sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

17-07-2020 | Vrouw | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik sinds Januarie Sertraline, eerst opgebouwd van 25mg tot 100, bij de 100 voelde ik eindelijk dat het wat deed. naast de ptss heb ik ook een zware depressie, dankzij de sertraline kan ik weer wat doen in me dagelijks leven, ik kan fantaseren over een toekomst ik lach weer, liever me hele leven anti deprssivia dan weer terug naar de zwarte put te gaan, ik ben door ee[lees meer...]n hell gegaan met een hoge suicide dreiging ik wil dat nooit meer meemaken. Elke dag zet ik een stap bergopwaarts en soms glij ik een beetje terug maar dat mag. Ik ben sinds kort weer begonnen met me werk op te bouwen naar 3 dagen 2 uur en dat elke 4 weken evalueren etc.

14-06-2020 | Vrouw | 28
sertraline (25mg)
Ik ben 3 dagen geleden begonnen met 25 mg sertraline deze nam. Ik voor het slapen in ik. Slikte al. Oxazepam maar omdat de wachtlijst voor mijn behandelingen 20 weken duurt vond de dokter het verstandig om te gaan proberen met sertraline eerste 2 weken 25 mg daarna 50.mg dan evaluatie hoe het gaat ik mocht nu nog de oxazepam erbij nemen 3.x.daags 10mg dit slikte ik al. 3[lees meer...] weken voor dat de sertraline gestart werd helaas heb ik. Na. De eerste inname sertraline al heel veel bijwerkingen gekregen waaronder diarree buikpijn maagzuur extreem suf en duf (stoned gevoel) me angstklachten zijn 10x erger geworden en beven. Trillen en veel gapen nu hoop. Ik. Dat als. Ik. Nu. Door de zure appel. Heen ga ze toch gaan werken want weet dat met dit soort medicatie je klachten eerst kunnen verergeren voordat het beter word maar het is echt een hell zijn hier mensen met zelfde soort ervaringen en mij een beetje hoop. Kunnen geven dat het goed. Komt?

10-05-2020 | Vrouw | 29
sertraline (25mg)
Ik kampte, na de bevalling, met een extreme angststoornis. Ik werd er depressief door en kon nergens meer van genieten. Na een bezoek aan de dokter (die overigens therapie aanraadde, maar daar wilde ik niet op wachten) kon ik starten met sertraline. Ze raadde 50mg aan, maar omdat ik liever geen medicatie slik, wilde ik beginnen met 25mg en dan kon ik altijd nog opbouwen. D[lees meer...]at opbouwen was uiteindelijk helemaal niet nodig, want 25mg werkt super. De eerste paar dagen en vooral nachten waren heftig, ik kon niet slapen, alleen maar huilen en mijn angsten werden 10 keer erger. Maar gelukkig heb ik doorgezet want ik voel me beter als ooit tevoren. Ik ben voor 90% van mijn angsten af en kan weer genieten van het leven.

01-05-2020 | Man | 37

29-04-2020 | Vrouw | 51
sertraline (100mg)
Ben begonnen met 50 mg. Deze hebben mijn angst voor hyperventilatie opgelost samen met lorazepam. Nu jaren later toch verhoogd naar 100 mg ivm een depressie. Ik voel mij super goed en kan nu zelf zonder angst het hele corona gebeuren dragen. Alles komt minder hard binnen en voel me veel meer zelfverzekerd. Dit is mijn ervaring.

11-04-2020 | Man | 30
Depressief
Al 4 jaar aan het worstelen geweest met flinke vermoeidheid, neerslachtigheid en zag de toekomst slecht in. Een psychiater schreef deze medicatie voor en binnen 4 weken na de start merkte ik verschil: fitter, vitaler positief en nu, inmiddels 3 maanden verder durf ik te zeggen dat ik geen enkele depressiviteit meer ervaar. Mijn leven is 180 graden gedraaid. De eerste 2 we[lees meer...]ken wat last van bijwerkingen (zombie gevoel) maar hierna was dat helemaal klaar en merk nu nergens wat van.

21-02-2020 | Man | 38
sertraline (50mg)
jaren geleden begonnen, leek geen effect te hebben en al vrij snel afgebouwd. toen pas bleek dat het wel werkte want raakte verder depressief. weer opgebouwd naar 100mg en dit bleek voor problemen te zorgen op seksueel gebied. het duurde een eeuwigheid om klaar te kunnen komen en kon het soms helemaal niet. toen gezakt naar 75mg en wil afbouwen naar 50mg. wel hoop ik dat i[lees meer...]emand reageert, ik vergeet af en toe wel eens om het in te nemen en dan merk ik flitsen in mijn hoofd, vaak bij bewegen. hebben er meer mensen last van en wat doe je dan?

25-01-2020 | Vrouw | 57
sertraline (50mg)
Ik werd zomaar overvallen door paniekaanvallen, kon niet meer normaal functioneren. Na enkele dagen merkte ik al verschil en tot heden voel ik dr aanval komen maar deze zakt weer even snel weg

15-01-2020 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
2 jaar geleden begonnen met 25 mg in de kliniek waar ik zat voor een depressie en anorexia, na 4 maanden opgehoogd naar 50 mg en hier zit ik al 2 jaar op. Onwijs blij met de medicatie, voor het eerst geen winterdip gehad (die ik altijd wel had) en belangrijker, helemaal uit de depressies geraakt. Merk als ik hem 3 dagen zou vergeten ik mij grieperig, moe, pijnlijk, geirrit[lees meer...]eerd en zeer geëmotioneerd voel. Stoppen of afbouwen lijkt mij nog veel te eng, maar na 5 verschillende anti depresivums EINDELIJK een goeie gevonden

14-01-2020 | Vrouw | 33
Postnatale depressie
Ik had een hele erge vorm van postnatale depressie dit medicijn heeft me er echt doorheen geholpen, enige nadeel is dat ik flink wat kilo’s ben aangekomen en mijn libido 0 is. Ben nu bezig met afbouwen

11-01-2020 | Vrouw | 26
sertraline (100mg)
Ik wil graag mijn verhaal delen. Door sertraline ben ik mij weer goed gaan voelen. In het begin had ik veel last van toenemende angst. Ook had ik het gevoel dat ik stoned was. Na 3 week ging ik mij steeds beter voelen. Ik heb mijn emoties onder controle en dat is fijn. Verder word ik beetje bij beetje weer mijzelf. Ik voel mij weer gelukkig en onderneem veel dingen. Je[lees meer...] moet even door de zure appel heen bijten, maar na 3 maanden merk je dat het goed helpt.

05-01-2020 | Vrouw | 72
sertraline (25mg)
Het werkt heel goed bij ,mij,geen problemen meer. Ik slik al 8 jaar dit medicijn.

05-01-2020 | Man | 23
sertraline (50mg)
Ik was depressief en verslaafd omdat ik maar niet kon slapen. Om die symptomen aan te pakken nu Sertraline gekregen en het werkt fantastisch bij mij.

09-12-2019 | Vrouw | 33
Chronische depressie
In totaal 3 keer begonnen met SSRI's (antidepressiva's). Paroxetine 20 m. In het begin veel bijwerkingen. gapen en heel licht in hoofd, stoned gevoel, hyperfocus op patroontjes, rare dromen, geen orgasmes kunnen krijgen en erg suf. Na maand of 2 is dit helemaal weg. 3 maanden gestopt (met afbouw) maar was geen succes. ben toen weer op gaan bouwen. precies dezelfde bijwerki[lees meer...]ngen, maar nu was dit niet meer eng want wist dat dit weer weg zou gaan. ivm kinderwens overgestapt paar jaar later naar 50 mg sertraline. overstappen was 2 weken afbouwen en toen sertraline. Weer gelijksoortige bijwerkingen en 2 weken erg kort lontje. Daana ging het prima, zelfs tijdens zwangerschap! Je leest veel negatieve verhalen op internet, daarom schrijf ik dit. Waar het goed gaat hoor je niks. Ik heb geen trauma's maar een biologisch probleem met geluksstofjes die missen. Dit middel is mijn redding en wees niet bang het minimaal 2 maand te proberen! Laat je niet gek maken door al die nare verhalen. Als het niet zou helpen zouden niet zoveel mensen het slikken.

09-11-2019 | Man | 49
Overspannen/burn-out
Na burn-out in depressie beland. Inwerkperiode van 3 weken was niet prettig. Geprobeerd af te bouwen maar dat is niet fijn. Donker gevoel komt terug. Ben onverschilliger. Heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen staan in schaduw van het effect

04-11-2019 | Vrouw | 23
Chronische depressie
Reeds 4 maanden sertraline 50mg per dag aan het gebruiken ivm chronische depressie en angst. Enige bijwerking waar ik last van had was een droge mond in de eerste maand-anderhalve maand. Nu helemaal geen bijwerkingen. Effectiviteit is goed, de depressie is (nog) niet voorbij, maar dat komt zeer waarschijnlijk doordat ik 2 jaar heb gewacht met hulp zoeken voor de stoornis. [lees meer...]Kleine stapjes.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum