omeprazol

Maagzuur (brandend) (147 meningen)
Maagzuur (119 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (38 meningen)
Reflux (26 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

06-05-2018 | Man | 70
Maagzuur (brandend)
Als zuurremmer ok maar bijwerking onleefbaar

08-02-2018 | Vrouw | 71
omeprazol (10mg)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
had bloeding slokdarm/naar maag. door medicatie kon slijmlaag zich herstellen. heb wel last van tekort aan magnesium, nogal eens last van behoorlijke krampen in benen. ook last van winderigheid.

10-07-2017 | Man | 71
Maagbeschermer
Overgestapt naar Esomeprazol caps.

24-04-2019 | Man | 72
omeprazol (20mg)
Gebruik dit middel NIET! Anke Lameris (medische faculteit Radboud Universiteit) schreef in 2014 een proefschrift waarin zij dit gevaarlijke middel beschrijft en o.a. hartritmestoornis en spierkrampen toedicht! Een zaak die door artsen en specialisten wordt onderkend en veelal door apothekers ontkend.

13-12-2020 | Vrouw | 73

04-07-2019 | Vrouw | 73
Misselijkheid
Ik ben heel vaak misselijk na het eten, of zelf tijdens het eten, het komt volgens de huisarts en specialist omdat een gedeelte van maag te hoog ligt??

22-01-2018 | Man | 73
Maagzuur (brandend)
bij vlagen last van brandend maagzuur. Omeprazol gebruik ik dan gedurende een week of zo en dat gaat het ook weer zonder.

13-06-2019 | Vrouw | 74
omeprazol (40mg)
baret slokdarm stramme stijve spieren dat ik bijna niet meer kon gaan duizelig wazig zien ovegeschakeld pantomet 20mg 2x per dag

10-03-2019 | Vrouw | 74
Reflux
Gelijk eerste dag sliep ik dit blijft, anders wel suf, vergeet veel, jankerig, depri, angsten, durf zo suf niet naar buiten, lig op bank bijna hele dag, bahhh ook op esomepazol, lijkt wel een jalmerend middel

19-12-2017 | Man | 74
Maagzuur
Heb medicijnen voor maagzuur nl omecat 40 mg bruikbaar tot 02-2018 ! Nu moest ik van apotheek nieuwe komen halen omdat ze maar 3 maanden gebruikt mogen worden!! Dit vind heel raar als ze wel volgen de leverancier gebruikt mogen worden?? vr .gr. (mijn medicijn : privé gegevens verwijderd)

16-11-2017 | Vrouw | 75
Middenrifsbreuk
Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

11-09-2018 | Man | 76
Maagklachten
Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.

29-01-2018 | Man | 77
omeprazol (40mg)
Door COPD Nierfalen Hartproblemen Hoge colesterol Hogebloeddruk en verstopte ader in mijn been eet ik medicijnen alsof het snoepjes zijn,twee keer hartinfarct door al de pillen altijd maagpijn daar kreeg ik in 2006 omeprasol voor hielp goed maar na jaren gebruik veel bijwerking. Gestopt maar de maagpijn was verschrikkelik toen overgestapt op Ranitidine nu maar afwacht[lees meer...]en .

07-10-2017 | Man | 80
Maagzuur (brandend)
Na twee maanden gebruik van Omeprazol wegens middenrifbreuk hoorapparaat nodig! Gestopt toen ik merkte dat mijn gehoor van mijn goede oor snel slechter werd. (Het andere is ooit door operaties erg beschadigd) Overgegaan op ranitidine, dat goed werkt en geen problemen geeft. Omeprazol is een PPI dat vooral voor ouderen niet voorgeschreven dient te worden.

26-05-2019 | Man | 82
CVA (cerebrovasculair accident)
Mijn vrouw gebruikte Pantoprazol. Het zelden "rot " spul met de zelden bijwerkingen als omeprazol (zie boven). Mijn vrouw en ik hebben deze middelen aan de kant gegooid.

15-10-2018 | Vrouw | 82
Hartinfarct
Ter voorkoming van maagproblemen. NA gebruik geen last mere gehad

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum