Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

29-03-2022 | Vrouw | 58
Maagbeschermer
Ik slik omeprazol al 2 jaar en kom er nu pas achter dat ik zieker word,bij mij word het gebruikt als maagbeschermer. Ik heb veel klachten zoals krampen in mijn voeten,onverklaarbare zweren over mijn lichaam oorzuisen misselijk vooral in de avond mijn been slaapt en dat merk je niet opgezwollen vingers hoofdpijn jeuk. Ik kwam toevallig op deze pagina. Ik moet nog naar de[lees meer...] internist om mij te onderzoeken omdat ik nu al haaruitval heb ik durf het niet te kammen alle slechte bijwerkingen heb ik. Ook wat de mensen schrijven hier waar ik echt van schrik omdat ik alles heb wat er geschreven staat. Sins een korte tijd ook mijn haar het laat gewoon los bij het haarzakje ik hoor het gewoon kraken bij de zijkant waar het haar loslaat. Nooit gedacht dat dit middel zoveel bijwerkingen heeft. Ik zoek nou al 2 jaar waar mijn klachten van komen ik kan in de morgen nog niet gelijk opstaan omdat ik eerst moet voelen of mijn been slaapt anders rol ik zo van het bed af. Ik ben zo ook van de bank gevallen en kneusde 2 ribben ik viel namelijk tegen mijn koffietafel op,dit is echt een akelig gevoel. Het oorzuisen word er gek van ik hoop als ik stop dat ik weer mezelf ben. Ik heb wel een tip voor degene wat last hebben van zuurbranden op opstoten maagzuur, Ik heb een pakje zuiveringzout ( maagzout ) 1 theelepeltje maagzout met een glas water Doet wonderen voor mijn maag,je moet wel het maagzout eerst lepeltje zout in je mond en dan met gelijk een glas water drinken je merkt het gelijk dat het zuurbranden weg is.

25-08-2020 | Vrouw | 58
omeprazol (20mg)
Sinds een virus eind nov 2019 stuwing van slijm in de keelholte, wat soms een verstikkend gevoel geeft, maar altijd moeite met het wegslikken van het slijm. KNO arts zag geen oorzaak, denkt hyperreactief slijmvlies als gevolg van dat virus. Aangezien ik in december ook reflux had heeft ook een MDL arts gekeken. Hij zag een geïrriteerde maag en slokdarm, nooooit last van [lees meer...]gehad! Sinds dat virus allerlei rare klachten, zelfs bloed in mijn urine, gewichtsverlies, uitslag, blauwe plekken, en daardoor ook angstklachten, omdat de oorzaak vaag is. In elk geval is er een biopt genomen van mijn maag, de uitslag moet nog volgen. Ik moest alvast omeprazol 20mg innemen. Keelslijm werd niet minder, de pijn werd wel erger! Als ik inademde voelde ik steken rechts in of onder mijn ribbenkast. Vandaag bwv test mee gestopt en de steken zijn stukken minder! Ik hoop dat het weefsel onderzoek niks uitwijst dan bv stress, want als het om de maagbacterie gaat dan moet ik een maagzuurremmer plus 2 verschillende antibiotica nemen voor langere tijd!!! Dat wil ik niet, al die troep. Wat was het in godsnaam voor virus wat zoveel schade heeft aangericht???

17-06-2023 | Man | 59
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Nadat ik 2 weken zonder enig resultaat pantoprazol geslikt te hebben tegen maagzuur, ben ik eerst naar mijn apotheek geweest of het kwaad kon dat ik over zou stappen naar omaprezol. Dit omdat ik bloedverdunners en hart medicijn heb. Na toestemming van mijn apotheek dit medicijn bij een bekende drogist gekocht, 10 mg kan zonder recept. Ik kan alleen maar zeggen dat ik[lees meer...] er veel baat bij heb. Veel meer dan pantoprazol. Heb nog wel een brok in keel, maar het branden in de keel is echt minder. Uiteraard nog wel langs kno voor onderzoek, maar tot die tijd kan ik me goed helpen met dit medicijn

26-02-2022 | Vrouw | 59
omeprazol (10mg)
Middenrifsbreuk
Heb jaren 20 mg geslikt voor maagzuur. Gestopt maagzuur kwam weer heftig terug zelf van water krijg ik maagzuur. Ben nu 10 mg gaan slikken geen problemen met maagzuur. Dus mensen probeer of je ook een lagere dosering kan hebben. Totaal geen bijwerkingen en klachten met deze.

31-10-2023 | Vrouw | 60
Maagklachten
Ik gebruik het al lang had altijd de grote blauwe die super werkte. Nu opeens kleine gele. en veel bijwerkingen. Volgens apotheek zijn de andere niet meer verkrijgbaar

28-02-2020 | Man | 60
omeprazol (20mg)
Heftige rugpijnen hiervoor krijg ik allerlei pijnstillers maar momenteel beperk ik mij tot de lichte versies vanwege de terminale ziekte van mijn echtgenote. Ik moet kunnen rijden met een voertuig, want het openbaar vervoer is een drama. Ik ben al meerdere keren aan de fentanyl geweest maar daar vind ik dat je daar niet mee mag rijden. Ik betrapte me op een wat slomere rea[lees meer...]ctie in het verkeer met de fiets.

04-02-2020 | Vrouw | 60
Maagzweer
Vorig gediagnosticeerd met burnout/stressklachten...aanvankelijk helemaal geen last van mijn maag, maar door een terugval in september door stress wel behoorlijk veel last gekregen van mijn maag..nu heb ik 6 jr geleden omeprazol 40 mg gehad, want tijdens een gastrocopie werden enkele zweertjes op mijn 12-vingerige darm ontdekt..kreeg wel obstipatie, dus mijn huisarts advis[lees meer...]eerde mij op de inname te staken...daarna ook niets van dat alles geslikt en super goed gegaan..totdat ik dus vorig jaar wel weer klachten kreeg door de stress dus...dacht het wel zou meevallen met mijn maag, ben pas in november naar de huisarts gegaan en kreeg 20mg omepr.mee voor 1 maand..maar begin januari kreeg ik weer last en slik nu weer voor 1 maandje 20 mg...voel nog geen verbetering..heb soms wel een prikkelhoest met uitstraling naar mijn schouderbladen...echt een naar gevoel...en af en toe heb ik ook moeite met slikken..

03-02-2020 | Vrouw | 60
omeprazol (20mg)
ik slik nu 5 maanden 20 mg op een dag in combinatie met omeprazol 40 mg maar na het slikken van deze combinatie heb ik juist erg veel last van de maag en overweeg te stoppen wie heeft daar ervaring mee en heeft er ook ondanks de omeprazol maagklachten van

04-07-2023 | Vrouw | 61
Barrett's slokdarm
Sinds gisteren gestart met deze vervanger voor Omeprazol Sandoz. Wat een ellende. En aangezien ik vakantie heb,kan ik niet even naar de apotheek terug. Bah!

02-05-2023 | Vrouw | 61
Maagzuur
Ik gebruik al jaren Omeprazol Focus en totaal geen bijwerkingen. Medicatie van een Nederlandse fabrikant. En nu wilde de apotheek het vervangen door maagzuurremmers van Sandoz Groothandel en nota bene van een buitenlandse fabrikant. Hoezo duurzaam? Uiteraard blijf ik de Nederlandse variant Omeprazol Focus 20 mg gebruiken.

27-02-2023 | Man | 61
Hoest
Chronische hoest wegens middenrifbreuk. STOP NIET met omeprazol, ik heb 4 maanden ellende met maagzuur gehad bij een poging om gedoseerd af te bouwen. De afbouw gaat, totdat je een paar dagen 0 gebruikt; ik werd misselijk van mezelf en ik stop nooit meer!

08-02-2023 | Vrouw | 61
Maagzuur (brandend)
Ik had veel maagzuur en kreeg dit voorgeschreven. Na de derde dag inname werd ik in de nacht zwaar benauwd wakker. Vooral rustig blijven. Kon alleen oppervlakkig ademhalen. Dus allergisch voor die troep. Allergietablet genomen en het zwakte af. Mijn moeder hartpatient kreeg dit ook vanwege de bloedverdunners. Na een week belde ze dat ze het zo benauwd had. Dus de ambulance[lees meer...] en zij naar het ziekenhuis. Konden niet direct de link vinden waar de klachten vandaan kwamen. Toen ging er bij mij een lampje branden. Zij kreeg dezelfde klachten als ik van de omeprazol. De arts dit verteld en zij moest meteen stoppen. Vanaf dat moment was zij van die vreemde benauwdheid af.

22-12-2022 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Jaren getobt met maagzuurremmers, nu gebruik ik omeprazol 40mg dagelijks al 15 jaar, nooit meer( geen dag) problemen meer gehad. Had dagelijks zuurbranden doordat gedeelte van m’n maag boven middenrif zit. Wel darmproblemen gehad waar ik nooit de oorzaak van kon achterhalen, ook niet na darmonderzoek. Las zo”even dat dat bij langdurig gebruik weleens de bijwerking van ome[lees meer...]prazol kon zijn. Vreemd dat ik daar nooit op gewezen ben door mijn darmonderzoekers en huisarts, hadden geen verklaring voor mijn klachten. Heb toch best al aantal malen darmklachten gehad, nu 7 mnd klachtvrij, …. In de gaten houden dus

22-10-2019 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Ik heb ruim twee jaar omeprazol gebruikt tegen brandend maagzuur en zuur oprispingen, werkt perfect. Eerste jaar 1x dag 20mg, daarna 1x 20mg om de dag. Maar door veel bijwerkingen ben ik een maand geleden mee gestopt. En ja hoor, weer na elke maaltijd die vervelende brandende maagzuur terug. Ik probeer nu van alles en nog wat, behalve medicijnen. Maar jammer genoeg n[lees meer...]og geen resultaat.... Wel en gelukkig maar geen bijwerkingen meer.

21-12-2023 | Vrouw | 62
Maagzuur
altijd blauw witte pilletjes gehad nu geel beige achtig nu weeig gevoel in maar net of er wat in keel zit droge tong weet niet of het daar van komt , maar sinds ik deze gebruik heb ik dat

29-10-2023 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Ik gebruik het al jaren, (omeprazol 40mg) kreeg ze van cardioloog, nu echter in eens kreeg ik anderen, kleiner andere kleur, zou het zelfde zijn… nu buikpijn en hoofdpijn… Ik wil gewoon mijn eigen voorgeschreven medicijnen, weer terug, waarom wat anders, en wie bepaalt dat? Wat moet ik doen?