Sertraline

sertraline

Postnatale depressie (13 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)

13-02-2020

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

man, 56 jr: Chronisch tekortkomend Serotonine nivo. Combinatie van Sertraline en psycholoog met EMDR therapie sessie hebben mij zo goed als genezen van mijn angsten en depressies. Zit nu op afbouw 75 mg . Binnenkort door naar 50 mg. Deze hoeveelheid zal ik levenslang moeten blijven slikken om in balans te blijven. Het leven ziet er weer een stuk zonniger en fijner uit vo[lees meer...]or mij. Zeer goede ervaring met dit medicijn. Aan te raden voor jou en anderen.
06-02-2020

Sertraline (sertraline)

Tja, sorry bij mij werkte het niet. Wel last van een raar gevoel in mijn hoofd. Ik kan het niet beschrijven.
29-01-2020

Sertraline (sertraline)

Niet slikken, het is heel makkelijk geschreven door de huisarts. Zoek aub andere alternatief dan de medicijn aub . Juist na het stoppen kreeg ik 1 en al problemen
05-01-2020

Sertraline (sertraline)

Ik was depressief en verslaafd omdat ik maar niet kon slapen. Om die symptomen aan te pakken nu Sertraline gekregen en het werkt fantastisch bij mij.
05-01-2020

Sertraline (sertraline)

Zoals vaker wordt gemeld: medicijn helpt, maar heeft bijwerkingen. Heb in afgelopen 10 jaar (ook) twee keer geprobeerd af te bouwen. Heel langzaam (stapjes in 4 maanden tijd). Beide keren gevolgd door een nieuwe zware depressie. Er voor gekozen dosering snel weer op te bouwen. Maar zou er zo graag mee willen stoppen (gezien bijwerkingen en ook ‘gewoon’ omdat altijd dit s[lees meer...]oort medicijnen blijven slikken niet wenselijk is). Ga dit voorjaar wsl een nieuwe poging doen.
30-12-2019

Sertraline (sertraline)

Het werkt goed tegen depressie ondanks dat ik de eerste 1-2 weken toch redelijk wat bijwerkingen heb gehad. (Krijg bijna niks meer te eten weg door deze medicatie)). Ik injecteer 1ml Testosteron Enanthaat per week wat VOOR MIJ goed helpt om het libido goed hoog te houden tijdens het gebruik van deze medicatie.
09-11-2019

Overspannen/burn-out

Na burn-out in depressie beland. Inwerkperiode van 3 weken was niet prettig. Geprobeerd af te bouwen maar dat is niet fijn. Donker gevoel komt terug. Ben onverschilliger. Heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen staan in schaduw van het effect
06-11-2019

Sertraline (sertraline)

Door verschillende oorzaken, waaronder werkstress, heb ik een burn-out en depressie opgelopen. Van huisarts Citalopram voorgeschreven gekregen. Na 10 dagen mee gestopt, want de bijwerkingen waren verschrikkelijk en sloopten me. Enige tijd later Sertraline gaan slikken. Slik dit nu bijna een jaar, dagelijks 3 tabletten van 50 mg. Niets is zeker, maar ik denk dat het me vrij[lees meer...] snel heeft geholpen. Het maakt me vlakker/onverschilliger. Nu wil ik graag gaan afbouwen (gaat waarschijnlik in overleg met behandelend arts binnenkort ook gebeuren), want ik vermoed dat mijn huidige vermoeid- en sufheid bijwerkingen zijn. Ook wel eens lichte misselijkheid, opgeblazen gevoel, drukkend gevoel op de borst en verminderd libido. Al deze bijwerkingen waren in het begin bijzaak, maar ervaar ik nu wel als belemmerend en frustrerend nu het beter met me gaat.
26-10-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik dit voor: derealisatie, depersonalisatie en een angst&paniek stoornis. Ik heb dit voorgeschreven gekregen in februari 2018, pas in juni 2018 durfde ik het te slikken. Hiervoor durfde ik dit niet, omdat ik erg bang ben voor overgeven, en dat stond in de bijsluiter. Toen ik het eenmaal genomen had kreeg ik heftige bijwerkingen, terwijl ik de bijsluiter al verg[lees meer...]eten was, dus, nee, geen placebo. Duurde 6 weken. Eerste week 25mg daarna 50mg (TEVA). Ik nam een halfuur voor het avondeten een domperidon en dan nam ik tijdens het avond eten de sertraline in. Ik heb (hierdoor) geen last gehad van misselijkheid. Het eindresultaat is dat ik nog lang niet van mijn stoornis af ben, maar ik kan wel weer de hond uitlaten en boodschappen doen, rijden etc.! Ik ben alleen nog zo nu en dan duizelig. En zit ik nu, naast sertraline, ook vast aan 20MG oxazepam per dag omdat de bijwerkingen te heftig waren.
04-09-2019

20-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik het nu ong 1jaar en het helpt mij prima ,slik nu sinds een maand nog een kwart 25mg en dat gaat goed,dit blijf ik doen om me goed te blijven voelen en ik me daardoor ontspannender voel.
08-05-2019

Sertraline (sertraline)

Sertraline had op mij nauwelijks effect. De angst en pieker klachten bleven, alleen werd ik erg onverschillig en deed hierom domme dingen. Van lichamelijke bijwerkingen heb ik geen last gehad en ik ken wel mensen die veel baat hebben gehad hij sertraline. Voor mij was dit echter niet de juiste match. (Escitalopram heeft mij wel enorm geholpen)
04-05-2019

Psychische klachten

I would like to continue my treatment with sertraline and aripriprazol.
17-04-2019

Psychische klachten

28-03-2019

Sertraline (sertraline)

Niet alleen toen ik ermee startte maar ook elke keer dat de dosis werd opgehoogd had ik erg veel last van de bijwerkingen zoals trillen, een opgefokt gevoel, slapeloosheid, dromen die zo echt leken dat ik soms de realiteit niet duidelijk had, maagklachten, geen zin meer in seks en als dat wel het geval is dan lukt het niet... Ook ben ik de eerste keer dat ik na de start v[lees meer...]an de Sertraline een glas alcohol had gedronken vreselijk over de nek gegaan - was twee dagen alleen maar misselijk.
09-03-2019

Syndroom van Asperger

Aanleiding zijn depressieachtige klachten (met name besluiteloosheid) in samenhang met Asperger. Eerste 3 maanden heftige zweetaanvallen en onrustige slaap. Daarna kwam er effect en kwam ik meer in actie dan daarvoor. Anderen merkten ook dat ik meer positieve energie kreeg. Wel veel last van brandend maagzuur, maar ook wat meer en ongezonder gaan eten. Minder zin in seks, [lees meer...]maar dat is niet vervelend. Alles 'werkt' nog steeds of misschien zelfs iets beter. Ook iets makkelijker zweten en ontlasting is soms wat dikker dan weer dunner.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum