sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

10-03-2020 | Vrouw | 56
sertraline (100mg)
Even een vraagje na 2 jaar Sertraline geslikt te hebben afgebouwd ging goed maar na 2 maanden uit het niets weer angst paniek en onrust toch weer gaan slikken op aanraden van arts zit nu op 100 mg iemand ervaring met 2de x beginnen en hoe snel het aanslaat.

13-02-2020 | Man | 56
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
man, 56 jr: Chronisch tekortkomend Serotonine nivo. Combinatie van Sertraline en psycholoog met EMDR therapie sessie hebben mij zo goed als genezen van mijn angsten en depressies. Zit nu op afbouw 75 mg . Binnenkort door naar 50 mg. Deze hoeveelheid zal ik levenslang moeten blijven slikken om in balans te blijven. Het leven ziet er weer een stuk zonniger en fijner uit vo[lees meer...]or mij. Zeer goede ervaring met dit medicijn. Aan te raden voor jou en anderen.

03-11-2020 | Man | 57

31-08-2020 | Man | 57
sertraline (25mg)

25-01-2020 | Vrouw | 57
sertraline (50mg)
Ik werd zomaar overvallen door paniekaanvallen, kon niet meer normaal functioneren. Na enkele dagen merkte ik al verschil en tot heden voel ik dr aanval komen maar deze zakt weer even snel weg

20-12-2019 | Vrouw | 60
sertraline (100mg)
ivm burn out en ernstige depressie en angst met dit middel sinds 6 weken begonnen, eerst 2 weken 25 mg, daarna 3 weken op 50 mg. Volgens verpleegkundige te lage dosis gezien ernst van klachten daarom sinds een ruime week naar 100 mg. De klachten worden alleen maar erger en ik merk nog geen verbetering, wordt er wanhopig van.....

03-07-2020 | Vrouw | 61
sertraline (50mg)
Ik slik al vanaf 1990 sertraline maar elke keer is het er niet en dan krijg ik weer ander merk Meestal gaat het goed maar laats ging het mis nu heb ik zolft wat momentueel nog verkrijgbaar is maar als er nu niets meer te verkrijgen is wat moet ik dan doen Ik hoor graag reactie

01-12-2020 | Man | 63
sertraline (100mg)
Aanleiding vormde angstaanvallen i.c.m. depressie waardoor helder denken onmogelijk. Bij eerste gebruik al direct effect. Alsof een kluwen spaghetti ineens recht werd getrokken en helder denken weer mogelijk was. Bij het afbouwen na 2,5 jaar gebruik veel last van onthoudingsverschijnselen. De eerste maand op advies van de huisarts gehalveerd naar 50 mg waardoor normaal fun[lees meer...]ctioneren niet mogelijk. Daarna in anderhalf jaar met kleine stappen afgebouwd tot uiteindelijk 3,5 mg. Zou volgens de apotheker uitsluitend homeopatisch effect geven, maar na definitieve stop leek het alsof een sluier van de wereld was getrokken. Belangrijk neveneffect: heb altijd (zeer) veel gesport, maar na 3 jaar gebruik dreigde ik diabetes II te ontwikkelen.

24-08-2020 | Man | 63
Depressief

22-10-2020 | Vrouw | 64
sertraline (50mg)
Een periode ervoor nam iik Escitalopram 10mg . Nadat ik kloeg over ongevoeliheid op intiem contact werd mij Sertraline 50mg voorgeschreven . Klachten van die aard verdwenen . Wel sedert een jaar erge last van nachtzweten . Niet terug te brengen tot vrouwelijk hormonaal verschijnsel. Nu wordt gezocht wat dit klam nachtzweet kan veroorzaken . Ik neem nu ook Sifrol 0,18mg [lees meer...]voor Rusteloze Benensyndroom,sedert enkele dagen . Resultaat is dat ik erg moeilijk in slaap geraak en ook veel wakker kom en dan weer moeilijk de slaap kan hervatten . En het nachtzweten is hetzelde probleem gebleven ! Iemand ervaring met Sifrol ivm nachtzweten ?

22-10-2020 | Vrouw | 64

25-04-2020 | Man | 66
sertraline (150)
Histamine veroorzaakt ook angst en depr. Bij mij was erfelijk belast. Nu histamine remmer gaat het beter. Wordt vaak niet aangehaald en is een vrij onbekend probleem.

12-09-2020 | Vrouw | 67
sertraline (50mg)
Door depressieve klachten heeft een psychiater mij dit voorgeschreven inmiddels gebruik ik dit al jaren en heb het idee dat het niets meer doet. Ik ben moe en lusteloos en zeker 10 kilo aangekomen. Bij verschillende psychologen en psychiaters geweest waarbij ook nog eens ADHD en angststoornis is geconstateerd heb ik alprazolam erbij gekregen o 0, 10 mg 2 x per dag dit [lees meer...]maakt mij wel rustig maar ook vergeetachtig. Ook heb ik eens een ander medicijn gehad tegen angst en depressie maar daar werd ik nog depressiever van. Nu vanwege covid 19 en minder sociale contacten worden de angst en onzekerheid steeds meer. Ook de depressie. Er zijn wachtlijsten bij de GGZ en de berichten op tv en programma's zijn ronduit deprimerend !! Zelf durf ik mij nergens voor in te schrijven tewijl ik juist erg veel behoefte heb aan nieuwe ideeën en impulsen. Mijn pubertijd is niet prettig verlopen en de middelbare school niet afgemaakt. Nu ik gepensioneerd ben zou ik daar juist iets mee willen gaan doen en nu kan het weer niet. 15 of 20 jaar een zelfde medicijn slikken en zelfs nog meer erbij kan volgens mij niet echt goed zijn ! Huisartsen kunnen deze problemen niet aan en de psychische gezondheidszorg al helemaal niet ! Initiatief nemen om patiënten of cliënten eens per tijd eens door te lichten...of liever gezegd eens voor te lichten wat er voor andere mogelijkheden zijn is er niet of nauwelijks. Ik vind het niet zo gek dat de maatschappij doordraait door alle tegenstrijdige voorlichting en berichtgeving via de regering en de media. Wanneer komt men daar als medicus eens in opstand ? En zet de cliënt centraal en niet de commerciële handel in nog meer consumeren en iedere bijwerking van een medicijn maar weer behandelen met nog een medicijn erbij !

13-12-2020 | Vrouw | 68
sertraline (50mg)
Waarom steeds andere,dan setraline sub,dan Sandoz Heb in 1 jaar 5 verschillende gehad. Waarom steeds een andere,dan word er gezegd niet meer leverbaar.na 3 maand word er weer een andere gegeven. Vind het niet niet prettig,omdat ik kan merken dat ik echt weer chagrijnig, depressie erger word. Graag reactie hoe hier een oplossing voor is.

07-07-2020 | Vrouw | 72
slapeloosheid , zware hoofdpijn

05-01-2020 | Vrouw | 72
sertraline (25mg)
Het werkt heel goed bij ,mij,geen problemen meer. Ik slik al 8 jaar dit medicijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum