Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

19-11-2016 | Vrouw | 51
Pijn (algemeen)
Gebruik het samen met 600 mg tramadol verdeeld over 24 uur

09-11-2015 | Man | 36
Lage rugpijn
Na jaren geleden een hernia (L5-S1) opgelopen te hebben, nog steeds pijn in de onderrug. De hernia zelf is over alleen de pijn blijft en is zelfs toegenomen. Na alle pijnstillers uiteindelijk oxycontin voorgeschreven gekregen. Het bestrijd de pijn effectief, echter is het bij mij na een uur of 5-6 wel zodoende uitgewerkt dat de pijn weer terugkomt. Ik slaap ook niet langer[lees meer...] dan maximaal 5-6 uur. Dus zeker niet de 12uur die MVA zouden moeten geven. Ook treed er gewenning op na langdurige tijd. De start dosis, 2x 10mg, is veel te laag om de pijn effectief te bestrijden. Bijwerkingen zoals, koortsigheid na uitwerking, en obstipatie zijn vervelend.

28-10-2015 | Vrouw | 64
Lage rugpijn
Ruim 15 jaar lage rugpijn. Volgens mijn huisarts was het allemaal stress, burn out, depressie. Op 1 juli 2008 door mijn rug gegaan, tijdens het verhandelen van een bedlegerig patiënt van "slechts" 123 kg. Werkte als thuisverzorgende, vnl bij gehandicapten en bejaarden. Toen rap rap X-ray & scans: Oei!! Zat plots niet meer tussen mijn oren. Na laminectomie eind 2008 en dise[lees meer...]ctomie L2/L3 medio 2009 gebruikte ik al Transtec pleisters, en nu kwam er ook nog OxyContin bij. Opgelopen nu tot 8 tabletten van 20 mg. per dag. Ook nog 4 x Baclofen. Transtec pleisters ondertussen vervangen door Durogésic 100ùg 3 stuks/72 uur. Ondertussen ook sinds 3-tal jaar een neurostimulator. Dat hele boeltje bij mekaar maakt mijn leven nu beetje menselijk, maar totaliteit van al deze middelen zijn ontoereikend. Gemiddeld nog een pijnscore van 7 op een schaal van 0 tot 10. Er wordt echter door mijn huisarts hard op aangedrongen om zowel Durogésic als OxyContin zo snel mogelijk af te bouwen. Ben ondertussen op 6 tabletten OxyContin gezakt. Verder geraak ik niet. Pijnscore loopt dan dagelijks op tot 8 à 8,5, zodat ik niet meer buiten kom, zelfs niet met mijn rollator. Dit duurt nu al 7 jaar dat ik echt hevig pijn moet verbijten. Daarvoor ook al jaaaaren rugpijn, maar was haalbaar mits Dafalgan Codeïne + gewone dafalgan. Weet niet meer wat er verder nog kan. Wie heeft daar ervaringen mee?? Het zijn niet uitsluitend zenuwpijnen, maar ook ontsteking van de facetgewrichten op verschillende niveau's van de wervelkolom. Zijn er medicijnen/andere middelen die afbouwen vergemakkelijken. Buiten toename van pijn ben ik super gestresseerd tot op het randje van agressie, angstig, geen honger meer enz... Elke reactie is welkom. Ook of er in Nederland eventueel gespecialiseerde ziekenhuis / afdelingen zijn waar men je helpt bij het afbouwen van die medicatie. Ben nu eindelijk op de wachtlijst van een multidisciplinair pijncentrum (dus pijnspecialisten, ergotherapeuten, psychologen, neurochirurgen etc... in 1 en hetzelfde team) Hoop dat dit team eindelijk mijn pijn bespreekbaar maakt, want bij de meeste artsen (zelfs specialisten) krijg je alleen maar: moet je mee leren leven, wat harder op je tanden bijten, etc.. ben dat liedje nu kotbeu!

10-04-2015 | Man | 32

14-09-2014 | Vrouw | 44
oxycodon (10mg)
Ik heb 10 jaar geleden een acute hernia gehad.Ik zit nu met de rest verschijnselen. Linkerbeen zit een klap voet rechter zitten ook uitvals verschijnselen.Ik slaap bijna niet meer. Ik gebruik nu 10 mg oxcycontin ik zou graag iets meer willen gebruiken. zou iemand mijn kunnen helpen asjeblieft . t

04-07-2014 | Vrouw | 35
oxycodon (30mg)
Nek- / rughernia
hoi, ik kreeg vorig jaar in juli een 2-de hernia en ben er aan geholpen en sindsdien gebruik ik oxycontin,15 mg en in begin dit jaar 30 mg, 2 x per dag, nu afbouwen 2 x 15 per dag. eerst gebruikte ik maar een beetje maar ik merkte dat ik er prettiger door voelde, de pijn was nier erg meer en ik voelde mij geborgen, rustig en heerlijk ontspannen. ik slik al heel lang a[lees meer...]ntidepressiva, dat is niet erg zeggen de artsen!.. Nu merk ik dat als ik niet heb ingenomen dat ik me erg slecht voel!, 's ochtends en in de middag dan gaat het, maar rond 17:00- 18:00 krijg ik erg last van rusteloosheid in mn hele lichaam, verschrikkelijk!!, zweten en angstige gevoelens, enorme spiertrekkingen, net of trekt mijn hele lichaam uitelkaar!, Is er iemand die dit herkend??, zodra ik het weer inneem dan wordt het weer rustiger!! ik ben al bij huisarts geweest en nu ben ik begonnen met afbouwen, alleen mis ik de geborgenheid van dit rotmiddel en neem ik het weer om me beter te voelen. ik wil ook alleen maar slapen! vooral sochtends en de hele middag door..., want in de nacht kan ik er niet goed op slapen hoop op en reactie mocht jullie dit bekend voorkomen. groetjes, jessica.

13-06-2014 | Man | 34
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik werd heel suf/moe van dit medicijn, zeker in het begin. Ik vind het niet prettig om 3x per dag op uur en tijd medicatie in te moeten nemen omdat het regelmatig voor kan komen dat je net te laat bent en dan moet je wachten tot het weer werkt en als je te vroeg bent kun je te veel in bloed krijgen en daardoor nog duffer worden. ook werkte mijn darmen niet meer zo goed en [lees meer...]kreeg ik last van verstoppingen.. Je lichaam went heel snel aan dit medicijn waardoor het snel minder werkt en je steeds hogere dosis moet nemen waardoor je lichamelijk afhankelijk kunt worden

15-04-2014 | Vrouw | 58
Gewrichtsontsteking
Voordat ik Fentanyl pleisters ging gebruiken heb ik een aantal jaren oxyContin 20 2 x per dag en Oxynorm tot max 6 tab. per dag gebruikt. Het grote voordeel van de pleisters is dat je niet meer hoeft te slikken. Een ander enorm groot voordeel is dat je met de pleisters veel minder last hebt van verstopping en daardoor buikpijn. Met de pleisters heb ik geen buikpijn meer e[lees meer...]n bijna geen verstopping. Een enorme winst dus.

19-11-2013 | Man | 38
Hernia
Hmmm. Zomaar de behoefte om een keertje lotgenoten te zoeken. Op dit moment ben ik voor de 2e keer in mijn leven aan het afkicken van de oxycontin (2 maal hernia). Voel mij echt waardeloos. Vorige keer ben ik cold turkey gegaan en dat was ruim een week een hel. (Nachtmerries, slapeloosheid en het heel erge griep gevoel) Ik had mijn toentertijd voor genomen om dit [lees meer...]nooit meer te nemen als pijn bestrijding. Ik heb het mijn huisarts ook erg kwalijk genomen dat hij dit zo makkelijk voorschreef. Sinds een half jaar weer een hernia en de neuroloog wilde mij meteen weer aan de morfine hebben. Ik heb toen uitgelegd dat ik dit niet wilde vanwege de gevolgen met stoppen. Zij raden mij tramadol aan....ik ben hiervan werkelijk 2 weken compleet van de wereld geweest (heerlijke trip) en toen op aandringen van wederom de neuroloog om toch over te stappen op de oxycontin. Ik nam veels te veel tramadol voor een gewenst effect. Dus daar gingen we weer....het begon met 2x10 maar binnen anderhalve week op 3x30 MG. En soms nog wat oxynorm erbij met kilo's paracetamol. Sinds ik bij de pijnpoli ben geweest, wil ik weer van de pillen af en wederom valt dit zwaar. Ik ga niet meer cold turkey en zit nu met 2 weken op 2x15. De nachtmerries zijn weer behoorlijk aanwezig (mijn zoontje is al 20 keer overleden afgelopen week) en de pijn in mijn rug komt ook weer erg terug......maar is dit door het afkicken of gewoon de oorspronkelijke klacht. Ik ben het gewoon zat ....daar komt het eigenlijk gewoon op neer. Ben al 2 weken niet te genieten en op oorlogspad :-((

14-10-2013 | Man | 63
Gewrichtspijn
Ik heb sinds een zware schouderoperatie Oxicontin voor geschreven gekregen voor de pijn. Dit medicijn helpt redelijk. Vorig jaar 2012 liep ik nog zo'n 30 km fluitend door het bos, maar na enkele maanden kan ik nog geen 100 meter meer lopen zonder vreselijke pijn in mijn onderrug. Bij een MRI scan blijkt dat er een zenuw bekneld zit tussen mijn 2e en 3e wervel. Als ik zit,[lees meer...] kan ik de dag pijnloos doorkomen, maar ik weet niet of dit van de Oxicontin komt. ik heb van mijn arts ook sinds een paar maanden Lyrica gekregen en ook hier heb ik baat bij. Daar ik misschien geopereerd kan worden, vestig ik hier mijn hoop op. Een foutje die ik gemaakt heb is, dat ik een tijd geleden misbruik heb gemaakt van de inname van Oxicontin. Ik krijg nu afgepast voor een week. Als ik mij vertel en ik kom zondags te kort, dan beginnen de afkick verschijnselen, vreselijke zweet buien, griep gevoel, niet meer slapen, kortom een ramp. Wie weet hoe je met deze verschijnselen om kan gaan. Dus niet zeggen, goed je pillen tellen, want ik vergeet namelijk alles en zelfs opschrijven van de hoeveelheid. Of je van Lyrica ook moet afkicken weet ik niet. Graag reacties. Henk.

12-08-2013 | Vrouw | 45
Gewrichtspijn
Door een vervelende val heb ik een schouderblessure gekregen, die gepaard ging met zeer hevige pijnen dag en nacht. Door de huisarts eerst met een diclofenac naar huis gestuurd, dit was niet afdoende. In het weekend naar de 1e hulp omdat de pijn zo hevig was dat ik er niet meer tegen kon. Bij de 1e hulp werd ik de eerste keer niet echt serieus genomen, later kwam er dan to[lees meer...]ch een arts die kon zien dat ik veel pijn had. (Tip: als je zoveel pijn hebt, kun je beter op de grond gaan liggen schreeuwen, dan geloven ze je misschien) Ik kreeg een morfine injectie, wauw dat was geweldig, ik voelde de pijn heerlijk wegtrekken uit mijn schouder. Echter, ze stuurden me hierna gewoon naar huis. De pijn kwam natuurlijk snel weer terug. Weer naar de huisarts en die gaf mij eerst Oxycodon, maar daar waren de bijwerkingen zo vreselijk van (overgeven, vreselijke jeuk over het hele lichaam etc.) dat ik daarna een ander middel kreeg, Oxycontin. Dit was voor mij een beter middel, ook wel met bijwerkingen (totaal geen eetlust meer, dus geweldig om af te vallen, hallucinaties (heel vreemd!) Alle bijwerkingen die op de bijsluiter stonden waren op mij van toepassing. Er stond echter niet bij dat het VERSLAVEND was !! Ik merkte dat dit dus na weken, en ik wist al dat het vreselijk moeilijk was om eraf te komen. Ik heb het geprobeerd bijvoorbeeld met plotseling stoppen en een liter wijn achterover te gooien, echter is dit niet aan te raden.. Ik heb er vier weken over gedaan om te stoppen, door heeeeel langzaam te minderen. Uiteindelijk zat ik op 1 tablet per dag, die ik op een vast tijdstip innam. Het duurde precies een half uur voordat het inwerkte en dan voelde ik me heerlijk, de pijn voelde je gewoon wegtrekken. Ik heb hierna het tabletje in stukken gehakt, eerst driekwart tabletje, daarna een half, en uiteindelijk een kwart tabletje. Zo zwaar was het ! Ik heb dit op pure wilskracht gedaan. Ik wist niet dat een verslaving zo erg kon zijn !! Ik wilde perse een strip weer inleveren bij de apotheek, dit heb ik gedaan, en erbij gezegd dat het absoluut niet in de bijsluiter staat dat het verslavend was. Ze wisten dit bij de apotheek natuurlijk wel. Ik begrijp heel goed dat er mensen, vooral in de States, zwaar verslaafd zijn aan dit middel en dat er op de zwarte markt veel geld mee verdiend wordt.

14-05-2013 | Vrouw | 42
Artrose - gewrichtsaandoening
Hallo, Ik heb op 10jarige leeftijd een viervoudige bekkenfractuur opgelopen en ben hier in totaal 4 keer eraan geopereerd . In mei 2007 voor het laatst naar aanleiding van het los geschoten stuk bot vanuit het S.I gewricht tijdens een spinningles . Toen begon het, aangezien ik geen ibuprofen dergelijke mag, kwam tramadol. Dat werkte ook niet. Toen oxicontin 40mgr p.d.[lees meer...] Na een lange weg van behandelingen en onderzoeken bij de juiste arts, kwam ik uit bij Prof. van Vught in het Radboudziekenhuis in Nijmegen . De operatie was in jjuni 2007 en na 4 dagen later per ambulance naar huis. Tijdens de operatie is er helaas een stuk zeeuw niet kunnen ontzien en dat met alle gevolgen van dien. Mijn gewricht zit vast, maar heb meer pijn en uitvallen beenfuncties, een doof gevoel in het operatiegebied, en bovenbeen. Daarbij heb ik verde r aan medicatie erbij Liryca 600mgr p.d., Diazepam 30 mgr pd en Transtec pleister. En dat allemaal binnen 1 jaar erbij gehad.. soms morfine injecties en dat morfine verspillen zonodig. Stoppen met diazepam is inderdaad iets makkelijker als je het net als ik te snel afbouwt dan ben je net een junk. Stoppen met diazepam alles is geen optie omdat dit mijn dagelijkse onderhoud is om te funcitoneren. Er is ook nog een aantal behandelingen geweest met injecties op de pijnpoli en daarmee ben ik over hetaalgemeen na de laatste behandeling aardig stabiel op gebleven qua pijn. Helaas zijn 2 behandelingen om zeep geholpen door stress, wat je dan echt niet mag hebben. Want dan slaan ze niet aan. In de tussentijd dat ik geen oxicontin meer mocht van de huisarts en overgeven ben op oxynorm, wat precies het nut daarvan is, weet ik nog niet want er zit ook oxycodon in en ben veel lichaamsgewicht verloren. En dat proces gaat helaas met up en downs door. Maar ja helaas is dit nu eenmaal aol, en ik zal hiermee nooit kunenstoppen omdat je bekken niet te lang mag stil leggen ivm vrijheid dus dat moet doorgespeeld blijven. Het is nu eenmaal ook een bewegingsapparaat . Maar goed, we kunnen nog een beetje lopen, autorijden en nog veel zelf dat maakt het wel fijn. Maar de pijn af en toe is niet altijd even te hadden, maar ik ga niet mijn dagelijkse onderhoud verhogen. Is zo :-zinloos. JE DENKTdat het helpt, maar dat doet het niet. ,in sommige gevallen kom je er héél makkelijk aan en komt er nooit meer van af. Ik ben blij voor ALLE MENSEN die er van af zijn van oxycodon ! Het is geweldig om dat te horen ook erg knap. Voor iedereen veel sterkte met alles toe is gewenst !

23-03-2013 | Man | 26
Hernia
hallo sinds een half jaar gebruik ik nu oxycontin smorgends 40mg smiddags40mg Savonds 40 mg die ik voorgeschreven gekregen had van mn dokter voor mijn gebroken rib al snel merkte ik geen pijn meer ik was echt tevreden van dit product omdat ik valtran voorgeschreven kreeg dit werkte niet geen beetje zelfs en dan heeft de dr derect oxycontin voorgeschreven de pijn was in[lees meer...] een uurtje weg jonges was dat voor mij een wondermiddel daarop gebruik ok ook al 5 jaar nog eens 2 keer 12mg bromazepam , 3 keer 50MG tranxene en voor slapen gaan 2 pillen Zolpidem 10mg een hele boel dus en allemaal benzos ik zie er echt geen uitweg meer in dus ik laat me opnemen in de pelgrim dat is een ontwenningskleniek zelf stond ik een half jaar geleden maar op 2 valiums daags meer maar door die oxycontin ben ik zwaar naar boven gegaan met mn benzos ik had iedere keer het gevoel dat ik meer nodig had dus zo snel mogelijk vanalles af kben er wel bang voor het meeste voor mn oxycontin ik hoop dat ik niet teveel ga afzien want ondertussen zijn er dagen dat ik 200 mg neem dat is er echt over maar het geeft me ook gewoon een goed gevoel maar je kan geen normaal leven lijden met die medicatie dus weg ermee ze gaan met afbouwen met methadone in 14 dagen naar 0 hopelijk gaat het geen hel worden ben er echt bang van blijf er vanaf mensen het maakt je lleven kapot

19-03-2013 | Man | 42
Hernia
Dit medicijn gekregen voor klachten van een hernia samen met diclofenac. Daarnaast gebruik van lexapro 16 mg per dag. Pijn verdween na een week,,een zegen..nu op verzoek van neuroloog stoppen met pijnstilling. En dat is de hel..echt hel..afkickverschijnselen. Trillen zweten, paniekaanvallen, diaree, angstig en heel moe..ik bouw af met 5 mg per week, diclofenac slik in nog[lees meer...] 2 x 75 mg per dag. Maar dit medicijn wil ik NOOIT meer...dan maar een operatie..wat een rotzooi..snap best dat het lekker is, maar je komt er bijna niet vanaf..wordt in sommige landen niet eens meer voorgeschreven en wordt al Hillbilly heroine genoemd.. Heftig medicijn als je stopt.

14-02-2013 | Vrouw | 37
Hernia
Ik gebruik al jaren oxycontin en oxynorm. Vlak voor de operatie 3 x 80mg oxycontin en 4 x 30mg oxynorm. Ben inmiddels met veel pijn en moeite afgebouwd naar 3 x 60mg oxycontine en 4 x 20mg oxynorm. Het afbouwen is drastisch! Ik ben er zo ziek van, trillen, verstijfde spieren, onrust, niet slapen, angst. De bijwerkingen van het afbouwen vind ik nog erger dan de klacht zelf.[lees meer...] Ik heb ook wel eens gedacht dat ik niet verder wil zo. Ik ben gewoon afhankelijk geworden. En ik wil ook niet naar een afkickkliniek omdat ik een kindje heb. Familie woont allemaal te ver weg en zij weten de ernst ook niet. Verschrikkelijk!

31-01-2013 | Man | 49
oxycodon
zwaarmoedig, pijn sijpelt door, enorm misselijk.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum