Ervaringen met Lyrica

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

30-09-2014 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
ik ben whiplash patient met veel pijn in nek en hoofd en dor Fibromyalgie veel pijn in lichaamsgewrichten. 2 jaar geleden had de pijnpoli mij Lyrica voorgeschreven: geprobeerd maar de bijwerkingen overheersten mijn leven. Gezien blijvende pijnen heeft de huisarts mij weer Lyrica voorgeschreven. Na twee weken wilde ik stoppen daar de bijwerkingen mij een normaal functionere[lees meer...]n blokkeerde. Op huisarts advies nogeens 2 weken geprobeerd maar ik ga weer stoppen. Je loopt stoned rond; slecht evenwicht; moeilijk zien en praten. je mist met lezen teksten en met presentaties, vergaderingen mis je ook delen. Dit medicijn overheerst mijn leven met teveel bijwerkingen en daarom ga ik niet door met dit medicijn.

16-11-2021 | Vrouw | 67
Fibromyalgie
Ik heb al sinds jonge leeftijd fibromyalgie, een nieuwe arts vertelde me erover en ik heb het geprobeerd. De bijwerkingen waren te overheersend. Het werkte wel echt want ik ben nu weer teruggezakt naar mijn oude niveau van pijn. Jammer!

17-05-2016 | Vrouw | 59
Fibromyalgie
pijn is er iets minder door geworden, is draagzaam soms. wat ik erg jammer vind, is dat ik er zwaarder door geworden ben.

06-03-2022 | Vrouw | 62

11-04-2017 | Vrouw | 62
Fibromyalgie
Vier jaar geleden moedeloos en in een fase dat ik het leven niet meer zag zitten. Dagelijks pijn. In het gehele lijf, alsof ik een zware griep had. Pijn die niet gerelateerd was aan belasting (sport, hard werken met de spieren), maar die wel voortdurend aanwezig was. Onbegrip bij de huisarts. Door de pijn constant bewust dat er iets aan de hand was. 's Morgens bijna niet [lees meer...]goed uit bed kunnen stappen door stijfheid, me tegen de muur aan opwerken tot staan. Kortom: verschrikkelijk als je nog geen 60 bent. 's Nachts slecht kunnen slapen van de pijn. Tot ik via een mailvriendin hoorde van Fibromyalgie. Bij de huisarts tot ruzie aan toe aangedrongen op een verwijzing voor de reumatoloog. Bij het eerste consult bleek al wat er mis was: fibromyalgie en neuropathie (en een angststoornis bleek later). Meegedaan met een trial voor het gebruik van Lyrica aan te wenden voor fibromyalgie patienten. Bij de trial werden mensen uitgeloot die een placebo kregen en die het medicijn in verschillende doseringen en sterktes. Ik moest een dagboekje bijhouden. Ik ben uitgeloot voor het 'echte' medicijn en heb ervaren hoe het voelt om hogere sterktes, grotere doseringen en kennelijk een placebo te krijgen. Ik kon dat in alle gevallen goed merken. Ik kan kort zijn: met de lyrica heb ik mijn leven terug gekregen. Ik kon door het medicijn afstand nemen van de pijn en daarmee werd ik ook minder gespannen. Gespannenheid die mij altijd pijn geeft. De neuropathie is als ik Lyrica neem bijna verdwenen. Neem ik het niet (ik ben wel eens een paar maanden gestopt om te kijken hoe het dan zou gaan), dan komt de pijn in alle hevigheid terug. De zenuwpijn wel te verstaan. Slapen gaat prima sinds ik Lyrica gebruik. Ook een groot voordeel. Duizeligheid.... alleen in het begin is het wennen. Ik laat het even over me heen komen en deze 'bijwerking' weegt niet op tegen het grote voordeel dat ik erdoor ervaar.

18-12-2014 | Vrouw | 40
Fibromyalgie
Dit middel een aantal weken geslikt het hielp goed tegen de pijn . Ik kreeg er wel een high gevoel van net of je aan de drugs bent, gevolg een droge mond en verbale agressie dus geirriteerd was geen pretje voor mijn omgeving en mijzelf dus gauw mee gestopt.

01-10-2013 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Lijd zelf aan Fibromyalgie gebruikte altijd Amytriptiline 125 mg. Heb toen de amytriptiline afgebouwd. Toen kreeg ik Lyrica als advies van de huisarts. Hoop dat dit medicijn mij beter helpt. De erge zenuwpijn is wat milder geworden daar ben ik erg blij mee. Sinds 14 dagen dit medicijn in gebruik. Eerst was het 1 medicijn van 75 mg sinds vandaag naar 2x per dag ben ben[lees meer...]ieuwd. S" nachts slapen gaat nog niet zo goed. hoop dat het slapen beter wordt. Wie heeft hier ook ervaring mee en heeft dit medicijn ook voor Fibromyalgie.

08-03-2019 | Vrouw | 34
Fibromyalgie
Ik gebruik het nu een maand, ik was mega bang voor de bijwerkingen maar ik heb nergens last van. Alleen mijn menstruatie blijft uit maar goed dat vind ik niet heel erg ;) Ik heb minderpijn en ik ben niet meer zo wazig in mijn hoofd, bewegen gaat ook steeds beter en daardoor merk ik ook dat ik met energie heb. Ik ben nog niet aangekomen hopelijk blijft dat zo.

18-05-2016 | Vrouw | 58
Fibromyalgie
Ik ben begonnen met een week 2x 25 mg in te nemen, daarna twee weken 2x 50 mg en nu zit ik op 75 mg. Ik vind dit werkelijk een wondermiddel. Al vanaf mijn 16e jaar loop ik met pijn klachten en ben nu vrijwel pijnvrij. Alleen als ik een drukke dag heb gehad of te lang met mijn stuiterballetje (scootmobiel) heb rondgereden komt de pijn weer bovendrijven. Tot nu toe gebruik i[lees meer...]k ook nog Fentanyl pleisters, maar daar wil ik half juni mee stoppen.

12-02-2015 | Vrouw | 72
Fibromyalgie
Heb dronken gevoel neem nu een halve perdag.helpt voor de pijn