Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

10-08-2017 | Man | 46
Middenrifsbreuk
Ben er nu achter dat de klachten die ik heb wel eens van dit medicijn kunnen komen. Oorsuizen, 3 x per jaar uitslag / jeuk, zeer pijnlijke mond. Ik wil eigenlijk per direct stoppen en overstappen op een homeopatisch middel. Heeft iemand ervaring met het accuut stoppen? Of afbouwen? Ik wil er in ieder geval mee stoppen. Zijn er risico’s bij accuut stoppen? Ik heb geen idee [lees meer...]of de klachten waarvoor ik dit medicijn gebruik terug zullen komen, maar de bijwerkingen ben ik klaar mee. Graag reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.

27-04-2017 | Man | 30
Hernia diafragmatica
Hallo, Reeds een jaar of twee slik ik nu Omeprazol in de dosis van 20mg. De Omeprazol wordt dagelijks met een paar slokken water ingenomen. Dit gebeurt een halfuur voordat ik begin met het ontbijt. Sinds een half jaar ben ik last gaan krijgen van bijwerkingen in de vorm van darmklachten en een ernstig tekort aan vitamine B12 (met vermoeidheidsklachten, krachtsverlies[lees meer...] en gewichtsverlies tot gevolg). De bijwerkingen zijn dermate ernstig aan het worden, dat ik nu opzoek ben naar alternatieven. Het is algemeen bekend dat Omeprazol een maagzuurremmer is en dit maagzuur er voor zorgt dat het eten goed verteert wordt. Dat is volgens mij (na onderzoek) ook precies de reden waarom ik nu steeds vaker darmklachten krijg. Het eten wordt niet meer goed verteert waardoor en af en toe dumpsyndroom optreedt (een versnelde passage van maag naar darm met diarree en krampen als gevolg). De pijnen zijn dusdanig hevig dat ik al redelijk ten einde raad ben. Daarnaast worden voedingsstoffen niet meer juist opgenomen waardoor ik nu een tekort aan Vitamine B12 heb en de afgelopen periode 5 kilo afgevallen ben. Een ander risico is die van botontkalking (welke nog niet van toepassing is ga ik vanuit). Voor het tekort aan vitamine B12 krijg ik van de huisarts (maar ook vrij verkrijgbaar) Methylcobalamine in een dosis van 60.000% ADH. Elke keer als ik zo'n pil neem (tijdens de lunch) krijg ik darmkrampen na het avondeten (alsof mijn maag het niet verwerken kan). Een week lang heb ik als alternatief voor Omeprazol het middel Ranitidine gebruikt, welke op een andere manier op de maag werkt. Dit middel is helaas niet voldoende effectief voor mij en resulteert in (ernstige) misselijkheid en last van zuurbranden. Vandaag ben ik begonnen (zonder tussenkomst arts) met Bij Zuur. Dit is een natuurlijk en homeopathisch middel waarvan ik nog niet kan aangeven of het wel of niet werkt. Ik hoop oprecht dat ik mijn heil kan vinden in andere middelen dan protonpompremmers, anders ben ik bang dat de enige oplossing een operatie is in de vorm van fundoplicatie (diverse mogelijkheden, zie hiervoor google). De operatie ansich schijnt mee te vallen (2-4 dagen in het ziekenhuis, 2-4 week vloeibaar eten) maar de complicaties die deze operatie met zich mee kan brengen (dysfagie; vernauwde slokdarm en eten wat blijft hangen, dumpsyndroom (versnelde passage), en overige standaard complicaties) doen mij huiveren hiervoor. De reden voor mijn uitgebreide verhaal is omdat ik hoop dat meer mensen zich hier in herkennen, en via deze manier op weg geholpen worden om alternatieven te vinden buiten een ziekenhuisopname na. Ik heb zelf namelijk enorm veel moeite om de juiste informatie te filteren uit het internet. Er zijn zoveel mensen en zoveel wensen. Let wel, het betreft hier mijn eigen ervaringen en onderzoek. Dit is geen garantie dat het u ook daadwerkelijk zal helpen.

01-04-2017 | Man | 40

28-02-2017 | Man | 66
omeprazol (10mg)
Middenrifsbreuk
Verschillende maagzuurremmers gebruikt (zonder effect), voordat KNO arts een middenrifsbreuk constateerde. Kreeg omeprazol 20mg. voorgeschreven en vanaf 2010 geen problemen meer gehad. Laatste half jaar de dosering op eigen initiatief gehalveerd, geen probleem. Ben zeer tevreden met dit middel, helpt mij prima.

27-12-2016 | Man | 39
Middenrifsbreuk
Omeprazol voorgeschreven gekregen vanwege refluxklachten. In eerste instantie 20 mg, later 40 mg. Zeer effectief, maar teveel bijwerkingen. Tussentijds ranitidine gekregen en inmiddels overgestapt op esomeprazol 20 mg.

26-03-2016 | Man | 39
Middenrifsbreuk
Vanwege een gaatje in mijn middenrif is Omeprazol voorgeschreven. Ik slik al 8 jaar actavis. Het werkt perfect. Sinds een paar maanden heb ik vanwege de ziektekosten verzekeraar een ander merk voorgeschreven gekregen Omecat, ik word hier alleen maar misselijk van, opgeblazen gevoel, duizeligheid, erg moe. Kortom waardeloos! Ik probeer nu voor elkaar te krijgen dat ik weer [lees meer...]terug kan naar Actavis.

28-11-2015 | Man | 28
Middenrifsbreuk
Geweldige maagzuurremmer, kan ook echt niet meer zonder. Als ik 2 dagen niet inneem, zijn mijn klachten weer volledig terug en bij elke dag 1caps kan ik weer gewoon normaal mijn werk doen en functioneren. Zeer ernstige maagzuurklachten sinds 2 jaar en na een jaar dit medicijn gaan gebruiken, echt een oplossing.

09-09-2015 | Man | 64
Middenrifsbreuk
in 1975 wilde men mij daaraan opereren, krijg links en rechts een ritsluiting van 50 cm met percentage van 50% kans van slagen. Ik was daar op tegen. In 2000 lag ik ziekenhuis ST Elisabeth te Antwerpen voor alvleesklierontsteking. De dr. sprak ook over mijn hernia diafragma, gaf mij Omeprazol, ik neem die iedere morgen op nuchtere maag in. Nooit geen last van brandend maag[lees meer...]zuur gehad.