omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (119 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Reflux (28 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (18 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

09-09-2015 | Man | 64
Middenrifsbreuk
in 1975 wilde men mij daaraan opereren, krijg links en rechts een ritsluiting van 50 cm met percentage van 50% kans van slagen. Ik was daar op tegen. In 2000 lag ik ziekenhuis ST Elisabeth te Antwerpen voor alvleesklierontsteking. De dr. sprak ook over mijn hernia diafragma, gaf mij Omeprazol, ik neem die iedere morgen op nuchtere maag in. Nooit geen last van brandend maag[lees meer...]zuur gehad.

28-02-2017 | Man | 66
omeprazol (10mg)
Middenrifsbreuk
Verschillende maagzuurremmers gebruikt (zonder effect), voordat KNO arts een middenrifsbreuk constateerde. Kreeg omeprazol 20mg. voorgeschreven en vanaf 2010 geen problemen meer gehad. Laatste half jaar de dosering op eigen initiatief gehalveerd, geen probleem. Ben zeer tevreden met dit middel, helpt mij prima.

31-12-2018 | Man | 70
Hernia diafragmatica
Gebruik van het medicijn is, omdat er een gat in het middenrif is waar genomen. Mee gekregen bij de geboorte. Ook voor gebruik als maag beschermer.Dit i.v.m. het gebruik van meerdere medicijnen. Het werkt naar tevredenheid. Bij gebruik van alcohol en kruidig eten zijn er wel eens extra capsules nodig om te in te nemen.

16-11-2017 | Vrouw | 75
Middenrifsbreuk
Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

12-01-2022 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Op advies arts gaan gebruiken na constatering barret slokdarm na langdurig oprispingen maagzuur door scheurtje middenrif.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum