Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

18-12-2023 | Vrouw | 40
Maagzweer
Maagzweer gehad en maagirriterende medicatie. Ging altijd prima met de blauw witte, nu de geel/bruinige capsules, wat een ellende. Jezus wat een maagpijn heb ik weer sinds het ineens geel/bruinige capsules zijn, ik slik normaal al 40 mg en nu dus vanavond nog een extra capsule gaan innemen. Dat is voort 80 mg per dag. Ik had met die blauw witte geen bijwerkingen. Morgen[lees meer...] nog maar een x de huisarts bellen hierover.

06-06-2020 | Vrouw | 40
Maagzuur

09-10-2019 | Man | 40
Reflux
Is een operatie een optie? Ervaringen hiermee?

10-03-2021 | Vrouw | 39
Maagzuur (brandend)
Last van pijn op de borst, en maagzuur branden met relax. Begonnen met omeprazol 40 mg bijwerkingen niet te doen. Na een week overgestapt naar pantoprazol 40mg. Hier ook dezelfde bijwerkingen. Ik ging me steeds zieker voelen en psychische niet in orde. Zoveel onrust, hyperventilatie, slapeloosheid etc etc. Huisarts wilde nog iets anders uitproberen, maar ik ben gaan a[lees meer...]fbouwen en gestopt. Nu ontzettend gezond aan het eten en kijken wat lukt om binnen te houden, metaal weer goed in mijn vel:-) Als ik dit allemaal geweten had was ik er NOOIT aan begonnen!wat een troep... Volgende week gastroscopie in het ziekenhuis.

22-11-2023 | Vrouw | 37
Maagklachten
Ik had altijd omeprazol aurobindo 40 kg. Blauw wit capsule die prima werkten. Nu de omeprazol Mylan meegekregen. Vanaf het begin meteen bijwerkingen moeite met eten en drinken. Pijn met slikken. Vele malen terug naar de huisarts en apotheek. Mijn eigen medicijn is niet leverbaar zeggen ze. Nu de 20 MG capsule meegekregen van aurobindo. Deze zijn geel. Hopelijk dat deze hu[lees meer...]n werking beter doen en e geen bijwerkingen zijn.

19-09-2021 | Man | 36
Actinische keratose
Slecht slecht slecht

18-01-2023 | Vrouw | 31
Maagklachten
Ik gebruik omeprazol 20mg sinds mijn 28ste (inmiddels 31) Opzich werken ze heel goed op korte termijn, maar op langere termijn niet. De goede punten zijn: niet meer kortademig, meer dingen kunnen eten, geen slikproblemen en opgeblazen buik. Ook een makkelijkere stoelgang (heb pds) De minpunten zijn: een strak gevoel om mijn borstkas, een brok in de keel, spierpijn van [lees meer...]bovenbuik tot aan mijn kaak. Duizelig, hartkloppingen (veel overslagen) onregelmatige hartslag tot slokdarm spasme aan toe. Soms duizelig en deze medicatie lokt hyperventilatie uit door de klachten. Of ik stop en ben weer kortademig doordat maagzuur tot in mijn keel komt (snachts) dus helaas zit er niet anders op dan rechtop te moeten slapen.. wil ik het maagzuur daar houden waar het hoort te zijn. Ik zou zeggen gebruiken voor korte duur, niet te lang tenzij het niet anders kan, de spierpijn is hetzelfde als bij het hart. (En nee mijn hart is al 100x na gekeken) sinds ik deze medicatie gebruik dacht ik regelmatig dat het mijn hart was. Echt niet leuk.

25-06-2019 | Man | 31
Maagzuur (brandend)
GEBRUIK DIT NIET LANGER DAN 2 WEKEN!! De eerste weken werkte de tabletten goed tegen ernstige maagzuur klachten. Maar daarna werkte ze niet meer voldoende en kreeg ik ernstige bijwerkingen. Voelde mij verdoofd in het hoofd, duizelig, was erg onrustig en kreeg depressieve gedachtes. Ik stopte gelijk met de tabletten en deze klachten vloeide weg. Tip: gebruik deze tablette[lees meer...]n als het echt niet anders kan niet langer dan 2 weken als je een slokdarmontsteking of iets dergelijks hebt. Overal raden ze ook langer gebruik af. Deze tabletten worden in de bloedbaan opgenomen en kunnen dus bijwerkingen geven overal in je lichaam. Ga eerder opzoek naar de juiste maagzuurbinder. Bespreek ook met een arts hoe je het maagzuur tot een minimum kunt beperken door leefregels.

06-02-2022 | Vrouw | 29
Maagzuur
Ook ik heb maagpijn bij omeprazol. Bij (40mg ) kreeg ik hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen tot dat ik stopte, was het weg. Ik neem nu pas een pilletje van 20mg als ik maagzuur heb, niet van te voren. Snachts word ik wakker van de maagpijn (als ik niet genoeg eet) houd het uren aan, een pijnlijk knagend gevoel in de maag. Als ik teveel eet word ik benauwd onder [lees meer...]het eten, slik problemen (kortademig soms) door mijn opgezette buik. Ik vind omeprazol dan wel weer fijn als je heftige darmkrampen hebt. Werkt daar wel prima tegen maar voor de rest.. nee hoef ze niet meer.

21-10-2019 | Vrouw | 29
omeprazol (120mg)
Reflux
Het was combinatie van reflux en een middenrifbreuk. Ik heb minimaal 10 jaar al deze medicatie geslikt, begon met 40mg, toen dit niet hielp onderzoek laten doen en naar 80mg gegaan. Uit onderzoek kwam een klein middenrifbreuk. Zo verstreken de jaren en bleef ik ondanks de medicatie nog bijna dagelijks last te hebben van zuurbranden, tot zwaar kreunend en jammerend van de p[lees meer...]ijn toe... en ik kan een hoop hebben. Toen is de dosis verhoogd, eerst icm ranitadine, hielp niet voldoende (gelukkig, bleek een medicatie te zijn die verkeerde stoffen had en nu uit de markt is gehaald) en toen 120mg omeprazol. Werkte nog steeds niet... dus ik ben onderzoeken afgegaan in ziekenhuizen en hier uit kwam voort dat mijn maagklep niet sloot waardoor er veel te veel zuur naar boven kwam. Ik heb toen uiteindelijk de optie gekregen geopereerd te worden aan zowel de middenrifbreuk als een anti-reflux operatie. Een operatie die niet zo heel vaak word uitgevoerd. Pittig herstel, maar geslaagd, tot zover. Er komt niks meer in de slokdarm, ben nu na 9 maanden bijna van de omeprazol af, slik nog 20mg en voel dat ik nog wel veel zuur heb, maar het komt niet meer naar boven... overgeven gaat trouwens ook niet meer helaas. Maar vooralsnog zou ik deze operatie aanraden als je dezelfde gradatie van klachten hebt als ik had, want dat is echt geen leven!

11-01-2022 | Man | 27
Maagzweer
Ik heb 3 maanden lang gelopen met pijn op de borst klachten. Ik dacht hierbij dat het altijd aan mijn hart lag. Ziekenhuis in ziekenhuis uit, ze konden echter nooit wat vinden aan mijn hart. Tot dat mijn huisarts concludeerde dat ik een maagzweer had. Inverband met vele stress ect. Ze schreef mij omaprazol 40MG voor. Echter vertelde ze hierbij dat het alleen diaree en hoo[lees meer...]fdpijn klachten gaf. Ik heb een kuur van 15 tablet gekregen. Na mijn 6e tablet elke dag 1 kreeg ik een onrustig gevoel tijdens het slapen. Het leek wel of mijn benen in slaapstand waren. Een heel raar tintelend gevoel alsof je ledematen slapen. De volgende ochtend met veel van de zelfde klachten op gestaan. Ik bleef er maar aan denken, ik kreeg hierbij ook hartkloppingen. De avond viel en ik durfde niet meer te slapen. Toch geprobeerd en na twee uur te draaien en met tintelingen in mijn benen , uit bed gestapt en op de bank gaan liggen in kreeg hierbij paniek aanvallen, ik kon niet meer slapen . Ik ben tot half 8 smorgens wakker gebleven en heb direct de huis arts gebelt ze vertelde dat ik waarschijnlijk een vitamine te kort heb en dat ik maar moest bloed prikken. De volgende avond het zelfde verhaal ik kon geen oog meer dicht doen. Mijn benen trilde het bed uit. Na 10 tabletten weg gegooid. En ben benieuwd wat de avond mij nu gaat brengen. Neem deze zooi niet! Het is geen genees middel maar een middel die je leven verstoord.

11-08-2021 | Vrouw | 27
Reflux
Begonnen met omeprazol op basis van magnesium (Sandoz) omdat ik veel last heb van refluxkklachten door stress. werkte voor mij in principe prima. 20 mg. Echter, had de huisarts 40mg voorgeschreven en dit was mij niet verteld. 20mg blijven slikken tot ik een herhaalrecept had aangevraagd en op advies van de huisarts 40mg gaan slikken. Klachten werden met 20mg al een stuk mi[lees meer...]nder. Echter... toen ik het recept ophaalde kreeg ik een totaal ander medicijn mee. Niet van Sandoz, maar van Focus, met arts, apotheker en huusarts assistent overlegd of ik dit wel zomaar kon slikken. Het was een ander merk, en alleen dit werd blijkbaar vergoed door de verzekeraar. Sandoz niet. Kon het gewoon slikken. Dat gedaan, en aan het einde van de week met 40mg begonnen. Op maandag ineens ontzettend veel last van misselijkheid, direct toen ik opstond (ik neem de tabletten in de ochtend) en veel last van maagpijn. Eigenlijk de hele dag door. Klachten lijken minder te worden nadat ik wat gegeten heb, maar echt verschrikkelijk. Kan amper functioneren door dit gevoel. Iemand ervaringen met wisselen van omeprazol op basis van magnesium naar een andere tablet? Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar 20mg en heb gevraagd of ik de Sandoz tabletten kan krijgen. Dan maar zelf betalen maar ik wil geen bijwerkingen meer. Dacht eerst dat het kwam door de corona vaccinatie, maar dat lijkt me steeds minder aannemelijk naarmate de tijd verstrijkt.

28-06-2021 | Vrouw | 20
Maagklachten
Al een tijdje heb ik maagklachten, echt een branderig stekend gevoel. Nu ongeveer vijf weken verder met omeprazol 40 MG. De laatste dagen voel ik me zo onrustig, ik weet niet of het door het medicijn komt.. gelukkig gister de laatste tablet gehad. Mijn klachten zijn nog het zelfde als eerst, het heeft me niet geholpen. Volgende week een echo van mij bovenbuik, ik den[lees meer...]k niet dat er wat uitkomt, maar ergens hoop ik het wel! Iemand ervaring met je onrustig voelen en wanneer na het stoppen verdwijnt dit?

21-07-2023 | Vrouw | 19
Misselijkheid
Omeprazol voorgeschreven gekregen omdat ik al een tijdje last heb van constante misselijkheid zonder duidelijke oorzaak. Dus omeprazol uitproberen om te kijken of maagzuur misschien het probleem is. Helaas werd ik hier alleen maar zieker van. Last van erg toegenomen misselijkheid, buikpijn, verstopping, hoofdpijn, mondslijmvliesontsteking, verandering in mijn smaak, slaper[lees meer...]igheid. Na 4 dagen mee gestopt in overleg met huisarts.

20-06-2019 | Vrouw | 19
Maagzuur (brandend)
Ik had al lange tijd last van brandend maagzuur. Elke keer Rennie's genomen tot deze niet meer effectief waren. Via de huisarts de Omeprazol Sandoz 40 mg gekregen. Dit werkte direct en vrijwel zonder bijwerkingen. Echter na een ruim jaar gebruiken kreeg ik meer bijwerkingen. de ergste zijn spierkrampen en vitamine te korten. Ook een in de war geschopte darmflora hoort hier[lees meer...] bij. Het maagzuur daar in tegen is wel helemaal weg als ik de omeprazol gebruik. voorheen kon ik niet eens een half glas wijn drinken, zo'n last van maagzuur. Ik zou het medicijn niet aanraden maar voor iemand zoals ik die chronisch last heeft van brandend maagzuur werkt het wel.

15-04-2023 | Vrouw | 17
Maagzuur (brandend)
Ik ben op mijn 13e begonnen met het slikken van omeprazol. Aan het begin was dit 10mg 1 keer op een dag, dit mocht ik slikken voor 2 week, ivm met brandend maagzuur dat omhoog kwam. Na zo’n 2 maand terug gegaan op de omeprazol maar toen 2 keer op een dag 10 mg. Dit ging zo een aantal jaar door. Op m’n 15e heb ik een maagonderzoek gehad om te kijken als er iets anders met m[lees meer...]ijn maag aan de hand was of als ik een scheurtje in het middenrif had. Echter geen een was zo, dokters vertelden me dat ik zoveel last van brandend maagzuur had omdat mijn ouders en verdere familie hier ook last van hebben. Terwijl mijn huisarts heeft gezegd dat het niet erfelijk is (wat het nou is echt geen idee maar wees erop alert). Daarna ben ik dus op mijn 15e 2 keer daags 20 mg gaan gebruiken. Ik heb zo af en toe hele erge haaruitval en de andere keer wat minder haaruitval, mijn eetlust lijkt vaak te verdwijnen en ik heb telkens last van bloedarmoede. Ik was mij al bewust van dat b12 zal ‘verdwijnen’ door de omeprazol dus ik slikte al extra pillen voor de b12, dit heeft tot nu toe heel erg geholpen en ik slik deze nu al zo’n 2,5 jaar. Voordat ik aan de omeprazol begon kon ik weinig eten binnen houden door het brandend maagzuur, nu heb ik een slechte eetlust door de omeprazol maar ik hou het eten wel binnen. Hebben anderen toevallig ook last van dat ze erg snel afvallen door omeprazol? Ik heb best veel moeite om aan te komen, ik zit al sinds mijn 13e op het zelfde gewicht, rond de leeftijd dat ik omeprazol begon te slikken.