Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

25-03-2017 | Vrouw | 56
oxycodon (120mg)
Hielp erg goed tegen mijn zenuwpijnen. Helaas werd ik resident tegen deze en andere pijnstillers. Voor korte periodes is het ideaal, niet om te blijven nemen. Ik ben sinds vorig jaar juni aan het afbouwen, maar heb enorm last van afkicken hiervan. Vreselijke ervaring.

23-02-2017 | Man | 54
oxycodon (10mg/ml)
Hersenkneuzing
Voorgeschreven na ernstig ongeluk met blijvende hersenschade tot gevolg. Ik ben tevreden over medicijn en kan niet zonder anders heb ik teveel pijn. Weet alleen de gevolgen op lange termijn niet.

20-06-2015 | Vrouw | 32
oxycodon (10mg)
Syndroom van Ehlers-Danlos
Omdat mijn ziektebeeld gepaard gaat met ernstige pijnen kreeg ik OxyContin voorgeschreven van mijn specialist. De pijn is nu hanteerbaar en ik heb meer vrijheid en ben minder beperkt.

20-06-2015 | Man | 47
oxycodon (60mg)
Hernia
het is een fijne pijnstiller maar je moet je stoelgang wel in de gaten houden het nadeel is dat je bij langdurig gebruik steeds meer nodig heb om de pijn te bedwingen het voelt niet verslavend aan je kan ook makkelijk zonder als je pijn weg is maar wel afbouwen want afkick verschijnselen zijn heftig

03-05-2015 | Man | 41
Hernia
Ruim 10 jaar geleden geopereerd aan een HNP L5-S1 operatie, heeft duidelijk geholpen. Alleen veel littekenweefsel aan overgehouden. Ik heb al een aantal keren lumbale injecties gehad en werken ook prima voor een kortere periode. Als er pijn op komt zetten is het vrij heftig waar ik oxycontin voor gekregen heb, werkt uitstekend, kan alleen geen autorijden, word er redelijk [lees meer...]wazig van. Ik gebruik het 2 tot 4 weken a 2 tot 3 keer per jaar. Vraag wel om een laxeermiddel als de arts dit niet uit zichzelf voorschrijft.

30-04-2015 | Man | 65
Lage rugpijn
Oxicontin is zeer verslavend.

30-01-2015 | Man | 57
oxycodon (10mg)
Fantoompijn
mijn naam is dick en heb longkanker gekregen en geopereerd, alles ok, hartfalen, overslag, longonstekingen en ruggemerg leukemie, te behandelen, en heel veel spierspasme van de ziekte van sjogren, de oxicontin 3 x daags 10 mg en ik heb 6 zgn escape s oxnorm 5 mg ,n savond in samen werking met lyrica 150 mg, en amiteptiline om te slapen, het dempt de zware pieken van de spa[lees meer...]sme die te pas en te onpas in mijn slaap opkomt, verder helpt het tegen mijn fantoompijn, ik heb lange tijd verzet gepleegd tegen deze medicijnen, maar kan deze ziekte zo niet verbeteren, mijn anethesist van de pijnpoli in het ziekenhuis de keus of een beetje verslaafd en een redelijk leven tot mijn 80, ben nu 57, of de eeuwige strijd met mijzelf aaan te gaan wat je niet kan winnen en het leven ondragelijk werd, ik heb nu voor deze medicijnen gekozen,en het geeft rust en minder pijn.

20-10-2014 | Vrouw | 47
oxycodon (30mg)
Wegens jarenlange neuropathische pijn in beide benen voorgeschreven gekregen door de huisarts, 2x dgs 30 mg Oxycontin (langwerkende Oxycodon) plus indien nodig Oxynorm (kortwerkende Oxycodon) tegen doorbraakpijn. In het begin en bij hoge dosering bijwerkingen als duizeligheid, misselijkheid, jeuk, verstopping, hot flashes. Vanwege bijwerkingen gebruik ik soms laxeermiddel [lees meer...]en een middel tegen misselijkheid. Oxycodon werkt bij mij zeer goed tegen zenuwpijn. Nadeel: er treedt op vrij korte termijn lichamelijke gewenning op. Na een aantal weken is de dosering onvoldoende geworden en moet je meer gebruiken voor hetzelfde effect. Begin niet aan Oxycodon als er een alternatief is, want het afbouwen ervan is geen pretje. Om een nog zwaardere verslaving te voorkomen neem ik, indien nodig, slechts één dag iets meer in en ga de dag erna direct terug naar de onderhoudsdosering, hoe erg de pijn ook zou zijn. Op die manier blijft de pijn voor mij redelijk beheersbaar zonder dat ik lichamelijk gewend raak aan een steeds hogere dosering.

07-09-2014 | Man | 34
oxycodon
Ik heb in Maart iemand gevonden op het Internet die bijna alle medicijnen kan krijgen. Nou had ik op NGC het programma Drugs inc bekeken wat over zware pijnstillers ging. Hillbilly Heroin dus ik dacht laat ik dat is proberen. Dat had ik nooit moeten doen inmiddels ben ik verslaafd en gebruik ik het om niet misselijk te worden. De high is weg en toen ik een weekend zonder z[lees meer...]at heb ik last gekregen van ernstige bijwerkingen. Kleuren werden anders, duizelig, depressief, huilerig, zweten, misselijk en overgeven niet normaal. Nu zit ik met een groot probleem hoe kom ik er vanaf. Niemand weet het en het domme is ik ben begonnen voor de lol. Door mijn internetconnectie heb ik Oxynorm/codon/contin in alle sterktes. De zwaarste was Oxycontin 80mg en bij de norm capsules is 20 mg het zwaarste. Ik slik per dag zo rond de 120-160 mg. Ik heb nou 100 stuks Oxycontin 10mg van MP en nou hoop ik dat het me daarmee lukt om af te kicken. Iemand nog goede tips? Want die kan ik wel gebruiken. Vriendelijke groet, BB

30-12-2013 | Vrouw | 36
Nek- / rughernia
Ivm zware hernia jaren geleden gebruik ik sinds een paar jaar opiaten om 's nachts te kunnen slapen (zenuwpijn been). Eerst kreeg ik oxynorm. Prima, wel wat bijwerkingen, zoals constipatie en hoofdpijn, maar goed te doen. Sinds een paar maanden biedt mijn apotheek echter geen oxynorm meer aan, maar oxycontin. Zelfde spul, maar ander merk. Even effectief, maar mijn klacht i[lees meer...]s: ik krijg de tabletjes nauwelijks uit de strip. De tabletjes kunnen niet door de strip worden gedrukt (soort kindveiligheid), maar moeten met een lipje worden geopend. En dat scheurt nogal eens af. Dan moet je vervolgens het tabletje eruit wurmen met een schaar of mesje. Heel gedoe. Niet fijn als je erge pijn hebt en snel een pil wil nemen. Dus mijn opmerking aan de fabrikant: doe daar wat aan svp.

25-08-2013 | Vrouw | 55
oxycodon
Excuses voor mijn Nederlands, ik ben Engelstaalig :) Ik ben een 55 jaar oud Engels vrouw met twee volwassen jongens. Ik had heel veel pijn in mijn nek (oorspronkelijk). Ik heb het nog steeds, plus beide knee, heupen, en linker schouder. Het diagnose is wazig, kan het niet goed zien op X-ray, behalve mijn nek probleem. Mijn Huisarts heeft gezegd dat het 'serieus schad[lees meer...]e' is. Ik heb ook serieus chronisch depressie na het moord van mijn man in 1996 en verschillende andere, buiten gewoon drama in mijn leven. Gelukkig heb ik een flink dosis Engels humor bij de hand, en zonder dit zou ik zeker al dood zijn. Eerlijk gezegd, ik slik mijn medicijnen ook voor emotioneel pijn, niet alleen voor het pijn in mijn lichaam. En ik ben zeer verslaafde op Oxycontin. Officiele slik ik 70 mg per dag, maar soms slik ik meer, dan moet ik minder slikken later in de maand, en dat vind ik vervelend. Ik worstel met dit medicijn. Ik will niet helemaal stoppen omdat ik heb pijn, maar ik zou heel graag verminderen. Hoe kan dat, mijn lichaam wil eigenlijk een hogere dosis omdat ik ben nu gewent van 70 mg. Soms is mijn Arts boos met mij en soms hij vraagt als ik wil meer hebben (ik heb 'nee' gezegd omdat een verhoging in mijn overal maandelijks gebruik kan aleen maar het erger maken). Een jaar geleden ik stopte met Prozac na 11 jaar, daarna dipte ik heel diep, maar ik ben nu bijna weer 'mezelf' weer. Af en toe slik ik ook Temazepam, Diazepam, Coedeine/Paracetemol (deze niet dagelijks) en wegens angst over het overgang hormon pillen ook. Ik was naar het Jellinek, maar ik ben niet zeker dat ze weet veel over Oxycontin verslaving. Het recommendatie was Fentanyl en verder weer vervelende antidepressie middelen and steeds vervelender psychiater interventie (NEEEEEEE!!). Ik heb aleen maar een problem met Oxycontin - soms heb ik en tekort, anders mijn lever en blood onderzoeken zijn prima. Als ik niet genoeg pillen heb, dan voel ik verschrikkelijk moe en heb zo veel pijn ik kan niet meer tegen. Ook ben ik bang, dat als ik het advies van Jellinek volgen en successvol stoppen, ik zal nooit weer toegang tot pijn bestrijding middelen krijgen. Ook ik kan niet verzinnen hoe kom ik af van Fentanyl. Ik heb heel eng verhalen gelezen. En, het Jellinek is voor misgebruikers, ik ben een gebruiker, een kliene punt, maar het is een andere mentalitiet. Ik voel dat ik pas niet bij hun, is dat stom van mij? Wat een gedoe. Ik heb nu genoeg pillen voor 10 dagen, en moet 18 dagen wachten voor ik mag een nieuwe recept vragen, dit gebeurt elke maand. Ik ben spuug zat van dit lelijk kring. Is er iemand met een success verhaal die kan mij inspireeren? Sorry voor het lange verhaal en rare Nederlands. Peace and Love to you all.

18-08-2013 | Man | 32
Infectie (wond)
Na een scheenbeen fractuur, een streptococ opgelopen. Twee keer knie gespoeld, na dikke infectie. Twee weken 39,7 tot 41 koorts. doodziek. Pijn was zo erg dat alleen een epiduraal nog hielp. Na verloop van 4 weken, met 6x 10 mg om de 4 uur, dikke injecties erbij, en om de twee uur oxinorm 5 mg zo nodig! En dat was het. ! 1000 mg paracetamol en dyclofenac er doorgaans stan[lees meer...]daard bij. 20 kg afgevallen maar na 4 weken naar huis. Begon me steeds slechter te voelen, en besloot met de de opiaten te minderen. At practisch niet meer beetje drinkyoghert. Dit ging in twee weken naar 3a 4 x 10 mg per dag met dyclo en parctamol. Ik werd ziek, trillen, depri, zelfs beetje parania, boos, diarree, algemeen drama. Nog nooit zo ervaren ooit. Zweten kramp in spieren. Allemachtig wat beroerd, maar die ellende van ervoor was ook geen optie meer. Mijn lichaam trok het niet meer. Met de pijn ging het gelukkig goed, nu drie dagen verder, en voel me als herboren. Heb gegeten, nog wel buik krampjes etc. maar de berg ben ik over. Als pijn bestrijder een top middel maar dit is niet iets dat ik snel vergeet. Ben oud militair dus wel wat gewend maar deze gaat in de boeken. Langdurige pijn is niet te doen, maar hou er rekening mee dat je een zuur toetje krijgt voor de verlichting van dit middel. Drie dagen is te overzien maar vergeten doe je zie niet! Succes allen!

07-03-2013 | Man | 61
Hernia
Werkt als enige effecitief. Moeilijk om mee t stoppen

08-01-2013 | Vrouw | 35
Hernia
Ongeveer driekwart jaar geleden kreeg ik een hernia. De afgelopen vijf maanden heb ik de volgende medicijnen gebruikt: 2x 20 mg Oxycontin, 12 mcr Fentanyl, 2x1000 mg (zetpil) Dyclofenac 4x 100mg paracetamol 2x 300 mg Lyrica. Het heeft me de periode doorgekregen maar ik had toch vaak en veel pijn. Enkele weken geleden ben ik geopereerd en sindsdien pijnvrij. Alleen de Lyr[lees meer...]ica heb ik afgebouwd (2x75 mg per week minder), de rest heb ik in 1 x gestopt. In het begin leek dat makkelijk maar nu merk ik dat ik slaapproblemen heb (ik val moeilijk in slaap en slaap licht en onrustig), het vaak erg koud heb, en 's nachts juist brandende voeten, veel zweet en me onrustig voel. Ik hoop dat het allemaal snel overgaat want ik wil graag herstellen van de operatie, en dat is met weinig slaap best lastig.

18-12-2012 | Vrouw | 47
oxycodon
Afbouwen 5 mg per 14 dagen. Advies van mijn apotheker is: paracetamol bij slikken om de afkickproblemen te onderdrukken bij het afbouwen van Oxycontin.

03-12-2012 | Vrouw | 66
Beenkrampen
Ik heb een zeer ernstige vorm van RLS en heb ervaren dat alleen een hoge dosis Oxynorm helpt bij deze ziekte. Aanvankelijk schreef de neuroloog 1x 5 mg. Oxynorm per dag voor. Het effect was gering; na 1 uur kwamen de klachten terug. Ik neem nu 1x 15 mg. OxyContin 's middags en 1x 15 mg. 's avonds. Ik heb weer rustige avonden en nachten!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum