Sertraline

sertraline

Postnatale depressie (13 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)

05-03-2019

Depressief

Ik ben 33 en heb parkinsons. Hierdoor heb ik ook deppressie. Ik gebruik nu sinds 8 weken sertraline en mijn deppressie gevoelens zijn volledig weg. Ik geniet van het leven weer en ik ben heel positief weer. Gedurende mijn deppressie was ik zeer negatief korte lontje en piekerde enorm. Het enige bijwerking die ik ervaar is slaperigheid. Ik ben enorm slaperig waardoor ik som[lees meer...]s tot 14 uur in mijn bed leg.
01-02-2019

Sertraline (sertraline)

Ik moest beginnen met 50 mg in het begin was het wennen en vooral de bijwerkingen wat er bij komen kijken was iets moeilijker dan ik verwacht had. Maar met een steunende omgeving en een moeder die zelf 150 mg slikt is het makkelijk. vervolgens moest ik naar 100 mg dat is nu nog steeds aan het inwerken het heeft ongeveer 4/6 weken de tijd nodig voordat je je normaal gaat vo[lees meer...]elen voor zover dat kan. schrik niet van de bijwerkingen en als je iets onbetrouwbaar vindt bel dan voor de zekerheid een huisarts of een ervaren persoon uit je omgeving. ik ben zelf heel blij dat ik het neem want ik ben een stuk rustiger geworden in mijn hoofd. de persoon die dit leest en denkt och dit is onzin nee zonder dit was ik echt een saai en verdrietig persoon en nu beetje bij beetje wordt ik vrolijker.
30-01-2019

Depressief

28-01-2019

20-01-2019

Sertraline (sertraline)

Gebruik het middel nu ruim 5 jaar in 'lichte' hoeveelheid 50 mg. Werkt bij mij goed (zover dat objectief valt vast te stellen). Door jaren heen 3-4 keer heel langzaam proberen af te bouwen (door op een gegeven moment dagelijks halve tabletjes = 25 mg te gebruiken). Want ja, ik wil graag van deze pillen af. Maar - zo lijkt het - steeds in najaar winter raak ik toch weer zwa[lees meer...]ar down/overspannen/depressief. Ook deze winter 2018/2019 weer. Half december 2018 'maar' weer opgehoogd naar de 50 mg dagelijks. Is het suggestie/placebo dat het middel mij er dan weer bovenop brengt? Voel mij in ieder geval weer beter dan een maand terug. Zijn er mensen met zelfde ervaring (= proberen af te bouwen maan lukt niet)?
18-01-2019

Sertraline (sertraline)

Slik dit middel nu 2 weken. Begonnen met 25mg en na een weer overgegaan naar 50mg. Ik ben al een lange tijd deppresief en ik heb het idee dat ik mij de laatste dagen wat minder somber voel en wat rustiger nadenk en niet zo gestresst ben. Qua bijwerkingen was ik wat misselijk en duizelig in het begin maar nu niet meer. Word er wel een beetje suf van maar het valt mee. Tot[lees meer...] nu toe heb ik goede vertrouwen in dit middel!
13-12-2018

Sertraline (sertraline)

Luister, dit medicijn werkt perfect, althans voor mij. Ik heb de zwaarste dosis geslikt en zit nu nog op 100 mg. Die gebeurtenissen die ik mee Heb gemaakt zijn heftig tot aan zelfmoord gedachtes toe. Nu ben ik aan het minderen na 5 jaar en krijg ik kleine terugvallen. Deze kan ik nu wel beter onder controle houden maar als het me iets te veel wordt zoek ik gewoon contact[lees meer...] met mijn psycholoog, en dat helpt. Praten helpt. Ik wil nu gewoon van deze medicijnen af omdat er gewoon te veel bijwerkingen bij zitten. De medicijnen werken perfect maar probeer er af te gaan na een verloop van tijd. Wel in overleg met je huisarts natuurlijk. Langzaam afbouwen is wel vereist. Mijn libido is de meeste tijd 0. Of simpelweg je probeert wel maar je gedachten zijn er niet bij dus loopt het vaak uit op niks. Dus praat met je partner dat hij/zij dit ook weet. Ik kreeg ook een dunnere huid die licht ging scheuren op bepaalde delen. Ook je karakter wordt anders wat ook ten nadelen op je relatie kan werken. Dus het werkt perfect maar probeer er met overleg ook weer zo snel mogelijk van de medicijnen af te komen.
06-12-2018

Sertraline (sertraline)

Alhoewel Sertraline mij toch wel heeft geholpen om mijn pieken van onrust en neerslachtigheid af te vlakken. Had ik hier misschien vroeger mee moeten stoppen. Ik ben nooit zo toegenomen in gewicht dan tijdens te behandeling. hierdoor heb ik striemen (huid littekens) ontwikkeld ter hoogte van mijn bibs. Als muzikant had ik geen verbinding meer met mijn instrument en was[lees meer...] onmogelijk om de muziek nog aan te voelen. Sociale interacties konden mij niet meer boeien. Een hele goede grap leek voor mij zeer stom. Ik voelde er niks meer bij. In het uitgaansleven had ik amper nog verbinding met mensen en kon ik niet meer het andere geslacht aantrekken. Het libido zakte maar bij toch seksuele contacten kon ik na een veel langere opwarming toch een erectie krijgen die harder was dan zonder medicatie. Die deed echter meestal veel pijn. De ejaculatie werd door de medicatie uitgesteld waardoor ik met veel moeite nog kon klaarkomen.
21-11-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Lijdt helaas aan de beroepsziekte PTSS en na flink wat sessies bij een psycholoog kwamen we op een dood spoor. Zij adviseerde om ssri's te gaan gebruiken om mij van de volgende klachten af te helpen: Slapeloosheid, nachtzweten, herbelevingen, angsten, schrikkerig, emotioneel, kort voor de kar en sporadisch een gevoel van...ik neem afscheid. Huisarts heeft het voorgeschreve[lees meer...]n en ik merkte letterlijk na twee weken verbetering. Slapen gaat iets beter maar is nog niet overtuigend. Ik voel me wel een stuk rustiger want het gejaagde in mijn lichaam is weg. Nu is het tijd om door te stappen naar 100mg. Niet van Sansoz maar van Aurobindo. Niet gevraagd om een ander merk, maar kennelijk vind de apotheek dit prima. We wachten af.. Oja, voor de mannen!! libido is minder dan 0
11-11-2018

Overspannen/burn-out

In mijn 2e burn-out kwam ik in een depressie. Gestart met sertraline 50mg per dag. Voelt geweldig. Stimulans positieve gevoelens. Ik ben vergeetachtiger maar dit is te wijten aan de 2e burn-out. Ik heb gewichtstoename van 20%. Geprobeerd te stoppen. Dat was verschrikkelijk. Libido is 0.
22-10-2018

Sertraline (sertraline)

net 2 weken efexor 75mg gebruik de bijwerkingen waren te erg niet kunnen slapen geen eetlust misselijk hele dag door en vooral angsten en paniekaanvallen werden veel erger dan voordien , nu heb ik 100mg serlain gekregen , maar ben wat bang zijn die bijwerkingen even erg als met efexor of toch minder alvast bedankt
17-10-2018

Sertraline (sertraline)

Heb dit medicijn op aanraden van de psych gekregen moest worden opgebouwd van 50 naar minimaal 100 anders zou het nooit werken was dr conclusie? Dat heb ik geweten. Echter de bijwerkingen waren voornamelijk zware vermoeidheid, heb toen besloten om te gaan stoppen werd aangeraden om terug af te bouwen naar 50 in 1 week enz, hier had ik geen zin in omdat ik er graag van[lees meer...]af wilde komen ben toen praktisch cold turkey gestopt met dank aan de lyrica hier sta ik nog steeds achter mn psych niet, (..).
24-09-2018

Sertraline (sertraline)

Begonnen met 50 Mg drie weken. Daarna bij psychiater geweest en op zijn advies verhoogd naar 100mg. Verhoging geeft veel bijwerkingen weer. Is dat normaal? Hebben jullie dat ook? Vooral lusteloos/moe en spanning . Dokter geeft aan dat het ervij hoort/ bijwerkingen. We wachten af
10-08-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Toen de huisarts ina overleg met de psycholoog voorstelde om een antidepressivum te gaan slikken om me te helpen wat meer rust en vertrouwen te krijgen schrok ik een beetje. Ik heb het wel gedaan, omdat ze allebei zeiden dat ik het nodig had en dat het me echt kon gaan helpen. Ik vond het wel heel spannend om mijn eerste tablet te slikken. Ik was bang voor wat er zou gebe[lees meer...]uren. Zou ik veranderen? Wat zouden de bijwerkingen zijn? Ik ben blijk dat het mij ia voorgeschreven! Ik voel me rustiger, heb veel meer vetrouwen, ben minder prikkelbaar, heb niet zo snel angst en ben minder onzeker.
05-08-2018

Chronische depressie

19-07-2018

Chronische depressie

Veel minder bijwerking dan ik had van de fluoxetine.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum