Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

20-12-2021 | Vrouw | 35
tramadol (100mg)
Fibromyalgie
Omdat de pijn niet meer te houden was kreeg ik tramadol voorgeschreven... Echter na een tijd werkt het niet meer en moet je er meer gaan nemen... Ik wou daar van af en dan later duloxetine geprobeerd

24-04-2022 | Vrouw | 36
tramadol (50mg)
Voorgeschreven gekregen tegen zenuwpijn in arm na een nekhernia. Was in eerste instantie huiverig om het gebruik te starten door de genoemde bijwerkingen. Bij het starten ben ik de eerste 2/3 dagen heel erg duizelig/vermoeid/groggy geweest, daarna geen last meer gehad. Het hielp niet volledig tegen alle pijn, maar haalde zeker de scherpe randjes van de pijn af. Na 14 da[lees meer...]gen gestopt met Tramadol, toen begon voor mij de ellende, ongeveer 9 dagen veel last gehad van ‘afkickverschijnselen’, zoals slapeloosheid, rillingen, zweten etc. Was er mentaal niet van afhankelijk, maar blijkbaar was er fysiek wel gewenning opgetreden.

28-06-2023 | Vrouw | 38
tramadol (300mg)
Menstruatiepijn
Gebruik dit omdat ik zonder flauwval van de pijn. Eerst lichtere opties als paracetamol en Naproxen gebruikt. Hielp niet tegen de pijn. Van de Tramadol heb ik geen last. Gebruik er 1a2 per cyclus. Kan hierdoor tenminste mijn bed uit. Werken is nog altijd geen optie, maar ik hoef niet meer bang te zijn dat ik wegval van de pijn.

15-02-2023 | Man | 38
Hernia
Ik herken het gevoel van eng worden in bed. Alleen heb ik dit de ene keer wel en de andere keer niet. Vaak pas uren na inname. De hoeveelheid/tijd tussen dosis lijkt daar niet mee te maken te hebben. Het is heel random wanneer dit gebeurd. Ik heb het idee dat ik snachts het dan ook benauwd heb, al kan dat psychisch zijn. Ik gebruik het al enkele jaren, ook een lange[lees meer...]re tijd de Max van 300 tot 400 mg per dag. Toen ik de Max dosering gebruikte had ik helemaal geen last van bijwerkingen. Nu ik al langere tijd op 2x per dag 50 mg zit, dus heel random bijwerkingen. Zou er graag helemaal vanaf willen, maar dat lukt me nog niet. Gelukkig wel van de 400mg per dag terug naar 100mg per dag gegaan.

11-03-2022 | Vrouw | 38
Endometriose
Eerste week misselijkheid, die is daarna verdwenen. Gebruik dit medicijn nu 4 jaar naar tevredenheid.

24-11-2022 | Vrouw | 39
tramadol (50mg/ml)
10 jaar rugpijn en tramadol gebruik. Eerst 4x 125mg op aanraden van huisarts. Zelf geminderd naar huidige dosis, 2x 75mg. Bij teveel gebruik gaan mijn spieren juist meer opspannen en pijn doen. Alle therapieën geprobeerd, van psycholoog, rugschool, verschillende kinesisten en osteopaten. Een half jaar geleden, op aanraden van collega naar iemand geweest voor proprioceptiev[lees meer...]e zolen en eindelijk een verlichting van de pijn. . Mijn heup stond 8mm scheef waardoor mijn lichaam meer verbruikte dan normaal. Ik werd met pijn wakker, kon precies niet wandelen op mijn voeten hierdoor. Ik was bijna gestopt en dan breek ik mijn voet, dus terug vertrokken maar altijd lage dosis gehouden. Ben nu bezig om mijn zolen aan te passen en hoop zo terug zonder pijn wakker te worden. Ik ben blij dat ik tradonal had voor de pijn maar als ik meer besef zou gehad hebben over het verslavend gedeelte was ik waarschijnlijk niet begonnen ermee.

08-04-2021 | Vrouw | 39
tramadol (50mg/ml)
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik gebruik 50 tramadol samen met 1000 paracetamol en ik heb nooit last van bijwerkingen , ik weet niet of je dat geprobeerd hebt ?? Mvrgr

30-11-2023 | Vrouw | 40
tramadol (100mg/ml)
Rugpijn
Ik heb onderzoek laten doen en orale medicatie neemt moon lichaam nog moeilijk op. Daarom om de 6 weken om een linosol infuus in opname. Nu heb ik al alle medicatie die op de markt is gehad. 6 jaar geleden binnen geweest voor korte afkick manier (morfinepleisters, Valium,....). Heb ook neurostimulator. Om me recht te kunnen houden en de dagen te overleven kreeg ik maandenl[lees meer...]ang 2 inspuitingen namelijk ochtend tradonal en avond Diclofenac. Maar omdat we op reis vertrokken en ook mijn achterwerk was kapot geprikt. Lees: overal verhardingen dat ze de vloeistof niet meer erin kregen. Stelde de arts contramal druppels voor. Nu in het verleden ook Tramadol instant en Tramadol retard moeten nemen. Maar wegens hevige bijwerkingen moeten stoppen. Contramal is hetzelfde maar als je wat levenskwaliteit nog wil zou je alles doen. Enige optie is nog pijn pomp en volgens specialist zal dit aangezien ik nog maar 40 ben de dosis verhogen en is geen voorstander. Ok dus enkel want ik ken de nevenwerkingen als het verbijten van de niet meer haalbaar is de contramal druppels en iedere keer is het zelfde resultaat zoals nu. Niet kunnen slapen ondanks slaapmedicatie, opgefokt gevoel, jeuk, duizeligheid noem maar op. Maar artsen weten niet meer wat te geven of is weer overschakelen volgens huisarts dan naar morfine klevers. Daar had ik de tijd minder bijwerkingen van maar hel om ervan af te komen. Radeloos pfff

09-03-2023 | Man | 40
tramadol (50mg)
volledige apneu-verschijnselen snachts, dit wordt ook aangegeven in de bijsluiter - pas echt op met dit middel. en raar dat dit voorgescrheven wordt aan iemand met slaap en hoofdpijn-problemen. na 2 dagen ook enorme uitslag op buik en rug.

04-07-2021 | Vrouw | 40
Hernia
Dag 1 en 2 misselijk daarna niet meer. Ik ben gestart met 3x daags 1 tablet van 50 mg. Inname was om de 8 uren maar ik merkte dat de hevige scherpe beenpijn na 5 a 6 uren terugkwam. Nu ik 4x daags 1 tablet neem, om de 6 uren, in combinatie met paracetamol gaat het goed. Dit op advies neuroloog. Ik heb na verhoging geen hevige pijn meer. Het is nu prima vol te houden tot de[lees meer...] datum herniaoperatie.

13-03-2024 | Man | 42
Lage rugpijn

alcoholintolerantie

De pijn is echt minder maar het geeft een gevoel in mijn hoofd als of je druks op hebt vaag gevoel knarsetanden Verder nergens last van

22-01-2022 | Man | 42
tramadol (150mg)
Ziekte van Bechterew
Mijn aandoening is levenslang en er zijn zwaardere medicijnen maar ik probeer het zo licht mogelijk te houden.

22-04-2020 | Vrouw | 42
tramadol (100mg)
Chronisch pijnsyndroom
Hallo, de werkzame stoffen niet in één keer vrijkomen bij retard tabletten, maar juist wat langzamer in het lichaam worden afgegeven. Mvg

08-04-2024 | Vrouw | 43
Pijn (algemeen)

zweten versuft

Ik had 's avonds om 11 uur zo'n pil ingenomen, rond 6 uur in de ochtend werd ik wakker en heb er nog 1 genomen en ben weer naar bed gegaan, rond half 12 werd ik wakker en ben uit bed gegaan. Ik voelde me echt raar en zweette heel erg, was drijfnat. Ben weer terug naar bed gegaan, kon mijn ogen amper open houden. Heb nog tot 5 uur geslapen. In de avond ben ik om 9 uur w[lees meer...]eer naar bed gegaan en hele nacht geslapen. Toen ik wakker werd was ik nog steeds wat suf. Dus volgende keer hou ik het bij 1 pil, ik slaap hier beter mee dan met een slaappil🤣🤣🤣 Voor de pijn was het ook wel ok. Volgens de apotheek zou ik na 12 uur weer auto mogen rijden, maar het is ruim 24 uur later, maar voel me echt niet capabel om te rijden.. En dat is echt niet handig.

19-11-2022 | Vrouw | 43
Rectale / anale fissuur
Ik heb 3x daags 50 mg gebruikt maanden omdat ik ernstige pijn had door een anale fissuur na de operatie ben ik na 2 weken in 1x gestopt heel stom ik heb vreselijke afkickverschijnselen wat een troep is dat. Ik slaap niet meer voel me grieperig hartkloppingen misselijk bah hopelijk gaat het snel over.

25-04-2021 | Vrouw | 43
Slijmbeursontsteking
Paracetamol en een NSAID waren niet afdoende, met Tramadol erbij monnik de pijn weer dragen.