Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

20-11-2023 | Man | 51
Maagzuur
Mijn man slikt dit nu enkele jaren. Sinds de leverancier is veranderd, van de blauwe naar de gelige/bruine pillen, ineens bijwerkingen. Misselijk, maagzuur. Eigenlijk de klachten waarvoor hij deze medicijnen slikt komen nu juist terug. Met de blauwe pillen had hij nergens last van.

08-03-2020 | Man | 51
Maagzuur
Ik heb bijna een jaar lang omeprazol gebruikt en kreeg er reumatische pijnen in gewrichten van en ik voelde me als een bejaarde oude man. Ik ben zelfs naar ziekenhuis doorverwezen voor reuma onderzoek. Geen reuma. Toen ging ik bijsluiters lezen van medicijnen die ik gebruik en zag bij omeprazol dat deze reden kon zijn voor pijn in gewrichten. In overleg met arts gestopt me[lees meer...]t Omeprazol voor 14 dagen, maar na 3 dagen was ik weer als herboren. M.a.w. Omeprazol was desastreus voor mij. Ik heb nu Esomeprazol en nergens last van.

30-01-2024 | Man | 50
Reflux
Deze medicatie van Focus ontvangen als vervanging van het merk Teva. Wat een ellende. Deze met deze medicatie ervaar ik veel meer klachten dan met de Teva capsules. Apotheek gevraagd om weer Teva te leveren.

28-07-2023 | Man | 50
Middenrifsbreuk
Jarenlang heb ik Omeprazol van Sandoz gehad, maar ineens krijg ik nu die van A1 Pharma en heb al 2 weken last van maagzuur. Ik moet nu dagelijks een extra capsule nemen. Mijn apotheek (in Heerhugowaard) zegt doodleuk dat ze niets voor me kunnen ( willen ) doen 😡

14-08-2023 | Vrouw | 49
omeprazol (10mg)
Maagklachten
Vreselijk medicijn. Vanaf t begin t gevoel dat t niet goed voor me was. Arts adviseerde om hogere dosis te nemen. Hele zomervakantie bijna verprutst. Onbegrijpelijk waarom het andere middel, dat geen vaak voorkomende bijwerkingen kent, niet eerst voorgeschreven wordt.

19-12-2020 | Man | 49
Reflux
Ik heb twee keer Omeprazol voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat ik bij hem ben geweest voor maagklachten (vervelend gevoel in de maagstreek, zure oprispingen). Ik slik nu ongeveer zes weken 1x omeprazol 40mg per dag en de laatste tijd zijn mijn darmen van slag en lig ik vaak 's nachts met buikrampen in bed. Ook krijg ik last van vervelende pijn rechts onder mijn[lees meer...] ribbenkast en af en toe pijnscheuten op willekeurige plaatsen in mijn buik.. Al deze bijwerkingen maken mij aan het twijfelen en maken mij onrustig en zenuwachtig waardoor de buikklachten alleen maar toenemen. De buik/darmklachten lijken nu erger dan de oorspronkelijke maagklachten en ik vraag me af wat het slikken daarom nog voor zin heeft. Misschien moet ik het gebruik even staken en overgaan op reguliere maagzuurbinders (gaviscon/maalox), puur om te kijken of de buikklachten dan afnemen. Ik ben benieuwd wie deze klachten herkent.

08-02-2020 | Man | 49
omeprazol (40mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
tegen maagzuur van bloedverdunner

20-11-2023 | Vrouw | 48
Maagzweer
Zijn er nog mensen die per dag 2 capsules van 40mg nemen? Na een acute maagperforatie door maagzweer (2020) neem ik 1 capsule 's ochtends. Mijn huisarts zei dat ik bij last tijdelijk 2 capsules mag nemen....

10-04-2023 | Man | 48
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Ik ben hartpatient en gebruik bloedverdunners, bloedrukregelaar en psk9 remmers. Tevens heb ik ADD en heb erg veel baat bij Tentin (dextroamfetamine). Door deze medicijnen krijg ik vaak last van mijn maag en omeprazol leek de oplossing. Helaas lijkt het toch vervelende bijwerkingen te hebben die zeker voor mij als hartpatient niet fijn zijn. Het voelt vaak alsof mij[lees meer...]n hart even overslaat en vervolgens heb ik moeite met slikken. Dat triggert dan weer een kleine paniekaanval. Of het écht door de omeprazol komt ga ik nu onderzoeken. Ik stop voor een tijd en mochten de klachten dan achterwege blijven zal ik deze reactie laten staan.

28-03-2020 | Man | 48
omeprazol (20mg)
ik heb veel klachten van reflux verkleurde brandende tong borstpijn rugpijn maag darmklachten draai duizeligheid hoofdpijn denk vaak word mijn gezondheid nog is een keer wat beter of niet of moet ik er aan dood gaan 24julie 2019 nog gastrocopie gehad maar zou het nou wel weer willen contoleren en liefst een devinnietiefe oplossing angst voor slokdarmkanker uiteindelijk o[lees meer...]f eerst barett slokdarm word er gewoon weg niet goed van ook slappe spieren denk dak er maar mee stopt en gewoon goede natuurlijk middelen probeert wie heeft er een oplossing voor mij?

22-06-2023 | Man | 46
Reflux
Ik slikte al bijna 10 jaar dagelijks 2x40mg Omeprazol omdat ik last had van een maag die verkrampte. Nu heb ik sinds 3 maanden last van een constante zure smaak in mijn mond. Na vele onderzoeken (o.a. maagonderzoek en zuurgraadmeting) blijkt dat ik overduidelijk last heb van reflux, ondanks dat ik al 2x40mg slikte. Nu heeft mijn MDL arts mijn bloed laten controleren op enz[lees meer...]ymen (Farmacogenetica). Nu blijkt dat ik een bepaald enzym heb (CYP2C19) wat de o.a. de Omeprazol ontzettend snel afbreekt. Momenteel zit ik (op advies van MDL arts) op een dosis van 3x 80mg per dag en nog merk ik er niets van. Heb geen last van bijwerkingen maar dus ook geen baat bij de Omeprazol. Ik heb deze hoge dosis nu ongeveer 3 weken dus misschien moet ik het nog wat tijd geven. Die zure smaak heb ik gewoon opeens gekregen dus ik hoop dat het ook opeens weggaat 🤞

20-11-2021 | Man | 46
Reflux
In verband met reflux gestart met omeprazol 20mg 1dd1 via huisarts. Minder reflux echter sinds start omeprazol slechter slapen, erg vroeg wakker. Effectief maar paar uur (4-5)uur slaap per nacht. Erg vervelend. Overdag meer duizelig.

17-09-2022 | Man | 45
Bloedarmoede
Ik kwam in 2009 het ziekenhuis met bloedarmoede (hb 2. 6) na langdurige stress en meer dan 120 uur per week moeten werken en van de ene op de andere dag werd ik ziek en kreeg bloedarmoede en k9n helemaal niks meer, en in het ziekenhuis kreeg ik naast de bloedtransfusie ook een zeer hoge dosis omeprazol voorgeschreven naast 400mg ferrofumoraat, en jarenlang belande ik om d[lees meer...]e paar weken weer im het ziekenhuis met ernstige bloedarmoede en een oorzaak werd nooit gevonden na vele onderzoeken ook al gaf ik aan dat ik me steeds dermate duizelig begon te voelen een halfuur na de inname van de omeprazol dat ik soms zelfs bewusteloos raakte, maar dat was volgens de artsen onmogelijk en ik moest doorgaan met de omeprazol terwijl ik helemaal geen last van maagzuur ooit gehad had, ik ben daarna zonder hun medeweten gestopt met de omeprazol en kreeg daarna nooit meer bloedarmoede en ik werd daarna gemeld als zorgmijder door het ziekenhuis , alleen heb ik nu al jaren last van mijn darmen omdat de flora daar veranderd is door de omeprazol. Ik werd ziek gemaakt en ziek gehouden voor het geld door het ziekenhuis want het bleek algemeen bekend dat omeprazol juist bloedarmoede veroorzaakt.

24-06-2021 | Vrouw | 44
Maagontsteking
We zijn 1 jaar na gastroscopie en vaststelling maagzweren en helicobacter pylori bacterie, die succesvol uitgeschakeld werd door antibiotica kuur in combinatie met pantomed 40mg 2x daags. Maagzweren waren mooi genezen. Enkele weken geleden gevoel opnieuw van maagontsteking. Huisarts schreef omeprazol EG voor. Maar hiervan heb ik zo'n ongelooflijk hol gevoel, voortdurend h[lees meer...]ongerpijn, maar tegelijk te misselijk om te eten. Ik stopte zelf even met omeprazol en merkte dat dit vrijwel onmiddellijk over was, maar probleem is dat de maagpijn wel snel terugkomt. Ik weet niet wat het vervelendst is, de hongerpijn of de maagpijn. 's Avonds niet kunnen slapen van de honger, steken aan zijde van gal. Gewoon compleet ontregeld... Ik stop ermee en ga proberen met natuurlijk middelen mijn maag te kalmeren, gemberthee, aloe vera-sap, gezond eten, ... We zien wel wat het zegt. En wanneer dit niet helpt wellicht opnieuw gastroscopie... Hoewel dit niet erg is om te laten doen, zie ik er nu toch weer niet naar uit...

22-09-2023 | Vrouw | 43
Maagklachten
Heb al een aantal jaren maagzweren. En het wilde maar niet over gaan. Gebruikte per dag wel 3 strips rennie. Mijn huisarts vond dat niet normaal en goed. Dus heeft hij me omeprazol voorgeschreven. En sindsdien helpt het bij alles. Als ik het een dag vergeten ben merk ik het meteen. Meteen weer zuurbrander.

06-03-2024 | Vrouw | 42
Misselijkheid
Ik ben begonnen met Omeprazol 40 mg ivm misselijkheidsklachten. Zijn er meer mensen die ook ontzettende hoofdpijn ervaren?