Ervaringen met Tramadol

tramadol

alcoholintolerantie

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

26-03-2022 | Vrouw | 29
Rugpijn
Na door mijn rug te zijn gegaan deze pilletjes van de huisarts gekregen. Moest 3x per dag 1 tablet. Ik begon 's avonds met de eerste en voelde mij na een uur ontzettend suf worden. Gevoel van onder invloed te zijn van drugs. Armen en benen voelde zwaar, hoofd vol watten. Totaal niet meer doorhebben wat er om mij heen gebeurde. Besloot het geen 3x per dag te nemen ivm klein[lees meer...] kind thuis. Nam het alleen wanneer partner ook thuis was. Merkte vrij snel dat ik niet meer naar het toilet hoefde. Uiteindelijk 1x in een week tijd ontlasting gehad. Nu gestopt met Tramadol en zit aan de Bisacodyl om ontlasting op gang te helpen. Pijn was wel weg, dat was wel fijn. Maar de hoeveelheid bijwerkingen zorgt ervoor dat ik een volgende keer nog een keer extra nadenk voordat ik het neem. Voor mensen met een verslavingsverleden is het geen aanrader.

22-03-2022 | Vrouw | 50
tramadol (37.5mg/325mg)
Lage rugpijn
Moest dit medicijn normaal 3x/ dag 1 capsule, maar nam het enkel 's avonds voor het slapen omdat ik de waarschuwing kreeg van duizeligheid en sufheid. Na 4 dagen nog geen verschil van pijn, wel een verdoofd gevoel in de benen. Na dag 7 heftige hoofdpijn, braken en duizeligheid. Ben er dan maar mee gestopt.

12-03-2022 | Vrouw | 32
tramadol (50mg/ml)
Ik heb last van pijn in mijn kiezen/tanden wat uitstraalt naar mijn hoofd/oren/nek. Gekregen omdat ik paar dagen moet wachten tot ik naar de tandarts kan. Ik word er super high van maar de pijn aan mijn tanden gaat niet weg. Ik heb een maagverkleining dus nsaid is verboden. Dit was het enige wat moest helpen. Niet dus. Snap er niks van. Zit letterlijk paracetamol fijn te m[lees meer...]alen en te smeren aan mijn tanden want alleen dan voelt het iets minder pijnlijk aan. Kan niet slapen word er gek van.

11-03-2022 | Vrouw | 38
Endometriose
Eerste week misselijkheid, die is daarna verdwenen. Gebruik dit medicijn nu 4 jaar naar tevredenheid.

28-01-2022 | Vrouw | 70
Complicatie na operatie
Ik slik 3 keer per dag tramadol sinds mijn kanaalstenose operatie in 2015 daarna is mij nooit gevraagd om te stoppen. Ik heb ms primair progressief en dacht dat dit wel goed voor mij is .Nu heb ik al verschillende keren gevraagd of ik hier beter mee kan stoppen maar daar krijg ik geen antwoord op. Ik adviseer mensen zelf eerder aan de er bel te trekken om te stoppen .Ik [lees meer...]ben nu zelf maar aan het minderen.

07-01-2022 | Vrouw | 25
tramadol (150mg)
Hoofdpijn
Voor hoofdpijn waar geen reden voor is gevonden tramadol gekregen. De eerste paar dagen licht misselijk, daarna niet meer. Hoofdpijn verdwijnt binnen een uur, werkt gelukkig wel 10-12 uur door ipv de voorgeschreven 6-8 uur.

20-12-2021 | Vrouw | 35
tramadol (100mg)
Fibromyalgie
Omdat de pijn niet meer te houden was kreeg ik tramadol voorgeschreven... Echter na een tijd werkt het niet meer en moet je er meer gaan nemen... Ik wou daar van af en dan later duloxetine geprobeerd

04-10-2021 | Vrouw | 61
tramadol (50mg)
Gebruikt i.v.m. ischias. Was niet te doen. Drie keer gebraakt en 5 of 6 keer langdurig de hik gehad binnen 12 uur. De hik is een zeer zeldzame bijwerking. Niet fijn als je rugpijn hebt. Ik ben dan ook na 3 pillen al gestopt. Misschien kun je het braken tegengaan met pantoprazol.

10-09-2021 | Vrouw | 30
tramadol (100mg/ml)
Ontsteking aan de kies. 3.5 uur na inname geen vermindering van pijn. alleen duizelig

20-07-2021 | Vrouw | 48
tramadol (18,75mg)
Lage rugpijn
Wegens lage rugpijn (door de discopatie misschien) kan ik regelmatig niet lang zitten en liggen zonder pijn in de onderrug en bovenbenen. Dit samen met de rusteloze benen weet ik vaak niet waar ik het zoeken moet. Ik ben dan ook vaak compleet uitgeput en heb nergens meer zin in en wil alleen nog naar bed en slapen. Maar dit kan dan niet door al het ongemak. Dit stapelt zic[lees meer...]h dan op en duurt vaak een aantal dagen todat ik de grens bereik en denk en nu is het klaar. Een half tabletje tramadol hci/paracetamol 37,5/325 mg erin en in ben binnen een half uur vertrokken. Een half tabletje dus maar! Maar... Dan kan het 2 kanten opgaan. Of ik slaap de hele nacht door (misschien af en toe even kort wakker, maar slaap zo weer in) en slaap langer of het lijkt wel of ik om het uur wakker wordt en klaar wakker ben en energie heb. De pijn is wel aanzienlijk minder dan. Nachtelijk zweten is wel een vervelende bijkomstigheid helaas. De volgende dag voel ik me vaak goed, zover dat kan, en heb energie. Laatste tijd wel knallende (migraine) hoofdpijn die dan pas weer weggaat met 400-800 mg ibuprofen. De dag daarop is vaak weer drama en is alle energie weer weg. Maar... Ik heb wel weer even een wat pijnvrijere dag/nacht gehad en heb geslapen. Ik neem maar weinig en af en toe om dat ie bang ben er afhankelijk van te worden.

09-07-2021 | Vrouw | 47
Wervelkanaalstenose

04-07-2021 | Vrouw | 40
Hernia
Dag 1 en 2 misselijk daarna niet meer. Ik ben gestart met 3x daags 1 tablet van 50 mg. Inname was om de 8 uren maar ik merkte dat de hevige scherpe beenpijn na 5 a 6 uren terugkwam. Nu ik 4x daags 1 tablet neem, om de 6 uren, in combinatie met paracetamol gaat het goed. Dit op advies neuroloog. Ik heb na verhoging geen hevige pijn meer. Het is nu prima vol te houden tot de[lees meer...] datum herniaoperatie.

03-07-2021 | Vrouw | 54
tramadol (100mg)
Door steeds meer onverklaarbare pijn in gewrichten en spieren zo'n 15jr geleden voorgeschreven gekregen. Nu inmiddels weet ik dat ik HMS heb (hypermobiliteitssyndroom) fibromyalgie én artrose. Naast de tramal heb ik door mijn pijn specialist jaren geleden de lyrica voorgeschreven gekregen. Echter is mijn pijn vaak zo hevig dat ik zoveel moet nemen wat ik niet wil, want da[lees meer...]n kan ik ook de hele dag alleen maar slapen! Bovendien door de lyrics ben ik zo enorm in gewicht aangekomen dat ik daarom ook niet meer dan 5x75 (375)mg per dag wil nemen. Maar qua pijn is het bij lange na niet genoeg. Toen ik met de lyrica begon nam ik 2x per dag 300mg, dus 600 in totaal. Maar daardoor ben ik in een paar jaar tijd meer dan 15kg bijgekomen. Van maat 36 naar bijna 44. 😢tja dan wordt er gezegd ja beter dan pijn toch. Nou ik wil niet ook nog dikker worden naast dat ik toch nog de hele dag veel pijn heb. Hielp het dan voor 80% dan zou ik zeggen tja oké. Maar dat is helaas ook niet het geval. En nu zit ik nog steeds te worstelen met mijn kilo's, want zie ze er maar weer vanaf te krijgen terwijl je niet meer kunt sporten.😖

26-06-2021 | Vrouw | 32
tramadol (300mg)
Hernia
Vijf jaar geleden was mijn eerste tramadolervaring. Naar aanleiding van een ongeval, moest ik tramadol nemen. Dit ongeveer twee maanden. Ik kende het middel niet. Bij het voorschrijven ervan werd ik ook niet gewaarschuwd voor het de extreme gewenning. Na twee maanden wilde ik afbouwen. Ik merkte dat ik lichamelijk verslaafd was geworden! Het afbouwen ging zeer slecht. Dokt[lees meer...]er geraadpleegd die beweerde dat dit niet mogelijk was. Uiteindelijk lukte het. Nadien kreeg ik een bepaalde hunkering naar het middel. Weer aan de tramadol. Weer afgebouwd. Het besef dat ik verslaafd was, was er nog niet. Enkele keren gestart en gestopt met het middel, maar de afbouw werd steeds zwaarder en zwaarder. Ik geraakte echt de grip op mijn leven kwijt. Twee jaar geleden wilde ik afbouwen met Tramadol Retard. De langzame afgifte zou minder verslavend zijn. Ik ervoer het tegenovergestelde. Mijn leven was een echte hel geworden! Een echte junkie. Uiteindelijk ben ik na 5 jaren in de afkickkliniek op 20 dagen tijd van meer dan 1200 mg per dag naar 0mg afgebouwd! Ik heb afgezien van de ontwenning - overal pijn, zweten, spierpijn, onrust, niet meer kunnen slapen, krioelende zenuwen, maniakale hoofdpijn, niezen, misselijkheid, uitgeput enzovoort enzovoort. Ik ben nog steeds in de afkickkliniek en ongeveer 5 dagen clean. Ik ben zo dankbaar dat ik dit heb gedaan! Alleen was het mij nooooit gelukt! De afkickkliniek heeft me zoveel geleerd. Dat was de beste stap ooit. Heb je hetzelfde voor? Treuzel niet en ga ervoor! Ik ben nu 5 dagen vrij van Tramadol en ik kan eerlijk zeggen dat de ontwenningsverschijnselen ECHT over zullen gaan! Ze zijn nu al sterk aan het afnemen bij mij, ook al nam ik monsterdosissen voor lange periodes. Op bepaalde momenten ga je je echt afvragen of het zal overgaan, en ik kan alleen maar bevestigen dat het zo is. Je gaat moeilijke momenten tegemoet, maar het is het waard. Tramadol, tot nooit meer!

05-05-2021 | Vrouw | 50
tramadol (100mg/ml)
Artrose
ik heb artrose en scoliose in mijn rug liep krom van de pijn ging kruipend de trap op om naar bed te gaan toen woonde ik in een huis wat bijna niet geïsoleerd was het was een koud en vochtig huis . In de winter had ik het ijs aan de binnenkant van mijn slaapkamer raam omdat het enkel glas was ik verging van de pijn huisarts scheef mij Tramadol voor zo nodig 2 tabletten p[lees meer...]er dag van 100 mg. hielp niet dus wat doe je dan als je vergaat van de pijn je neemt extra op een gegeven moment was het zo erg dat ik als een zombie door het huis liep ik herkende mijn eigen ouders niet meer ik functioneerde totaal niet meer. Ik stond nog steeds op met pijn en ging naar bed met pijn. Het was zo erg dat ik wel eens gedacht heb het hoef van mij niet meer. Totdat ik een artikel las over cannabisolie en ik de verhalen op You Tube hoorde van mensen die het ook gebruikte. Ik ben altijd een fel tegenstandster geweest van drugs maar zo werd er beweerd je word er niet high van. Na lang wikken en wegen toch een flesje besteld en het geprobeerd ben gestopt met de Tramadol en heb toen 2x daags 4 druppels cannabisolie gebruikt na 3 weken had ik effect ik stond voor het eerst sinds jaren en jaren zonder pijn naast mijn bed ik kon weer huishoudelijke dingen doen stofzuigen ramen lappen ed. dat kon ik voorheen niet want dat deed mijn moeder bij mij. Het was of ik een nieuw leven had gekregen. Ik kon alles zelf weer . 4 jaar geleden zware openhartoperatie ondergaan de artsen wilde mij morfine geven tegen de pijn ik zei nee ik heb mijn eigen medicijn bij mij cannabisolie s'morgens 4 druppels en s'avonds 4 druppels ik heb totaal geen pijn gevoeld van die wond 1 dag op het IC gelegen toen naar de verpleegafdeling daar een dag gelegen en toen de 3e dag bed uit ik kon niet meer liggen ik moest eruit de artsen in Groningen waren stom verbaasd dat ik alweer over de afdeling liep en dat ik zo snel herstelde ik heb in totaal 5 dagen in Groningen gelegen en toen naar huis. Ik heb nooit en ook nooit meer tramadol aangeraakt wat een troep is dat. Geef mij maar Cannabisolie.

03-05-2021 | Vrouw | 48
tramadol (200mg)
Gewrichtspijn
Sinds 20 jaar chronische pijn in rug en heupen. Sinds jaren nu aan de 200 mg tramadol per dag tesamen met 1000 pcm per keer. Kan er goed mee leven en me werk doen. Zeker niet pijnvrij. Sinds een jaar nu in de ochtend wakker worden met een soort paniekaanvallen enorme opgejaagdheid die weer weg gaat als ik med inneem en bezig ga zijn. Slaap slecht. Snachts veel wakker li[lees meer...]ggen maar weet niet of dat ook bijwerkingen zijn. Na jaren geklooi in mijn eigen zh nu eindelijk naar het amc voor beter onderzoek.