Sertraline

sertraline

Postnatale depressie (13 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)

07-05-2019

Sertraline (sertraline)

Voorheen slikte ik lexapro. Deze heb ik 5 jaar geslikt toen gestopt en kwam ik er eigenlijk pas achter dat mijn extreme vermoeidheid van de lexapro kwam, ook mijn gebit heeft veel te verduren gehad door de lexapro. Ik heb 2 jaar zonder medicatie gedaan. Helaas door veel stress en heftige gebeurtenissen kwamen mijn angsten weer in alle hevigheid terug. Het was echt overleve[lees meer...]n elke dag... had geen plezier meer en was constant bang en onrustig. Daarbij ook een hele hoge hartslag. Na veel wikken en wegen( ik was bang voor de vermoeidheid, droge mond en gewichtstoename)toch weer naar de dokter gegaan en aan de sertraline gegaan. En ondanks de bijwerkingen heb ik geen spijt.. ik voel me zoveel beter dat ik de bijwerkingen ( verlaagd libido, af en toe misselijk en maagpijn) de koop toe neem. Gelukkig geen gewichtstoename en/of extreme vermoeidheid.
06-05-2019

Bovenmatige slaperigheid

Ik neem het nu voor het slapen om te helpen bij mijn verstoorde slaap cyclus. Slaap echt vele beter. Amper nog parasomnia (hypnagoge hallucinaties en slaap verlamming) en ik slaap veel minder onderbroken. hierdoor ben ik overdag ineens terug actief, hoef geen tussentijdse dutjes meer te doen! Slaap nu gemiddeld 6u goed en met een vast ritme, echt een wereld van verschil.[lees meer...] Heb geen slaap aanvallen meer overdag en zelfs plotse spier verzwakking lijk ik minder last van te hebben.
04-04-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Tijdens mijn 2e zwangerschap werd ik begeleid door de pop poli en mocht ik dit medicijn gebruiken om niet depressief te raken wat tijdens de 1e zwangerschap wel was gebeurt. Door deze medicatie heb ik een goede zwangerschap gehad en raakte ik niet in een postenale depressie. Toen het een tijd goed ging na de geboorte ben ik begonnen met afbouwen omdat ze op het werk aanga[lees meer...]ven dat ik niet geconcentreerd en vlak was. Het afbouwen is verschrikkelijk. Na elke 25 Mg afbouw werd ik verschrikkelijk ziek, maar toen alles was afgebouwd voelde ik ineens weer van alles, ik werd helder. Depressief ben ik nooit meer geweest daarna, een verstoord emotieleven, leegte en dissociatie zijn er weer voor teruggekomen. Naast alert en vrolijk kunnen zijn.
28-03-2019

Sertraline (sertraline)

Niet alleen toen ik ermee startte maar ook elke keer dat de dosis werd opgehoogd had ik erg veel last van de bijwerkingen zoals trillen, een opgefokt gevoel, slapeloosheid, dromen die zo echt leken dat ik soms de realiteit niet duidelijk had, maagklachten, geen zin meer in seks en als dat wel het geval is dan lukt het niet... Ook ben ik de eerste keer dat ik na de start v[lees meer...]an de Sertraline een glas alcohol had gedronken vreselijk over de nek gegaan - was twee dagen alleen maar misselijk.
09-03-2019

Syndroom van Asperger

Aanleiding zijn depressieachtige klachten (met name besluiteloosheid) in samenhang met Asperger. Eerste 3 maanden heftige zweetaanvallen en onrustige slaap. Daarna kwam er effect en kwam ik meer in actie dan daarvoor. Anderen merkten ook dat ik meer positieve energie kreeg. Wel veel last van brandend maagzuur, maar ook wat meer en ongezonder gaan eten. Minder zin in seks, [lees meer...]maar dat is niet vervelend. Alles 'werkt' nog steeds of misschien zelfs iets beter. Ook iets makkelijker zweten en ontlasting is soms wat dikker dan weer dunner.
05-03-2019

Depressief

Ik ben 33 en heb parkinsons. Hierdoor heb ik ook deppressie. Ik gebruik nu sinds 8 weken sertraline en mijn deppressie gevoelens zijn volledig weg. Ik geniet van het leven weer en ik ben heel positief weer. Gedurende mijn deppressie was ik zeer negatief korte lontje en piekerde enorm. Het enige bijwerking die ik ervaar is slaperigheid. Ik ben enorm slaperig waardoor ik som[lees meer...]s tot 14 uur in mijn bed leg.
18-02-2019

Sertraline (sertraline)

Dit medicijn helpt mij heel goed bij mijn angst. Ik kan alles meer van een afstand bekijken en durf meer. Op dit moment gebruik ik dit medicijn een jaar. Het heeft echt wel tijd nodig om goed te gaan werken (denk: weken), maar uiteindelijk heeft doorzetten geloond. Ik ben niet vlakker geworden in mijn emoties. Ook kan ik nog steeds keihard ergens om lachen.
04-02-2019

Overspannen/burn-out

Na overspannen te zijn geraakt en in constante stress gezeten te hebben kon ik niet meer slapen en raakte ik steeds uitgeputter en voelde me steeds slechter waardoor ik uiteindelijk in een zware depressie bellande. Door de huisarts dit medicijn voorgeschreven omdat het mij zelf niet meer lukte hier uit te komen. Eerste weken waren heel erg zwaar, een hel. Depressie vererge[lees meer...]rde en durfde niet meer alleen te zijn. Ook andere nare bijwerkingen zoals hoofdpijn en duizelig. Na 4 weken opgehoogd van 50 naar 75 Mg en nu, na 6 weken, zijn mijn gedachten rustig, voel ik me veel positiever, slaap uitstekend en doe weer veel leuke dingen. Nog niet waar het moet zijn maar het geeft me een duwtje in de rug. Geef het vooral de tijd en blijf doorzetten! Ik ben tot nu toe tevreden over dit medicijn!
20-01-2019

Sertraline (sertraline)

Gebruik het middel nu ruim 5 jaar in 'lichte' hoeveelheid 50 mg. Werkt bij mij goed (zover dat objectief valt vast te stellen). Door jaren heen 3-4 keer heel langzaam proberen af te bouwen (door op een gegeven moment dagelijks halve tabletjes = 25 mg te gebruiken). Want ja, ik wil graag van deze pillen af. Maar - zo lijkt het - steeds in najaar winter raak ik toch weer zwa[lees meer...]ar down/overspannen/depressief. Ook deze winter 2018/2019 weer. Half december 2018 'maar' weer opgehoogd naar de 50 mg dagelijks. Is het suggestie/placebo dat het middel mij er dan weer bovenop brengt? Voel mij in ieder geval weer beter dan een maand terug. Zijn er mensen met zelfde ervaring (= proberen af te bouwen maan lukt niet)?
31-12-2018

Sertraline (sertraline)

Dit middel gebruik ik nou voor de 2e keer. Eerste keer gestopt ivm zwanger willen worden. Het heeft me goed geholpen. Met starten van medicatie reageerde ik heel heftig maar daar moest ik doorheen. Paniekaanvallen 's nachts, hartkloppingen. 2-3 dagen heel erg daarna is het minder. Ik had ergens gelezen dat als je er heftig op reageert je er gevoelig voor bent. Dit klopt. I[lees meer...]k heb de laagste dosering en het werkt prima voor mij. Libido is heel laag en heb wat meer zin in zoetigheid. En soms wat meer vermoeid.
14-12-2018

Chronische depressie

Na een diep dal door de huisarts sertraline voorgeschreven gekregen. Na 2 weken erge bijwerkingen(misselijk, zweten, duizelig, gapen) inmiddels al 1 jaar aan dit medicijn. Voor mij werkt dit fantastisch. Nog steeds wel meer vermoeid dan hiervoor en laag libido. Ook regelmatig last van rare dromen en nachtmerries sinds ik dit slik. Maar dat kan niet op tegen alle positieve [lees meer...]invloeden van dit medicijn.
13-12-2018

Sertraline (sertraline)

Luister, dit medicijn werkt perfect, althans voor mij. Ik heb de zwaarste dosis geslikt en zit nu nog op 100 mg. Die gebeurtenissen die ik mee Heb gemaakt zijn heftig tot aan zelfmoord gedachtes toe. Nu ben ik aan het minderen na 5 jaar en krijg ik kleine terugvallen. Deze kan ik nu wel beter onder controle houden maar als het me iets te veel wordt zoek ik gewoon contact[lees meer...] met mijn psycholoog, en dat helpt. Praten helpt. Ik wil nu gewoon van deze medicijnen af omdat er gewoon te veel bijwerkingen bij zitten. De medicijnen werken perfect maar probeer er af te gaan na een verloop van tijd. Wel in overleg met je huisarts natuurlijk. Langzaam afbouwen is wel vereist. Mijn libido is de meeste tijd 0. Of simpelweg je probeert wel maar je gedachten zijn er niet bij dus loopt het vaak uit op niks. Dus praat met je partner dat hij/zij dit ook weet. Ik kreeg ook een dunnere huid die licht ging scheuren op bepaalde delen. Ook je karakter wordt anders wat ook ten nadelen op je relatie kan werken. Dus het werkt perfect maar probeer er met overleg ook weer zo snel mogelijk van de medicijnen af te komen.
30-11-2018

Chronische depressie

11-11-2018

Overspannen/burn-out

In mijn 2e burn-out kwam ik in een depressie. Gestart met sertraline 50mg per dag. Voelt geweldig. Stimulans positieve gevoelens. Ik ben vergeetachtiger maar dit is te wijten aan de 2e burn-out. Ik heb gewichtstoename van 20%. Geprobeerd te stoppen. Dat was verschrikkelijk. Libido is 0.
25-10-2018

Sertraline (sertraline)

Na een half jaar met oplopende klachten die uit een burn out kwamen, als redmiddel aan de Sertraline. Ik voelde weerstand en angst om te starten want ik ben niet een pillenslikster maar zat er zo door heen en al maanden thuis .in de maanden er voor alles geprobeerd om de rust in mijzelf te vinden, want ik voelde mij 24 uur per dag opgejaagd en angstig. De natuurgeneeskun[lees meer...]dige, cranio sacraal, yoga, b12 en neurologisch onderzoek zelfs een innerlijke reis vanuit de Brandon Bay s methode. De eerste dagen 2 na het slikken voelde ik mij zo beroerd dat ik geen derde durfde te nemen .alsof er iemand af en toe uit het niets met een slagboor in mijn hoofd zat. De huisarts adviseerde een week op 25 mg.en daarna baar 50 mg.Daarna ging het goed en ik werd rustiger en de depressie verdween. Angst en paniek komen af en toe in vlagen. Maar niet extreem en het is te handelen.ga nu ook weer van alles doen en boodschappen bij meerdere winkels is geen probleem. Ik slik nu 100 mg.en denk langzaam aan afbouwen. Ben weer 100 procent aan het werk. Wel na het werk dood moe. Bijwerkingen nu: 2 kilo aangekomen, soms Duizelig, vaak toiletgang diarree. Gas vorming , soms mist in mij hoofd. wat ik ook merk dat ik nu minder geremd ben om dingen te zeggen .soms denk ik wel van huh, komt dat uit mijn mond. Goede vriendin kon dit bevestigen. Heeft iemand hier ervaring mee?
21-10-2018

Sertraline (sertraline)

Ik zat in een zware depressie door een relatie breuk ik kon dit niet plaatsen ook was men ex niet bepaald aangenaam om mee te leven drugs drank en verwaarlozing was er langs zijn kant ookal blijf ik vechten. Toen ik wist van zen bedrog kwam pas de nachtmerrie aan zware ruzies ik moest nog 4 maand leven met hem omdat hij niet wou vertrekken en terwijl ik aan het afzien was [lees meer...]van de breuk liep hij happy en in love rond te zingen een nachtmerrie ik heb 2 jaar afgezien en in die 2jaar was de ellende blijven duren ik was 10 kilo af op 2 weken ik kreeg epilepsie aanvallen ik verloor vrienden en geraakte nog dieper met zelfmoordgedachten erbij. Nu ga ik al 2j na een therapeut ik heb lang gevochten om geen anti depressiva te willen nemen maar uiteindelijk was ik nog te moe om te vechten tegen alles ook kwam er nog eens pesterijen op het werk erbij. Men therapeut raadde dat dan aan en bij een specialist kreeg ik dit aangeboden. In het begin warren er aardig wat bijwerkingen men therapeut zei dat men lichaam er aan moest wennen. Nu dat het aan men lichaam is aangepast voel ik me beter dan in die 2 jaar ik ween niet meer en ik kan ook beter fuctioneren ook denk ik helderder mensen zeggen dak er goed uitzie en anders denk dit is echt een goeie medicatie kben er blij mee.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum