sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

19-11-2019 | Vrouw | 35
sertraline (50mg)
(Mijmedicijn.nl: ter informatie, deze platform is gericht om persoonlijke ervaringen met medicijnen te wisselen)

05-11-2019 | Vrouw | 30
sertraline (50mg)
(Mijnmedicijn.nl: tekst verkort tot ervaring zelf)

01-11-2019 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
ik werd depressief en kreeg paniekaanvallen dus kreeg sertraline voorgeschreven. het hielp vrijwel metteen tegen de paniekaanvallen en de depressie maar kreeg gewichtstoename en was erg moe overdag. ik moest elke middag wel slapen om de dag weer door te kunnen. ik raad iedereen aan begin er nooit nooit nooit aan maar los je problemen op een andere manier op want ik ben op [lees meer...]dit moment aan het stoppen en dit is onmogelijk. ik ben nonstop aan het huilen, kan mij niet bewegen, ben moe maar kan niet slapen, mijn hele lichaam titelt, warm/koud gevoel en geef veel over. ik heb dit langzaam afgebouwt maar ik ben van mening dat dit gewoon een drug is. je raakt verslaafd en stoppen is een hel. hoe wanhopig je je op dit moment ook voelt begin er alsjeblieft niet aan en ga naar een therapeut of ga reizen. dit is de grootste fout van mijn leven. Afhankelijk zijn van een medicijn en mijn hele lichaam is verpest, ik was altijd mooi strak en slank en nu gewoon mollig.

10-08-2019 | Vrouw | 57
sertraline (50mg)
Ik wil graag even reageren ik ga het ook gebruiken heeft u de oxazepam afgebouwd toen de antidepressiva goed ging in werken? Ik ben vrouw van 57jaar

20-07-2019 | Vrouw | 51
sertraline (50mg)
Ik gebruikte eerst ander merk Sertraline. Apotheek leverde mij nu Sertraline Ranbaxy in dezelfde dosering. Binnen 2 dagen volledig ontregeld: geagiteerd, werd er zelfs wat agressief van, zweten, slapeloosheid, hoofdpijn, spierpijn, duizelig. Direct weer overgestapt naar mijn oude pillen en klachten verdwenen na een dag. Deze werken goed!

10-07-2019 | Vrouw | 22
Anorexia
werkte totaal niet, na de inwerkperiode doorgebracht te hebben bij de crisisdienst werd het er niet beter op. ik werd er enorm somber verdrietig en levensmoe van.

09-11-2020 | Man | 26
sertraline (175mg)
Na 3 maanden tevreden gebruik, (175mg/dag). Tegen angstklachten, sociale fobie, paniekaanvallen en OCS. Nu opeens met spierspasmen en hoge koorts wakker geworden. Na lang onderzoek op hoogverdenking serotoninesyndroom gekomen. Dit middel kan NIET worden genomen met ADHD-medicatie zoals Dexamfetamine. Echt heel vervelend! Cold turkey af moeten bouwen: > zeer agre[lees meer...]ssief, zeer prikkelbaar, angstig, en onrustig. Als het ware een ongeleid projectiel. Ik hoop snel dat de ontwenning af is gelopen. Mijn hemel het medicijn helpt wel maar om er vanaf te komen is een ware Hel. En ik ben geen aansteller...

07-10-2020 | Vrouw | 43
sertraline (25mg)
Ik heb 2 weken Sertraline Sun gebruikt. Ik ben erg gevoelig voor medicatie, daarom met lage dosis begonnen. Maar desondanks erg moe (17 u per dag geslapen) en hoge spierspanning, met name in mijn kaken (tanden op elkaar geperst) en veel dromen, maagpijn en misselijk. Na 10 dagen werd dit geleidelijk minder. En op de 14 e dag voelde ik me heel goed, energiek, en ik kon pro[lees meer...]blemen beter van me af laten glijden en ik was positiever ingesteld. Echter toen moest ik overstappen op Sertraline Aurobindo. Ook werd de dosis hoger (lsnog de minimaal benodigde dosis). Hier regeer ik niet goed op. Mijn dalen zijn wel minder diep, maar verder voel ik me qua energie 's ochtends net een zombie. ik kan mezelf met heel veel moeite in beweging brengen. Na 13.00 uur wordt dit beter. Maar ik voel me vrij negatief en bozig. De eerste 2 weken veel maag en darm (diarree) klachten en veel kaakpijn gehad. Ook erg futloos gevoeld hele dagen, nu dus halve dagen. Ook slaap ik 's nachts onrustiger en geniet ik nauwelijks van dingen. Misschien wordt het beter na deze eerste maand. Mar tot nu toe zeer ontevreden. Ik heb wel op sites gelezen dat de werking per fabrikant en per persoon kan verschillen. Maar volgens de apotheek is het middel momenteel slecht verkrijgbaar en krijg je hierdoor gewoon wat er is. Ik ga dit iig nog met de huisarts bespreken, want ik voel me niet happy.

15-07-2020 | Man | 47
sertraline (100mg)
Ik kreeg Sertraline voorgeschreven om (oa) mijn sociale fobie, extreme faalangst en een middelmatige depressie te onderdrukken. Tijdens het opstarten ging het eigenlijk zonder problemen, alleen wat overdreven gapen. Maar toen ik enkele weken onderweg was begon ik als bijwerking slapeloosheid te ervaren. Ik sliep letterlijk 2 nachten achter elkaar helemaal niet, de volg[lees meer...]ende nacht 2 of 3 uur en vervolgens weer 2 nachten niet (ik zat inmiddels al op 150mg.) . In overleg met mijn behandelaar met de Sertraline gestopt want dit slaaptekort is zeer schadelijk voor je gezondheid. Als deze extreme bijwerking er niet geweest was, was dit een prima medicijn geweest. Mijn depressie was echt naar een nul-punt gedaald en voelde mij echt heel goed, voor wat betreft mijn angstklachten merkte ik niet zo heel veel.

14-06-2020 | Vrouw | 21
Autisme
is lang geleden geweest dat ik het gebruikte was toen ook 16 jaar oud, merkte er niks van.

24-05-2020 | Man | 22
ADD
Samen met ADD, had dit een slechte invloed op mijn energievermogen. Alleen het slapen ging beter, als ik het in de ochtend nam moest ik heel de dag gapen en was ik zo moe als iets. De bijwerkingen nemen serieus toe met het verhogen van een dosis en de bijwerkingen zijn ook heel ongewoon verlopen, piepende oren, zweten snachts, meer honger. Ik zweet normaal nooit snachts en[lees meer...] ik werd serieus opeens wakker in mijn nat laken van het zweet dag na dag. Het werkte wel, maar de concentratie verminderde en mijn energie ook. Het heeft geen gewicht doen toenemen, wel eten beter laten smaken. En mijn stemming was euforisch als ik lachte en was daardoor gelukkiger, maar dit was (voor mij) verwaarloosbaar tegenover de consequenties. Een opmerkelijke ervaring door het mixen van vodka-redbull en sertraline waarbij ik impulsief, spontaner en nog wat andere eigenschappen had dan dat normaal het geval is. Niet mijn med. Het heeft wel gewerkt, maar mijn concentratie verbeterde bij het afbouwen en ik hecht veel waarde aan mijn concentratie.

27-04-2020 | Vrouw | 24
Obsessieve-compulsieve stoornis
Gebruik nu al 10 jaar lang 200mg sertraline vanwege een dwangstoornis. Nooit het idee gehad dat het effect had en ook geen opvallende bijwerkingen. Ik maak me wel zorgen over de langetermijn-bijwerkingen en ik vraag me af of ik het eigenlijk wel (nog) nodig heb. Heb stukken minder last van dwangklachten, maar dat komt door intensieve klinische therapie die ik 10 jaar geled[lees meer...]en heb gehad. Uit angst voor instabiliteit en terugvallen ben ik sertraline blijven gebruiken, artsen hebben ook nooit voorgesteld om af te bouwen of te stoppen. Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt met antipsychotica (risperidon), die ik 8 jaar lang gebruikte om dezelfde reden. Daar kwam ik op eigen initiatief mee. Ik hoop dat ik binnenkort ook kan stoppen met de sertraline, want het rommelt al 10 jaar (onnodig) met mijn serotonine en andere dingen, zonder positieve effecten. Mijn tip aan anderen: laat je niet zomaar volstoppen met medicijnen. Dit soort medicijnen zijn geen geneesmiddelen, maar bieden (tijdelijk) ondersteuning tijdens therapie. In mijn geval heb ik het waarschijnlijk niet nodig gehad (heb ook vooral last van dwanghandelingen en niet van dwanggedachten). Wees voorzichtig met wat je gebruikt, want het kan soms meer kwaad dan goed doen. Helaas wist ik toen als 14-jarig ziek meisje niet beter en nam ik alles aan wat mogelijk kon helpen.

21-03-2020 | Vrouw | 43
sertraline (25mg)
Dag 4 van Sertraline 1x per dag 25mg.. door een heftige gebeurtenis vorig jaar zijn er bij mij angst/ paniekaanvallen ontstaan die mijn dagelijks functioneren volledig op zijn kop hebben gezet. Van tevoren begonnen met Citalopram ( dacht dat ik dood ding zo heftig waren de bijwerkingen). Maar nu na dag 4 is het echt doorbijten zeg, neem de Sertraline voor het slapen gaa[lees meer...]n in. Vanaf dag 1 last van veel onrust/ paniek, gejaagd gevoel, branderig gevoel in mijn lichaam, droge mond, dromen, weinig tot geen eetlust, ontzettend vermoeid, wazig zien.De arts zegt dat dit normale bijwerkingen zijn maar hoop toch dat ze snel minder worden. Kan iemand deze ervaringen met mij delen en me gerust stellen dat het normale bijwerkingen zijn die minder worden.. Zou gaan beginnen aan Emdr therapie maar door teveel spanningen uitgesteld..

29-01-2020 | Man | 38
sertraline (100mg)
Niet slikken, het is heel makkelijk geschreven door de huisarts. Zoek aub andere alternatief dan de medicijn aub . Juist na het stoppen kreeg ik 1 en al problemen

17-01-2020 | Vrouw | 27

06-11-2019 | Vrouw | 46
sertraline (20mg/ml)
Hoi Nou ik kan jou helemaal begrijpen,sinds februari begonnen met anafranil,in 1ste instantie enorme bijwerkingen. Deze zijn wat af gevlakt maar waren altijd aanwezig. Heb mij er nooit goed bij gevoeld. Ik ben nu op de 3de week helemaal gestopt met anafranil,af gebouwd van 20mg naar 10mg,en nu 3weken niets meer. Ik heb ontwenningsverschijnselen niet normaal,beven,spi[lees meer...]erpijn ,een dof en raar gevoel in mijn hoofd,huilen,dan weer niet kunnen huilen,hulp is ver te zoeken,mijn psychiater liet mij op deze manier af bouwen van 20 naar 10 in 1 week,en dan maar naar o. Nu zit ik hier heel zeker dat dit ontwenningsverschijnselen zijn en wil mijn psychiater mij aan een andere antidepressiva zetten,ik begin hier nooit meer aan!!!!! Door zetten nu al is het de hel. X

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum