pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (166 meningen)
Gabapentine (144 meningen)

20-01-2019 | Vrouw | 48
Nek- / rughernia
Na vier lage rughernias waarvoor 1 x hemilaminectomie, in 2015 Spondylodese en nieuwe tussenwervenschijven, nu weer een hernia op dezelfde plek. Naar de pijnpoli omdat ik geen operatie oid meer wil. Lyrica voorgechreven gekregen. Voor het eerst sinds jaren merk ik, hoewel ik het pas enkele weken slik (langzame opbouw op basis van klachten/ervaringen) dat ik bijvorbeeld [lees meer...]geen pijn meer heb als het douchewater over mijn voet komt, en dat ik geen stekende pijn in mijn teen en been en rijbroekgebied meer heb. Lijkt ook te werken ivm Fybromyalgieklachten en atrose klachten. Vooralsnog tevreden, maar ik raak wat angstig als ik lees over de afbouw, dat dat een hel is. Ben zeer vatbaar voor angsten en depressie, vatbaar voor verslaving (slaappillen, nu in remissie), dus ik ben benieuwd. Ik probeer hoop te houden dat ik binnenkort weer eens aan het werk kan (ik vrees niet in mijn eigen beroep, verpleegkundige). Hoop op omscholing binnen iets paramedisch via het UWV.

23-08-2020 | Vrouw | 49
pregabaline (150mg)
Ik slik nu 4 jaar Lyrica in combinatie met Surgam. Heb polyneuropathie, ernstige vorm van artrose, fybromyalgie , aangezichtspijn en foraminale stenose. Langzaam opgebouwd naar 2x daags 150 mg Lyrica en 2x daags 300mg Surgam. Op slechte dagen aangevuld met 2x daags 1000 mg Paracetamol. Ik heb erg lang last gehad van een zwaar zombiegevoel. Was tot niets in staat. Kon nog n[lees meer...]iet recht lopen zonder om te vallen. Heb 1,5 jaar op krukken gelopen. Kon absoluut niet autorijden en was best wel verward. Bovendien in die 4 jaar ruim 25 kg aangekomen. Dit vind ik persoonlijk de ergste bijwerking van Lyrica omdat gewichtstoename weer niet ten goede komt aan mijn artrose. Maar stoppen met Lyrica is geen optie. Heb het ooit moeten doen ivm zenuwblokkades maar de pijn was zo hevig dat ik van mening ben dat, als er geen Lyrica bestond, deze pijn ondraaglijk is om mee te leven. Dus kort samengevat ben ik heel blij met Lyrica, ik heb weer een beetje leven terug, kan inmiddels weer zonder krukken lopen, ik rijd weer auto ( wel altijd heel goed oplettend! Indien je botsing veroorzaakt ben je denk ik wel zuur) Het enige minpunt aan het einde van de rit is de gewichtstoename. Moeilijk te accepteren maar als je geen andere optie hebt moet je het wel accepteren.

24-09-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè

02-08-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Bekkenproblemen, niet opgelost na twee operaties aan hernia Momenteel zoektocht voor de meest positieve medicijnen. Ben in behandeling bij pijnkliniek te Gent. Lyrica wordt momenteel opgedreven, zien of ik het positieve effect dat ik een tweetal weken bij het begin van de behandeling had terug kan krijgen...

12-12-2017 | Man | 49
pregabaline (150mg)
Ik gebruik het medicijn tegen fantoompijn sinds mijn rechter onderbeen is geamputeerd. Ik heb vrijwel nooit last van fantoompijn. Ik ben nooit gestopt met de Lyrica, dus het is lastig te zeggen of het de Lyrica is dat ervoor zorgt dat ik geen fantoompijn ervaar, of dat ik gewoon zo gelukkig ben dat ik sowieso geen last heb van fantoompijn. Ik blijf het gebruiken omdat ik [lees meer...]me er prettig bij voel, vandaar dat ik voor mezelf vrees dat het medicijn een verslavende werking op me heeft. Helaas ben ik nogal verslavingsgevoelig. Meerdere malen heb ik een hoge dosering genomen om even van de wereld te kunnen zijn

06-01-2021 | Man | 50
pregabaline (300mg)
Ik ben heel tevreden van het medicijn. Ik neem meer dan de maximum aanbevolen dosis en voel me fantastisch. Het is alsof er een wereld voor mij open is gegaan. Eindelijk kan ik genieten van de dagdagelijkse dingen, en daar ben ik heel tevreden over. Vanaf mijn 16 de was het alsof ik in een wereld van angst heb geleefd. Ik durfde amper buiten te komen en had geen sociaal ne[lees meer...]twerk.Ik kreeg depressies en was suïcidaal. Ik had ook een alcoholprobleem. Ik overleefde in plaats van leven. Ik ben nu 50, en het leven begint nu pas. Ik ben energiek, positief, en de angst is tot een minimum herleid, ook depressies blijven weg. Mijn omgeving herkent me niet meer. Soms heb ik wel bij de piek een soort van roes, maar dat is draaglijk, en het gaat over. Ik heb het wel maanden moeten innemen voor ik enig effect had, dus volhouden is de boodschap.

10-11-2018 | Man | 50
Polymyalgia rheumatica
Ik heb een door de reumatoloog gediagnosticeerde polyartrose. Verscheidene myalgieën reeds vele jaren Thoracaal cervicaal en lumbaal waarmee ik naar de orthopeed gegaan was en die 4 discopathiën middels MRI vaststelde. Artrose aan alle facetgewrichten en cox artrose (lumbago) via ct scan door reumatoloog.(krijg Arthrotec) Er volgde nog een MRI thoracaal en cervicaal door d[lees meer...]e neuroloog om wegens familie historie bekendheid met auto immuun ziekte multiple sclerose vader en schizofrenie broer, manische depressie, moeder. Uit test blijkt dat ik positief test voor Anti Nucleair Antigen. Voorts stelt de neuroloog vast dat de brachialgie komt door een nogal ernstige myelomalacie cervicaal en thoracaal vandaar de diagnose ongedifferentieerde spondylartropathie ook wegens de anamnese van scheefstand en artrose sacroiliacale gewricht waargenomen door de orthomanueel therapeutisch arts reeds vanaf 1994. Lyrica dus voor poly myalgische neuropathieën, zoals ischialgie, brachialgie,(linker)aangezichtspijn,(linker) hals en nekpijn waarvoor ivm subklinische hypothyreoïdie een globus nervosa door huisarts werd waargenomen, vage pijn aan schouders en tussen schouderbladen chronische scherpe stekende pijn,pijn/druk op de borst recidiverend welke acuut beangstigend is na lange existentiële angst episodes(kreeg oxazepam van cardioloog), jeuk over het gehele huidoppervlakte, soms oog ontstekingen en zeer lange tijd voorhoofdsholte ontsteking gehad en/of rhinitis. Deze lichamelijke ongemakken vreten of lekken continue energie, waardoor ik vaak manisch depressief ben. (ernstige fatalistische huilbuien ed.) Mijn intelligentie en cognities moeten welhaast desastreus zijn afgelopen de laatste vijf jaren. Met recht zou ik moeten kunnen spreken van een post traumatische stress stoornis! Echter de specialisten geven geen eenduidig advies,(medicamenteuze) behandeling (kreeg van psychiater biperideenhydrochloride voor rusteloze benen) of behandelmethode. Zij vinden mij maar een lastpost en zien mij liever gaan dan komen., noemen me namen en wijzen mij na. Ik ben te duur voor onze ziekte industrie farmacologische mishandelingen en samenleving.

09-02-2020 | Man | 51
pregabaline (300mg)
Lyrica is geen antidepressiva maar een anti epileptica. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat schrijft!

17-09-2019 | Man | 51
Hernia
Ik heb een hernia doet heel veel

10-11-2020 | Man | 52
Neurofibromatose
Onderdruk van de pijnpoli dit middel weer gaan gebruiken. Toen middel net op de markt verscheen ook gebruikt maar gestopt omdat het niet werkte. Omdat men een oorlog is begonnen tegen deze opiaten dit opgedrongen gekregen. Werkt niet tegen de pijn door plexiforme neurofibromen. Bij hoogste dosis in combinatie met oxicodon misschien 1 punt (van de 10) minder pijn. Behalve [lees meer...]geen pijn stillende werking wel veel bijwerkingen. Continue wegvallen, apathisch op de bank liggen omdat ik te suf was, gedrag nadelig beinvloed. Echt helemaal waus soms. Binnen een week afgebouwd, was vrij heftig maar niets vergeleken met de bijwerkingen in de jaren ervoor.

24-08-2019 | Man | 52
Psychose
Neem NOOIT Lyrica, het is een ramp om het af te bouwen, algemene malaise en psychose.

17-10-2017 | Vrouw | 52
pregabaline (150mg)
Hallo, ik neem nu sedert meer dan 1 jaar Lyrica 150 mg tot 6 pillen en ook soms meer per dag. Het helpt me tegen zenuwpijnen ten gevolge van behandelde en ook niet meer te te behandelen hernia's in nek en rug alsook weke delen reuma. Wat ik zou willen vragen aan iedereen hier is hoeveel je ervan moet innemen, hoe lang de ingenomen tablet (ten) werkt (werken) en wat er geb[lees meer...]eurt als je ze niet inneemt ? Hetzelfde met Zaldiar (Algotra) 37, 5 mg. Daarover heb ik dezelfde vragen. Dank je wel voor jullie reactie en succes iedereen.

14-06-2019 | Man | 53
Pancreatitis
Sinds 2005 chronische pancreatitis, heel verschillende behandelingen gehad om pijnvrij te worden ,van verwijding van een papil , verwijdering galblaas voornamelijk heel veel verschillende medicatie zoals, Oxycodon, Oxynorm, Morfine spuiten, Methadon , en Lyrica. Om de vooroordelen alvast weg te halen, de chronische pancreatitis heeft een onbekende oorzaak, geen alcohol , [lees meer...]geen galstenen. Sinds het gebruik van lyrica in combinatie met methadon een fijner leven, minder pijn, minder ziekenhuisopnames (ondertussen al 35 keer). Ik slik de lyrica 3 x daags 75 Mg de bijwerkingen daar kan ik mee leven, moe zeer zeker en af en toe zweet aanvallen. Voor de rest een medicijn die mij weer heeft opgemonterd .

10-08-2018 | Man | 53
Rugklachten
was eerst verslaafd aan de morfine pillen , na afkicken nu op de lyrica, soms komt de pijn er doorheen ,

27-09-2017 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik kreeg het middel voorgeschreven tegen hevige angstgevoelens. Toen ik door een aantal begin-bijwerkingen heen was, leek het wel wat te doen, maar vooral tegen depressie, matig tegen angst. Vervolgens ging het me psychisch te veel ontremmen. Ik werd soort van suïcidaal, ik werd heel erg prikkelbaar en dat is toen ook even goed misgegaan. Ik ben meteen gaan minderen en ha[lees meer...]d die suïcidale neigingen en enorme prikkelbaarheid al snel niet meer. Een andere bijwerking was dat ik nog meer last van mijn overactieve blaas kreeg dan ik al had en steeds moeilijker kon plassen. Voor mij geen Lyrica meer!!

22-09-2021 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Ik ben matig tevreden over dit medicijn. Ik ben het gaangebruiken omdat ik last heb van zenuwpijn maar ik ben ook psychiatrisch patiënt. Bijkomend effect was dat ik stopte met piekeren dus dat was wel lekker. Één keer heb ik meegemaakt dat ik de capsules te kort op elkaar innam en wat er toen gebeurde wens ik niemand toe: Ik zat opgesloten in mijn hoofd! Mijn gedachten z[lees meer...]aten opgesloten en ik raakte totaal in paniek maar ik zat opgesloten...ik kon me niet meer bewegen niets!!! Het was doodeng en ik begon zelfs te huilen.... Zo heb ik me in slaap gehuild maar ik ben het nooit meer vergeten en ik waag het niet om mijn capsules nog te kort op elkaar in te nemen. Dat was een wijze les. Onlangs is mijn dosering verhoogd naar het maximum maar ik heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij mijn psychiater. Ik wil toch wel weten of ik dit medicijn 'veilig kan gebruiken. Sinds ik weetdat Pregabaline Lyrica is ben ik me achter mijn oren gaan krabben🤔

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum