Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

10-03-2020 | Vrouw | 44
tramadol (200mg)
Artrose
Mijn rug

28-12-2020 | Vrouw | 45
tramadol (50mg/ml)
Peesontsteking schouder
Na 1000 mg paracetamol met 400 mg ibuprofen dat niet werkte tegen hevige pijn in schouder (niet slapen etc.) , Tramadol voorgeschreven gekregen. Ik werd na de derde inname enorm beroerd en moest braken. Zelfs een slokje water hield ik niet binnen. Twee dagen (dus anderhalve dag na de laatste inname) beroerd en heel moe/suf in het donker in bed gelegen. Moe, misselijk en [lees meer...]nog steeds pijn (wel iets minder). Daarna een spuit in mn schouder gekregen en meteen al een stuk minder pijn en geen bijwerkingen. Voor mij nooit meer Tramadol!

29-04-2020 | Vrouw | 45
Kaakontsteking
Goede pijnstiller ook als toevoeging bij andere anti reuma medicatie en pijnklachten, een half opiaat als NSAID

18-12-2022 | Vrouw | 47
Spanningshoofdpijn
Per toeval erachter gekomen hoe goed dit is tegen spanningshoofdpijn. Ik snap de voorzichtigheid in voorschrijven, maar ook jammer dat dit soort hoofdpijn niet serieus genoeg genomen wordt. Deze hoofdpijnen kunnen migraine-achtige vormen aannemen in hevigheid met grote gevolgen voor patiënt. De algemeen voorgeschreven medicamenten werken onvoldoende met groot risico op [lees meer...]overgebruik, omdat het niet afdoende werkt. Komt nog een belangrijk punt bij. Tramadol ontspant ook! Bij spanningshoofdpijn ervaar ik onrust en ook verveling omdat ik urenlang plat moet liggen en niks verdraag. Het is een enorme lijdensdruk die onderschat wordt. Tramadol maakt je ook rustig (beter dan oxazepam doet wat ik voorheen ook innam naast veel te veel pijnstillers (diclofenac met paracetamol of codeïne met paracetamol)) waarvan ik de maximale dosering ruim overschreed en nog pijn en onrust ervoer. 1 tramadol van 50 mg kan bij mij de pijn nét aan. Meestal twee nodig ivm de tijdsduur van de pijn. Geen complete rustdag meer nodig na een aanval. Wel nog rustig aan doen.

09-07-2021 | Vrouw | 47
Wervelkanaalstenose

08-01-2023 | Vrouw | 48
tramadol (150mg)

20-07-2021 | Vrouw | 48
tramadol (18,75mg)
Lage rugpijn
Wegens lage rugpijn (door de discopatie misschien) kan ik regelmatig niet lang zitten en liggen zonder pijn in de onderrug en bovenbenen. Dit samen met de rusteloze benen weet ik vaak niet waar ik het zoeken moet. Ik ben dan ook vaak compleet uitgeput en heb nergens meer zin in en wil alleen nog naar bed en slapen. Maar dit kan dan niet door al het ongemak. Dit stapelt zic[lees meer...]h dan op en duurt vaak een aantal dagen todat ik de grens bereik en denk en nu is het klaar. Een half tabletje tramadol hci/paracetamol 37,5/325 mg erin en in ben binnen een half uur vertrokken. Een half tabletje dus maar! Maar... Dan kan het 2 kanten opgaan. Of ik slaap de hele nacht door (misschien af en toe even kort wakker, maar slaap zo weer in) en slaap langer of het lijkt wel of ik om het uur wakker wordt en klaar wakker ben en energie heb. De pijn is wel aanzienlijk minder dan. Nachtelijk zweten is wel een vervelende bijkomstigheid helaas. De volgende dag voel ik me vaak goed, zover dat kan, en heb energie. Laatste tijd wel knallende (migraine) hoofdpijn die dan pas weer weggaat met 400-800 mg ibuprofen. De dag daarop is vaak weer drama en is alle energie weer weg. Maar... Ik heb wel weer even een wat pijnvrijere dag/nacht gehad en heb geslapen. Ik neem maar weinig en af en toe om dat ie bang ben er afhankelijk van te worden.

03-05-2021 | Vrouw | 48
tramadol (200mg)
Gewrichtspijn
Sinds 20 jaar chronische pijn in rug en heupen. Sinds jaren nu aan de 200 mg tramadol per dag tesamen met 1000 pcm per keer. Kan er goed mee leven en me werk doen. Zeker niet pijnvrij. Sinds een jaar nu in de ochtend wakker worden met een soort paniekaanvallen enorme opgejaagdheid die weer weg gaat als ik med inneem en bezig ga zijn. Slaap slecht. Snachts veel wakker li[lees meer...]ggen maar weet niet of dat ook bijwerkingen zijn. Na jaren geklooi in mijn eigen zh nu eindelijk naar het amc voor beter onderzoek.

11-04-2020 | Man | 48
tramadol (150mg)
Ziekte van Parkinson
Ik gebruik door de felle spierpijn bijna dagelijks 2 tabletten Tramadol 150mg in 1 keer iin (dus in 1 keer 300mg) Kort daarna is de pijn weg voor zeker 24u en kan ik alles aan en heb ik daarenboven bakken energie. Ik word er niet suf of lui van, integendeel. Ik kan dan zelfs zeer vroeg mijn bed uit en kan ik meteen met van alles beginnen. Ik zou er op zich wel vanaf wille[lees meer...]n, maar ik vrees dat er geen alternatief is. Eventueel medicinale cannabis CBD met THC eventueel. Van Tramadol heb ik geen enkele bijwerking.

15-08-2023 | Vrouw | 49
tramadol (50mg)
Gebruik het nu 15 jaar . Voor gebruik kon ik niets meer van de pijn . En dit middel haalt de scherpe kantjes er van af en geeft ook een beetje energie bij mij dan ! En dat is fijn want van lijn wordt ik moe en depressief . Dit middel heeft ook licht anti depressieve werking . (Je mag er ook geen grapefruit of bv Sint Jans kruit bij nemen!!!!! Weten veel mensen niet . Dan [lees meer...]krijg je nare bijwerkingen serotonine syndroom ) maar bent erg blij er mee iig. Soms heb ik ook ontstekingen van pezen of bursa dan krijg ik er ontsteking remmer bij . En paracetamol gebruik ik er ook bij 1000 of 2000 mg

22-07-2023 | Vrouw | 50
Pijn (algemeen)
1 pil ingenomen en pijn werd niet minder. Maar alleen maar geslapen en dmsuf. Dit is geen pijnstiller maar een slaapmiddel. Zéér slechte ervaring en nooit weer

22-03-2022 | Vrouw | 50
tramadol (37.5mg/325mg)
Lage rugpijn
Moest dit medicijn normaal 3x/ dag 1 capsule, maar nam het enkel 's avonds voor het slapen omdat ik de waarschuwing kreeg van duizeligheid en sufheid. Na 4 dagen nog geen verschil van pijn, wel een verdoofd gevoel in de benen. Na dag 7 heftige hoofdpijn, braken en duizeligheid. Ben er dan maar mee gestopt.

05-05-2021 | Vrouw | 50
tramadol (100mg/ml)
Artrose
ik heb artrose en scoliose in mijn rug liep krom van de pijn ging kruipend de trap op om naar bed te gaan toen woonde ik in een huis wat bijna niet geïsoleerd was het was een koud en vochtig huis . In de winter had ik het ijs aan de binnenkant van mijn slaapkamer raam omdat het enkel glas was ik verging van de pijn huisarts scheef mij Tramadol voor zo nodig 2 tabletten p[lees meer...]er dag van 100 mg. hielp niet dus wat doe je dan als je vergaat van de pijn je neemt extra op een gegeven moment was het zo erg dat ik als een zombie door het huis liep ik herkende mijn eigen ouders niet meer ik functioneerde totaal niet meer. Ik stond nog steeds op met pijn en ging naar bed met pijn. Het was zo erg dat ik wel eens gedacht heb het hoef van mij niet meer. Totdat ik een artikel las over cannabisolie en ik de verhalen op You Tube hoorde van mensen die het ook gebruikte. Ik ben altijd een fel tegenstandster geweest van drugs maar zo werd er beweerd je word er niet high van. Na lang wikken en wegen toch een flesje besteld en het geprobeerd ben gestopt met de Tramadol en heb toen 2x daags 4 druppels cannabisolie gebruikt na 3 weken had ik effect ik stond voor het eerst sinds jaren en jaren zonder pijn naast mijn bed ik kon weer huishoudelijke dingen doen stofzuigen ramen lappen ed. dat kon ik voorheen niet want dat deed mijn moeder bij mij. Het was of ik een nieuw leven had gekregen. Ik kon alles zelf weer . 4 jaar geleden zware openhartoperatie ondergaan de artsen wilde mij morfine geven tegen de pijn ik zei nee ik heb mijn eigen medicijn bij mij cannabisolie s'morgens 4 druppels en s'avonds 4 druppels ik heb totaal geen pijn gevoeld van die wond 1 dag op het IC gelegen toen naar de verpleegafdeling daar een dag gelegen en toen de 3e dag bed uit ik kon niet meer liggen ik moest eruit de artsen in Groningen waren stom verbaasd dat ik alweer over de afdeling liep en dat ik zo snel herstelde ik heb in totaal 5 dagen in Groningen gelegen en toen naar huis. Ik heb nooit en ook nooit meer tramadol aangeraakt wat een troep is dat. Geef mij maar Cannabisolie.

06-05-2020 | Man | 50
Gewrichtspijn
Vannacht mijn eerste capsule ingenomen vanwege de hevige pijn. Ik slik ook nog antidepressive (Citalopram). Vanochtend goed opgestaan en voelde me opperbest. Na wat kilometers gereden te hebben richting mijn werk, de afslag genomen vanwege misselijkheid, duizeligheid en transpiratie. Zakte na het eten van een boterham af. Daarna op en afgaand misselijk en draaierig.

11-12-2022 | Man | 51
tramadol (100mg)
Heb een vraag aan iedereen ,ik gebruik tramadol alleen wanneer ik het nodig heb ,neem vaak per dag 1 pil in .de volgende dag 3 kwart van de pil ,dag daarna halve pil ,laatste dag een kwart zo bouw ik af,om zo min mogelijk ontwennings verschijnsel te krijgen.maar wat ik wel vaak heb ,meestal als ik lig in bed en soms als ik op de bank zit,dan ineens voel je heel eng worden [lees meer...],je hart slaat raar dat duurt een paar min ,al mijn spieren staan strak je wordt heel rusteloos in bed ,je denk echt dat je dood gaat ,gewoon een hele nare bijwerking ,als ik dan een diazepam slik er achter aan dan onstspan me lichaam,dus ik vroeg me af hebben meer mensen hier last van met tramadol gebruik ,

26-12-2023 | Vrouw | 52
tramadol (100mg/ml)
Gewrichtspijn
Ik heb pijn aan mijn gewrichten zoals mijn benen mijn rug