Ervaringen met Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (32 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (190 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

23-03-2023 | Vrouw | 53
Aangezichtspijn
Hield veel vocht vast Kwam kilo’s aan in korte termijn Kon er niet mee fietsen of autorijden, beperkte mij veel in mijn dagelijks leven . Bijwerkingen heftiger dan de kwaal.

16-11-2021 | Vrouw | 67
Fibromyalgie
Ik heb al sinds jonge leeftijd fibromyalgie, een nieuwe arts vertelde me erover en ik heb het geprobeerd. De bijwerkingen waren te overheersend. Het werkte wel echt want ik ben nu weer teruggezakt naar mijn oude niveau van pijn. Jammer!

23-06-2021 | Vrouw | 72
pregabaline (75)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
Effectief maar verslavend

10-05-2021 | Vrouw | 40
pregabaline (150mg)
Voor een hevige rughernia pijn gebruikt. Half jaar 2x per dag 150mg. Volgens mij deed hij helemaal niks. Ik heb snel afgebouwd zonder problemen. Ik had het week een beetje koud en heb 3 nachten matig geslapen. Pijn (die tegenwoordig heel erg meevalt) is niet veranderd na het stoppen met pregabaline. Ik heb al de horror verhalen gelezen, maar kan ze niet bevestigen.

11-09-2020 | Man | 54
Hernia
Was het beste medicijn maar weet zeker dat samen met methadon geen goede combo is, en bier.

07-09-2020 | Vrouw | 76
pregabaline (300mg)
Artrose
Denk ik, want ik heb een versleten rug. 8 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, ben bij de pijnkliniek geweest maar geen van beide heeft geholpen. Bij mijn rug zijn stenosis weggehaald en bij de pijnkliniek zijn er 10 x een zenuw verbrand. Ook dat heeft niet geholpen, dus ik loop nu in huis zelfs met een rollator vooral omdat ik, ondanks de medicijnen, veel pijn h[lees meer...]eb. Bij de revalidatie centrum hebben ze gezegd dat ik een totaal een versleten rug heb en dat er niets meer aan te doen is. Ik vind het moeilijk om mij daar bij neer te leggen want je wereldje word zo klein, vooral omdat ik ook mijn auto weg heb moeten doen vanwege de medicijnen.

05-06-2019 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Zenuwpijnen bij niet achterhaalde rughernia. Geen resultaten (pijnvermindering). 8 weken genomen en echt afkickverschijnselen. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik het niet ingenomen!!

28-03-2019 | Man | 76
Polyneuropathie

25-10-2018 | Vrouw | 43
pregabaline (300mg)
Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.

24-09-2023 | Vrouw | 73
pregabaline (25mg)
Heel veel pijn in de rug met uitstraling naar het been Nu ben ik 3 dagen begonnen met lyrica 25 mg Opbouwend eerste 3 dagen 1 s’avonds Dan 2 per dag enz…….

24-07-2023 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Zelf uittesten welke hoeveelheid het effectiefste is bij jou.

11-06-2023 | Vrouw | 70
Gordelroos
Gordelroos uitslag bijna weg daarna begon de pijn. Vooral met opstaan uit bed hevige pijn moet dan proberen direct te staan en lopen! Dan zakt de ergste pijn weer weg. Lyrica en morfine daarbij nog 4x per dag 2-paracetamol helpen enigszins maar niet volledig! Kan alleen op rug liggen met slapen daarna eruit komen is verschrikkelijk! Ben ook erg slaperig overdag!

04-06-2023 | Man | 57
pregabaline (150mg)
Over het algemeen tevreden als je op tijd inneemt 3 dagen in de week om 4u30 devrest tilussen 7 en 9 ,de tweede om 15uur ,, bij ergenste pin 2 lyricas en 2 tramadol retard 200mg om de pijn onder controle te houden .erge pijn 3 maal in een maand . Anders is de lyrica goed .

29-11-2021 | Vrouw | 65
Polyneuropathie
Ik heb geen gekke pijnen meer in mijn voeten en onderbenen, de tintelingen zijn minder ook in mijn handen

22-09-2021 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Ik ben matig tevreden over dit medicijn. Ik ben het gaangebruiken omdat ik last heb van zenuwpijn maar ik ben ook psychiatrisch patiënt. Bijkomend effect was dat ik stopte met piekeren dus dat was wel lekker. Één keer heb ik meegemaakt dat ik de capsules te kort op elkaar innam en wat er toen gebeurde wens ik niemand toe: Ik zat opgesloten in mijn hoofd! Mijn gedachten z[lees meer...]aten opgesloten en ik raakte totaal in paniek maar ik zat opgesloten...ik kon me niet meer bewegen niets!!! Het was doodeng en ik begon zelfs te huilen.... Zo heb ik me in slaap gehuild maar ik ben het nooit meer vergeten en ik waag het niet om mijn capsules nog te kort op elkaar in te nemen. Dat was een wijze les. Onlangs is mijn dosering verhoogd naar het maximum maar ik heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij mijn psychiater. Ik wil toch wel weten of ik dit medicijn 'veilig kan gebruiken. Sinds ik weetdat Pregabaline Lyrica is ben ik me achter mijn oren gaan krabben🤔

21-03-2021 | Vrouw | 18
Stemmingswisselingen
Blijkbaar wordt dit ook gebruikt als stemmingsstabilisator door overgevoeligheid op antipsychotica dit maar geprobeerd, ik neem heel lage dosis 2x 75 mg en ik voel geen verschil