pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (167 meningen)
Gabapentine (145 meningen)

11-09-2020 | Man | 54
Hernia
Was het beste medicijn maar weet zeker dat samen met methadon geen goede combo is, en bier.

07-09-2020 | Vrouw | 76
Artrose
Denk ik, want ik heb een versleten rug. 8 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, ben bij de pijnkliniek geweest maar geen van beide heeft geholpen. Bij mijn rug zijn stenosis weggehaald en bij de pijnkliniek zijn er 10 x een zenuw verbrand. Ook dat heeft niet geholpen, dus ik loop nu in huis zelfs met een rollator vooral omdat ik, ondanks de medicijnen, veel pijn h[lees meer...]eb. Bij de revalidatie centrum hebben ze gezegd dat ik een totaal een versleten rug heb en dat er niets meer aan te doen is. Ik vind het moeilijk om mij daar bij neer te leggen want je wereldje word zo klein, vooral omdat ik ook mijn auto weg heb moeten doen vanwege de medicijnen.

05-06-2019 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Zenuwpijnen bij niet achterhaalde rughernia. Geen resultaten (pijnvermindering). 8 weken genomen en echt afkickverschijnselen. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik het niet ingenomen!!

28-03-2019 | Man | 76
Polyneuropathie

25-10-2018 | Vrouw | 43
pregabaline (300mg)
Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.

01-10-2018 | Man | 70
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Kreeg dit voorgeschreven door neuroloog. Klachten waren (zijn): RLS, en i.h.a. heel onrustige nachten met veel bewegen, trappelen, praten en schreeuwen. Dit alles werd wel wat beter door Pregabaline, maar (zie boven) ik wilde die afhankelijkheid niet. Ik startte met de laagste dosering (75 mg). Na verloop van tijd werd de werking veel minder. De arts stelde hogere dosering[lees meer...] voor, maar daar had ik geen trek in. Want dan lijkt het einde zoek.

24-09-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè

11-08-2018 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Het helpt echt goed tegen de zenuwpijn alleen ben ik nu depressief, suïcidaal. Afkicken een hel.

19-01-2018 | Man | 57
Hernia

23-10-2017 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik had er echt helemaal geen baat bij

29-11-2021 | Vrouw | 65
Polyneuropathie
Ik heb geen gekke pijnen meer in mijn voeten en onderbenen, de tintelingen zijn minder ook in mijn handen

22-09-2021 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Ik ben matig tevreden over dit medicijn. Ik ben het gaangebruiken omdat ik last heb van zenuwpijn maar ik ben ook psychiatrisch patiënt. Bijkomend effect was dat ik stopte met piekeren dus dat was wel lekker. Één keer heb ik meegemaakt dat ik de capsules te kort op elkaar innam en wat er toen gebeurde wens ik niemand toe: Ik zat opgesloten in mijn hoofd! Mijn gedachten z[lees meer...]aten opgesloten en ik raakte totaal in paniek maar ik zat opgesloten...ik kon me niet meer bewegen niets!!! Het was doodeng en ik begon zelfs te huilen.... Zo heb ik me in slaap gehuild maar ik ben het nooit meer vergeten en ik waag het niet om mijn capsules nog te kort op elkaar in te nemen. Dat was een wijze les. Onlangs is mijn dosering verhoogd naar het maximum maar ik heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij mijn psychiater. Ik wil toch wel weten of ik dit medicijn 'veilig kan gebruiken. Sinds ik weetdat Pregabaline Lyrica is ben ik me achter mijn oren gaan krabben🤔

21-03-2021 | Vrouw | 18
Stemmingswisselingen
Blijkbaar wordt dit ook gebruikt als stemmingsstabilisator door overgevoeligheid op antipsychotica dit maar geprobeerd, ik neem heel lage dosis 2x 75 mg en ik voel geen verschil

23-01-2021 | Man | 26
pregabaline (75mg)
Eerst valium gekregen van dokter voor mijn angstoornis. Maar aangezien het niet zo gezond is overgestapt naar 2x 25 mg lyrica per dag. Haalt de scherpe randjes eraf maar ook niet meer. Net zoals bij valium het geval is misschien moet de dosis verhoogt worden voor een beter effect te hebben. Maar al bij al toch content van en GEEN bijwerkingen. Want daar was ik bang voor z[lees meer...]eker als je gans de lijst met bijwerkingen leest. Maar geen bijwerkingen persoonlijk waarschijnlijk door de lage dossis van 2 x 25 mg per dag.

18-01-2021 | Vrouw | 69
pregabaline (250mg)
De aandoening is ongeveer drie jaar geleden meer en meer begonnen. Het medicijn Lyrica gebruik ik sinds een jaar, het helpt wel om te kunnen slapen. het zou eigenlijk nog verhoogd moeten om s'avonds zonder jeuk te kunnen doorbrengen.Naast de Lyrica slik ik ook Desloratidine 2x5 mg . Mijn nagels houd ik super kort, ik smeer mijn huid volledig goed in en herhaal dat vaker a[lees meer...]ls nodig en gebruik ik bij erge jeukbulten Betamethason.. Niet te veel warmte en geen kunstvezels dragen. Ik wil bewust de Lyrica niet verder verhogen omdat ik dat niet goed voor mijn lichaam vind. Ik vind het jammer dat er geen verder onderzoek naar een eventuele betere behandeling en minder ingrijpend medicijn gedaan wordt.

18-11-2020 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Ik kan mijn korte ervaring hier wel neer zetten maar daar heeft niemand iets aan denk ik .. slik t nu 2 dagen.. Maar ik zou graag willen vragen aan iemand die ook zenuwpijn heeft wat nu echt werkt of tips ofiets .. Ben erg radeloos .. Even kort proberen mijn verhaal te vertellen.. afgelopen jaar veel operaties gehad .. lever endeldarm en lymfklieren in de kleine bek[lees meer...]ken .. tumoren weg gehaald... voor de endeldarm operaties ook bestraling gehad 5 weken.. Nu alles achter de rug is krijg ik ineens een hoop zenuw pijn in mijn rechterbeen.. na de lymfklier operatie heb ik ook even last gehad maar dat verdween na een aantal weken en was lang niet wat ik nu voel.. al met al is er veel gerommeld in mijn buik.. heb amitriptiline gebruikt maar deed niks aan de zenuw pijn.. sliep wel goed .. Ben nu al weken eigenlijk maanden met oxycodon te slikken.. 2 x 10(lang werkende) en 4 tot 6 x per dag 5 mg (kortwerkende) maar t is niet genoeg .. nu heb ik pregabaline maar stond gister avond echt op zijn kop.. huilen en gewoon ontzettend raar .. op een moment echt heel moe in slaap gevallen.. dus voel ik geen pijn dat is t voordeel dan wel .. zonder iets slaap ik 2 u per nacht... Alle tips zijn meer dan welkom 🙏 wil zo graag van deze ellendige pijn af .. en hoop ook voor jullie dat dat stopt of in ieder geval dragelijker wordt 😘 Liefs melanie

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum