Ervaringen met Lyrica

pregabaline

Bij  HerniaX

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (167 meningen)

10-09-2016 | Man | 56
Hernia
Ben zeer te vreden over dit medicijn als het gaat over de pijnbestrijding. maar de bijwerkingen die het medicijn veroorzaakt is soms moeilijk te accepteren.

20-05-2016 | Man | 55
pregabaline (225mg)
Nek- / rughernia
Vierdubbele nekhernia met fusie c6-c7 en titanium disc c4-c5, nooit pijnvrij geweest, nu zware neuropathische pijn, procedure in gang gezet voor neurostimulator. c5-c6 niet meer te opereren, wegens hoog risico op zware complicaties; Middel werd voorgeschreven door neurochirurg 2 x 75mg per dag, pijnarts schrijft 2 x 300 mg per dag voor. ben tot 225mg geraakt, 3x 300mg ge [lees meer...]probeerd maar zeer vlug terug naar 225mg omdat het gewoon niet haalbaar is.Ben zelfstandig, heb een b&b en een makelaarskantoor, dus blijf doorwerken... Ben ook hartpatient... Nu ja onkruid vergaat niet ! Hoop dat procedure neurostimulator vlug verloopt zodat ik van die "crapuleuze" lyrica en andere neuroleptica af ben. Doorbijten is de boodschap !!!

23-01-2016 | Man | 47
Hernia
Eerst via de huisarts oxycodon 2x 10 mg langlopend, 3x 50 mg diclofenac en 4x 500mg paracetamol gekregen wat in eerste instantie goed hielp. Na 1 dag kwam de zenuwpijn in mijn rechterarm weer zeer heftig door, waarna ik naar een neuroloog in het ziekenhuis ben doorverwezen. Daar 2 dagen opgenomen geweest en in die tijd is de pijnmedicatie afgestemd op mijn klachten. Ik kre[lees meer...]eg er ook Lyrica 2x 75 mg bij en de dosering oxycodon werd verhoogd naar 2x 30 mg. Hierdoor had ik geen pijnklachten meer, alleen het dode gevoel en de tintelingen in de hand / vingers bleef. Als bijwerkingen vooral slaperig, duizelig, last van de stoelgang en vergeetachtigheid. Ik heb die als vervelend, maar niet heel erg ervaren. Op dit moment (7 weken verder) afgebouwd van de diclofenac en oxycodon. Volgende week gaat de Lyrica er ook af en daarna de paracetamol. De bijwerkingen werden naarmate het middel langer geslikt werd steeds minder.

01-10-2015 | Man | 59
pregabaline (150mg)
Hernia
HET HEEFT MIJ VOORAL IN HET BEGIN GEHOLPEN OM DE PIJN DRAGELIJKER TE MAKEN. LATER BEN IK HET GAAN AFBOUWEN EN KAN NIET VOLSTAAN MET 1X 75 MG P.D. DUS TERUG NAAR 2X P.D MET WEL LICHTE BIJWERKINGEN VAN WAZIG ZIEN EN SLAPERIGHEID MAAR MINDER PIJNKLACHTEN. HET BLIJFT DUS MATCHEN

05-07-2015 | Vrouw | 53
Nek- / rughernia
Had erg veel zenuwpijn van de hernia en de lyrica gaf meteen verlichting. Ik sliep er erg goed op zodat ik de dag weer goed kon beginnen.

19-03-2015 | Man | 42

07-03-2015 | Man | 53
Hernia
Ja, ik was altijd al een prater, maar door die lyrica is dat wel versterkt, beetje euforie gevoel. ik voel me er verder wel goed bij, in combinatie met 4x 10mg oxycodon voel ik me wel redelijk comfortabel. Wel last van een droge mond, maar dat zou ook kunnen komen door de oxycodon. ik probeerde vorige week de dosis met een keer per dag te minderen, maar dat bleek later ge[lees meer...]en goed idee, weer pijn en voelde me een wrak. Dus nu slik ik weer 4x per dag lyrica en oxycodon. Hoop dat mijn klachten snel verminderen, als uiterste een ingreep door de neurochirurg. Tot die tijd ben ik blij dat deze geneesmiddelen bestaan. Misschien wel een goede tip, ik houd vanaf het begin van mijn aandoening een dagboek / logboek bij, medicijngebruik, tijdstippen van inname, hoe ik me voel van uur tot uur. het is een goede manier om de emoties van me af te schrijven, zo heb ik zelf ook beter inzicht in het verloop van deze periode in mijn leven, maar de beste manier is om het toch te relativeren [het kan altijd erger ] en ondanks alles positief te blijven, en vertrouwen te hebben in de mensen die je daarbij ondersteunen, van apotheker tot chirurg, iedereen die werkzaam is in de gezondheidszorg, en niet te vergeten je echtgenote, familie en vrienden.

24-02-2015 | Vrouw | 51
pregabaline (300mg)
Hernia
hielp minder tegen de pijn

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum