Ervaringen met Lyrica

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

01-04-2013 | Man | 29
Colitis ulcerosa
Sinds 2005 ( met onderbreking van 2 jaar ) heb ik veel tramadol geslikt tegen de pijn van een chronische darmziekte. Omdat het gebruik de pan uit rees wilde ik graag iets anders zodat ik kon afbouwen met tramadol. Liefst een nieuw medicijn dat even effectief en minder verslavend is. Ik probeerde een tablet Lyrica van mijn vader die het voor een hernia gebruikt. Wat gebeurd[lees meer...]e er? Het werkte bij mij ook. Ik durfde de huisarts niet om een recept te vragen, aangezien het niet voor dit soort pijnen wordt gebruikt. Toch heb ik het gedaan, en gekregen. 2x pd 75 mg. Later misschien iets opvoeren met nog 75 mg. door het gebruik van Lyrica ben ik bijna pijnvrij, Ik ben vrolijk en ben in staat tot alles doen wat ik graag wil doen. Het afbouwen met tramadol is wel erg vervelend, maar wordt behoorlijk goed opgevangen door lyrica. Het geeft bij mij dysartrie, beetje sufheid, euforie, en hongergevoel als bijwerking. Maar dit staat me nog niet in de weg. Wat ik heel graag wil weten, in hoeverre is dit middel verslavend, is het te doen om er vanaf te komen, en heb ik over een tijdje meer nodig voor hetzelfde effect? Bedankt :)

10-01-2012 | Man | 64
Colitis ulcerosa
Na 'n lange lijdensweg(niet kunnen zitten en niet lang kunnen lopen)En allerlei onderzoekingen hebben ze bij mij geconstateerd dat ik neuropatische pijnen aan de endeldarm heb,waarschijnlijk na 'n gordelroos in de bilnaad.GRUWELIJK!Ook heb ik al 25 jaar collitus ulcerosa,dus daar zal het ook wel mee in verband staan.(chronische darmontsteking)Nu heb ik sinds anderhalf jaar[lees meer...] lyrica en dat helpt redelijk.Wel alle bijwerkingen o.a.duizeligheid,vergeetachtigheid,wel vast slapen concentratieverlies enz.Maar dat verdwijnt absoluut na een tijd.Gelukkig kan ik wel weer goed autorijden.Voor de rest functioneer ik redelijk.Ik heb een kapsalon.Maar ik doe de helft van wat ik gedaan heb.Wel heb ik vorig jaar een giga terugslag gehad.Ik was langzaam afgebouwd van 2 x300mg naar 2x 75 mg.Na de terugval opgebouwd naar 2x 225 mg.Half jaar geslikt en nu weer een beetje afbouwen, maar de pijn wordt weer wat erger,dus ik weet het nog niet.Ik ben ontzettend benieuwd of er meer mensen zijn die dit ook hebben.Al die tijd kan ik niet zonder een speciaal kussen.Daar wil ik wel eens vanaf!!!Gr