Sertraline

sertraline

Postnatale depressie (13 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)

11-09-2018

Sertraline (sertraline)

Ik heb zolang ik me kan herinneren weinig zelfvertrouwen. Daarnaast zijn depressies en angststoornissen alom in mijn familie. Eerder intrinsiek dan extrensiek. Ik ben in het verleden gebaat geweest bij therapie maar helaas volstond dit niet. Ik ben toen opgestart met Paroxetine en help, wat voor beest is dat. De bijwerkingen waren, tijdens de week dat ik het nam want de re[lees meer...]st lag al snel in de vuilbak... Gigantisch. Ik had ieder moment het gevoel dat ik zou flauw vallen, een lage bloeddruk, mijn libido was volledig gekelderd en had pijnlijke vaginale droogte. Enkele jaren later (heden) begonnen mijn symptomen te verergeren. Ik zat regelmatig met de gedachte om er een eind aan te maken. Ik werd bang van mezelf. Momenteel zit ik een dikke week aan de Sertraline (in combo met therapie) en wauw... Het helpt nu al. De bijwerkingen zijn te verteren en nemen iedere dag af. Ik heb geen last meer van de zwaarmoedige gedachten en leef vrijer. Ik kan makkelijker afstand nemen. Top medicijn!!!
17-08-2018

Sertraline (sertraline)

Jarenlang gebruikt met weinig bijwerkingen en goede effectiviteit. S-winters verhoogde ik de dosis met 1 tablet tegen de winterdepressie. Had het de rest van mijn leven willen blijven slikken maar uit het niets kwamen opeens myokloniën(grote onverwachtte spastische bewegingen). Niemand wees naar de sertraline. Twee jaar later kon ik steeds moeilijker plassen en uiteindelij[lees meer...]k ook geen sex meer hebben. Vanwege de spierspanningen. Gestopt en de bijwerkingen zijn zo goed als verdwenen. Helaas kan ik niet zonder. Ga maar weer wat anders proberen.
30-07-2018

Sertraline (sertraline)

Na allerlei klachten door mijn angst/paniekstoornis ben ik gestart met Sertraline. Heel langzaam opgebouwd, omdat ik vrij veel bijwerkingen ervaar bij inname medicijnen. Het viel niet mee de eerste weken, wat was ik soms ellendig, ik dacht dat het nooit echt zou helpen. De ergste klachten waren wel afgevlakt maar ik was zo wazig en onwerkelijk in mijn hoofd. Dit was hoort [lees meer...]waarschijnlijk ook bij de angststoornis maar kan verergeren door de medicijnen. De bijwerkingen werden na 8 weken steeds minder en na 3 maanden kon ik zeggen dat de medicijnen echt gaan helpen. Ik durfde weer overal naar toe, had geen paniekaanvallen meer en was ook meer opgewekt. Daarom kan dit medicijn je echt helpen om van de angst af te komen zeker ook in combinatie met therapie wat ik er ook bij doe, dit is echt nodig. 100% klachten vrij zul je misschien nooit worden, maar dat is bij geen mens. Dus zet door met de inname van dit medicijn, het kan lang duren, maar het helpt echt! Ik heb ook veel de ervaringen van anderen gelezen en dat gaf me ook weer een stimulans om door te gaan!
19-07-2018

Chronische depressie

Veel minder bijwerking dan ik had van de fluoxetine.
19-06-2018

Sertraline (sertraline)

Tijdens langdurige revalidatie van ziekte onder grote spanning en stress komen te staan. Het gevolg waren paniekaanvallen s'nachts en in de ochtend en hevige onrust en angst en slapeloosheid. Sertraline in het verleden gebruikt met snel resultaat. Eerste 2,5 week waren pittig omdat de angsten toenemen. Opgevangen met benzodiazepines. Nu 1 maand later al goed resultaat. Gee[lees meer...]n paniekaanvallen meer, slaap weer goed zonder benzodiazepines, eetlust en levenslust weer aanwezig. Ik ben wel vermoeider. Lastig te zeggen of dit te wijten is aan de medicatie of aan de ziekte, stress van de afgelopen tijd. Ik ben erg tevreden. Ik hoop dat ik met mijn goede ervaringen andere mensen minder ongerust maak om te starten met dit middel.
21-02-2020

Sertraline (sertraline)

jaren geleden begonnen, leek geen effect te hebben en al vrij snel afgebouwd. toen pas bleek dat het wel werkte want raakte verder depressief. weer opgebouwd naar 100mg en dit bleek voor problemen te zorgen op seksueel gebied. het duurde een eeuwigheid om klaar te kunnen komen en kon het soms helemaal niet. toen gezakt naar 75mg en wil afbouwen naar 50mg. wel hoop ik dat i[lees meer...]emand reageert, ik vergeet af en toe wel eens om het in te nemen en dan merk ik flitsen in mijn hoofd, vaak bij bewegen. hebben er meer mensen last van en wat doe je dan?
25-01-2020

Sertraline (sertraline)

Ik werd zomaar overvallen door paniekaanvallen, kon niet meer normaal functioneren. Na enkele dagen merkte ik al verschil en tot heden voel ik dr aanval komen maar deze zakt weer even snel weg
15-01-2020

Sertraline (sertraline)

2 jaar geleden begonnen met 25 mg in de kliniek waar ik zat voor een depressie en anorexia, na 4 maanden opgehoogd naar 50 mg en hier zit ik al 2 jaar op. Onwijs blij met de medicatie, voor het eerst geen winterdip gehad (die ik altijd wel had) en belangrijker, helemaal uit de depressies geraakt. Merk als ik hem 3 dagen zou vergeten ik mij grieperig, moe, pijnlijk, geirrit[lees meer...]eerd en zeer geëmotioneerd voel. Stoppen of afbouwen lijkt mij nog veel te eng, maar na 5 verschillende anti depresivums EINDELIJK een goeie gevonden
14-01-2020

Postnatale depressie

Ik had een hele erge vorm van postnatale depressie dit medicijn heeft me er echt doorheen geholpen, enige nadeel is dat ik flink wat kilo’s ben aangekomen en mijn libido 0 is. Ben nu bezig met afbouwen
11-01-2020

Sertraline (sertraline)

Ik wil graag mijn verhaal delen. Door sertraline ben ik mij weer goed gaan voelen. In het begin had ik veel last van toenemende angst. Ook had ik het gevoel dat ik stoned was. Na 3 week ging ik mij steeds beter voelen. Ik heb mijn emoties onder controle en dat is fijn. Verder word ik beetje bij beetje weer mijzelf. Ik voel mij weer gelukkig en onderneem veel dingen. Je[lees meer...] moet even door de zure appel heen bijten, maar na 3 maanden merk je dat het goed helpt.
05-01-2020

Sertraline (sertraline)

Het werkt heel goed bij ,mij,geen problemen meer. Ik slik al 8 jaar dit medicijn.
05-01-2020

Sertraline (sertraline)

Ik was depressief en verslaafd omdat ik maar niet kon slapen. Om die symptomen aan te pakken nu Sertraline gekregen en het werkt fantastisch bij mij.
09-12-2019

Chronische depressie

In totaal 3 keer begonnen met SSRI's (antidepressiva's). Paroxetine 20 m. In het begin veel bijwerkingen. gapen en heel licht in hoofd, stoned gevoel, hyperfocus op patroontjes, rare dromen, geen orgasmes kunnen krijgen en erg suf. Na maand of 2 is dit helemaal weg. 3 maanden gestopt (met afbouw) maar was geen succes. ben toen weer op gaan bouwen. precies dezelfde bijwerki[lees meer...]ngen, maar nu was dit niet meer eng want wist dat dit weer weg zou gaan. ivm kinderwens overgestapt paar jaar later naar 50 mg sertraline. overstappen was 2 weken afbouwen en toen sertraline. Weer gelijksoortige bijwerkingen en 2 weken erg kort lontje. Daana ging het prima, zelfs tijdens zwangerschap! Je leest veel negatieve verhalen op internet, daarom schrijf ik dit. Waar het goed gaat hoor je niks. Ik heb geen trauma's maar een biologisch probleem met geluksstofjes die missen. Dit middel is mijn redding en wees niet bang het minimaal 2 maand te proberen! Laat je niet gek maken door al die nare verhalen. Als het niet zou helpen zouden niet zoveel mensen het slikken.
09-11-2019

Overspannen/burn-out

Na burn-out in depressie beland. Inwerkperiode van 3 weken was niet prettig. Geprobeerd af te bouwen maar dat is niet fijn. Donker gevoel komt terug. Ben onverschilliger. Heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen staan in schaduw van het effect
04-11-2019

Chronische depressie

Reeds 4 maanden sertraline 50mg per dag aan het gebruiken ivm chronische depressie en angst. Enige bijwerking waar ik last van had was een droge mond in de eerste maand-anderhalve maand. Nu helemaal geen bijwerkingen. Effectiviteit is goed, de depressie is (nog) niet voorbij, maar dat komt zeer waarschijnlijk doordat ik 2 jaar heb gewacht met hulp zoeken voor de stoornis. [lees meer...]Kleine stapjes.
04-09-2019

Sertraline (sertraline)

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum