sertraline

Postnatale depressie (16 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

28-04-2022 | Vrouw | 33
sertraline (50mg)
Eerste week 25 mg Sertraline. Bijwerkingen waren vervelend maar toch de ophoging gedaan naar 50 mg. Nu gestart met de 2e week 50 mg en nog veel onrust/ paniek. Ik heb er oxazepam bij gekregen en dit neem ik zodat de bijwerkingen wat minder heftig zijn. Ik heb al eens eerder een andere ssri gehad wat mij destijds veel geholpen heeft. Hopelijk gaan de bijwerkingen snel [lees meer...]afnemen en het medicijn zijn werk doen. Ik zit nu op de 16e dag gebruik. Waarvan 9 dagen op 50 mg. De arts zegt dat de bijwerkingen meestal weg gaan na 14 dgn dus ik ga dit de komende dagen hopelijk ervaren!

12-10-2021 | Vrouw | 33
sertraline (200mg)
Postnatale depressie
Bij beide kids postnatale depressie gehad, 6 jaar gebruikt, gevarieerd in dosering van 50, 75, 100, 150 naar langdurig 200 mg. Meer dan 1 jaar bezig geweest met afbouwen, heel erg langzaam met 25mg per keer. Sinds 1,5 maand er vanaf:)

02-07-2022 | Vrouw | 34
sertraline (100mg)
Vanaf de eerste dagen kon ik niet meer huilen. Vond ik in het begin heel lastig want dan merk je pas dat huilen bijna verslavend is. De eerste weken helemaal geen zin in seks. Ik heb sertraline ingenomen van oktober tot juni en ben gestopt omdat ik 20kg ben bijgekomen. Het heeft me mentaal wel geholpen. Door een langere tijd rationeler te kunnen denken lijken mijn hersenen[lees meer...] geherprogrammeerd.

13-06-2022 | Vrouw | 34
sertraline (25mg)
Heeft er iemand ook tand pijn en veel spanning in het gezicht en hoofdpijn bij sertraline ik gebruik maar 25 mg nu een maand groetjes

20-01-2022 | Vrouw | 34
sertraline (50mg)
Sinds 13 dagen bezig met setraline. Ik heb in december een trauma gehad, waarna ik een week erna veel maagpijn kreeg en misselijk werd. Ik ging steeds meer klachten hierdoor ervaren. Ook viel ik af... Elke week naar de huisarts, bloedgeprikt etc. Arts geeft aan geen ontstekingen geen infecties. Alleen heb ik zelf het gevoel dat er wel iets mis is met me lijf. Ik[lees meer...] raakte steeds verder van deze wereld tot op een dag ik een brief heb geschreven naar me kinderen, dat het voor deze mama wel genoeg is. Omdat ik het gevoel had hier niet meer te hoeven zijn. Ik heb deze dag de arts gebeld, waarna we gestart zijn met setraline 50 mg. Ik heb me zo.n anderhalve week misselijk gevoeld, wat nu wel iets beter gaat. Maar blijft veel last houden van maagpijn. Ondanks de prantoprzol die ik slik. Gewicht blijft ik nog steeds afvallen. Ook kan ik 's nachts niet slapen en blijf ik maar draaien. Ik neem de medicatie in rond 17 uur. Iemand tips voor mij.? Of herkend iemand zich hier in?

23-09-2021 | Vrouw | 34
sertraline (50mg)
Ik heb nu sinds 4 weken dit medicijn. Ik vind het vreselijk ben afwezig vergeet super veel heel moe en kan me tot bijna niks aanzetten. Wegens last van bijwerkingen is mij geadviseerd het in de avond in te nemen. Maar dan ben ik overdag hele dag moe en somber Ze zeggen dat je er doorheen moet maar ipv verbetering is het voor mij bijna niet te dragen en belemerd heel erg[lees meer...] in functioneren

06-08-2021 | Vrouw | 35
sertraline (25mg)
Ik slik het vandaag 3 weken 25mg ik moet het verhogen naar 50mg maar durf niet voor de bijwerkingen. Zo heftig

26-07-2021 | Vrouw | 35
sertraline (20mg/ml)

17-06-2021 | Vrouw | 35
sertraline (100mg)

08-03-2021 | Vrouw | 35
sertraline (50mg)
Al sinds mijn jeugd heb ik last van angstklachten/overmatig piekeren. Meerdere keren hulp gezocht bij psychologen, zonder succes. Uiteindelijk naar de huisarts gestapt die mij sertraline voorschreef. De eerste weken wat bijwerkingen gehad; raar gevoel in mijn hoofd en duizelig. Na ongeveer 4 maanden begon ik verschil te merken, ik piekerde nog wel maar het nam me nie[lees meer...]t meer “over”. Ik gebruik dit middel nu bijna 2 jaar en ik ben zeer tevreden. Het piekeren is duidelijk afgenomen en ik heb nog zelden last van paniek/angstaanvallen.

28-12-2020 | Vrouw | 35
sertraline (50mg)
Ik heb deze medicatie gekregen omdat ik nu 9 jaar een paniekstoornis heb en nog geen juiste medicatie ervoor heb gehad. Met 25 mg begonnen en na 2 weken opgehoogd naar 50 mg. Eerste week alleen erg misselijk na de 2de week veel last van depersonalisatie. En eigenlijk is dit alles niet weggegaan. Heb het nu 8 weken geslikt en lijkt alsof mijn klachten alleen maar zijn vere[lees meer...]rgerd. Vanaf vanavond ga ik (in overleg psych) afbouwen naar 25 mg. Kijken hoe dat gaat. Ik had oxazepam erbij maar hielp niet voldoende en vanaf morgen ipv oxazepam de Alprazolam. 2x 0.5 per dag en 1x 0.25 per dag. Hopelijk helpt me dit want ga door een hel. Mensen ervaringen met afbouwen vanaf 50 mg?

18-02-2022 | Vrouw | 36
sertraline (25mg)
Angst, somberheid en paniek na de geboorte van mijn tweede kind. Ik zakte letterlijk weg. Depressieve gedachten. Vrijwel direct kreeg ik sertraline voorgeschreven. Begonnen met 50mg. Opgebouwd naar 150 en zit nu weer op 50 in combinatie met schildklierhormoon. Recent een poging gewaagd te stoppen, maar ik zakte weer terug. Dus nog even door tot mijn behandeling klaar i[lees meer...]s.

15-12-2020 | Vrouw | 36
sertraline (50)
Het was een lange tijd zoeken naar de juiste dosis. Ik denk dat het 3-4 maanden heeft geduurd voordat ik de juiste had gevonden en met stabiel voelde. In het begin veel angsten gehad, onrustig, maar toen het eenmaal werkte voelde ik me zeer stabiel. Vervelend was wel dat ik elke keer pillen kreeg van een andere fabrikant, en dat voelde niet prettig, alsof ik weer helemaa[lees meer...]l opnieuw moest beginnen. Uiteindelijk 1 jaar gebruikt, nu 4 weken gestopt, omdat ik 13 kilo aan ben gekomen, en daar ben ik echt helemaal niet blij mee. Helaas zijn mijn klachten nu weer terug dus ik hoop dat ik iets vind dat net zo goed werkt, zonder dat ik er dikker van wordt.

09-11-2020 | Vrouw | 36
sertraline (50)
Sertraline is een medicijn wat mij de eerste weken door een hel liet gaan met paniekaanvallen en rusteloosheid. Daarna werd het langzaam steeds beter, meer rust. Wel nog steeds last van kortademigheid vaak, wazig zien, moe en vaak duizelig. Toch is het medicijn wel de moeite waard...al zijn die bijwerkingen wel vervelend.

13-08-2022 | Vrouw | 37
sertraline (50mg)
Ik gebruik sertraline nu ruim een jaar. Het duurde echt drie maanden voor ik het gevoel had dat ik rustig werd en weer kon genieten van het leven. De eerste week had ik 25 mg, daarna 50 mg. Als bijwerking had ik de eerste drie maanden heel erg zweten snachts. En ik ben in een half jaar tijd 20 kg aangekomen, vanaf het moment dat ik me goed begon te voelen. Dat is puur do[lees meer...]ordat ik onverzadigbaar ben sinds de medicatie. Ik ben sinds twee weken afgebouwd naar de 25 mg. Ik merk weer schommelingen in m’n emotie en wat onrust/angst. In overleg met de huisarts probeer ik dit even vol te houden om te kijken of het gevoel weg gaat. Ik heb goede hoop!

14-08-2021 | Vrouw | 38
sertraline (20mg/ml)
Met verbazing lees ik hoeveel mensen bepaalde klachten als angst en paniekaanvallen zeggen dat ze PTSS hebben. PTSS behelst vele malen meer dan angst en paniekaanvallen, PTSS is een getraumatiseerde ziekte veroorzaakt door vaak vroegkinderlijke misbruik en verwaarlozing/mishandeling en sommige veteranen en politieagenten krijgen een PTSS. Een angst en paniek stoornis[lees meer...] of soortgelijke klachten hebben door een eenmalige nare gebeurtenis is geen PTSS.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum