omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (119 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (38 meningen)
Reflux (26 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

23-11-2017 | Vrouw | 19
Misselijkheid
Het werkt niet bij mij, ondanks hoge dosering. Duizeligheid, buikpijn

16-11-2017 | Vrouw | 75
Middenrifsbreuk
Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

06-11-2017 | Vrouw | 57
omeprazol (40mg)
De arts vermoedde vanwege vergrote tongamandel/geirriteerde keel bij mij verborgen reflux. Er kwam wel slijm in mijn mond maar geen zuur en ik had er niet veel last van. Waarschijnlijk maagslijm. Ik moest 1 maand 80 mg Omeprazol slikken (dit hielp wel) en dan helemaal stoppen met Omeprazol om te kijken of het weer terug kwam. Helaas kwam het probleem 10 x zo erg terug toe[lees meer...]n ik stopte met Omeprazol - rebound effect. Nu zit ik mooi met de gebakken peren omdat ik 'als test' dit medicijn in hoge dosering moest slikken. Enige hoop is dat met heel geleidelijk aan de dosering verlagen de ellende minder zal worden. Binnenkort krijg ik een gastroscopie ...

01-11-2017 | Vrouw | 68
Barrett's slokdarm
Kwam terecht bij therapeut i .v.m. ernstige evenwichtstoringen en heftige aanvallen van duizeligheid en een zeer onrustig gevoel. Ook maakten mijn darmen een abnormaal hard geluid en kreeg laatste half jaar harde oorsuizingen. Voelde dat er iets met mijn lichaam aan de hand was waar ik geen vat op had. Toen mijn therapeut vroeg of ik medicijnen gebruik, werd ik plots heel [lees meer...]alert en ben thuis gaan googelen. Kan vertellen dat ik mij een hoedje schrok (en dan druk ik mezelf zacht uit). Ben acuut gestopt met omeprazol en naar huisarts. Zij gaf aan dat die bijwerkingen er inderdaad kunnen zijn, maar dan moest ik over op een andere pil. Nou niet dus...hebben allemaal die vreselijke bijwerkingen. Voel mij op dit moment stukken beter, darmen komen tot rust en heb geen evenwichtstoring. Ben af en toe nog wel duizelig, maar daar kan ik mee leven...althans proberen. Zit nu wel met een probleem want, nooit maagzuur gehad, maar nu dus wel. Daarvoor neem ik eenmaal per dag glas water met backing soda en pas beetje eetgewoonten aan. Dat gaat redelijk. Ook weet ik niet wat ik nu moet doen met die barrett slokdarm, want er zijn geen andere medicijnen buiten die enge pillen. Hoop dat er iemand nog andere tips heeft hierover. Een ding wil ik nog wel kwijt... hoeveel ouderen lopen er rond en bij de therapeut (die weten hier ook niets van) met evenwichtstoring en duizeligheid en weten niet dat het misschien aan die pillen ligt, terwijl dat het een van de meest gebruikte pillen is. Sterkte voor al die mensen die deze afschuwelijke bijwerkingen hebben. Gr..Tetje

14-09-2017 | Vrouw | 57
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Slik dit middel nu ruim 19 jaar i.v.m maagzuur klachten en een slecht sluitende maagklep. het medicijn werkt voor mij goed...verder geen klachten meer na gebruik hiervan

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.

22-08-2017 | Vrouw | 58
Maagzweer
Het was effectief in de genezing van de 20 kleine zweertjes, maar de oorzaak werd niet weggenomen. Pas toen ik speciaal water ging drinken (ERW) kon ik stoppen met de laatste omeprazol 10. Maar na 3 jaar nog steeds de oorsuizingen. Bij meerdere mensen deze bijwerking gezien. Nu proberen alle tekorten aan te vullen.

10-07-2017 | Vrouw | 57
Maagbeschermer
Ik kreeg omeprazol voorgeschreven omdat sertraline maagzuur problemen gaf. Na lezen dat langdurig gebruik niet goed is, omdat bijv vitamine B niet of minder opgenomen wordt, ben ik gestopt. Voor mijn maagzuur begon ik natuurlijke supplement nemen en die hebben net zoveel of beter resultaat. Ik kreeg goed resultaat met: 1 zuur meloen, 2 aloe vera

25-05-2017 | Vrouw | 38
Reumatoïde artritis
20mg is prima, geen bijwerkingen. Sinds maandag echter 40mg en voel ik me vreemd, maar, duizelig, hoofdpijn in voorhoofd en algeheel niet fit en hangerig. Ga morgen de poli bellen, want dit voelt niet goed. Nooit verwacht van dit medicijn.

19-09-2021 | Man | 36
Actinische keratose
Slecht slecht slecht

24-08-2021 | Man | 69
Maagklachten
Geïrriteerde slokdarm

03-04-2021 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
Krijg steeds meer last van de maag en vaak misselijk , maar heb geen maagzuur meer , probeer nu langzaam af te bouwen

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Het middel werkt bij mij absoluut niet wat het moet doen.

19-12-2020 | Man | 49
Reflux
Ik heb twee keer Omeprazol voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat ik bij hem ben geweest voor maagklachten (vervelend gevoel in de maagstreek, zure oprispingen). Ik slik nu ongeveer zes weken 1x omeprazol 40mg per dag en de laatste tijd zijn mijn darmen van slag en lig ik vaak 's nachts met buikrampen in bed. Ook krijg ik last van vervelende pijn rechts onder mijn[lees meer...] ribbenkast en af en toe pijnscheuten op willekeurige plaatsen in mijn buik.. Al deze bijwerkingen maken mij aan het twijfelen en maken mij onrustig en zenuwachtig waardoor de buikklachten alleen maar toenemen. De buik/darmklachten lijken nu erger dan de oorspronkelijke maagklachten en ik vraag me af wat het slikken daarom nog voor zin heeft. Misschien moet ik het gebruik even staken en overgaan op reguliere maagzuurbinders (gaviscon/maalox), puur om te kijken of de buikklachten dan afnemen. Ik ben benieuwd wie deze klachten herkent.

11-05-2020 | Man | 64
Middenrifsbreuk

20-04-2020 | Man | 63
Anemie door foliumzuurdeficiëntie
Help totaal niet. Zelfs normale paracetamol niet te verdragen. Voorheen de cimitedine werkte wel maar is nergens meer te leveren dankzij de medicijnen importeurs!