Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

09-12-2021 | Vrouw | 70
Reflux
Als ik alles had geweten was ik hier nooit aan begonnen

23-02-2020 | Vrouw | 70
omeprazol (40mg)
Volgens mij is de hoest na een maand niets verminderd

24-08-2021 | Man | 69
Geïrriteerde slokdarm

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Het middel werkt bij mij absoluut niet wat het moet doen.

01-12-2020 | Vrouw | 69
Maagklachten
heb ook hele slechte ervaring met deze tablet. ben ook duizelig en alles wat er bij de bijwerkingen staat heb ik ook . heel akelig allemaal. ben er nu een paar dagen mee gestopt maar merk dat nog niet.

27-07-2023 | Man | 68
Middenrifsbreuk
Geen last meer van het maagzuur. Eet en drink gewoontes rekening mee houden, zout, zuur en pittig of scherp eten, niet doen.

18-02-2022 | Vrouw | 68
Maagzweer
Omdat pantaprazol niet bij de bloedverdunners kon kreeg ik nu omeprazol, naar een week vreselijk brand in mijn maag en slokdarm, stekende pijn tussen mijn borst met uitstraling naar de rug…. Vreselijk wat een bijwerkingen dan maar maagzuur en daar kan je havermoutvlokken voor nemen, een eetlepel zo in de mond en maagzuur zakt weg!!!

07-11-2019 | Vrouw | 68
Maagklachten
Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.

24-11-2022 | Vrouw | 67
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Ja, 10 mg was voor mij ook voldoende. Moeilijk te krijgen. Alleen bij bestelling.

03-04-2021 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
Krijg steeds meer last van de maag en vaak misselijk , maar heb geen maagzuur meer , probeer nu langzaam af te bouwen

27-09-2020 | Vrouw | 67
Maagzuur (brandend)
Ik gebruik dit medicijn al jaren en heb last gekregen van verstoppingen, ik moet stoppen want moest nu zakjes gebruiken om naar de toilet te kunnen gaan

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
De droge mond maakte dat ik reageerde met vreselijke hoestbuien had. Dit kwam de spier tussen slokdarm en maag niet ten goede. Na een week gestopt en een andere maagzuurremmer geprobeerd.

31-05-2020 | Vrouw | 67
Maagklachten
De Antagel moet in de koelkast bewaard worden, maar als je het dan neemt is het heel koud en weer een aanslag op de maag. En als je erna drinkt krijg ik weer maagzuur. Er staat niets in de beschrijving hoe Lang je moet wachten met drinken na de inname! En zuur gevoel blijf ik houden. Is iemand hiermee bekend? Hoe werkt het met drinken tussendoor? Ook met snakken, of na[lees meer...] een poosje met je toetje... weer een uur wachten?

09-02-2024 | Man | 66
Maagzweer
het medicijn op zich is goed alleen vallen de pillen uiteen in het doosje en worden ze onbruikbaar .kan dus 30 procent van de pillen niet gebruiken

08-01-2024 | Vrouw | 66
Reflux
Veel bijwerkingen, reflux niets beter weet mij momenteel geen raad meer

08-09-2019 | Vrouw | 66
Hartinfarct
Hartinfarct gehad en stent geplaatst, heb een medicijn (clopidogrel) en medicijn wat ik een jaar moet slikken ivm stent, en daarbij deze maagbeschermer en sindsdien elke dag vervelende borst/maagklachten misselijk diarree, heb ook al pantoprazol geprobeerd , was nog erger. Moet dit een jaar blijven slikken , ben daar niet blij mee!