sertraline

Postnatale depressie (16 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

27-11-2020 | Vrouw | 39

09-11-2020 | Man | 26
sertraline (175mg)
Na 3 maanden tevreden gebruik, (175mg/dag). Tegen angstklachten, sociale fobie, paniekaanvallen en OCS. Nu opeens met spierspasmen en hoge koorts wakker geworden. Na lang onderzoek op hoogverdenking serotoninesyndroom gekomen. Dit middel kan NIET worden genomen met ADHD-medicatie zoals Dexamfetamine. Echt heel vervelend! Cold turkey af moeten bouwen: > zeer agre[lees meer...]ssief, zeer prikkelbaar, angstig, en onrustig. Als het ware een ongeleid projectiel. Ik hoop snel dat de ontwenning af is gelopen. Mijn hemel het medicijn helpt wel maar om er vanaf te komen is een ware Hel. En ik ben geen aansteller...

02-07-2022 | Vrouw | 34
sertraline (100mg)
Vanaf de eerste dagen kon ik niet meer huilen. Vond ik in het begin heel lastig want dan merk je pas dat huilen bijna verslavend is. De eerste weken helemaal geen zin in seks. Ik heb sertraline ingenomen van oktober tot juni en ben gestopt omdat ik 20kg ben bijgekomen. Het heeft me mentaal wel geholpen. Door een langere tijd rationeler te kunnen denken lijken mijn hersenen[lees meer...] geherprogrammeerd.

13-06-2022 | Vrouw | 34
sertraline (25mg)
Heeft er iemand ook tand pijn en veel spanning in het gezicht en hoofdpijn bij sertraline ik gebruik maar 25 mg nu een maand groetjes

31-05-2022 | Vrouw | 70
sertraline (100mg)
Sinds mei 2016 slik ik sertraline tegen depressie, ging eerst best goed maar heb het idee dat het steeds minder doe maar wil niet nog meer verhogen! Misschien andere ssri pr oberen!

19-05-2022 | Man | 54
sertraline (50mg)
Dit is de 2de keer dat ik het gebruik na mijn CVA. De vorige keer ongeveer anderhalf jaar en heeft het me na een aantal weken geholpen om me beter te voelen. Daarom afgebouwd en gestopt in de hoop dat ik het ook zonder kon, maar na een aantal maanden weer meer depressieve gedachten en daarom in overleg 4 weken geleden weer begonnen. Nu veel spanning en lusteloosheid wat m[lees meer...]e erg bezig houdt. Momenteel soms ook zenuwachtig, wat ik niet goed kan plaatsen, waar dit vandaan komt. Vandaag weer overleg met huisarts, hoe nu verder. Is gevoelsmatig behoorlijk afzien en hoop snel op verbetering.

29-03-2022 | Vrouw | 44
sertraline (25mg)
Sinds 3 maanden begonnen met Sertraline, ik slik nog steeds de begin dosis van 25 mg. Heel veel bijwerkingen gehad gedurende de eerste 10 dagen. Zo erg dat ik weinig kon en niet kon werken. Aantal malen op het punt gestaan om te stoppen. In overleg met apotheker toch doorgegaan. Nu twijfel ik of ik de dosis zal gaan verhogen naar 50 mg per dag. Mijn gedachten nemen[lees meer...] weer toe nl. Ik zie erg op tegen de mogelijke bijwerkingen. Merk sinds een aantal weken dat ik trillende handen heb en een erg gejaagd gevoel op mijn borst. Ik vermoed ook dat ik een verhoogde hartslag heb. Sertraline helpt absoluut om minder gedachten te hebben, ik blijf ook minder lang hangen in een gedachte. Maar het is geen wonder medicijn.

20-01-2022 | Vrouw | 34
sertraline (50mg)
Sinds 13 dagen bezig met setraline. Ik heb in december een trauma gehad, waarna ik een week erna veel maagpijn kreeg en misselijk werd. Ik ging steeds meer klachten hierdoor ervaren. Ook viel ik af... Elke week naar de huisarts, bloedgeprikt etc. Arts geeft aan geen ontstekingen geen infecties. Alleen heb ik zelf het gevoel dat er wel iets mis is met me lijf. Ik[lees meer...] raakte steeds verder van deze wereld tot op een dag ik een brief heb geschreven naar me kinderen, dat het voor deze mama wel genoeg is. Omdat ik het gevoel had hier niet meer te hoeven zijn. Ik heb deze dag de arts gebeld, waarna we gestart zijn met setraline 50 mg. Ik heb me zo.n anderhalve week misselijk gevoeld, wat nu wel iets beter gaat. Maar blijft veel last houden van maagpijn. Ondanks de prantoprzol die ik slik. Gewicht blijft ik nog steeds afvallen. Ook kan ik 's nachts niet slapen en blijf ik maar draaien. Ik neem de medicatie in rond 17 uur. Iemand tips voor mij.? Of herkend iemand zich hier in?

16-11-2021 | Vrouw | 60
sertraline (50mg)
na jarenlang van alles te hebben geprobeerd om mijn rust te hervinden na een zeer vervelend tijd, me overgegeven aan medicatie. en mijn hemel de bijwerkingen in het begin, vreselijk. Toch ben ik super blij dat ik heb doorgezet. eindelijk begin ik mezelf terug te herkennen. echter, na nu twee maanden gebruik ben ik op zoek naar enkele symptomen en kom ik aan bij bijwerkinge[lees meer...]n sertraline. het volgende merk ik; branderige neus, trekt in mijn hoofd. branderige mond en keel. Smorgens nog niet zo erg maar in de loop van de middag en avond erg vervelend. heb al drie keer een corona test gedaan maar dat was het niet, gelukkig. Ik wil niet terug naar vóór de medicatie maar deze bijwerking is erg vervelend. Dus terug naar de arts. Hopelijk kan ze iets anders voorschrijven.

23-09-2021 | Vrouw | 51
sertraline (50mg)
Ik slik al jaren 75 mg sertraline en doe het het goed op. Het grote nadeel is dat er wisselwerking is met veel sterke pijnstillers. 2 weken geleden ben ik aan mijn voet geopereerd, ik had een ruggenprik gekregen en werd tijdens de operatie 2 keer heel erg naar, bij de 2e keer heb ik gevraagd om sedatie. Later hoorde ik dat ik constant aan het bewegen was. Thuis nam ik [lees meer...]de voorgeschreven naproxen en een tijdje later kreeg ik last van verkrampingen en begon ik spiertrekkingen te krijgen, werd vreselijk naar en hevig transpireren. Hier ben ik zo vreselijk van geschrokken want ik had totaal geen controle meer over mijn lichaam. Overleg gehad met mijn huisarts en mocht absoluut geen zware pijnstillers meer slikken omdat ik nu het serotoninesyndroom had wat dus erg gevaarlijk kan zijn. Het enige wat ik nog mocht was 4 x 2 paracetamol per dag waardoor ik de 1e dagen vreselijk veel pijn heb gehad. Ik had voor de operatie contact gehad met de apotheek over de pijnmedicatie die ik zou krijgen en gezegd dat er een gevaar is door de sertraline, ik kreeg te horen dat ik het maar moest proberen. Bij deze wil ik mensen dus waarschuwen. Ik was zo vreselijk bang toen mijn lichaam er zo op reageerde dat ik er nu nog steeds ( na 2 weken) van overstuur ben.

26-06-2021 | Man | 41
sertraline (50mg)
Ik gebruik dit middel nu een jaar en het begint mij steeds meer tegen te staan. Het middel heeft zeker een positief effect en ik ben blij dat ik het ben gaan gebruiken. Ben nu minder angstig, pieker bijna niet meer en slaap weer acht uur per nacht. Ik kan weer "ademen". Toch heb ik veel last van bijwerkingen, deze lijken zelfs steeds erger te worden. Heb erg veel moeit[lees meer...]e met wakker worden en moet erg veel zweten. Ben inmiddels een paar kilo aangekomen en voel me erg suf overdag. Ga binnenkort met de huisarts om tafel om af te bouwen. Het is een fantastisch middel dat mij door een zeer zware tijd heeft geholpen maar denk goed na voor je eraan begint, er kleven net zoveel nadelen aan deze pil.

18-03-2021 | Man | 40
sertraline (50mg)
Na een burnout, ben ik plotsdoof geworden langs één kant. Nu 2 jaar later is het gehoor voor 80% hersteld maar ik heb er een tinnitus aan over gehouden. Ik heb ook concentratieproblemen, en een afgenomen maar nog steeds aanwezige angststoornis. Al enkele keren geprobeerd te starten met antidepressiva maar ik hou de eerste weken nooit vol. Ik ben nu aan week 3 en besef da[lees meer...]t ik dit moet doorbijten als ik wil verbeteren. Ik hoop binnen enkele weken te kunnen posten dat ik er door ben.

13-02-2021 | Vrouw | 42
sertraline (100mg)
Chronisch depressief icm add, ptss en asperger. Het is een zeer effectief middel, ik ben jaren geleden van Prozac overgegaan naar sertraline, sindsdien voel ik mij beter. Het heeft minder bijwerkingen, Welke in elk geval acceptabel zijn. Ik denk dat 300 milligram per dag wel een hoge dosering is, maar het werkt voldoende. Wel heel erg aangekomen maar dat kan ook liggen aan[lees meer...] mijn vele andere medicijnen. (Waaronder Depakine, quetiapine)

29-01-2021 | Vrouw | 28
sertraline (50mg)
Ivm angst begonnen met sertraline. 4 dagen op de bank, grieperig, duizelig etc. Daarna namen deze klachten af en kreeg ik spierschokjes. Na overleg met de psychiater ben ik geswitched naar een snri. Daar ga ik nu mee starten. Merkte wel snel verschil in ervaring emoties: minder piekeren, minder snel geraakt.

29-01-2021 | Man | 41
sertraline (100mg)
Afgelopen jaar Escitalopram gebruikt met matig tot redelijk effect. Op advies van de behandelaar in december afgebouwd . Per 1 januari begonnen met Sertraline week 1 50 mg (angsten en dwang gevoelens kwamen terug) week 2 100 mg angst en dwang werd sterker. week 3 150 mg angst en dwang toen halverwege week 3 combi van 2 merken (Sandoz had ik als eerst) nu Aurobinbo erbij. d[lees meer...]aaropvolgende misselijk, hoofdpijn, duizelig, licht in mijn hoofd. Maw vreselijk , gekke is het lijkt niet direct na ophoging en of het deels nieuwe merk begonnen te zijn. Heeft iemand ook deze ervaring dat het paar dagen later pas negatieve effecten geeft? behandelaar zegt dat het aan het merk kan liggen dat ben ik nu aan het uitsluiten. anders de dosering van 150 toch te hoog voor mij. Ik ben mij bewust dat er side effects zijn voordat het aanslaat maar deze vorm van duizeligheid en misselijk is niet te doen. ook die iet wat verlate reactie kan komen door dat mijn lichaam het langzamer afbreekt?

15-12-2020 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Ik heb het gevoel me zelf kwijt te raken zie in de spiegel mezef niet maar een vreemd gezicht en ik durf mezelf niet in de ogen te kijken want er kijkt iemand anders terug veel angsten en het gevoel hebben gek te worden Ontzettend moe mijn beeld is ook wazig troebel zelfs Wat kan er nog beter worden ik denk soms echt van stoppen met dit maar dan zegt wen stem me weer d[lees meer...]oor te zetten omdat ik zo graag me gewoon eens een keer echt weer goed wil voelen en weer echt kan genieten van me kids en man.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum