omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (119 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (38 meningen)
Reflux (26 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

06-12-2017 | Man | 59
Pijn op de borst
Vanwege hevige slokdarmkrampen schreef mijn huisarts me dit middel voor. Na een week inname kreeg ik plotseling (binnen een minuut) een opgezwollen bovenlip wat uren aanhield. De volgende opnieuw zwelling maar nu aan mijn linkerwang. Ik ben inmiddellijk gestopt met inname, hele nare bijwerkingen. Dat zwelingen aan de lippen en mond kunnen voorkomen staat overigens wel in d[lees meer...]e bijsluiter. Ik vind het een gevaarlijk product gezien de nare bijwerkingen dat het kan hebben.

05-12-2017 | Man | 53
omeprazol (40mg)
ik wil altijd voort omeprazol ik heb geen bijwerkingen ik hoef niet bij te betalen

16-11-2017 | Man | 64
Maagzuur

10-10-2017 | Man | 42
Barrett's slokdarm
De precieze aanleiding weet ik niet meer. Plots lag ik op de onderzoekstafel van de internist (maagbreuk, maagzuur maar het ergst: verbrande slokdarm door maagzuur). In fine heb ik een haat/liefdeverhouding met Omeprazole. In de beginjaren werkte Omeprazole ook hongeropwekkend (en uiterst lastig bij de wens te vermageren). De huidige generatie lijkt deze bijwerking niet m[lees meer...]eer te hebben (of ik counter die met probiotica die hongerstillend werken). Na een periode 'enkel in geval van maagbelastende medicatie zoals Diclofenac' is de aandoening verergerd zodat ik weer dagelijks Omeprazole moet nemen.

07-10-2017 | Man | 80
Maagzuur (brandend)
Na twee maanden gebruik van Omeprazol wegens middenrifbreuk hoorapparaat nodig! Gestopt toen ik merkte dat mijn gehoor van mijn goede oor snel slechter werd. (Het andere is ooit door operaties erg beschadigd) Overgegaan op ranitidine, dat goed werkt en geen problemen geeft. Omeprazol is een PPI dat vooral voor ouderen niet voorgeschreven dient te worden.

06-10-2017 | Man | 52
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Soms als ik te veel eet of te laat alcohol drink krijg ik last van maagzuur. Ik neem dan een Omeprazol met een rennie, en kan d nacht door zonder wakker te worden van brandend maagzuur

10-08-2017 | Man | 46
Middenrifsbreuk
Ben er nu achter dat de klachten die ik heb wel eens van dit medicijn kunnen komen. Oorsuizen, 3 x per jaar uitslag / jeuk, zeer pijnlijke mond. Ik wil eigenlijk per direct stoppen en overstappen op een homeopatisch middel. Heeft iemand ervaring met het accuut stoppen? Of afbouwen? Ik wil er in ieder geval mee stoppen. Zijn er risico’s bij accuut stoppen? Ik heb geen idee [lees meer...]of de klachten waarvoor ik dit medicijn gebruik terug zullen komen, maar de bijwerkingen ben ik klaar mee. Graag reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.

09-08-2017 | Man | 63
Maagklachten
Slik al 6 jaar omeprazol, helaas heeft cz de goedkope uitvoering voorgeschreven, dit voor de vierde keer met mijn voorgeschreven medicijnen door mijn cardioloog. Nu erg veel last van misselijkheid. Zo gaat het nooit goed met je, oh ja nu slik ik ook medicijnen tegen misselijkheid. Dus het kost de verzekering toch meer.

26-07-2017 | Man | 50
Maagklachten
Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven gekregen. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf bet[lees meer...]aald want wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.

16-07-2017 | Man | 58
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Gestopt met dit medicijn kreeg uiteindelijk meer last van maagzuur en maagproblemen hoge bloeddruk, impotentie

10-07-2017 | Man | 71
Maagbeschermer
Overgestapt naar Esomeprazol caps.

10-07-2017 | Man | 52
Maagbeschermer
Werkte verder wel goed, inname was soms (capsule) lastiger. De Pantoprazol is gemakkelijker weg te slikken en de werking is bij mij beter.

07-07-2017 | Man | 65
Alvleesklierontsteking
helpt tegen opkomend maagzuur, door ontsteking aan de alvleesklier had ik een cyste die tegen de maag drukte, daardoor de maag kleiner maakte. Door specialist is cyste nu 'leeggehaald', waardoor ik nu veel minder last heb. Wil nu eigenijk liever stoppen/minderen met omeprazol. Ga van 1x daags naar 1x2daags,. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

06-07-2017 | Man | 46
Maagzuur
Chronisch maagzuur probleem. Huisarts zeer gemakkelijk omeprazol voorgeschreven, verder geen onderzoek. Op 1 januari 2014 voor een flinke bijholteontsteking een breed spectrum antibiotica gekregen. Vanaf toen van alle problemen af. Altijd onderzoek laten doen bij maagzuurproblemen.

19-06-2017 | Man | 60
Slokdarmontsteking
Slik dit middel nu ruim 17 jaar i.v.m maagzuur klachten en een daardoor ontstane slokdarm ontsteking en slecht sluitende maagklep. Middel doet wat het moet doen bijwerkingen neem je voor lief .gewichtstoename.soms hoofdpijn en een verlaagd B12 vitamine in het bloed. Het is raadzaam om zo nu en dan de nier functie te laten checken.

08-06-2017 | Man | 56
Hoest
Dampen vanuit de maag irriteren mijn keel slijmvliezen met kriebelhoest als gevolg. Zonder medicatie wordt het hoesten steeds erger.