Sertraline

sertraline

Postnatale depressie (13 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)

24-09-2018

Sertraline (sertraline)

Begonnen met 50 Mg drie weken. Daarna bij psychiater geweest en op zijn advies verhoogd naar 100mg. Verhoging geeft veel bijwerkingen weer. Is dat normaal? Hebben jullie dat ook? Vooral lusteloos/moe en spanning . Dokter geeft aan dat het ervij hoort/ bijwerkingen. We wachten af
17-08-2018

Chronische depressie

Jarenlang Clomipramine geslikt. Het ging maar in mijn vrije tijd sliep ik alleen maar en was altijd moe. 16 uur achter elkaar slapen was normaal. Eindelijk afgebouwd, maar depressie kwam terug. Citolapram geprobeerd, maar werkte niet. Nu Sertraline en daar ben ik zeer tevreden over. Heb me nog nooit zo goed gevoeld. Sport weer en heb weer in veel dingen zin. Duurde een [lees meer...]paar weken voor het goed werkte. Helaas kreeg in de tussentijd een ander merk en toen ging het weer bergafwaarts. Mijn oude weer gevraagd en gekregen en het gaat top. Geen last meer van eeuwige moeheid. Alleen als daar een reden voor is :-)
11-08-2018

Sertraline (sertraline)

4 weken geleden begonnen met sertraline. Sinds die tijd alleen maar misselijk en geen eetlust meer. In totaal al 5.5 kilo afgevallen. Voel me suf en slaap erg slecht. Gisteren contact opgenomen met de huisarts en deze adviseerde om te stoppen. De bijwerkingen duren te lang. Volgende week een afspraak om te kijken voor een ander medicijn, maar zie hier als een berg tegenop.[lees meer...] Bij mij werkt het helaas niet. In het verleden paroxetine gebruikt, hier na 1.5 jaar mee gestopt omdat ik er erg moe van was overdag en niet mijn bed uit kon komen. Ervaarde dit als erg vervelend, vooral ivm een zwaar beroep.
22-07-2019

Sertraline (sertraline)

Sinds 3 dagen begonnen met Sertraline 25 Mg vanwege Angst/paniek stoornis. Direct last van de bijwerkingen, toenemende angst/paniek, geen eetlust, slapeloosheid . Ik weet dat ik hier doorheen moet, maar het is zo zwaar. Graag hoor ik een fijne positieve reactie van iemand wie het ook heeft moeten doorstaan en hoelang het duurde voor je wat verlichting begon te merken.
30-11-2018

11-11-2018

Overspannen/burn-out

In mijn 2e burn-out kwam ik in een depressie. Gestart met sertraline 50mg per dag. Voelt geweldig. Stimulans positieve gevoelens. Ik ben vergeetachtiger maar dit is te wijten aan de 2e burn-out. Ik heb gewichtstoename van 20%. Geprobeerd te stoppen. Dat was verschrikkelijk. Libido is 0.
09-11-2019

Overspannen/burn-out

Na burn-out in depressie beland. Inwerkperiode van 3 weken was niet prettig. Geprobeerd af te bouwen maar dat is niet fijn. Donker gevoel komt terug. Ben onverschilliger. Heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen staan in schaduw van het effect
19-07-2018

Chronische depressie

Veel minder bijwerking dan ik had van de fluoxetine.
30-09-2019

Sertraline (sertraline)

Tijdens mijn scheiding mishandeld en zwaar bedreigd.Bedreigingen gaan nog steeds door. En uiteindelijk heeft ex man huis genomen dichtbij mij in de buurt.Waardoor ik me constant angstig voel en heel oplettend ben.Straatverbod helpt niet.En verhuizen is geen optie helaas hij komt me toch achterna ,we hebben kinderen waardoor hij me toch weet te vinden.Door aanvallen van pt[lees meer...]ts vlak achter elkaar in depressie beland en nu met veel psychische begeleiding dit medicijn en oxepam proberen om er overheen te komen
25-04-2019

21-11-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Lijdt helaas aan de beroepsziekte PTSS en na flink wat sessies bij een psycholoog kwamen we op een dood spoor. Zij adviseerde om ssri's te gaan gebruiken om mij van de volgende klachten af te helpen: Slapeloosheid, nachtzweten, herbelevingen, angsten, schrikkerig, emotioneel, kort voor de kar en sporadisch een gevoel van...ik neem afscheid. Huisarts heeft het voorgeschreve[lees meer...]n en ik merkte letterlijk na twee weken verbetering. Slapen gaat iets beter maar is nog niet overtuigend. Ik voel me wel een stuk rustiger want het gejaagde in mijn lichaam is weg. Nu is het tijd om door te stappen naar 100mg. Niet van Sansoz maar van Aurobindo. Niet gevraagd om een ander merk, maar kennelijk vind de apotheek dit prima. We wachten af.. Oja, voor de mannen!! libido is minder dan 0
06-11-2019

Sertraline (sertraline)

Door verschillende oorzaken, waaronder werkstress, heb ik een burn-out en depressie opgelopen. Van huisarts Citalopram voorgeschreven gekregen. Na 10 dagen mee gestopt, want de bijwerkingen waren verschrikkelijk en sloopten me. Enige tijd later Sertraline gaan slikken. Slik dit nu bijna een jaar, dagelijks 3 tabletten van 50 mg. Niets is zeker, maar ik denk dat het me vrij[lees meer...] snel heeft geholpen. Het maakt me vlakker/onverschilliger. Nu wil ik graag gaan afbouwen (gaat waarschijnlik in overleg met behandelend arts binnenkort ook gebeuren), want ik vermoed dat mijn huidige vermoeid- en sufheid bijwerkingen zijn. Ook wel eens lichte misselijkheid, opgeblazen gevoel, drukkend gevoel op de borst en verminderd libido. Al deze bijwerkingen waren in het begin bijzaak, maar ervaar ik nu wel als belemmerend en frustrerend nu het beter met me gaat.
20-07-2019

Sertraline (sertraline)

Ik gebruikte eerst ander merk Sertraline. Apotheek leverde mij nu Sertraline Ranbaxy in dezelfde dosering. Binnen 2 dagen volledig ontregeld: geagiteerd, werd er zelfs wat agressief van, zweten, slapeloosheid, hoofdpijn, spierpijn, duizelig. Direct weer overgestapt naar mijn oude pillen en klachten verdwenen na een dag. Deze werken goed!
28-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik had erg last van een piekerstoornis , straatangst en een depressie. Ik had al twee andere antidepressiva geprobeerd, maar de eerst had extreme bijwerkingen, en het tweede middel had nauwelijks effect. ook bij de Sertaline merkte ik bij 50 mg geen enkel effect, dus ik geloofde er niet meer in. Mijn dokter stelde voor om het toch te proberen en na ongeveer een week 100 [lees meer...]mg geslikt te hebben merkte ik een zeer duidelijk effect, ik ging gewoon weer naar buiten zonder enige angst, ben niet meer zo onzeker/warrig, heb weer zin om dingen om te ondernemen en voel me zo ongeveer weer de oude. Mijn leven is van een hel weer veranderd in mijn oude leven. Ik heb geen bijwerkingen gehad, maar wel wat vaker hoofdpijn/migraine maar ik betwijfel of dat door de Sertaline komt, ik denk eigenlijk van niet. Ik zou zeker aanraden om het te proberen, want ik voel me echt stukken beter, ik had het niet verwacht, dus ik ben blij!
20-08-2018

Chronische depressie

Slik nu dik 3 jaar Sertraline 200 mg. Ben nog wel een paar keer flink depressief geweest, maar over het algemeen gaat het wel goed. Heb hiervoor (vanaf mijn 24e) wel een stuk of 10 andere soorten gebruikt; anafranil, ludiomil, efexor, venlafaxine, etc. De sertraline werkt tot nu toe het beste. Máár... ik heb nu al een tijdje trillende vingers, kramp in vingers en tenen, p[lees meer...]lotseling schokkende bewegingen en, in vlagen, een zwak gevoel in mijn onderbenen en gigantische (spier?) pijn in mijn bovenbenen. Ik heb daar Akineton voor gekregen en dat helpt wel een beetje. Maar toch... ik vind het toch wel een beetje eng.... Zijn er meer mensen, die er last van hebben? Ik ben bijna geneigd om over te gaan op andere antidepressiva... maar ook die zullen bijwerkingen hebben...
12-12-2019

Sertraline (sertraline)

Zeer slechte ervaringen met Sertraline. De dosis van 50 mg deed niets, daarna in overleg met arts verhoogd naar 100 mg. Ik voelde me een soort van zombie. Kon niet functioneren overdag. Direct mee gestopt. Voor dit middel kreeg ik Citalopram waarvan de bijwerkingen bij mij nogal heftig waren. Eigenlijk zijn al deze middelen troep. Het is een lapmiddel maar de klachten blij[lees meer...]ven gewoon. Ik ga geen van deze middelen meer gebruiken.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum