omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (119 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (38 meningen)
Reflux (26 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.

06-06-2020 | Vrouw | 40
Maagzuur

09-10-2019 | Man | 40
Reflux
Is een operatie een optie? Ervaringen hiermee?

10-03-2021 | Vrouw | 39
Maagzuur (brandend)
Last van pijn op de borst, en maagzuur branden met relax. Begonnen met omeprazol 40 mg bijwerkingen niet te doen. Na een week overgestapt naar pantoprazol 40mg. Hier ook dezelfde bijwerkingen. Ik ging me steeds zieker voelen en psychische niet in orde. Zoveel onrust, hyperventilatie, slapeloosheid etc etc. Huisarts wilde nog iets anders uitproberen, maar ik ben gaan a[lees meer...]fbouwen en gestopt. Nu ontzettend gezond aan het eten en kijken wat lukt om binnen te houden, metaal weer goed in mijn vel:-) Als ik dit allemaal geweten had was ik er NOOIT aan begonnen!wat een troep... Volgende week gastroscopie in het ziekenhuis.

25-05-2017 | Vrouw | 38
Reumatoïde artritis
20mg is prima, geen bijwerkingen. Sinds maandag echter 40mg en voel ik me vreemd, maar, duizelig, hoofdpijn in voorhoofd en algeheel niet fit en hangerig. Ga morgen de poli bellen, want dit voelt niet goed. Nooit verwacht van dit medicijn.

19-09-2021 | Man | 36
Actinische keratose
Slecht slecht slecht

18-10-2018 | Vrouw | 33
Reflux
Maagklep sluit niet. Veel last van zuurbranden. Waar je echt heel ziek van kunt zijn. Ze helpen goed.soms vergeet ik ze maar dan zal ik het ook letterlijk beZUREn ook. Soms (met kruidig eten) maar soms ook zo toch nog wat maag problemen maar grotendeels doen ze uitstekend werk. Ondanks dat het wel een chronisch probleem blijft.

25-06-2019 | Man | 31
Maagzuur (brandend)
GEBRUIK DIT NIET LANGER DAN 2 WEKEN!! De eerste weken werkte de tabletten goed tegen ernstige maagzuur klachten. Maar daarna werkte ze niet meer voldoende en kreeg ik ernstige bijwerkingen. Voelde mij verdoofd in het hoofd, duizelig, was erg onrustig en kreeg depressieve gedachtes. Ik stopte gelijk met de tabletten en deze klachten vloeide weg. Tip: gebruik deze tablette[lees meer...]n als het echt niet anders kan niet langer dan 2 weken als je een slokdarmontsteking of iets dergelijks hebt. Overal raden ze ook langer gebruik af. Deze tabletten worden in de bloedbaan opgenomen en kunnen dus bijwerkingen geven overal in je lichaam. Ga eerder opzoek naar de juiste maagzuurbinder. Bespreek ook met een arts hoe je het maagzuur tot een minimum kunt beperken door leefregels.

21-10-2019 | Vrouw | 29
omeprazol (120mg)
Reflux
Het was combinatie van reflux en een middenrifbreuk. Ik heb minimaal 10 jaar al deze medicatie geslikt, begon met 40mg, toen dit niet hielp onderzoek laten doen en naar 80mg gegaan. Uit onderzoek kwam een klein middenrifbreuk. Zo verstreken de jaren en bleef ik ondanks de medicatie nog bijna dagelijks last te hebben van zuurbranden, tot zwaar kreunend en jammerend van de p[lees meer...]ijn toe... en ik kan een hoop hebben. Toen is de dosis verhoogd, eerst icm ranitadine, hielp niet voldoende (gelukkig, bleek een medicatie te zijn die verkeerde stoffen had en nu uit de markt is gehaald) en toen 120mg omeprazol. Werkte nog steeds niet... dus ik ben onderzoeken afgegaan in ziekenhuizen en hier uit kwam voort dat mijn maagklep niet sloot waardoor er veel te veel zuur naar boven kwam. Ik heb toen uiteindelijk de optie gekregen geopereerd te worden aan zowel de middenrifbreuk als een anti-reflux operatie. Een operatie die niet zo heel vaak word uitgevoerd. Pittig herstel, maar geslaagd, tot zover. Er komt niks meer in de slokdarm, ben nu na 9 maanden bijna van de omeprazol af, slik nog 20mg en voel dat ik nog wel veel zuur heb, maar het komt niet meer naar boven... overgeven gaat trouwens ook niet meer helaas. Maar vooralsnog zou ik deze operatie aanraden als je dezelfde gradatie van klachten hebt als ik had, want dat is echt geen leven!

12-03-2018 | Vrouw | 29
Middenrifsbreuk
Gebruik dit middel om maagzuurbranden te voorkomen door een middenrifbreuk. Het is een prima middel ,werkt goed en langdurig. Ik gebruik dit middel al 16 jaar en heb nog geen bijwerkingen. Ik ben wel aan het kijken naar alternatieven omdat langdurig gebruik afgeraden wordt.

11-08-2021 | Vrouw | 27
Reflux
Begonnen met omeprazol op basis van magnesium (Sandoz) omdat ik veel last heb van refluxkklachten door stress. werkte voor mij in principe prima. 20 mg. Echter, had de huisarts 40mg voorgeschreven en dit was mij niet verteld. 20mg blijven slikken tot ik een herhaalrecept had aangevraagd en op advies van de huisarts 40mg gaan slikken. Klachten werden met 20mg al een stuk mi[lees meer...]nder. Echter... toen ik het recept ophaalde kreeg ik een totaal ander medicijn mee. Niet van Sandoz, maar van Focus, met arts, apotheker en huusarts assistent overlegd of ik dit wel zomaar kon slikken. Het was een ander merk, en alleen dit werd blijkbaar vergoed door de verzekeraar. Sandoz niet. Kon het gewoon slikken. Dat gedaan, en aan het einde van de week met 40mg begonnen. Op maandag ineens ontzettend veel last van misselijkheid, direct toen ik opstond (ik neem de tabletten in de ochtend) en veel last van maagpijn. Eigenlijk de hele dag door. Klachten lijken minder te worden nadat ik wat gegeten heb, maar echt verschrikkelijk. Kan amper functioneren door dit gevoel. Iemand ervaringen met wisselen van omeprazol op basis van magnesium naar een andere tablet? Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar 20mg en heb gevraagd of ik de Sandoz tabletten kan krijgen. Dan maar zelf betalen maar ik wil geen bijwerkingen meer. Dacht eerst dat het kwam door de corona vaccinatie, maar dat lijkt me steeds minder aannemelijk naarmate de tijd verstrijkt.

29-12-2017 | Man | 25
Maagzuur
Sinds mijn 14e maagzuurklachten en heftige krampen. Steeds mee gesukkeld en veel last van. Door dit medicijn leef ik weer zonder pijn ☺

05-02-2018 | Vrouw | 24
Reumatoïde artritis

28-06-2021 | Vrouw | 20
Maagklachten
Al een tijdje heb ik maagklachten, echt een branderig stekend gevoel. Nu ongeveer vijf weken verder met omeprazol 40 MG. De laatste dagen voel ik me zo onrustig, ik weet niet of het door het medicijn komt.. gelukkig gister de laatste tablet gehad. Mijn klachten zijn nog het zelfde als eerst, het heeft me niet geholpen. Volgende week een echo van mij bovenbuik, ik den[lees meer...]k niet dat er wat uitkomt, maar ergens hoop ik het wel! Iemand ervaring met je onrustig voelen en wanneer na het stoppen verdwijnt dit?

20-06-2019 | Vrouw | 19
Maagzuur (brandend)
Ik had al lange tijd last van brandend maagzuur. Elke keer Rennie's genomen tot deze niet meer effectief waren. Via de huisarts de Omeprazol Sandoz 40 mg gekregen. Dit werkte direct en vrijwel zonder bijwerkingen. Echter na een ruim jaar gebruiken kreeg ik meer bijwerkingen. de ergste zijn spierkrampen en vitamine te korten. Ook een in de war geschopte darmflora hoort hier[lees meer...] bij. Het maagzuur daar in tegen is wel helemaal weg als ik de omeprazol gebruik. voorheen kon ik niet eens een half glas wijn drinken, zo'n last van maagzuur. Ik zou het medicijn niet aanraden maar voor iemand zoals ik die chronisch last heeft van brandend maagzuur werkt het wel.

23-11-2017 | Vrouw | 19
Misselijkheid
Het werkt niet bij mij, ondanks hoge dosering. Duizeligheid, buikpijn