sertraline

Postnatale depressie (16 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

10-04-2021 | Man | 60
sertraline (100mg)
kon mijn werkzaamheden niet meer gestructureerd uit voeren. Op een moment helemaal niet meer . Partner negeren en erger. Groot zelf medelijden.

10-04-2021 | Vrouw | 41
sertraline (100mg)
Ik neem het nu 6 jaar. Van 50mg/dag en intussen al 200mg/dag. Vandaag gestart met afbouwen dus maar 150 ipv 200 mg. Ik heb er genoeg van en al zeker van de afvlakking van mijn emoties. Ik wil terug blijdschap voelen, verdriet voelen enz..

31-03-2021 | Vrouw | 41
sertraline (50mg)
Al enige jaren het gevoel overdag vast te lopen. Dingen niet meer kunnen relativeren, veel piekeren, heel veel beren op de weg zien. Vorig jaar juni de diagnose ziekte van Graves gekregen (auto-imuumziekte m.b.t. de schildklier), oorzaak waarschijnlijk langdurige stress in het lichaam. Afgelopen december zo gigantisch vast gelopen in de dagelijkse dingen (overdag) dat he[lees meer...]t voor mijzelf en mijn gezin niet meer houdbaar was. Via de huisarts 50 mg. sertraline voorgeschreven gekregen. Het werkte bij mij direct. Het is net alsof dit medicijn net het extra stofje bevat wat ik zelf tekort kom om 'normaal' te kunnen functioneren. Wat een verademing!! Dit had ik jaren eerder moeten weten. Het had mijzelf, mijn gezin en op mijn werk een hoop leed bespaard.

19-03-2021 | Vrouw | 53
sertraline (100mg)
Heb er helemaal niets aan gehad. Heb het een jaar geslikt, waarvan een aantal maanden 200 mg. Deed ook niks. Nu bezig met afbouwen. Merk geen verbetering/verslechtering in m,n stemming. Wel heel dizzy, moe en last van zweetaanvallen en dan weer de koude rillingen.

18-03-2021 | Man | 40
sertraline (50mg)
Na een burnout, ben ik plotsdoof geworden langs één kant. Nu 2 jaar later is het gehoor voor 80% hersteld maar ik heb er een tinnitus aan over gehouden. Ik heb ook concentratieproblemen, en een afgenomen maar nog steeds aanwezige angststoornis. Al enkele keren geprobeerd te starten met antidepressiva maar ik hou de eerste weken nooit vol. Ik ben nu aan week 3 en besef da[lees meer...]t ik dit moet doorbijten als ik wil verbeteren. Ik hoop binnen enkele weken te kunnen posten dat ik er door ben.

15-03-2021 | Vrouw | 40

08-03-2021 | Vrouw | 35
sertraline (50mg)
Al sinds mijn jeugd heb ik last van angstklachten/overmatig piekeren. Meerdere keren hulp gezocht bij psychologen, zonder succes. Uiteindelijk naar de huisarts gestapt die mij sertraline voorschreef. De eerste weken wat bijwerkingen gehad; raar gevoel in mijn hoofd en duizelig. Na ongeveer 4 maanden begon ik verschil te merken, ik piekerde nog wel maar het nam me nie[lees meer...]t meer “over”. Ik gebruik dit middel nu bijna 2 jaar en ik ben zeer tevreden. Het piekeren is duidelijk afgenomen en ik heb nog zelden last van paniek/angstaanvallen.

26-02-2021 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Goedemorgen Allemaal Ik ben met sertraline begonnen in december 2020.gelijk een dosering van 50mg omdat ik echt de weg kwijt ben,nu ben ik 4 maanden verder en ik merk allerlei bijwerkingen die mij in me dagelijkse beperken,namelijk vreselijke spier en gewrichtspijn pijn beide oren,na 4 maanden gebruik heb ik besloten met me huisarts om te afbouwen,afkickverschijnselen [lees meer...]zijn super zwaar en het is voor mij is lijden op dit moment,,ondanks langzaam afbouwen,ook ervaar ik deze spanningshoofdpijn en volgens apotheker hoort het bij afkicken van sertraline,,VOOR MIJ NOOIT MEER EEN AD.

23-02-2021 | Vrouw | 39
Overspannen/burn-out
Ik ben flink aangekomen, de reden is doordat mijn rem volledig weg was door deze medicatie. Alles ging ineens overmatig. Sporten lijnen maar ook eten. Ik ben nu bezig met afbouwen. Hopelijk krijg ik snel weer vat op mezelf

20-02-2021 | Man | 28
sertraline (200mg)
Ik lijd nu al 12 jaar aan een complexe psychiatrische stoornis. Na een aantal jaar opgenomen zijn geweest woon ik nu zelfstandig met begeleiding van Hvo Querido. Slik nu al ruim drie maanden 200 mg en zie nauwelijks effect. Hiervoor ook clomipramine, fluoxetine en paroxetine gebruikt. Verder slik ik nu olanzepine en lorazepam. Weet iemand hoe lang het nog duurt voordat[lees meer...] ik effect zie? De angst is soms echt ondraaglijk. Ik kom mijn dagen door met de pams maar die werken snel uit en ik merk dat ik steeds meer nodig heb. Ik merk dat ik enorm prikkelbaar ben de laatste tijd, kan dat komen door de sertraline? Ik heb het idee dat ssri's nauwelijks effect hebben op mijn angsten. Heeft iemand ervaring met tca's? Lees op het internet dat de bijwerkingen wel heftig kunnen zijn. En is er een verband tussen het in nemen van de sertraline op een lege maag. Ik merk dat de sertraline wel wat beter werkt als ik wat gegeten heb.

13-02-2021 | Vrouw | 42
sertraline (100mg)
Chronisch depressief icm add, ptss en asperger. Het is een zeer effectief middel, ik ben jaren geleden van Prozac overgegaan naar sertraline, sindsdien voel ik mij beter. Het heeft minder bijwerkingen, Welke in elk geval acceptabel zijn. Ik denk dat 300 milligram per dag wel een hoge dosering is, maar het werkt voldoende. Wel heel erg aangekomen maar dat kan ook liggen aan[lees meer...] mijn vele andere medicijnen. (Waaronder Depakine, quetiapine)

12-02-2021 | Vrouw | 42
sertraline (50mg)
Na 4 jaar venlafaxine 150 mg, moeten switchen wegens hoge bloeddruk naar sertraline. Vreselijke ervaring, was niet depressief, naar 4 weken gebruik wel, vijandig, zeer geïrriteerd bij het agressieve af, totaal mijzelf niet, volledig in mijzelf gekeerd, ook flinke lichamelijke bijwerkingen, braakneigingen, misselijk, huidsensaties. Ben naar ruim 4 weken volledig gestopt, [lees meer...]durfde ook niet meer iets anders te proberen. Nu een week zonder antidepressiva, tjee wat een rollercoaster van emoties nu, het enige wat ik kan zeggen is dat ik ondanks mij angsten, stemmingen, en lichamelijke ontrekkingsverschijnselen, en moet zeggen, vind ik niet mals, wel mijzelf ben, en niet dat alsof ik heel iemand anders ben als bij de sertraline. Ik hoop dat ik het volhou

29-01-2021 | Vrouw | 28
sertraline (50mg)
Ivm angst begonnen met sertraline. 4 dagen op de bank, grieperig, duizelig etc. Daarna namen deze klachten af en kreeg ik spierschokjes. Na overleg met de psychiater ben ik geswitched naar een snri. Daar ga ik nu mee starten. Merkte wel snel verschil in ervaring emoties: minder piekeren, minder snel geraakt.

29-01-2021 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Heeft me nog angstiger gemaakt en me mezelf doen verliezen ik voel me een ander iemand vreselijk spul en zeer gevaarlijk Ik ben er daarom ook mee gestopt en probeer het via gebeden vitamine supplementen zoals vit B D C visolie ijzer magnesium en begonnen met sporten het gaat gelukkig steeds beter. Aub laat dit echt maar dan ook echt je laatse optie zijn probeer eerst[lees meer...] andere dingen yoga adem halings oefeningen etc

29-01-2021 | Man | 41
sertraline (100mg)
Afgelopen jaar Escitalopram gebruikt met matig tot redelijk effect. Op advies van de behandelaar in december afgebouwd . Per 1 januari begonnen met Sertraline week 1 50 mg (angsten en dwang gevoelens kwamen terug) week 2 100 mg angst en dwang werd sterker. week 3 150 mg angst en dwang toen halverwege week 3 combi van 2 merken (Sandoz had ik als eerst) nu Aurobinbo erbij. d[lees meer...]aaropvolgende misselijk, hoofdpijn, duizelig, licht in mijn hoofd. Maw vreselijk , gekke is het lijkt niet direct na ophoging en of het deels nieuwe merk begonnen te zijn. Heeft iemand ook deze ervaring dat het paar dagen later pas negatieve effecten geeft? behandelaar zegt dat het aan het merk kan liggen dat ben ik nu aan het uitsluiten. anders de dosering van 150 toch te hoog voor mij. Ik ben mij bewust dat er side effects zijn voordat het aanslaat maar deze vorm van duizeligheid en misselijk is niet te doen. ook die iet wat verlate reactie kan komen door dat mijn lichaam het langzamer afbreekt?

12-01-2021 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Sinds vorig jaar mei begonnen met sertraline opbouw met 12.5 mg. Naar 50 mg. Ik merkte te weinig resultaat en daarom in overleg met psychiater opgebouwd richting 100 mg. Omdat ik PMS klachten heb toch besloten om de medicatie nogmaals op te gaan hogen van 100 mg. Naar 150 mg. Op dit moment zit ik 1 week op 112.5 mg ben van plan om morgen naar 125 mg. Te gaan. Al merk [lees meer...]ik op dit moment dat ik last heb van de volgende bijwerkingen: extreem vermoeid, nachtzweten, sombere buien, prikkelbaar, piekeren. Dus misschien blijf ik nog wel een week langer op 112.5 mg voordat ik verder op ga bouwen. We zullen zien!