sertraline

Postnatale depressie (14 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

05-01-2020 | Man | 55
sertraline (50mg)
Zoals vaker wordt gemeld: medicijn helpt, maar heeft bijwerkingen. Heb in afgelopen 10 jaar (ook) twee keer geprobeerd af te bouwen. Heel langzaam (stapjes in 4 maanden tijd). Beide keren gevolgd door een nieuwe zware depressie. Er voor gekozen dosering snel weer op te bouwen. Maar zou er zo graag mee willen stoppen (gezien bijwerkingen en ook ‘gewoon’ omdat altijd dit s[lees meer...]oort medicijnen blijven slikken niet wenselijk is). Ga dit voorjaar wsl een nieuwe poging doen.

07-08-2019 | Vrouw | 55
sertraline (50mg)
Bijna 2 jaar geleden kreeg ik door veranderingen in mijn relatie en hormoonveranderingen(overgang) last van hevige angst en paniek stoornis. Ik claimde mijn patner, achterdocht etc. Enorme verlatingsangst ontstond en ik functioneerde niet meer. Eerst een lange tijd oxazepam geslikt maar dat werkte maar voor even. Ik moest er steeds meer innemen. Dit hele gebeuren zor[lees meer...]gde ervoor dat mijn relatie onder druk stond. In overleg met de HA en psychiater begonnen met setraline . Wat een hel de eerste 4 weken. Afbouwen met de oxazepam was geen pretje. Na 6 weken begon de setraline zijn werk te doen. Inmiddels stond ik ook op de wachtlijst voor therapie en dat samen met de medicijnen hebben ervoor gezorgd dat ik weer mezelf ben weer rust heb en kan genieten van het leven. Jammer genoeg was ik blij met mijn gewicht toe want door de stress was ik aardig afgevallen maar inmiddels weer 7 kilo zwaarder. Maar dan maar wat zwaarder en goed in mijn vel zitten dan niet kunnen eten.

10-03-2020 | Vrouw | 56
sertraline (100mg)
Even een vraagje na 2 jaar Sertraline geslikt te hebben afgebouwd ging goed maar na 2 maanden uit het niets weer angst paniek en onrust toch weer gaan slikken op aanraden van arts zit nu op 100 mg iemand ervaring met 2de x beginnen en hoe snel het aanslaat.

13-02-2020 | Man | 56
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
man, 56 jr: Chronisch tekortkomend Serotonine nivo. Combinatie van Sertraline en psycholoog met EMDR therapie sessie hebben mij zo goed als genezen van mijn angsten en depressies. Zit nu op afbouw 75 mg . Binnenkort door naar 50 mg. Deze hoeveelheid zal ik levenslang moeten blijven slikken om in balans te blijven. Het leven ziet er weer een stuk zonniger en fijner uit vo[lees meer...]or mij. Zeer goede ervaring met dit medicijn. Aan te raden voor jou en anderen.

31-08-2020 | Man | 57
sertraline (25mg)

25-01-2020 | Vrouw | 57
sertraline (50mg)
Ik werd zomaar overvallen door paniekaanvallen, kon niet meer normaal functioneren. Na enkele dagen merkte ik al verschil en tot heden voel ik dr aanval komen maar deze zakt weer even snel weg

10-08-2019 | Vrouw | 57
sertraline (50mg)
Ik wil graag even reageren ik ga het ook gebruiken heeft u de oxazepam afgebouwd toen de antidepressiva goed ging in werken? Ik ben vrouw van 57jaar

20-12-2019 | Vrouw | 60
sertraline (100mg)
ivm burn out en ernstige depressie en angst met dit middel sinds 6 weken begonnen, eerst 2 weken 25 mg, daarna 3 weken op 50 mg. Volgens verpleegkundige te lage dosis gezien ernst van klachten daarom sinds een ruime week naar 100 mg. De klachten worden alleen maar erger en ik merk nog geen verbetering, wordt er wanhopig van.....

03-07-2020 | Vrouw | 61
sertraline (50mg)
Ik slik al vanaf 1990 sertraline maar elke keer is het er niet en dan krijg ik weer ander merk Meestal gaat het goed maar laats ging het mis nu heb ik zolft wat momentueel nog verkrijgbaar is maar als er nu niets meer te verkrijgen is wat moet ik dan doen Ik hoor graag reactie

20-05-2019 | Man | 61
sertraline (50mg)
Ik slik het nu ong 1jaar en het helpt mij prima ,slik nu sinds een maand nog een kwart 25mg en dat gaat goed,dit blijf ik doen om me goed te blijven voelen en ik me daardoor ontspannender voel.

04-04-2019 | Vrouw | 61
Chronische depressie
Ik slik al ruim 15 jaar sertraline in wisselende hoeveel heden . Paar keer geprobeerd af te bouwen, werd weer depressief, dus weer opgehoogd . ik begon met 50mg per dag , toen 100 mg. 150 mg en nu zit ik inmiddels op 200 mg per dag. Ik heb veel zweetaanvallen , krampen op de borst , veel eetlust (snoepen) ook heb ik diabetiche 2 waar ik medicijnen voor inneem. Ik h[lees meer...]eb een hormoonpil Annastrazol, i.v.m. dat ik 2 jaar geleden borstkanker hebt gehad, . Bloeddruk verlagers en cholestazol tablet. En overgewicht inmiddels. Nu denk ik vaak met een aantal bijwerkingen, komt het nu van de Sertraline?

24-08-2020 | Man | 63
Depressief

25-04-2020 | Man | 66
sertraline (150)
Histamine veroorzaakt ook angst en depr. Bij mij was erfelijk belast. Nu histamine remmer gaat het beter. Wordt vaak niet aangehaald en is een vrij onbekend probleem.

12-09-2020 | Vrouw | 67
sertraline (50mg)
Door depressieve klachten heeft een psychiater mij dit voorgeschreven inmiddels gebruik ik dit al jaren en heb het idee dat het niets meer doet. Ik ben moe en lusteloos en zeker 10 kilo aangekomen. Bij verschillende psychologen en psychiaters geweest waarbij ook nog eens ADHD en angststoornis is geconstateerd heb ik alprazolam erbij gekregen o 0, 10 mg 2 x per dag dit [lees meer...]maakt mij wel rustig maar ook vergeetachtig. Ook heb ik eens een ander medicijn gehad tegen angst en depressie maar daar werd ik nog depressiever van. Nu vanwege covid 19 en minder sociale contacten worden de angst en onzekerheid steeds meer. Ook de depressie. Er zijn wachtlijsten bij de GGZ en de berichten op tv en programma's zijn ronduit deprimerend !! Zelf durf ik mij nergens voor in te schrijven tewijl ik juist erg veel behoefte heb aan nieuwe ideeën en impulsen. Mijn pubertijd is niet prettig verlopen en de middelbare school niet afgemaakt. Nu ik gepensioneerd ben zou ik daar juist iets mee willen gaan doen en nu kan het weer niet. 15 of 20 jaar een zelfde medicijn slikken en zelfs nog meer erbij kan volgens mij niet echt goed zijn ! Huisartsen kunnen deze problemen niet aan en de psychische gezondheidszorg al helemaal niet ! Initiatief nemen om patiënten of cliënten eens per tijd eens door te lichten...of liever gezegd eens voor te lichten wat er voor andere mogelijkheden zijn is er niet of nauwelijks. Ik vind het niet zo gek dat de maatschappij doordraait door alle tegenstrijdige voorlichting en berichtgeving via de regering en de media. Wanneer komt men daar als medicus eens in opstand ? En zet de cliënt centraal en niet de commerciële handel in nog meer consumeren en iedere bijwerking van een medicijn maar weer behandelen met nog een medicijn erbij !

07-07-2020 | Vrouw | 72
slapeloosheid , zware hoofdpijn

05-01-2020 | Vrouw | 72
sertraline (25mg)
Het werkt heel goed bij ,mij,geen problemen meer. Ik slik al 8 jaar dit medicijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum