sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

21-02-2020 | Man | 38
sertraline (50mg)
jaren geleden begonnen, leek geen effect te hebben en al vrij snel afgebouwd. toen pas bleek dat het wel werkte want raakte verder depressief. weer opgebouwd naar 100mg en dit bleek voor problemen te zorgen op seksueel gebied. het duurde een eeuwigheid om klaar te kunnen komen en kon het soms helemaal niet. toen gezakt naar 75mg en wil afbouwen naar 50mg. wel hoop ik dat i[lees meer...]emand reageert, ik vergeet af en toe wel eens om het in te nemen en dan merk ik flitsen in mijn hoofd, vaak bij bewegen. hebben er meer mensen last van en wat doe je dan?

29-01-2020 | Man | 38
sertraline (100mg)
Niet slikken, het is heel makkelijk geschreven door de huisarts. Zoek aub andere alternatief dan de medicijn aub . Juist na het stoppen kreeg ik 1 en al problemen

06-10-2020 | Vrouw | 39
sertraline (100mg)
In het begin heel erg last van de bijwerking slapeloosheid,dit verdween na ongeveer 14 dagen,mede door het moment van inname te veranderen naar 's ochtends i.p.v. 's avonds. Na verloop van tijd ging het helpen tegen de soms aanwezige stemmingswisselingen,maar helaas niet voldoende tegen de angststoornis. Ook een aanhoudend gejaagd gevoel als bijwerking,dat helaas na enke[lees meer...]le maanden gebruik niet verdween. Voor mij helaas niet het juiste medicijn dus.

26-09-2020 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Ik had me rustiger moeten voelen van dit medicijn. Maar ik werd er juist erg onrustig en angstig van. En opgefokt. Ik had normaal bergen geduld. Maar ik kon geluiden..mijn kinderen niet uitstaan! Het was niet te doen! Ik ben nu in overleg met de huisarts nan het afbouwen al 1 week gestopt. Ik voel me verschrikkelijk! Kan geen rust vinden. Wil het liefst op de vlucht! Er[lees meer...]gens oprollen en wachten tot het over gaat! Ik vraag me af hoe lang het duurt voor de sertraline echt uit mijn bloed is.

06-02-2020 | Man | 39
sertraline (50mg)
Tja, sorry bij mij werkte het niet. Wel last van een raar gevoel in mijn hoofd. Ik kan het niet beschrijven.

22-08-2019 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Hallo ik ben sinds 1.5 jaar sertraline aan het slikken deze kreeg ik voorgeschreven tegen een depressie. In het begin last van bijwerkingen gehad. Last van mijn spieren en dergelijke. Ik heb de beginperiode doorstaan maar begon al redelijk snel te merken dat ik last kreeg van seksuele problemen en onverschilligheid. Ik zat een kleine 17 maanden op 100 mg en nu sinds een[lees meer...] kleine maand op 50 mg. Ik merk nu dat ik mij overdag moe voel,de neiging heb om op de meest ongepaste lokaties in slaap te vallen. Dit alles heeft ook zijn negatieve werking op mijn relatie en brengt ongerustheid met zich mee vanuit mijn omgeving. Ook voel ik mij nog steeds erg onverschillig en dat vind ik erg vervelend omdat ik zo normaal gezien niet ben. Mijn karakter is behoorlijk verandert sinds ik sertraline gebruik en niet altijd in de positieve zin.

09-10-2020 | Vrouw | 40
sertraline (50mg)
Jarenlang heb ik mezelf door het leven gesleept. Ik was aanwezig, maar eigenlijk was ik er niet. Veel onrust, angst en paniekaanvallen, ziekte angst, stress, ongewenste nare gedachtes en vooral uitgeput. Niet te verwarren met vermoeidheid of slaperigheid, maar echte uitputting van het hoogste niveau. Ik stond te tollen op mijn benen van de stress uitputting en onrust en he[lees meer...]b meerdere keren huilend bij de huisarts op het spreekuur gezeten, omdat het zo uitzichtloos voelde. Begin dit jaar sertraline gekregen, maar nu pas begonnen omdat ik heel bang was voor alle bijwerkingen. Nu 2 weken onderweg en de mist trekt op! De nare gedachten zijn er soms nog, maar gaan ook heel snel weer weg. De uitputting is aan het wegtrekken. Ik merkte na een week dat ik aan het lachen was en oprecht weer plezier voelde. Ik heb zin om dingen te ondernemen en wil erop uit. Ik voel een soort helderheid die ik lange tijd niet heb ervaren. En zo kan ik nog wel even doorgaan... En waren ook bijwerkingen, ik was misselijk en had last van mijn maag en een droge mond maar dat is alweer zo goed als weg. Wel heb ik de eerste paar dagen niet geweten wat ik met mezelf aan moest, zat midden in de nacht comedy's te kijken om de duistere gedachten die in het donker in bed boven dreven, uit te bannen. Dat was niet fijn en was dus duidelijk een beginverergering van de klachten. Maar! Ik ben nu zo ontzettend blij dat ik er aan ben begonnen, had ik het maar eerder gedaan. Dit alles is overigens wel icm therapie. Hoe blij ik er nu ook mee ben, het is geen pilletje voor instant geluk en het is erg belangrijk om daarnaast inzichten op te doen en aan jezelf te werken.

26-09-2020 | Man | 40
sertraline (25mg)
Beste gebruik dit medicijn al enkele dagen en is dit normaal dat ik echt moe ben,licht in lijn hoofd en bij het sparren boks merkte ik dat ik trager was..???gaat dit over of blijft dit aanhouden?

07-05-2020 | Man | 40
sertraline (100mg)
Ik gebruik dit middel nu een aantal maanden, ivm Tinnitus en een daarop volgende angst en paniekstoornis. Ik ben dit middel op aanraden van mijn therapeut gaan gebruiken. Het begin was erg pittig maar ik ben blij dat ik doorgezet heb. Ben weer rustig, minder gehaast en slaap eindelijk weer normaal. Wel de nodige bijwerkingen maar de voordelen zijn groter.

10-04-2020 | Vrouw | 42
sertraline (250mg)
ik slik al een aantal jaar sertraline, 200 mg.. en sinds een week 250 mg Door een operatie 6 jaar geleden neemt mijn lichaam de medicatie anders op.. Ik blijf me depressief voelen,angstig waarvoor ik soms een lorazepam inneem,maar daar krijg ik maar vijf tabletjes van id twee week. Nu denk ik dat de sertraline mss wel helemaal niet werkt,en dat ik mss door de sertrali[lees meer...]ne nog steeds ups en downs heb.. Ik wil het gaan afbouwen,ook omdat de apotheek me heeft verteld dat het niet meer leverbaar is en ik weer een ander merk krijg.. Zijn er meer die een hoge dosis nemen?

04-09-2019 | Man | 42

07-10-2020 | Vrouw | 43
sertraline (25mg)
Ik heb 2 weken Sertraline Sun gebruikt. Ik ben erg gevoelig voor medicatie, daarom met lage dosis begonnen. Maar desondanks erg moe (17 u per dag geslapen) en hoge spierspanning, met name in mijn kaken (tanden op elkaar geperst) en veel dromen, maagpijn en misselijk. Na 10 dagen werd dit geleidelijk minder. En op de 14 e dag voelde ik me heel goed, energiek, en ik kon pro[lees meer...]blemen beter van me af laten glijden en ik was positiever ingesteld. Echter toen moest ik overstappen op Sertraline Aurobindo. Ook werd de dosis hoger (lsnog de minimaal benodigde dosis). Hier regeer ik niet goed op. Mijn dalen zijn wel minder diep, maar verder voel ik me qua energie 's ochtends net een zombie. ik kan mezelf met heel veel moeite in beweging brengen. Na 13.00 uur wordt dit beter. Maar ik voel me vrij negatief en bozig. De eerste 2 weken veel maag en darm (diarree) klachten en veel kaakpijn gehad. Ook erg futloos gevoeld hele dagen, nu dus halve dagen. Ook slaap ik 's nachts onrustiger en geniet ik nauwelijks van dingen. Misschien wordt het beter na deze eerste maand. Mar tot nu toe zeer ontevreden. Ik heb wel op sites gelezen dat de werking per fabrikant en per persoon kan verschillen. Maar volgens de apotheek is het middel momenteel slecht verkrijgbaar en krijg je hierdoor gewoon wat er is. Ik ga dit iig nog met de huisarts bespreken, want ik voel me niet happy.

17-07-2020 | Vrouw | 43
Premenstrueel syndroom (PMS)
Helpt tegen pmdd/ pmss. Ben minder agressief voordat ik ongesteld ga worden. Ik ben ook beter gaan slapen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad.

21-03-2020 | Vrouw | 43
sertraline (25mg)
Dag 4 van Sertraline 1x per dag 25mg.. door een heftige gebeurtenis vorig jaar zijn er bij mij angst/ paniekaanvallen ontstaan die mijn dagelijks functioneren volledig op zijn kop hebben gezet. Van tevoren begonnen met Citalopram ( dacht dat ik dood ding zo heftig waren de bijwerkingen). Maar nu na dag 4 is het echt doorbijten zeg, neem de Sertraline voor het slapen gaa[lees meer...]n in. Vanaf dag 1 last van veel onrust/ paniek, gejaagd gevoel, branderig gevoel in mijn lichaam, droge mond, dromen, weinig tot geen eetlust, ontzettend vermoeid, wazig zien.De arts zegt dat dit normale bijwerkingen zijn maar hoop toch dat ze snel minder worden. Kan iemand deze ervaringen met mij delen en me gerust stellen dat het normale bijwerkingen zijn die minder worden.. Zou gaan beginnen aan Emdr therapie maar door teveel spanningen uitgesteld..

16-09-2020 | Vrouw | 44
sertraline (25mg)
Hallo, ik slik nu sinds drie dagen sertraline, maar vandaag heb ik koorts gekregen, het staat wel bij de bijwerkingen. Maar heeft iemand anders hier ook last van gehad? En moet ik gelijk de arts bellen?

10-07-2020 | Vrouw | 45
sertraline (50mg)
Hallo is er iemand die mij kan vertellen hoe lang het duurt voordat de sertaline gaat werken? Ik gebruik het nu 3wk 50mg en 15mg mitrazapine... Heb veel last van onrust en niet kunnen ontspannen en moeilijk alleen zijn en moeilijk kunnen ademen... Eet lust is er ook niet meer kan ook niet meer genieten van dingen en tijdsbesef is ook ver te zoeken was een hele zelfstan[lees meer...]dige vrouw en daar is niks meer van over... had gehoopt dat deze pillen me een beetje zouden helpen....bijwerking branden spieren in armen benen hoofd.... gaat dit over?šŸ˜¬

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum