de sertraline gegaan. En ondanks de bijwerkingen heb ik geen spijt.. ik voel me zoveel beter dat ik de bijwerkingen ( verlaagd libido, af en toe misselijk en maagpijn) de koop toe neem. Gelukkig geen gewichtstoename en/of extreme vermoeidheid.
06-05-2019

Bovenmatige slaperigheid

Ik neem het nu voor het slapen om te helpen bij mijn verstoorde slaap cyclus. Slaap echt vele beter. Amper nog parasomnia (hypnagoge hallucinaties en slaap verlamming) en ik slaap veel minder onderbroken. hierdoor ben ik overdag ineens terug actief, hoef geen tussentijdse dutjes meer te doen! Slaap nu gemiddeld 6u goed en met een vast ritme, echt een wereld van verschil.[lees meer...] Heb geen slaap aanvallen meer overdag en zelfs plotse spier verzwakking lijk ik minder last van te hebben.
04-05-2019

Psychische klachten

I would like to continue my treatment with sertraline and aripriprazol.
04-05-2019

Sertraline (sertraline)

Goede dag Ik heb nou al 5 maanden last van angst en paniek aanvallen. Me huisarts heeft eerst oxazepam ervoor gegeven. Waardoor het leek of de angsten afnamen. Waardoor ik het nu al een week niet meer heb gebruikt. Maar als het te druk is , om me te druk word heb ik er wel weer last van. Nu heb ik daarom sertraline voor gehad. Ben er vrijdag mee begonnen( van[lees meer...]daag me 2e halve van 25 mg) Maar ik zat vanacht weer recht op in me bed, bloed heet, hart kloppingen en leek wel of me lichaam in de fik stond. Daarom is mijn vraag Is hier iemand ook mee bekent ?
25-04-2019

Chronische depressie

17-04-2019

Psychische klachten

14-04-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik sinds een aantal weken Sertraline en het werkt absoluut goed tegen de klachten omtrent een depressie. Het enige nadeel is dat ik zeer ernstige huiduitslag heb gekregen. Over het hele lichaam verspreid een soort kleine wondjes en droge, schilferige plekken en kringen. Zijn er toevallig andere mensen die tijdens het slikken van Sertraline deze huiduitslag hebben gekr[lees meer...]egen?
04-04-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Tijdens mijn 2e zwangerschap werd ik begeleid door de pop poli en mocht ik dit medicijn gebruiken om niet depressief te raken wat tijdens de 1e zwangerschap wel was gebeurt. Door deze medicatie heb ik een goede zwangerschap gehad en raakte ik niet in een postenale depressie. Toen het een tijd goed ging na de geboorte ben ik begonnen met afbouwen omdat ze op het werk aanga[lees meer...]ven dat ik niet geconcentreerd en vlak was. Het afbouwen is verschrikkelijk. Na elke 25 Mg afbouw werd ik verschrikkelijk ziek, maar toen alles was afgebouwd voelde ik ineens weer van alles, ik werd helder. Depressief ben ik nooit meer geweest daarna, een verstoord emotieleven, leegte en dissociatie zijn er weer voor teruggekomen. Naast alert en vrolijk kunnen zijn.
04-04-2019

Chronische depressie

Ik slik al ruim 15 jaar sertraline in wisselende hoeveel heden . Paar keer geprobeerd af te bouwen, werd weer depressief, dus weer opgehoogd . ik begon met 50mg per dag , toen 100 mg. 150 mg en nu zit ik inmiddels op 200 mg per dag. Ik heb veel zweetaanvallen , krampen op de borst , veel eetlust (snoepen) ook heb ik diabetiche 2 waar ik medicijnen voor inneem. Ik h[lees meer...]eb een hormoonpil Annastrazol, i.v.m. dat ik 2 jaar geleden borstkanker hebt gehad, . Bloeddruk verlagers en cholestazol tablet. En overgewicht inmiddels. Nu denk ik vaak met een aantal bijwerkingen, komt het nu van de Sertraline?
28-03-2019

Sertraline (sertraline)

Niet alleen toen ik ermee startte maar ook elke keer dat de dosis werd opgehoogd had ik erg veel last van de bijwerkingen zoals trillen, een opgefokt gevoel, slapeloosheid, dromen die zo echt leken dat ik soms de realiteit niet duidelijk had, maagklachten, geen zin meer in seks en als dat wel het geval is dan lukt het niet... Ook ben ik de eerste keer dat ik na de start v[lees meer...]an de Sertraline een glas alcohol had gedronken vreselijk over de nek gegaan - was twee dagen alleen maar misselijk.
13-03-2019

Sertraline (sertraline)

Ik ben een vrouw van 56 en ik neem afwisselend 50 Mg en 100 Mg / dag Sertraline Tevens gebruik ik ook 2x/ dag Keppra (1g) en 80mg Asaflow en 1 mg Lormetazepam dagelijks Ik vertel wat over mijn verleden: In 2005 heb ik een hersentumor gehad, 10 dagen in coma gelegen (in UZ Gent); moest ALLES opnieuw moeten aanleren ( zelfs slikken kon ik niet!! Ik had ook een maagsonde[lees meer...] (tijdens ik in coma lag) Uiteindelijk mocht ik de kliniek verlaten NA een volledig jaar revalidatie. Gelukkig bleek de hersentumor NIET kwaadaardig te zijn!( heb (tijdens de operatie een “biopsie” laten uitvoeren. Het resultaat was: ze hebben mijn hersentumor ‘volledig kunnen verwijderen, EN een stukje is “verschrompeld” In 2011 kreeg ik dan een hersenbloeding (mijn bloed bleek té dik; terug 1 volledig jaar in de revalidatie in Gent)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum