Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

09-03-2022 | Man | 60
Artrose
Ivm knie operatie. Medicijn werkt niet maar werd er wel snel heel ziek van.

08-02-2022 | Man | 60
Artrose
Neem 3 maal daags 50 mg. Ben er suf, verward van en kan me moeilijk concentreren. Helpt wel goed en snel tegen de pijn. Neem het al jaren maar al enkele keren week mee gestopt en dit telkens op vakantie. Tijdelijk gestopt om te zien of ik er geen verslaving aan had. Geen enkel probleem gieromtrent

13-06-2020 | Man | 60
Artrose
Ik heb eerst naproxen gebruik, kreeg op een gegeven moment hoge bloeddruk. Toen gestopt en kreeg Tramadol. 3 x 2 st. Heb nog weinig effect geconstateerd. Ik mag nu naar 4 x 2 st.

06-01-2023 | Vrouw | 61
Lage rugpijn
Na ruim een week met heftige rugpijn waarbij paracetamol en ibuprofen nauwelijks hielp, heb ik eenmalig tramadol 50mg gebruikt. Ik merkte vrij weinig van de pijn bestrijding. Echter wel een heftige jeuk in neus die lang aanhield. Normaal ben ik om 23 uur wel moe. Echter om 1 uur snachts nog steeds wakker en alert. Maar toch moe. Toch uiteindelijk in slaap maar werd wakker [lees meer...]van duidelijkheid, erg misselijk en braken. Ik koppel dit aan de tramadol. Geen tramadol voor mij. Als dit bijwerkingen zijn geweest dan was mij dat toch te heftig

20-11-2022 | Vrouw | 61
tramadol (50mg/ml)
Verkalking uiteinde spieren linker schouder, erg veel pijn zonder medicatie

04-10-2021 | Vrouw | 61
tramadol (50mg)
Gebruikt i.v.m. ischias. Was niet te doen. Drie keer gebraakt en 5 of 6 keer langdurig de hik gehad binnen 12 uur. De hik is een zeer zeldzame bijwerking. Niet fijn als je rugpijn hebt. Ik ben dan ook na 3 pillen al gestopt. Misschien kun je het braken tegengaan met pantoprazol.

02-11-2023 | Man | 62
Artrose van de wervelkolom
ik gebruik tramadol meer dan een jaar [verslaafd] ik kan niet zonder om te gaan slapen.duurt lang voor die gaat werken zeker 2 uur .ik merk dat 50mg een snoepje word maar ik ga niet hoger ,doe ik wel soms als ik het niet meer hou ,maar dan werk deze sneller. voel me dan goed een beetje peace man gevoel . erg genoeg maar wat moet ik anders mijn rug is toto 3 keer aan geo[lees meer...]pereerd nu vast gezet en nu begint mijn heup alleen door het zware werk van vroeger .

04-04-2021 | Vrouw | 62

08-02-2023 | Man | 63
Ziekte van Lyme
Helpend tegen de extreme vermoeidheid en maakt dat ik kan functioneren. Lifesaver!!!! Gebruik om de anderhalve dag.

04-01-2023 | Man | 63
tramadol (200mg)
als de diagnose neuralgische amyotrofie is, probeer dan dit, na 2 dagen was de pijn al weg! https://youtu.be/TlJAFLMKmtQ

22-12-2022 | Man | 63
tramadol (50mg/ml)
Pijn (algemeen)
qua pijnestrijdinge werkte het totaal niet. ik werd er alleen super duf van. onverantwoord. leefde als een zombie. meteen mee gestopt.

21-11-2022 | Man | 63
Reumatoïde artritis
je mag niet autorijden als je dit medicijn gebruikt. en dat klopt . ik word er super duf en moe van. slaap zowat de hele dag. maar het werkt wel goed als pijnstiller.

27-03-2022 | Man | 64
tramadol (50mg)
Pijn in voeten, na behandeling hals/hoofdkanker. Helpt gedeeltelijk. Samen met pregabaline lijkt het een succes te worden...

04-07-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Over het algemeen een effectieve pijnbestrijding,waarbij vaak wel een combinatie nodig is met een ontstekingsremmer of paracetamol. Weinig bijwerkingen ,zelfs na jaren gebruik. Ik gebruik het ivm fybromialgie, polyartrose,hernia en stenose.

08-09-2023 | Man | 65
Pijn (algemeen)
Versleten rug daardoor veel pijn, Tramadol werkt bij mij goed en geen bijwerkingen.

22-01-2022 | Man | 65
tramadol (200mg)
Sinds jaren pijn aan de tenen door neuropathie, gebruik 600 mg Pregabaline in 2 dosissen per dag maar, de pijn werd onhoudbaar. Ik nam de Tramadol alleen in zuigtabletten van 50 mg. Nu is de Tramadol opgevoerd naar 2 x 200 mg per dag(retard) plus de Pregabaline. En, als ik pijn heb , neem ik nog zuigtabletjes van 50 mg(max. 4/dag) Hierdoor gebeurd het nu al eens een keer[lees meer...]tje dat ik een hele dag geen pijn heb. Hierdoor voel ik me heel gelukkig want, de pijn was zo onhoudbaar dat ik aan euthanasie dacht. Van bijwerkingen heb ik gelukkig weinig last. Wat ik niet begrijp is waarom het hebben van pijn niet als een handicap wordt aanzien. Als ik pijn heb is dat zo hevig dat ik totaal niets meer kan. Laatst sprong ik bijna door het raam van ellende. Door de verhoging van de Tramadol kan ik eindelijk eens een dag een "normaal" leven hebben.