sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

08-08-2020 | Vrouw | 47
sertraline (50mg)
Vreselijke depressie na een traumatische ervaring. Het opbouwen was vreselijk kon niet naar mijn werk en lag heel de dag op bed. Na twee weken ging het iets beter maar toen moest ik ophogen naar 50 mg heb dit ook weer gehalveerd. Maar kreeg toen ook al weer bijwerkingen. Hoop dat laatste stukje opbouwen meevalt, ik wil mijzelf Zo graag beter voelen.

03-08-2020 | Vrouw | 48
sertraline (50mg)
Sinds september lijd ik aan een depressie (met angststoornis). Eerst andere anitdepressiva (Sipralexa) genomen, maar na 4 dagen ben ik moeten stoppen omdat ik een zware allergie kreeg. Daarna heb ik geen medicatie meer gekregen omdat ik waarschijnlijk ook hier allergische reacties zou op hebben. Omdat mijn vitale depressie en angstaanvallen enkel erger werden en consultati[lees meer...]es bij de psycholoog weinig vooruitgang boekten, ben ik doorverwezen naar een psychiater die me Serlain voorgeschreven heeft. Ondertussen neem ik 3 maanden Serlain (Sertraline). Ik ben begonnen met 4 dagen 25mg om zo op te bouwen tot 50 mg. De eerste 3 weken in combinatie met slaapmedicatie. Zelf heb ik gelukkig weinig bijwerkingen. Enkel dat ik overdag meer vermoeid ben, sneller en meer transpireer en dat ik vooral ’s nachts last heb van tintelingen in mijn linker arm en mijn linker been. Heeft iemand dit ook? Ik ben nooit misselijk geweest. De eerste weken voelde ik weinig verschil. Na 5 weken Serlain te nemen (en ondertussen minder slaappillen) ben ik rustiger geworden. Ik slaap de meeste nachten al wat beter (heb wel veel rare dromen) en mijn angst- en paniekaanvallen, hartkloppingen, ... zijn verminderd. Mijn gemoedstoestand is nog steeds niet optimaal, maar mijn echtgenoot merkt verbetering aan mijn reacties. Ik relativeer meer, wat positief is. Ik blijf zeker doorzetten om zo snel mogelijk weer de ‘oude’ te zijn.

01-08-2020 | Vrouw | 35

31-07-2020 | Vrouw | 29
sertraline (100mg)
Begonnen met dit medicijn 7 jaar geleden ivm postnatale depressie. Die tijd heeft het medicijn me gered. Slikte 7 jaar 50mg. Een aantal maanden geleden afgebouwd en uiteindelijk gestop. Helaas na een paar maanden een heftige terugval, veel piekeren en angstaanvallen die ik daarvoor nooit gekend heb. Ik stop nooit meerna deze terugval! Nu alweer 5 weken begonnen maar h[lees meer...]elaas had de 50mg te weinig effect, nu sinds maandag begonnen met 100mg. Weer veel onrust, diarree ect. Kan dit komen doordat ik weer ben gaan ophogen? Ondertussen gebruik ik ook oxazepam om de inwerkingstijd van de setraline te overbruggen. 3x daags 10mg Nu afwachten of het voldoende gaat werken. Ik weet dat het veel tijd nodig heeft (helaas) Nog meer mensen die methet ophogen weer klachten kregen? Liefs

17-07-2020 | Vrouw | 43
Premenstrueel syndroom (PMS)
Helpt tegen pmdd/ pmss. Ben minder agressief voordat ik ongesteld ga worden. Ik ben ook beter gaan slapen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad.

17-07-2020 | Vrouw | 26
sertraline (100mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik sinds Januarie Sertraline, eerst opgebouwd van 25mg tot 100, bij de 100 voelde ik eindelijk dat het wat deed. naast de ptss heb ik ook een zware depressie, dankzij de sertraline kan ik weer wat doen in me dagelijks leven, ik kan fantaseren over een toekomst ik lach weer, liever me hele leven anti deprssivia dan weer terug naar de zwarte put te gaan, ik ben door ee[lees meer...]n hell gegaan met een hoge suicide dreiging ik wil dat nooit meer meemaken. Elke dag zet ik een stap bergopwaarts en soms glij ik een beetje terug maar dat mag. Ik ben sinds kort weer begonnen met me werk op te bouwen naar 3 dagen 2 uur en dat elke 4 weken evalueren etc.

15-07-2020 | Vrouw | 32
sertraline (50mg)
Nu voor een maand 50mg toen ik merkte dat ik depressieve klachten had. Ik merk dat het malen minder uitstraalt naar mijn lichaam, waardoor ik het sneller los kan laten. Ik zit beter in mijn vel. Zet mezelf op nummer 1 en sport en doe dingen die mij plezier brengen. Mijn libido is niet lager maar orgasme is wel moeilijker. Al met al ben ik tevreden.

10-07-2020 | Vrouw | 45
sertraline (50mg)
Hallo is er iemand die mij kan vertellen hoe lang het duurt voordat de sertaline gaat werken? Ik gebruik het nu 3wk 50mg en 15mg mitrazapine... Heb veel last van onrust en niet kunnen ontspannen en moeilijk alleen zijn en moeilijk kunnen ademen... Eet lust is er ook niet meer kan ook niet meer genieten van dingen en tijdsbesef is ook ver te zoeken was een hele zelfstan[lees meer...]dige vrouw en daar is niks meer van over... had gehoopt dat deze pillen me een beetje zouden helpen....bijwerking branden spieren in armen benen hoofd.... gaat dit over?😬

07-07-2020 | Vrouw | 72
slapeloosheid , zware hoofdpijn

03-07-2020 | Vrouw | 61
sertraline (50mg)
Ik slik al vanaf 1990 sertraline maar elke keer is het er niet en dan krijg ik weer ander merk Meestal gaat het goed maar laats ging het mis nu heb ik zolft wat momentueel nog verkrijgbaar is maar als er nu niets meer te verkrijgen is wat moet ik dan doen Ik hoor graag reactie

15-06-2020 | Vrouw | 23
sertraline (50mg)
3 uur na de eerste pil ontzettend misselijk, vaak moeten overgeven. (Ik heb mega angst voor overgeven). Daardoor durfde ik niet meer te eten of te drinken. Wel nog geprobeerd de medicijnen in te nemen, de Sertraline. Maar ook een rustgever of slaamiddel, maar moest er steeds van overgeven. Ik was ontzettend onrustig en slapen lukte niet, paniekaanvallen gehad. Ik ben opnie[lees meer...]uw meerdere keren teruggevallen in zelfbeschadiging en had last van suicidale gedachten. Na 4 dagen heb ik toch maar contact opgenomen met mijn huisarts (die mij dit had voorgeschreven) en hij zei dat ik hiermee moest stoppen omdat dit niet goed was. Omdat ik hiervoor wekenlang een ander antidepressiva gebruikt heb (waarbij ik niet het positieve gewenste effect kreeg maar oke), mocht ik niet zomaar stoppen, en moest ik weer terug naar de dosering van het andere antidepressiva. Ik kreeg medicijnen die het overgeven tegen moesten gaan en ik mocht Oxazepam innemen om de angst tegen te gaan. Hopelijk voel ik me snel weer iets beter, want dit is echt verschrikkelijk.

14-06-2020 | Vrouw | 28
sertraline (25mg)
Ik ben 3 dagen geleden begonnen met 25 mg sertraline deze nam. Ik voor het slapen in ik. Slikte al. Oxazepam maar omdat de wachtlijst voor mijn behandelingen 20 weken duurt vond de dokter het verstandig om te gaan proberen met sertraline eerste 2 weken 25 mg daarna 50.mg dan evaluatie hoe het gaat ik mocht nu nog de oxazepam erbij nemen 3.x.daags 10mg dit slikte ik al. 3[lees meer...] weken voor dat de sertraline gestart werd helaas heb ik. Na. De eerste inname sertraline al heel veel bijwerkingen gekregen waaronder diarree buikpijn maagzuur extreem suf en duf (stoned gevoel) me angstklachten zijn 10x erger geworden en beven. Trillen en veel gapen nu hoop. Ik. Dat als. Ik. Nu. Door de zure appel. Heen ga ze toch gaan werken want weet dat met dit soort medicatie je klachten eerst kunnen verergeren voordat het beter word maar het is echt een hell zijn hier mensen met zelfde soort ervaringen en mij een beetje hoop. Kunnen geven dat het goed. Komt?

14-06-2020 | Vrouw | 21
Autisme
is lang geleden geweest dat ik het gebruikte was toen ook 16 jaar oud, merkte er niks van.

27-05-2020 | Vrouw | 37
sertraline (12mg)
Ik gebruik nu 5 weken Sertraline, vloeistof. Begindosis was 0,6 milliliter maar de bijwerkingen waren zo intens dat ik van 0,2 langzaam aan het opbouwen ben. Ik zit nu op 0,7 en ga elke week 0,1 milliliter omhoog. Over 6 weken bloedspiegel laten prikken of die goed is. Het gaf het gevoel alsof ik een XTC pil op had, en echt niet op een fijne manier. Nu, op dit moment merk [lees meer...]ik wel dat de angst wat afneemt en dat ik meer geneigd ben dingen de ondernemen. Het gaat nog een hele tijd duren voordat alles op elkaar is afgestemd, maar dat is nu eenmaal zo bij deze soort medicatie.

24-05-2020 | Vrouw | 29
sertraline (25mg)
Het is deze juni al 5 jaar geleden dat ik een zware paniekaanval kreeg door vroeger drugsgebruik en bang was dat er iets mis was met mijn hart en sindsdien kwam er een focus op mijn ademhaling. Ik zat ook in een toxische relatie en hierdoor was ik vaak hysterisch en in paniek. Ik vond geen rust meer dus kreeg ik een hyperfocus op mijn ademhaling waardoor ik angst kreeg en[lees meer...] manueel begin te ademen, waardoor mijn hart sneller gaat slaan. Ik ben al met vanalles gediagnosticeerd: pts, dwangstoornis, gegeneraliseerde angststoornis,... wanneer ik wakker word ‘s ochtends voel ik me relaxed van te slapen (dat doe ik gelukkig wel nog goed) en begint het weer helemaal opnieuw met de ademhaling. Dit al 5 jaar lang en kan het gewoon niet stoppen. Mijn nieuwe vriend (een schat van een man) sinds 2 jaar, wil erg graag kinderen en ik ben gewoon als de dood dat ik een zwangerschap en bevalling niet zou overleven na heel mijn verleden. Hoeveel kan een mens aan? Ik neem nu sinds een week Sertraline 25 Mg en buiten wat ongemakken de eerste twee dagen, weinig tot geen bijwerkingen, maar ook nog geen positieve veranderingen op te merken. Herkent iemand zich in mijn verhaal? Het dwangmatige denken aan 1 gedachte door angst? Moest het enkel mentaal blijven dat is 1 ding, maar het verstoord heel mijn fysieke gezondheid en vaak heb ik hartkloppingen 24h aan een stuk hierdoor. Ik heb reeds ademhalingstherapie gedaan, ik mediteer, beweeg veel meer en eet gezond. Ik voel me beetje ten einde raad. Ik laat de angst ook gewoon gebeuren i.p.v. ze weg te duwen. En toch blijft die obsessie zitten. Ik hoop echt dat Sertraline hier voor zal beginnen werken. Als iemand tips voor me heeft, graag want ik word echt moedeloos en wil zelf zo graag een gelukkig leven met nog een kindje met m’n vriend. (Heb 1 zoontje, ben onverwacht zwanger geworden op m’n 20 jaar en leefde toen heel ongezond). Ben nu 29 jaar en ntlk dolverliefd op m’n zoontje. Maar heel m’n leven is 1 stressknoop geweest... groetjes

18-05-2020 | Vrouw | 25
Postnatale depressie
Wegens een postnatale depressie ben ik in maart gestart met Sertraline. De eerste weken waren best heftig, had last van nervositeit, angsten en durfde daarom niet alleen te zijn. Omdat ik nauwelijks nog sliep vanwege de depressie en de angsten best heftig waren, kreeg ik er Alprazolam bij (6 stuks p.d.). Hier slaap ik gelukkig wel goed op. Inslapen duurt soms alleen best l[lees meer...]ang. Nu 2 maanden later merk ik wel een beetje verschil, maar ben er nog niet helemaal. Ik droom 's nachts ontzettend veel waardoor ik overdag erg veel innerlijke onrust ervaar. Ik heb geen idee of dit door de medicatie komt, en zo ja, door welke van de 2. Gelukkig merk ik wel dat mijn energie weer een beetje terugkomt, en rustig mijn dingetjes weer kan oppakken. Helaas doet het nog niet veel qua stemming, maar de angsten zijn zo goed als verdwenen. Het is erg lastig als je ongeduldig bent, omdat het goede effect wel even op zich laat wachten. Maar beetje bij beetje komt het goed, in combinatie met gesprekken met GGZ (ivm corona nu via videobellen). Het heeft tijd nodig, maar ik ben blij dat dit medicijn bestaat. Veel sterkte voor de mensen die kampen met een depressie en/of angsten. Hopelijk biedt dit medicijn verbetering voor jullie! Het is heftig, maar soms heb je geen andere keus, en zijn er hulpmiddelen bij nodig!

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum