Sertraline

sertraline

Postnatale depressie (13 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)

20-08-2018

Chronische depressie

Slik nu dik 3 jaar Sertraline 200 mg. Ben nog wel een paar keer flink depressief geweest, maar over het algemeen gaat het wel goed. Heb hiervoor (vanaf mijn 24e) wel een stuk of 10 andere soorten gebruikt; anafranil, ludiomil, efexor, venlafaxine, etc. De sertraline werkt tot nu toe het beste. Máár... ik heb nu al een tijdje trillende vingers, kramp in vingers en tenen, p[lees meer...]lotseling schokkende bewegingen en, in vlagen, een zwak gevoel in mijn onderbenen en gigantische (spier?) pijn in mijn bovenbenen. Ik heb daar Akineton voor gekregen en dat helpt wel een beetje. Maar toch... ik vind het toch wel een beetje eng.... Zijn er meer mensen, die er last van hebben? Ik ben bijna geneigd om over te gaan op andere antidepressiva... maar ook die zullen bijwerkingen hebben...
12-12-2019

Sertraline (sertraline)

Zeer slechte ervaringen met Sertraline. De dosis van 50 mg deed niets, daarna in overleg met arts verhoogd naar 100 mg. Ik voelde me een soort van zombie. Kon niet functioneren overdag. Direct mee gestopt. Voor dit middel kreeg ik Citalopram waarvan de bijwerkingen bij mij nogal heftig waren. Eigenlijk zijn al deze middelen troep. Het is een lapmiddel maar de klachten blij[lees meer...]ven gewoon. Ik ga geen van deze middelen meer gebruiken.
25-10-2018

Sertraline (sertraline)

Na een half jaar met oplopende klachten die uit een burn out kwamen, als redmiddel aan de Sertraline. Ik voelde weerstand en angst om te starten want ik ben niet een pillenslikster maar zat er zo door heen en al maanden thuis .in de maanden er voor alles geprobeerd om de rust in mijzelf te vinden, want ik voelde mij 24 uur per dag opgejaagd en angstig. De natuurgeneeskun[lees meer...]dige, cranio sacraal, yoga, b12 en neurologisch onderzoek zelfs een innerlijke reis vanuit de Brandon Bay s methode. De eerste dagen 2 na het slikken voelde ik mij zo beroerd dat ik geen derde durfde te nemen .alsof er iemand af en toe uit het niets met een slagboor in mijn hoofd zat. De huisarts adviseerde een week op 25 mg.en daarna baar 50 mg.Daarna ging het goed en ik werd rustiger en de depressie verdween. Angst en paniek komen af en toe in vlagen. Maar niet extreem en het is te handelen.ga nu ook weer van alles doen en boodschappen bij meerdere winkels is geen probleem. Ik slik nu 100 mg.en denk langzaam aan afbouwen. Ben weer 100 procent aan het werk. Wel na het werk dood moe. Bijwerkingen nu: 2 kilo aangekomen, soms Duizelig, vaak toiletgang diarree. Gas vorming , soms mist in mij hoofd. wat ik ook merk dat ik nu minder geremd ben om dingen te zeggen .soms denk ik wel van huh, komt dat uit mijn mond. Goede vriendin kon dit bevestigen. Heeft iemand hier ervaring mee?
05-08-2018

05-01-2020

Sertraline (sertraline)

Zoals vaker wordt gemeld: medicijn helpt, maar heeft bijwerkingen. Heb in afgelopen 10 jaar (ook) twee keer geprobeerd af te bouwen. Heel langzaam (stapjes in 4 maanden tijd). Beide keren gevolgd door een nieuwe zware depressie. Er voor gekozen dosering snel weer op te bouwen. Maar zou er zo graag mee willen stoppen (gezien bijwerkingen en ook ‘gewoon’ omdat altijd dit s[lees meer...]oort medicijnen blijven slikken niet wenselijk is). Ga dit voorjaar wsl een nieuwe poging doen.
07-08-2019

Sertraline (sertraline)

Bijna 2 jaar geleden kreeg ik door veranderingen in mijn relatie en hormoonveranderingen(overgang) last van hevige angst en paniek stoornis. Ik claimde mijn patner, achterdocht etc. Enorme verlatingsangst ontstond en ik functioneerde niet meer. Eerst een lange tijd oxazepam geslikt maar dat werkte maar voor even. Ik moest er steeds meer innemen. Dit hele gebeuren zor[lees meer...]gde ervoor dat mijn relatie onder druk stond. In overleg met de HA en psychiater begonnen met setraline . Wat een hel de eerste 4 weken. Afbouwen met de oxazepam was geen pretje. Na 6 weken begon de setraline zijn werk te doen. Inmiddels stond ik ook op de wachtlijst voor therapie en dat samen met de medicijnen hebben ervoor gezorgd dat ik weer mezelf ben weer rust heb en kan genieten van het leven. Jammer genoeg was ik blij met mijn gewicht toe want door de stress was ik aardig afgevallen maar inmiddels weer 7 kilo zwaarder. Maar dan maar wat zwaarder en goed in mijn vel zitten dan niet kunnen eten.
31-01-2019

ADHD

Het helpt bij mijn depressies. Ik kom blijkbaar een of ander stofje tekort wat mijn stemming reguleert
20-01-2019

Sertraline (sertraline)

Gebruik het middel nu ruim 5 jaar in 'lichte' hoeveelheid 50 mg. Werkt bij mij goed (zover dat objectief valt vast te stellen). Door jaren heen 3-4 keer heel langzaam proberen af te bouwen (door op een gegeven moment dagelijks halve tabletjes = 25 mg te gebruiken). Want ja, ik wil graag van deze pillen af. Maar - zo lijkt het - steeds in najaar winter raak ik toch weer zwa[lees meer...]ar down/overspannen/depressief. Ook deze winter 2018/2019 weer. Half december 2018 'maar' weer opgehoogd naar de 50 mg dagelijks. Is het suggestie/placebo dat het middel mij er dan weer bovenop brengt? Voel mij in ieder geval weer beter dan een maand terug. Zijn er mensen met zelfde ervaring (= proberen af te bouwen maan lukt niet)?
13-03-2019

Sertraline (sertraline)

Ik ben een vrouw van 56 en ik neem afwisselend 50 Mg en 100 Mg / dag Sertraline Tevens gebruik ik ook 2x/ dag Keppra (1g) en 80mg Asaflow en 1 mg Lormetazepam dagelijks Ik vertel wat over mijn verleden: In 2005 heb ik een hersentumor gehad, 10 dagen in coma gelegen (in UZ Gent); moest ALLES opnieuw moeten aanleren ( zelfs slikken kon ik niet!! Ik had ook een maagsonde[lees meer...] (tijdens ik in coma lag) Uiteindelijk mocht ik de kliniek verlaten NA een volledig jaar revalidatie. Gelukkig bleek de hersentumor NIET kwaadaardig te zijn!( heb (tijdens de operatie een “biopsie” laten uitvoeren. Het resultaat was: ze hebben mijn hersentumor ‘volledig kunnen verwijderen, EN een stukje is “verschrompeld” In 2011 kreeg ik dan een hersenbloeding (mijn bloed bleek té dik; terug 1 volledig jaar in de revalidatie in Gent)
17-08-2018

Sertraline (sertraline)

Jarenlang gebruikt met weinig bijwerkingen en goede effectiviteit. S-winters verhoogde ik de dosis met 1 tablet tegen de winterdepressie. Had het de rest van mijn leven willen blijven slikken maar uit het niets kwamen opeens myokloniën(grote onverwachtte spastische bewegingen). Niemand wees naar de sertraline. Twee jaar later kon ik steeds moeilijker plassen en uiteindelij[lees meer...]k ook geen sex meer hebben. Vanwege de spierspanningen. Gestopt en de bijwerkingen zijn zo goed als verdwenen. Helaas kan ik niet zonder. Ga maar weer wat anders proberen.
10-08-2019

Sertraline (sertraline)

Ik wil graag even reageren ik ga het ook gebruiken heeft u de oxazepam afgebouwd toen de antidepressiva goed ging in werken? Ik ben vrouw van 57jaar
05-03-2019

Sertraline (sertraline)

Angst voor drukte met veel mensen om mij heen raak ik in paniek. Boodschappen doen ga ik altijd samen met een vriendin doen, want als ik alleen ga weet ik niet hoe snel naar huis kan. En dan ook gebruik ik ze voor mijn depressie ik weinig kan hebben en ineens uit mijn slof schieten als er maar iets verkeerd gereageerd wordt door andere
20-12-2019

Sertraline (sertraline)

ivm burn out en ernstige depressie en angst met dit middel sinds 6 weken begonnen, eerst 2 weken 25 mg, daarna 3 weken op 50 mg. Volgens verpleegkundige te lage dosis gezien ernst van klachten daarom sinds een ruime week naar 100 mg. De klachten worden alleen maar erger en ik merk nog geen verbetering, wordt er wanhopig van.....
20-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik het nu ong 1jaar en het helpt mij prima ,slik nu sinds een maand nog een kwart 25mg en dat gaat goed,dit blijf ik doen om me goed te blijven voelen en ik me daardoor ontspannender voel.
04-04-2019

Chronische depressie

Ik slik al ruim 15 jaar sertraline in wisselende hoeveel heden . Paar keer geprobeerd af te bouwen, werd weer depressief, dus weer opgehoogd . ik begon met 50mg per dag , toen 100 mg. 150 mg en nu zit ik inmiddels op 200 mg per dag. Ik heb veel zweetaanvallen , krampen op de borst , veel eetlust (snoepen) ook heb ik diabetiche 2 waar ik medicijnen voor inneem. Ik h[lees meer...]eb een hormoonpil Annastrazol, i.v.m. dat ik 2 jaar geleden borstkanker hebt gehad, . Bloeddruk verlagers en cholestazol tablet. En overgewicht inmiddels. Nu denk ik vaak met een aantal bijwerkingen, komt het nu van de Sertraline?
05-01-2020

Sertraline (sertraline)

Het werkt heel goed bij ,mij,geen problemen meer. Ik slik al 8 jaar dit medicijn.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum