Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

26-05-2019 | Man | 82
CVA (cerebrovasculair accident)
Mijn vrouw gebruikte Pantoprazol. Het zelden "rot " spul met de zelden bijwerkingen als omeprazol (zie boven). Mijn vrouw en ik hebben deze middelen aan de kant gegooid.

05-07-2023 | Vrouw | 80
Maagbeschermer
Ik krijg al na vele maag en darm onderzoeken om de 3 maanden een ijzerinfuus en lees in de bij sluiter van de Omeprasol dat je lichaam te weinig ijzer en Vitm. B 12 enz. opneemt bij langdurig gebruik , wat ik dus al jaren slik , maar de MDL arts geloofd mij niet ????? ik weet het gewoon wel zeker .

05-07-2023 | Vrouw | 80
Maagbeschermer
Sandoz word niet meer gemaakt volgens mijn Centraal apotheek in Haarlem , ook ik kreeg vandaag een onbekend ander middel dus ben benieuwd wat dit nu weer gaat worden ...pfff wat vervelend steeds weer een ander merk ...te erg allemaal !!!

22-11-2023 | Man | 79
Maagzuur (brandend)
Maagklachten is familiekwaal, net als maagzweren. Na de 2de maagzweer geen extreme aanvallen meer ervaren, men schijnt er mee om te leren gaan, internets constateerde bij inwendig onderzoek tientallen littekens. Kan niet tegen rauwe groeten en ui, verteer geen noten en drink veel melk, zeker als we uit eten gaan. Voorschrift is 1 a 2 capsules per dag, meestal 1!

12-01-2022 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Op advies arts gaan gebruiken na constatering barret slokdarm na langdurig oprispingen maagzuur door scheurtje middenrif.

13-06-2019 | Vrouw | 74
omeprazol (40mg)
baret slokdarm stramme stijve spieren dat ik bijna niet meer kon gaan duizelig wazig zien ovegeschakeld pantomet 20mg 2x per dag

22-05-2023 | Man | 73
Maagzuur (brandend)
Omeprazol werkt prima, want met 1 pil per dag ('s ochtends voor het ontbijt) hoef ik geen rennies (of iets dergelijks) meer te gebruiken. Ik gebruik dit middel sinds 12 april 2023 en ga op 26 mei a.s bij de huisarts checken of ik hier mee door kan gaan.

20-10-2021 | Vrouw | 73
Maagzuur (brandend)
Zelfs nadat ik een maand geen Esomeprazol meer slikte, had ik alle bijwerkingen, die ik beschreef nog. Weer een maand verder kon ik weer lezen, maar de spierkramp en maag- en buikpijn heb ik nog. Ook het gezwollen gevoel. Mijn kleren zitten strakker, terwijl ik gewicht verlies. Morgen begin ik aan Pantaprozol, omdat ik nog altijd last heb van brandend maagzuur.

13-12-2020 | Vrouw | 73

04-07-2019 | Vrouw | 73
Misselijkheid
Ik ben heel vaak misselijk na het eten, of zelf tijdens het eten, het komt volgens de huisarts en specialist omdat een gedeelte van maag te hoog ligt??

19-01-2023 | Man | 72
Maagzuur
Al jaren gebruik ik Omeprazol 20 mg, vroeger zelfs 40 mg. Nu las ik laatst een artikel dat dit middel zorgt voor een magnesium en B12 tekort. Hoe weet ik of dit bij mij het geval is en welke dosering van beide supplementen zijn dan nodig om dit tekort op te heffen. Ik kan nergens een echt antwoord vinden. Is er ook een middel die beide componenten bevat ?

26-11-2022 | Vrouw | 72
Maagzuur (brandend)
Ik neem het al heel lang. Zou het moeten afbouwen, maar duurt 1 a 2 dagen en heb terug veel last van zuur. Voor de rest heb ik eigenlijk geen klachten.

18-06-2023 | Man | 71
Reflux
Sinds ik omeprazol van 1a pharma gebruik gewoon maagzuur gevolg last van stembanden dus veel hoesten. Wat slecht middel. Ik dus zelf bij kruidvat de goede gekocht je zou weer slokdarm kanker krijgen

09-08-2023 | Vrouw | 70
Reflux
Ik heb deze merk voor de eerste keer gebruikt i.p.v originele merk wat ik altijd gebruikte Al vanaf de eerste dag heb ik deze medicijn niet kunnen verdragen Deze medicatie is mij door apotheek gegeven i.p.v originele.Ik of de huisarts heeft het recept veranderd!

24-07-2023 | Vrouw | 70
Maagbeschermer
Sandos maandje geleden gekregen daar reageerde ik slecht op…van omeprazol Focus Farma nagenoeg geen klachten

18-05-2023 | Man | 70
Maagklachten
Slokdarm klep sluit niet goed af.