sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

24-05-2020 | Man | 22
ADD
Samen met ADD, had dit een slechte invloed op mijn energievermogen. Alleen het slapen ging beter, als ik het in de ochtend nam moest ik heel de dag gapen en was ik zo moe als iets. De bijwerkingen nemen serieus toe met het verhogen van een dosis en de bijwerkingen zijn ook heel ongewoon verlopen, piepende oren, zweten snachts, meer honger. Ik zweet normaal nooit snachts en[lees meer...] ik werd serieus opeens wakker in mijn nat laken van het zweet dag na dag. Het werkte wel, maar de concentratie verminderde en mijn energie ook. Het heeft geen gewicht doen toenemen, wel eten beter laten smaken. En mijn stemming was euforisch als ik lachte en was daardoor gelukkiger, maar dit was (voor mij) verwaarloosbaar tegenover de consequenties. Een opmerkelijke ervaring door het mixen van vodka-redbull en sertraline waarbij ik impulsief, spontaner en nog wat andere eigenschappen had dan dat normaal het geval is. Niet mijn med. Het heeft wel gewerkt, maar mijn concentratie verbeterde bij het afbouwen en ik hecht veel waarde aan mijn concentratie.

07-05-2020 | Man | 40
sertraline (100mg)
Ik gebruik dit middel nu een aantal maanden, ivm Tinnitus en een daarop volgende angst en paniekstoornis. Ik ben dit middel op aanraden van mijn therapeut gaan gebruiken. Het begin was erg pittig maar ik ben blij dat ik doorgezet heb. Ben weer rustig, minder gehaast en slaap eindelijk weer normaal. Wel de nodige bijwerkingen maar de voordelen zijn groter.

01-05-2020 | Man | 37

25-04-2020 | Man | 66
sertraline (150)
Histamine veroorzaakt ook angst en depr. Bij mij was erfelijk belast. Nu histamine remmer gaat het beter. Wordt vaak niet aangehaald en is een vrij onbekend probleem.

11-04-2020 | Man | 30
sertraline (25mg)
Depressief
Al 4 jaar aan het worstelen geweest met flinke vermoeidheid, neerslachtigheid en zag de toekomst slecht in. Een psychiater schreef deze medicatie voor en binnen 4 weken na de start merkte ik verschil: fitter, vitaler positief en nu, inmiddels 3 maanden verder durf ik te zeggen dat ik geen enkele depressiviteit meer ervaar. Mijn leven is 180 graden gedraaid. De eerste 2 we[lees meer...]ken wat last van bijwerkingen (zombie gevoel) maar hierna was dat helemaal klaar en merk nu nergens wat van.

27-02-2020 | Man | 27
sertraline (100mg)
Al meerdere jaren probeer ik zonder medicatie te werken aan mijn GAD(Generalized Anxiety Disorder), OCD, Social Anxiety en Paniekstoornis. Afgelopen jaar ben ik in behandeling geweest voor basis ggz, dus een vrij kort traject van 13 sessies. Verder ben ik in die tijd flink bezig geweest met sporten, goed eten. Maar toch steeds kreeg ik het gevoel dat ik telkens op het [lees meer...]randje leefde. Steeds van week tot week had ik er last van. Toen werd besproken dat ik wellicht een tekort kan hebben aan neurotransmitters. Na veel onderzoek, reviews en gesprekken met mijn vriendin heb ik besloten om te beginnen met Sertraline. In November begon ik met 50mg. Ondanks het feit dat ik griep (of iets dergelijks) kreeg, voelde ik me na ongeveer 6 weken al wat beter. Bijwerkingen waren vooral bij mij toegenomen angst. In die tijd heb ik Oxazepam en Etizolam gebruikt om het te overbruggen. Omdat ik het nog vrij mild vond, ben ik opgehoogd naar 100mg. Dit viel zwaarder, werd wederom ziek en had eerst het gevoel dat het niet meer werkte. Doorzetten is bij dit medicijn wel echt vereist. Nu ben ik net opgehoogd naar 150mg om te kijken hoe dat gaat. Niet omdat het niet werkt. Het werkt namelijk enorm goed, ik ben weer begonnen met studeren, rijlessen, meer zekerheid over mezelf en de toekomst Als je erg benieuwd bent hoe dit medicijn werkt; wees niet te bang over alle negatieve verhalen. Dat deed ik wel, maar dit medicijn heeft mijn leven echt verbeterd. Voor iedereen die struggled, YOU CAN DO THIS! (Sidenote; ik kan geen alcohol meer verdragen, dan krijg ik het gevoel dat het medicijn niet z'n werk niet meer doet)

21-02-2020 | Man | 38
sertraline (50mg)
jaren geleden begonnen, leek geen effect te hebben en al vrij snel afgebouwd. toen pas bleek dat het wel werkte want raakte verder depressief. weer opgebouwd naar 100mg en dit bleek voor problemen te zorgen op seksueel gebied. het duurde een eeuwigheid om klaar te kunnen komen en kon het soms helemaal niet. toen gezakt naar 75mg en wil afbouwen naar 50mg. wel hoop ik dat i[lees meer...]emand reageert, ik vergeet af en toe wel eens om het in te nemen en dan merk ik flitsen in mijn hoofd, vaak bij bewegen. hebben er meer mensen last van en wat doe je dan?

13-02-2020 | Man | 56
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
man, 56 jr: Chronisch tekortkomend Serotonine nivo. Combinatie van Sertraline en psycholoog met EMDR therapie sessie hebben mij zo goed als genezen van mijn angsten en depressies. Zit nu op afbouw 75 mg . Binnenkort door naar 50 mg. Deze hoeveelheid zal ik levenslang moeten blijven slikken om in balans te blijven. Het leven ziet er weer een stuk zonniger en fijner uit vo[lees meer...]or mij. Zeer goede ervaring met dit medicijn. Aan te raden voor jou en anderen.

06-02-2020 | Man | 39
sertraline (50mg)
Tja, sorry bij mij werkte het niet. Wel last van een raar gevoel in mijn hoofd. Ik kan het niet beschrijven.

29-01-2020 | Man | 38
sertraline (100mg)
Niet slikken, het is heel makkelijk geschreven door de huisarts. Zoek aub andere alternatief dan de medicijn aub . Juist na het stoppen kreeg ik 1 en al problemen

05-01-2020 | Man | 23
sertraline (50mg)
Ik was depressief en verslaafd omdat ik maar niet kon slapen. Om die symptomen aan te pakken nu Sertraline gekregen en het werkt fantastisch bij mij.

05-01-2020 | Man | 55
sertraline (50mg)
Zoals vaker wordt gemeld: medicijn helpt, maar heeft bijwerkingen. Heb in afgelopen 10 jaar (ook) twee keer geprobeerd af te bouwen. Heel langzaam (stapjes in 4 maanden tijd). Beide keren gevolgd door een nieuwe zware depressie. Er voor gekozen dosering snel weer op te bouwen. Maar zou er zo graag mee willen stoppen (gezien bijwerkingen en ook ‘gewoon’ omdat altijd dit s[lees meer...]oort medicijnen blijven slikken niet wenselijk is). Ga dit voorjaar wsl een nieuwe poging doen.

30-12-2019 | Man | 25
sertraline (50mg)
Het werkt goed tegen depressie ondanks dat ik de eerste 1-2 weken toch redelijk wat bijwerkingen heb gehad. (Krijg bijna niks meer te eten weg door deze medicatie)). Ik injecteer 1ml Testosteron Enanthaat per week wat VOOR MIJ goed helpt om het libido goed hoog te houden tijdens het gebruik van deze medicatie.

09-11-2019 | Man | 49
Overspannen/burn-out
Na burn-out in depressie beland. Inwerkperiode van 3 weken was niet prettig. Geprobeerd af te bouwen maar dat is niet fijn. Donker gevoel komt terug. Ben onverschilliger. Heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen staan in schaduw van het effect

06-11-2019 | Man | 51
sertraline (50mg)
Door verschillende oorzaken, waaronder werkstress, heb ik een burn-out en depressie opgelopen. Van huisarts Citalopram voorgeschreven gekregen. Na 10 dagen mee gestopt, want de bijwerkingen waren verschrikkelijk en sloopten me. Enige tijd later Sertraline gaan slikken. Slik dit nu bijna een jaar, dagelijks 3 tabletten van 50 mg. Niets is zeker, maar ik denk dat het me vrij[lees meer...] snel heeft geholpen. Het maakt me vlakker/onverschilliger. Nu wil ik graag gaan afbouwen (gaat waarschijnlik in overleg met behandelend arts binnenkort ook gebeuren), want ik vermoed dat mijn huidige vermoeid- en sufheid bijwerkingen zijn. Ook wel eens lichte misselijkheid, opgeblazen gevoel, drukkend gevoel op de borst en verminderd libido. Al deze bijwerkingen waren in het begin bijzaak, maar ervaar ik nu wel als belemmerend en frustrerend nu het beter met me gaat.

26-10-2019 | Man | 18
sertraline (50mg)
Ik slik dit voor: derealisatie, depersonalisatie en een angst&paniek stoornis. Ik heb dit voorgeschreven gekregen in februari 2018, pas in juni 2018 durfde ik het te slikken. Hiervoor durfde ik dit niet, omdat ik erg bang ben voor overgeven, en dat stond in de bijsluiter. Toen ik het eenmaal genomen had kreeg ik heftige bijwerkingen, terwijl ik de bijsluiter al verg[lees meer...]eten was, dus, nee, geen placebo. Duurde 6 weken. Eerste week 25mg daarna 50mg (TEVA). Ik nam een halfuur voor het avondeten een domperidon en dan nam ik tijdens het avond eten de sertraline in. Ik heb (hierdoor) geen last gehad van misselijkheid. Het eindresultaat is dat ik nog lang niet van mijn stoornis af ben, maar ik kan wel weer de hond uitlaten en boodschappen doen, rijden etc.! Ik ben alleen nog zo nu en dan duizelig. En zit ik nu, naast sertraline, ook vast aan 20MG oxazepam per dag omdat de bijwerkingen te heftig waren.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum