Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

11-09-2012 | Vrouw | 55
Artrose - gewrichtsaandoening
Ieder ervaart het anders,ik ben een patiënt die ook chronisch pijnsyndrome heb En dagen kan ik er niet mee omgaan chronisch artrose.artrittis Maar als een patiënt ook een herseninfarct heeft ,dan komt alles dubbel aan houd ook in geef een cijfer van o tot 9 Ik zit dagen.weken,jaren op 9 andere dagen tussen 7-8 Oxycontin helpt voor 5-6 uur Mijn lichaam geeft aan na 6 uur..m[lees meer...]edicatie innemen Over de hele dag 6 morfine tabletten en de 21 andere tabletten ook niet vergeten,en proberen te slapen,kunstmatig ook m'n. hartproblemen En dit allemaal na 38 jaar 65 uur werken. Nu ben je kapot na m'n cva vroegen ze,ga naar een praat groep,ik kon het niet.Ook heb ik een gedaante verwisseling ondergaan.Zomaar out of THE blue.de herseninfarct heeft me in feite vermoord.mijn familie zeggen,wil m'n oude moeder terug.ik heb hier niet om gevraagd,ook leven zonder kraakbeen,smorend word ik met veel pijn wakker,dan drink ik koffie en half uur later m'n tweede bakkie.En met een klein stukje ontbijtkoek.kan slecht eten smorgens en dan......kan ik gelukkig m'n morfine,hartfilmpje,maagblokker,zouten voor m'n hoofd en m'n opvliegers (al 6 jaar in de overgang) heb6 operatie,s aan m'n gewrichten schouders,knieën, Facetblokkades gehad.Erg pijnlijk.en fysio om blijven bewegen.mn leven lang tot er 2nieuwe knieën in worden gezet Dus allemaal zins 2004 en word steeds erger,Mijn dochter kan met m'n slechte gezondheid niet omgaan Dus ze heeft me uit haar leven geschopt,want de oude moeder,tja,dat kan niet. Heb dagen,zie ik het niet meer zitten Ben 55 maar ik wil zelfde als een ander,stad in,dingen doen,shoppen,braderie,ik wil graag Maar m'n lichaam niet Doe ik het wel,daar moet ik voor bloeden Ben 2dagen kapotDit is het voor even Laat en naar bed

22-06-2012 | Vrouw | 26
Hernia
Wat een HEL zeg om in nederland geholpen te worden aan pijnklachten. Ben in januari naar de dokter gegaan omdat de pijn in mijn rug niet meer te houden was. Langzaam opgebouwd met allerlei pillen natuurlijk. Uiteindelijk uitgekomen op 2x per dag oxycontin 30 mg om de 4uur een oxynorm 5 mg en om de 8 uur een diclofenac. Was eigenlijk niet toereikend maar had zoveel last van[lees meer...] bijwerkingen dat ik niet omhoog wilde. Ik kreeg in mei de diagnose dubbele hernia 'maar wel 2 lichte dus dat kan met veel rust en fysiotherapie wel over gaan' aldus de neuroloog. ik vertrouwde dat niet omdat ik ondertussen ook met fysio bezig was en dat helemaal niet hielp! dus toen ben ik naar belgie uitgeweken en ziedaar: mijn dubbele hernia...die was helemaal niet zo licht! Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd, mocht woensdag naar huis (samen met mijn hernia haha, ze hadden hem voor me bewaard omdat ie zo uitzonderlijk groot was) en het herstel gaat goed...alleen...ik had er helemaal niet bij stilgestaan wat een ellende het afkicken van die troep is!! En het ergste is nog, ik heb er ook niet eens van kunnen genieten toen ik het gebruikte! Toen voelde ik me ook niet lekker. Ik hoopte dus dat het afkicken ervan niet zo erg zou zijn! Heb ik dat even verkeerd gedacht!!! Ik ben nu 3 dagen zonder en eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik hierdoor moet komen! Ik weiger wel om af te bouwen omdat ik zoooo bang ben dat ik dan wéér hier doorheen moet. Maar wat een ellende! Ik vind het echt schandalig dat ze je dit middel voorschrijven zónder erbij te vermelden dat er vanaf komen echt verschrikkelijk is! Ik zet nog maar even door. Heb mezelf tot zondag de tijd gegeven om me wat beter te voelen dus hoop dat dat gaat lukken. En voor alle mensen met langslepende pijnklachten of diagnoses met ellenlange wachtlijsten, ga naar duitsland of belgie. Je zorgverzekeraar heeft daar vaak ook contacten en het gaat zo ontzettend veel sneller! Sterkte allemaal!

23-07-2017 | Vrouw | 60
oxycodon (30mg)
Neemt pijn niet weg, maar in combinatie met lyrical 75 mg pijn iets draaglijker, maar nog steeds veel pijn. Bijwerkingen: duizelig, droge mond, niet kunnen plassen, vermoeidheid.

24-02-2015 | Vrouw | 51
Hernia
is makkelijk in te nemen zonder dit medicijn pijn bijna ondragelijk

19-04-2013 | Man | 40
Hernia
In november 2012 kwam ik in het ziekenhuis met een ambulance i.v.m. ondraaglijke pijn in mijn rug. In het ziekenhuis kreeg ik een mri.... dubbele hernia als uitkomst...3x een injectie,sterke pijnstilling valium, Oxycontin en Oxycodon, dit verzachte de pijn gelukkig duidelijk. Na 8 dagen ziekenhuis ben ik thuis aan het werk gegaan om weer wat lichamelijk mobieler te worde[lees meer...]n. Maanden kon ik niet autorijden en had ernstige pijn in mijn rug. Het ging wat beter en na 6 weken begon ik af te bouwen van 50 mg naar 40 mg lang en kortwerkende opiaten en ben het valium (Diazepam) gebruik (te) snel gaan afbouwen, zwaar in de war en echt slecht voelen waren het gevolg, maar dit viel nog mee in vergelijk tot de afkickverschijnselen die ik kreeg van de oxycontin, je moet dit middel echt heel langzaam afbouwen 5 mg per 1 tot 2 weken minder, dit heb ik gedaan en ondanks de trage afbouw heb ik mij heel slecht gevoeld, bang werd ik ervan, o.a.hartkloppingen zo erg dat ik dacht het te zullen begeven, pijn in ledematen, spasmen, zweten, oorsuizing, darmkrampen en meer rare, nare klachten. Gestopt met de kortwerkende oxycontin en enkel langzaam afgevende oxynorm gebruikt, hierdoor voelde ik me al wat minder slecht, belangrijk is dat u de pillen dagelijks op vaste tijden tot u neemt. Het doorlopende afkickgevoel en het niet kunnen slapen, heeft mij doen besluiten de laatste 10 mg ( 5 mg in de ochtend en 5 mg voor de nacht) niet meer in te nemen, dit waren 3 echt slechte dagen!! Als een drugsverslaafde lag ik af te kicken, ben nu 7 dagen verder en voel me raar en slaap nog steeds erg slecht maar heb geen pil meer aangeraakt na een periode van 5 maanden! Wat ik wil adviseren is dat medici patiënten veel meer en beter gaan begeleiden in het gebruik van opiaten en de mensen wijzen op de bijwerkingen en het verslaving aspect van hun pijnstilling, ze moeten er voor zorgen dat de patiënt zo kort mogelijk opiaten gebruikt, en in zo laag mogelijke dosering. Hoe langer en hoe hoger de dosis des te groter zal uw afbouw-ellende zijn. Houdt u zelf niet voor de gek, zorg dat uw pijn net beperkt blijft zodat het dragelijk is, zo voelt u de (rug) aandoening nog enigszins maar u slikt niet ongemerkt te veel Oxycontin en het afbouwen zal eenvoudiger zijn! Pas op en ga niet steeds meer gebruiken, dit is een serieus lichamelijk verslavend middel en als niet oppast is het gebruik ervan erger dan uw kwaal! Sterkte met uw genezing en pijnbestrijding!

21-03-2013 | Vrouw | 21
oxycodon
Ik gebruik OxyContin en OxyNorm. Ik ben geopereerd aan mijn ruggenwervels. Ik begon met Oxycontin 20 mg 2x pd en oxynorm 10 mg 6x pd. Nu zit ik op oxycontin 5 mg 2x pd en oxynorm 10 mg 2x pd. Ik vind het vreselijk spul, ben blij dat ik er over een paar weken vanaf ben (hoe het er nu uitziet). Zeer veel last van bijwerkingen, zowel tijdens het gebruik als afbouwen: depressi[lees meer...]eve gedachten, rusteloosheid, huilbuien, stemmingswisselingen.. Het ergste vind ik dat ik merk dat ik me ook daadwerkelijk beter voel als ik het inneem. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig en verlang ik er geestelijk niet naar, het is even doorbijten en dan ben ik weer geminderd. Maar lichamelijk is het erg irritant; zweten, trillen, jeuk, koortsachtig gevoel. Dit houdt dat ongeveer 4 dagen aan en daarna ben ik er ook echt vanaf. Eén ding weet ik zeker; ik hoef die zooi nooit meer!

12-09-2012 | Man | 44
oxycodon
Ik ben ong. 2 jaar geleden na aanleiding van ernstige pijnen naar een neuroloog gegaan . Nadat ze bij mij enkele botvergroeiingen hebben verwijderd incl. carpaaltunnelsyndroom bleef ik pijn houden en dat kwam nu vanuit mijn rug. De neurloog stuurde me naar pijnbestrijding. Ik slikte eigenlijk alles om maar geen pijn te voelen.Op dat moment slikte ik ong. 60mg oxycontin. De[lees meer...] pijnbestrijding steldde voor om 3 ruggeprikken te geven en ondetussen doorgaan met de medicijnen maar nu ben ik op en punt dat ik er helemaal niet goed van word . Onrust,warm,koud, lusteloos,cynisch en aanverwante onprettigge bijwerkingen. Ik word er gestoord van maar ik wil er zo graag vanaf maar ik weet niet hoe ik dat aan moet paakken .Ik heb overgens wel de specialist op de hoogte gebracht misschien dat hij mij op een normale manier van die bende af kan halen, op dit moment ben ik van 60mg naar 5 mg gegaan en ik heb het gevoel dat ik gek word . Ik kan niet eens naar mijn werk ivm die klote pillen. Wie heeft er goede adviezen.

20-08-2012 | Man | 44
oxycodon
Hallo. Aangezien ik nergens de exacte beschrijving van de verschijnselen van het afkicken tegen kom zet ik de mijn hier maar even neer. Begin van het jaar ernstige voorhoofd en bij holte ontsteking gehad. Daarna steeds ernstig wordende stekende pijn in de neus. Veel onderzoeken gehad, Eerst KNO, daarna Neuroloog. ct scan Mri scan. Conclusie Aangezichtspijn met de haard [lees meer...]in de neus. Yes het monster heeft een naam. Op 01-06-2012 begonnen met Lyrica. Goh het werkte weg pijn geweldig. Maar de bijwerking suf suf suf kon ik niet trekken. Toen overgestapt zonder problemen naar gabapentine 3x200MG werkte niet de pijn kwam weer terug in volle hevigheid terug. ivm de heftige pijn, van de Huisarts oxycontin voorgeschreven, 3 x 10 mg. Met spoed een afspraak gemaakt met de KNO, deze wilde opereren. Doorgestuurd naar een andere neuroloog (mijne was met vakantie) die wilde niet meteen opereren maar schreef carbamazipine voor. Geweldig met de 1e tablet pijn vermindering eerst 2 per dag na 1 week 4 per dag. Na een aantal weken geen bijwerkingen (nauw ja niet noemenswaardig, voelde me wel happy) te hebben gehad kreeg ik na bijna 3 weken cocktail van medicatie, jeuk onder de huid en een rood hoofd. Afgesproken met de neuroloog om te stoppen met de oxycontin 3 dagen 2x10mg daarna 3 dagen 1x10mg. op de dag dat ik mijn laatste oxy zou innemen kreeg ik een zeer vieze smaak in de mond, Het was net of men in elke drank de helft aan zout had toegevoegd blha. Na contact neuroloog carbamezepine geminderd van 4 naar 3 tabletten per dag (+ 3 x gaba.) Maar de klachten houden aan. Ik schuif het op de bijwerkingen van de Oxy. voel me beroerd, niets smaakt me. absoluut geen dorst of honger (en dat bij 36 graden Celsius) De smaak in de mond is niet meer vies maar een deel van de smaak is verdwenen en vocht lijkt wel stroperig komt er niet in. verder ben ik moe moe moe heb nergens puf voor, traplopen is al te veel, moet bijna huilen als ik me meer moet inspannen. s,nachts wordt ik rond 4 uur wakker met brandende voeten en duurt het 2 uur voor ik weer inslaap. Als ik later wakker wordt lijkt het alsof ik 3 liter whiskey heb gedronken en kom ik niet op gang. Ik voel me honds beroerd en het eten smaakt me niet.(komt er haast zo weer uit) Ik ben gisteren naar de huisartsenpost geweest met hevige steken in de buik. (bleek maag van streek te zijn, omazepam 40mg meegekregen). Wat een ellende. Soms denk ik was ik maar dood dan was het over. De gedachte hoelang gaat dit nog duren maakt me zeer verdrietig hoe lang nog???? Wat een ellende. Ondertussen zit mijn hele lichaam onder de rode punten. en daarbij jeukt het nog steeds enorm. voor de jeuk heb ik ceterecine 2 x 10mg. Dat werk goed. Vergeet ik de hoofdpijn en de pijn in de gewrichten en de rug te noemen. zijn dit allemaal afkick verschijnselen? Of heb ik ergens anders last van. ik weet het niet ik voel me werkelijk volkomen K.T. Morgen belt de neuroloog, zal er aan denken te reageren. Groet

18-08-2012 | Vrouw | 55
Hernia
Heb 1 maand oxycontin geslikt vanwege herniaklachten. Begon met 20 mg, hielp weinig. Als je verslavingsgevoelig bent, zoals ik, begin er niet aan! Ik ging zelf de dosering verhogen naar 60mg vanwege het "lekkere"gevoel zoals ik hier al meer gelezen heb. Dit wilde ik uiteindelijk niet meer en ben het snel gaan afbouwen. 1 week behoorlijk beroerd geweest; misselijk, maagkram[lees meer...]pen, hoofdpijn, zweten, koude rillingen, geen eetlust en vreselijk dromen.

23-07-2012 | Vrouw | 35
Endometriose
Ik ben een vrouw van 35 jaar die al 20 jaar lijdt aan ernistige endometriose. Ik heb 15jaar lang tijdens elke menstruatie een paar dagen kermend van de pijn in bed gelegen. De huisarts schreef een soort Iboprufen voor, wat totaal niet hielp tegen de helse pijnen. Ik ben een aantal keer mijn baan kwijt geraakt omdat ik zo vaak ziek was. Na 15 jaar was de pijn zo ondraaglijk[lees meer...] geworden dat ik in het ziekenhuis belandde en naast een kijkoperatie een spuit morfine kreeg. Eindelijk was de pijn even wat meer op de achtergrond. Ze konden niet opereren omdat ze bang waren dat ze de rommel in mijn buik (overal verklevingen en endometriosehaarden) nog erger zou worden en ik een stoma zou moeten gaan dragen. Met een lading Oramorph naar huis gestuurd. Sindsdien ladingen Oramorph gebruikt, daarna morfinepleisters en tenslotte Oxycontin. Hoewel het goed helpt tegen de pijn ben ik ook geestelijk compleet verslaafd geraakt. Omdat je je nog enigsinds goed wilt voelen, de pijn niet wilt en je je niet continu doodmoe wilt voelen, ga je er steeds meer van gebruiken. Ik zat 1,5 week terug op 2 x 60 mg per dag. De huisarts dacht dat ik 2 x 15 mg gebruikte, dus op een gegeven moment vroeg hij zich af waarom die medicijnen zo snel op waren. Heb toen maar gezegd dat ik het gevoel had afhankelijk te zijn (hoewel ik dat natuurlijk allang zeker wist). Sindsdien ben ik aan het afbouwen. Omdat de HA dacht dat ik minder gebruikte, moest ik direct naar 2 x 15 mg per dag. Ik kreeg gepaste hoeveelheden voorgeschreven en moet elke week naar de HA om te bespreken hoe het gaan. Het afbouwen is verschrikkelijk, heb er geen andere woorden voor. Zit inmiddels op 2 x 10 mg per dag, maar af en toe moet ik een extra pilletje nemen om de gekte tegen te gaan. Ik weet van gekheid niet wat ik moet doen als de Oxycontin begint uit te werken. Het voelt als jeuk in mijn lijf, mijn spieren doen raar en ik kan amper mijn bed uitkomen om naar t toilet te gaan, zo doodmoe voelt mijn lijf. De pijn valt mee, das het enige wat meevalt. Morgen ga ik naar 2 x 5 mg per dag, dus dan worden de klachten weer erger. mijn HA gaat het me denk ik nooit meer voorschrijven, hoeveel pijn ik ook heb. Ik heb mijn vriend en goede vriendinnen verteld dat ik verslaafd ben en dat lucht enorm op. Naast de Oxycontin blow ik elke avond, vooral nu ik aan het afbouwen ben, dan kan ik tenminste snachts een paar uur slapen zonder dat verschrikkelijke gevoel. Daar moet ik ook vanaf, net als van het roken, maar eerst maar helemaal van die vervloekte Oxycontin af.

14-10-2021 | Man | 54
oxycodon (20mg)
Artrose
I got several compressions in my spine, I have severe pain 50% of my time. Can I order oxycontin from you? (RED vertaling : 'Ik heb verschillende compressies in mijn wervelkolom, ik heb 50% van mijn tijd hevige pijn'. /////// Commentaar van mijnmedicijn: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngeb[lees meer...]ruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

24-09-2019 | Vrouw | 61
oxycodon (20mg)
Artrose
Blijf ervan af echt vergif wil er ook dringend vanaf maar is heel moeilijk

28-05-2019 | Man | 30
oxycodon (80mg)
Hallo. Kreeg 80mg mundipharma. Nu op fentanyl pleisters per 48u. Krijg 75ug maar iets te weinig, beste is 125ug dus steeds sneller uit voorraad. Actig en Instanyl is niet op Belgische markt maar heb dat wel eens geprobeerd via NL...Info zou welkom zijn ................ Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug he[lees meer...]lpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn.

26-08-2017 | Man | 67
Rugklachten
Na de val van een steiger zwaar gewond geweest . Nu blijvende schade van operaties. Zenuwen ingeklemd , na discus prothese. dus veel zenuwenpijn .

18-07-2017 | Vrouw | 69
oxycodon (10mg/ml)
Etalagebenen
Ineens erge pijn in de maag, alsof er een baksteen in ligt. misselijk.

28-12-2016 | Man | 43
oxycodon (80mg)
Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer