sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

08-08-2020 | Vrouw | 47
sertraline (50mg)
Vreselijke depressie na een traumatische ervaring. Het opbouwen was vreselijk kon niet naar mijn werk en lag heel de dag op bed. Na twee weken ging het iets beter maar toen moest ik ophogen naar 50 mg heb dit ook weer gehalveerd. Maar kreeg toen ook al weer bijwerkingen. Hoop dat laatste stukje opbouwen meevalt, ik wil mijzelf Zo graag beter voelen.

03-08-2020 | Vrouw | 48
sertraline (50mg)
Sinds september lijd ik aan een depressie (met angststoornis). Eerst andere anitdepressiva (Sipralexa) genomen, maar na 4 dagen ben ik moeten stoppen omdat ik een zware allergie kreeg. Daarna heb ik geen medicatie meer gekregen omdat ik waarschijnlijk ook hier allergische reacties zou op hebben. Omdat mijn vitale depressie en angstaanvallen enkel erger werden en consultati[lees meer...]es bij de psycholoog weinig vooruitgang boekten, ben ik doorverwezen naar een psychiater die me Serlain voorgeschreven heeft. Ondertussen neem ik 3 maanden Serlain (Sertraline). Ik ben begonnen met 4 dagen 25mg om zo op te bouwen tot 50 mg. De eerste 3 weken in combinatie met slaapmedicatie. Zelf heb ik gelukkig weinig bijwerkingen. Enkel dat ik overdag meer vermoeid ben, sneller en meer transpireer en dat ik vooral ’s nachts last heb van tintelingen in mijn linker arm en mijn linker been. Heeft iemand dit ook? Ik ben nooit misselijk geweest. De eerste weken voelde ik weinig verschil. Na 5 weken Serlain te nemen (en ondertussen minder slaappillen) ben ik rustiger geworden. Ik slaap de meeste nachten al wat beter (heb wel veel rare dromen) en mijn angst- en paniekaanvallen, hartkloppingen, ... zijn verminderd. Mijn gemoedstoestand is nog steeds niet optimaal, maar mijn echtgenoot merkt verbetering aan mijn reacties. Ik relativeer meer, wat positief is. Ik blijf zeker doorzetten om zo snel mogelijk weer de ‘oude’ te zijn.

01-08-2020 | Vrouw | 35

31-07-2020 | Vrouw | 29
sertraline (100mg)
Begonnen met dit medicijn 7 jaar geleden ivm postnatale depressie. Die tijd heeft het medicijn me gered. Slikte 7 jaar 50mg. Een aantal maanden geleden afgebouwd en uiteindelijk gestop. Helaas na een paar maanden een heftige terugval, veel piekeren en angstaanvallen die ik daarvoor nooit gekend heb. Ik stop nooit meerna deze terugval! Nu alweer 5 weken begonnen maar h[lees meer...]elaas had de 50mg te weinig effect, nu sinds maandag begonnen met 100mg. Weer veel onrust, diarree ect. Kan dit komen doordat ik weer ben gaan ophogen? Ondertussen gebruik ik ook oxazepam om de inwerkingstijd van de setraline te overbruggen. 3x daags 10mg Nu afwachten of het voldoende gaat werken. Ik weet dat het veel tijd nodig heeft (helaas) Nog meer mensen die methet ophogen weer klachten kregen? Liefs

24-07-2020 | Man | 52
sertraline (50mg)
Heb last van paniekaanvallen, is 3 jaar geleden begonnen op de snelweg met autorijden. Wist niet wat me overkwam, of ik dood ging... Eerst andere medicijnen gebruikt maar naar 3 jaar overgestapt naar Sertaline... Ik hoop dat dit gaat werken omdat ik alleen maar per fiets naar mijn werk kan een verder niets onderneem door de angsten. Wie heeft hier ervaring mee?

17-07-2020 | Vrouw | 43
Premenstrueel syndroom (PMS)
Helpt tegen pmdd/ pmss. Ben minder agressief voordat ik ongesteld ga worden. Ik ben ook beter gaan slapen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad.

17-07-2020 | Vrouw | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik sinds Januarie Sertraline, eerst opgebouwd van 25mg tot 100, bij de 100 voelde ik eindelijk dat het wat deed. naast de ptss heb ik ook een zware depressie, dankzij de sertraline kan ik weer wat doen in me dagelijks leven, ik kan fantaseren over een toekomst ik lach weer, liever me hele leven anti deprssivia dan weer terug naar de zwarte put te gaan, ik ben door ee[lees meer...]n hell gegaan met een hoge suicide dreiging ik wil dat nooit meer meemaken. Elke dag zet ik een stap bergopwaarts en soms glij ik een beetje terug maar dat mag. Ik ben sinds kort weer begonnen met me werk op te bouwen naar 3 dagen 2 uur en dat elke 4 weken evalueren etc.

15-07-2020 | Vrouw | 32
sertraline (50mg)
Nu voor een maand 50mg toen ik merkte dat ik depressieve klachten had. Ik merk dat het malen minder uitstraalt naar mijn lichaam, waardoor ik het sneller los kan laten. Ik zit beter in mijn vel. Zet mezelf op nummer 1 en sport en doe dingen die mij plezier brengen. Mijn libido is niet lager maar orgasme is wel moeilijker. Al met al ben ik tevreden.

15-07-2020 | Man | 47
sertraline (100mg)
Ik kreeg Sertraline voorgeschreven om (oa) mijn sociale fobie, extreme faalangst en een middelmatige depressie te onderdrukken. Tijdens het opstarten ging het eigenlijk zonder problemen, alleen wat overdreven gapen. Maar toen ik enkele weken onderweg was begon ik als bijwerking slapeloosheid te ervaren. Ik sliep letterlijk 2 nachten achter elkaar helemaal niet, de volg[lees meer...]ende nacht 2 of 3 uur en vervolgens weer 2 nachten niet (ik zat inmiddels al op 150mg.) . In overleg met mijn behandelaar met de Sertraline gestopt want dit slaaptekort is zeer schadelijk voor je gezondheid. Als deze extreme bijwerking er niet geweest was, was dit een prima medicijn geweest. Mijn depressie was echt naar een nul-punt gedaald en voelde mij echt heel goed, voor wat betreft mijn angstklachten merkte ik niet zo heel veel.

10-07-2020 | Vrouw | 45
sertraline (50mg)
Hallo is er iemand die mij kan vertellen hoe lang het duurt voordat de sertaline gaat werken? Ik gebruik het nu 3wk 50mg en 15mg mitrazapine... Heb veel last van onrust en niet kunnen ontspannen en moeilijk alleen zijn en moeilijk kunnen ademen... Eet lust is er ook niet meer kan ook niet meer genieten van dingen en tijdsbesef is ook ver te zoeken was een hele zelfstan[lees meer...]dige vrouw en daar is niks meer van over... had gehoopt dat deze pillen me een beetje zouden helpen....bijwerking branden spieren in armen benen hoofd.... gaat dit over?😬

07-07-2020 | Vrouw | 72
slapeloosheid , zware hoofdpijn

03-07-2020 | Vrouw | 61
sertraline (50mg)
Ik slik al vanaf 1990 sertraline maar elke keer is het er niet en dan krijg ik weer ander merk Meestal gaat het goed maar laats ging het mis nu heb ik zolft wat momentueel nog verkrijgbaar is maar als er nu niets meer te verkrijgen is wat moet ik dan doen Ik hoor graag reactie

29-06-2020 | Man | 18
sertraline (50mg)
Nooit bijwerkingen gevoeld, werkte bij mij erg goed tegen depressie, angsten blijven nog aanwezig maar over het algemeen tevreden.

15-06-2020 | Vrouw | 23
sertraline (50mg)
3 uur na de eerste pil ontzettend misselijk, vaak moeten overgeven. (Ik heb mega angst voor overgeven). Daardoor durfde ik niet meer te eten of te drinken. Wel nog geprobeerd de medicijnen in te nemen, de Sertraline. Maar ook een rustgever of slaamiddel, maar moest er steeds van overgeven. Ik was ontzettend onrustig en slapen lukte niet, paniekaanvallen gehad. Ik ben opnie[lees meer...]uw meerdere keren teruggevallen in zelfbeschadiging en had last van suicidale gedachten. Na 4 dagen heb ik toch maar contact opgenomen met mijn huisarts (die mij dit had voorgeschreven) en hij zei dat ik hiermee moest stoppen omdat dit niet goed was. Omdat ik hiervoor wekenlang een ander antidepressiva gebruikt heb (waarbij ik niet het positieve gewenste effect kreeg maar oke), mocht ik niet zomaar stoppen, en moest ik weer terug naar de dosering van het andere antidepressiva. Ik kreeg medicijnen die het overgeven tegen moesten gaan en ik mocht Oxazepam innemen om de angst tegen te gaan. Hopelijk voel ik me snel weer iets beter, want dit is echt verschrikkelijk.

14-06-2020 | Vrouw | 28
sertraline (25mg)
Ik ben 3 dagen geleden begonnen met 25 mg sertraline deze nam. Ik voor het slapen in ik. Slikte al. Oxazepam maar omdat de wachtlijst voor mijn behandelingen 20 weken duurt vond de dokter het verstandig om te gaan proberen met sertraline eerste 2 weken 25 mg daarna 50.mg dan evaluatie hoe het gaat ik mocht nu nog de oxazepam erbij nemen 3.x.daags 10mg dit slikte ik al. 3[lees meer...] weken voor dat de sertraline gestart werd helaas heb ik. Na. De eerste inname sertraline al heel veel bijwerkingen gekregen waaronder diarree buikpijn maagzuur extreem suf en duf (stoned gevoel) me angstklachten zijn 10x erger geworden en beven. Trillen en veel gapen nu hoop. Ik. Dat als. Ik. Nu. Door de zure appel. Heen ga ze toch gaan werken want weet dat met dit soort medicatie je klachten eerst kunnen verergeren voordat het beter word maar het is echt een hell zijn hier mensen met zelfde soort ervaringen en mij een beetje hoop. Kunnen geven dat het goed. Komt?

14-06-2020 | Vrouw | 21
Autisme
is lang geleden geweest dat ik het gebruikte was toen ook 16 jaar oud, merkte er niks van.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum