sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

01-11-2019 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
ik werd depressief en kreeg paniekaanvallen dus kreeg sertraline voorgeschreven. het hielp vrijwel metteen tegen de paniekaanvallen en de depressie maar kreeg gewichtstoename en was erg moe overdag. ik moest elke middag wel slapen om de dag weer door te kunnen. ik raad iedereen aan begin er nooit nooit nooit aan maar los je problemen op een andere manier op want ik ben op [lees meer...]dit moment aan het stoppen en dit is onmogelijk. ik ben nonstop aan het huilen, kan mij niet bewegen, ben moe maar kan niet slapen, mijn hele lichaam titelt, warm/koud gevoel en geef veel over. ik heb dit langzaam afgebouwt maar ik ben van mening dat dit gewoon een drug is. je raakt verslaafd en stoppen is een hel. hoe wanhopig je je op dit moment ook voelt begin er alsjeblieft niet aan en ga naar een therapeut of ga reizen. dit is de grootste fout van mijn leven. Afhankelijk zijn van een medicijn en mijn hele lichaam is verpest, ik was altijd mooi strak en slank en nu gewoon mollig.

05-12-2020 | Man | 55
sertraline (50mg)
Sinds twee weken gestart eerst drie dagen 25 EN50 hoelang duurt het dat u lichaam het gewend is is wel moeilijk weet dat ik moet doorbijten

05-12-2020 | Man | 55
sertraline (50mg)
Nu twee weken bezig wel last van de bijwerkingen weet dat ik moet doorbijten hopen dat het snel betert effe door de zure appel bijten

01-12-2020 | Man | 63
sertraline (100mg)
Aanleiding vormde angstaanvallen i.c.m. depressie waardoor helder denken onmogelijk. Bij eerste gebruik al direct effect. Alsof een kluwen spaghetti ineens recht werd getrokken en helder denken weer mogelijk was. Bij het afbouwen na 2,5 jaar gebruik veel last van onthoudingsverschijnselen. De eerste maand op advies van de huisarts gehalveerd naar 50 mg waardoor normaal fun[lees meer...]ctioneren niet mogelijk. Daarna in anderhalf jaar met kleine stappen afgebouwd tot uiteindelijk 3,5 mg. Zou volgens de apotheker uitsluitend homeopatisch effect geven, maar na definitieve stop leek het alsof een sluier van de wereld was getrokken. Belangrijk neveneffect: heb altijd (zeer) veel gesport, maar na 3 jaar gebruik dreigde ik diabetes II te ontwikkelen.

09-11-2020 | Man | 26
sertraline (175mg)
Na 3 maanden tevreden gebruik, (175mg/dag). Tegen angstklachten, sociale fobie, paniekaanvallen en OCS. Nu opeens met spierspasmen en hoge koorts wakker geworden. Na lang onderzoek op hoogverdenking serotoninesyndroom gekomen. Dit middel kan NIET worden genomen met ADHD-medicatie zoals Dexamfetamine. Echt heel vervelend! Cold turkey af moeten bouwen: > zeer agre[lees meer...]ssief, zeer prikkelbaar, angstig, en onrustig. Als het ware een ongeleid projectiel. Ik hoop snel dat de ontwenning af is gelopen. Mijn hemel het medicijn helpt wel maar om er vanaf te komen is een ware Hel. En ik ben geen aansteller...

03-11-2020 | Man | 57

22-10-2020 | Man | 28
sertraline (100mg)
(..) (mijnmedicijn.nl: dit platform is alleen bedoeld voor het uitwisselen van ervaringen, vragen, advies van medicijnen . Niet voor de verkoop of ruil van medicijnen. U kunt contact met uw arts nemen.)

10-10-2020 | Man | 25
Chronische depressie
Nooit beginnen aan deze rotzool, mijn leven is verpest door deze medicatie. Kreeg spontaan last van super erge oorsuizen die zelfs na het stoppen aanhouden. Deze medicatie heeft mij gehoorbeschadiging gegeven die ik voor de rest van leven.

08-10-2020 | Man | 37
Overspannen/burn-out
3 jaar geleden burn out gekregen. eerste maanden elke dag 15 uur geslapen. was erg duizelig. had vaak spanningshoofdpijn. last van maagklachten. spierpijn. herstel ging erg langzaam. na 2 jaar opgebouwd tot 32 uur werken. smiddags nog steeds 2 uur rusten en na het eten niet veel energie nog steeds. slecht tegen prikkels kunnen. gespannen gevoel . rare stroomstootjes in mij[lees meer...]n hoofd.maagklachten etc. door de lichamelijk klachten erg angstig geworden. mijn herstel stagneerde steeds met ups and downs. steeds als ik een klein beetje over mijn grens ging had ik hier lang last van. ook als ik probeerde te sporten...voelde dit vooral daarna niet fijn. spanningshoofdpijn werd laatste maanden steeds erger . wanneer deze ondragelijk werd nam ik 5mg diazepam in. Dit was het enige wat een beetje hielp. altijd heel goed kunnen slapen. tot de laatste maand. 22 uur naar bed en rond 3 uur wakker. merkte dat ik steeds meer vermoeid werd en meer klachten kreeg. wilde niet aan de sertreline maar zag geen keuze. 1 week geleden begonnen met 50mg

26-09-2020 | Man | 40
sertraline (25mg)
Beste gebruik dit medicijn al enkele dagen en is dit normaal dat ik echt moe ben,licht in lijn hoofd en bij het sparren boks merkte ik dat ik trager was..???gaat dit over of blijft dit aanhouden?

31-08-2020 | Man | 57
sertraline (25mg)

24-08-2020 | Man | 63
Depressief

24-07-2020 | Man | 52
sertraline (50mg)
Heb last van paniekaanvallen, is 3 jaar geleden begonnen op de snelweg met autorijden. Wist niet wat me overkwam, of ik dood ging... Eerst andere medicijnen gebruikt maar naar 3 jaar overgestapt naar Sertaline... Ik hoop dat dit gaat werken omdat ik alleen maar per fiets naar mijn werk kan een verder niets onderneem door de angsten. Wie heeft hier ervaring mee?

15-07-2020 | Man | 47
sertraline (100mg)
Ik kreeg Sertraline voorgeschreven om (oa) mijn sociale fobie, extreme faalangst en een middelmatige depressie te onderdrukken. Tijdens het opstarten ging het eigenlijk zonder problemen, alleen wat overdreven gapen. Maar toen ik enkele weken onderweg was begon ik als bijwerking slapeloosheid te ervaren. Ik sliep letterlijk 2 nachten achter elkaar helemaal niet, de volg[lees meer...]ende nacht 2 of 3 uur en vervolgens weer 2 nachten niet (ik zat inmiddels al op 150mg.) . In overleg met mijn behandelaar met de Sertraline gestopt want dit slaaptekort is zeer schadelijk voor je gezondheid. Als deze extreme bijwerking er niet geweest was, was dit een prima medicijn geweest. Mijn depressie was echt naar een nul-punt gedaald en voelde mij echt heel goed, voor wat betreft mijn angstklachten merkte ik niet zo heel veel.

29-06-2020 | Man | 18
sertraline (50mg)
Nooit bijwerkingen gevoeld, werkte bij mij erg goed tegen depressie, angsten blijven nog aanwezig maar over het algemeen tevreden.

13-06-2020 | Man | 35
Psychische klachten
Laag zelfbeeld en neiging tot obsessieve gedachten

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum